< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » ovulatie of niet???

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
ovulatie of niet???
15/11/2007 @ 10:52
Bollie

Ik heb al een aantal keer een ovulatietest gedaan, maar die duidt nooit duidelijk aan, gisteren en eergisteren, lichte LH-stijging, maar volgens de beschrijving van de test zouden beiede lijnen even fel gekleurd moeten zijn, maar dat is nog nooit het geval geweest.
Wat nu?
Heb ik gewoon geen goeie ovulatie of hoe zit dat?
Of is dat niet te vertrouwen zo'n test.
groetjes
Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 11:01
Kaatje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Bollie,

Je moet normaal gezien echt wel 2 duidelijke lijntje hebben. Ik dacht ook dat als er een licht lijntje zichtbaar is dat dan je eisprong in aantocht is maar ik test nu al meer dan een week met een lijntje... Dus weet het ook niet meer!
Blijven klussen maar hé!

Kaatje

Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 11:07
Bollie

Wij klussen inderdaad heel hard, tot vervelens toe zelfs, dat is echt niet plezant als het zo van "moeten" is, maar het ish et waard zeggen we ook.
Ik denk toch dat die tests niet al te betrouwbaar zijn hoor. Ik had mijn maandstonden laatst op 2 november dus was het gisteren normaal ongeveer de moment voor de ovulatie, we zien het wel allemaal.
Wel vermoeiend, ze zeggen wel niet te veel aan denken maar toch.
Groetjes
Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 11:13
Kaatje

Ik begrijp helemaal wat je bedoeld!
Je hoeveelste ronde is dit? Het kan gerust zijn dat je nu een langere cyclus hebt en dan duurt het wat langer voor je eisprong komt. Neem nu bij mij, ik werd op 24/10 ongi maar m'n eisprong zou pas volgende week zijn omdat m'n cyclus 44 dagen duurt.
Tja je hebt wel gelijk hoor, zo klussen om de 48u is niet echt romantisch...

xxx

Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 12:52
Bollie

De eerste cyclus was 28 dagen en nu de laatste 26 dagen, dus ik ben nog maar net bezig maar vind het vreselijk irritant om zo te moeten klussen.Eigenlijk heb ik geluk dat ik vrij regelmatig was de 2 cyclussen.
Blijven proberen zeker??
Groetjes
Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 12:53
Bollie

Hoe maak je zo'n banner aan?
Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 13:30
Playa

Ik kan er ook van meespreken dames.
Ik heb begin oktober mijn pil laten vallen (na 8 jaar ingenomen te hebben). Ik heb dus geen flauw idee hoe lang mijn cyclus is. Ik heb er echt het fluiten naar. Sinds begin oktober nog niet ongi geweest, de laatste dagen wel een soort steekpijn ter hoogte van een eileider, wat er aan de hand ? Geen idee. Ik zit nu nog altijd in ronde 1, maar kan me best voorstellen dat na een paar rondes de fun er echt af is.

Groetjes

Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 15:17
Whiterose

ik werk ook met ovaluatie strookjes,
mijne geeft echt duidelijk 2 streepjes aan even rose,dus me eiersprong zit er aan te komen.

als ze allebij rose zijn krijg je hem dan binnen 48 uur of heb je hem dan nu al je eiersprong?

xx

Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 17:04
Kaatje

Ik denk dat hij dan binnen de 48u moet komen...
Tja, dat klussen, mijn vriend heeft het er ook een beetje moeilijk mee omdat het MOET. En de fun is er natuurlijk wel af.
Maar eerlijk gezegd, ik geniet er nu meer van als ervoor...
Een voordeel van gestopt met de pil zijn zeker.

Kaatje

Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 17:28
Bollie

Ja dat is wel zo, je geniet meer, ik denk dat dat ook aan het weglaten van de pil is.
Het is zo dat tussen de 48 en de 72 u jouw ovulatie dan doorbreekt als het gelijk test.
Bij mij is het nog nooit gelijk geweest, raar hé.
groetjes
Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 17:32
Kaatje

Hoi Bollie,

Je vroeg daarstraks hoe zo'n banner te maken, je moet gewoon eens onder babyclub (linksboven) kijken en dan 9maandbanners en dan een beetje zoeken...

Succes

Link naar deze reactie
17/11/2007 @ 23:31
wensje

Online Status Bekijk profiel
Moeten klussen...vervelend???
Het is altijd fijn om te klussen...maar goed dat is mijn mening natuurlijk!!
Hoe graag we allemaal ook zwanger willen raken...als het "moet" lukt het toch niet!!
Dames geniet er toch lekker van...

Idd sinds ik van de pil af ben ervaar ik ook het een en ander Harstikke vrolijk en altijd zin om te klussen!!

Link naar deze reactie
02/12/2007 @ 16:49
Renate

Online Status
Na 12 jaar pilgebruik ben ik gestopt met de pil 3 maanden geleden. Mijn cyclus duurde de laatste 2x zo'n 35 dagen. Mijn eisprong kwam een week later dan ik verwachtte! Dus gewoon ovulatietesten doen gedurende een aantal dagen... dan weet je wanneer het juiste moment is om te klussen!

Link naar deze reactie
02/12/2007 @ 20:28
Lientje25

Hallo!

Hebben de meiden hier,die zolang achter elkaar een licht streepje hadden,een duidelijke even roze streep?

Ik ben namelijk van vorige week maandag beginnen met testen. Heb al de hele week,rond hetzelfde uur getest,maar altijd een lichte streep. Is dit een teken dat de eisprong nog moet komen of dat hij al geweest is? Of kan het alle 2?

Groetjes
Lien

Link naar deze reactie
06/12/2007 @ 08:19
Renate

Online Status
Is het maar 1 lichte streep (de test streep dus?)? Of zijn het er 2 ?

Als het er maar 1 is, dan heb je geen ovulatie. En zijn het er de hele week al 2, dan lijken die testen niet echt goed te werken....

Link naar deze reactie
06/12/2007 @ 08:33
Lientje25

Hoi

Het zijn er 2,maar 1tje is lichter als het andere,maar wel duidelijk te zien...

Link naar deze reactie
18/12/2007 @ 19:36
Els

Online Status Bekijk profiel
Dag dames,

Een vraagje: kan je ovuleren als je je 'regels' hebt? Met regels bedoel ik al 10 dagen beetje bloed (inlegkruisje) en geen menstruatiepijn. Ik ben in augustus met de pil gestopt, eerste cyclus duurde 70 dagen, vorige 50 dagen.

Bedankt!
Link naar deze reactie
18/01/2008 @ 16:28
a

Hey Meiden ! welke testen gebruiken jullie ?? Sommigen zijn erg gevoelig : zodra je veel water drinkt dan is de reactie wat minder . Ik heb ook al gehoord dat je 4 uur voor de test niet mag plassen en precies op hetzelfde uur iedere dag testen. het 4 uur niet plassen is een hele opdracht voor me geweest maar het is met veel knijpen gelukt Ik gebruk zelf de testen van Sensitest en ik had van de 1ste test al een heel licht streepje. Enkele dagen toch een hele duidelijk streep . Je kan mijn sensitest verhaal + een foto zien op mijn profiel van de testjes (dag voor en dag na) .
Veel succes dames !

@ Bollie : ja , ik ken het gevoel een beetje "tot vervelends toe klussen" had ook nooit gedacht dat ik dat ging zeggen . Ik weet niet of jullie ieder dag nu klussen maar het is soms beter om er 48u tussen te laten zodat er een nieuw voorraadje zwemmertjes kunnen worden aangemaakt ... het zou zonde zijn dat ze al uitgeput zijn op het moment van je eisprong en om de 48u is ook wat "rustiger" dan ieder dag .. zo blijft het nog een beetje spontaan . Bij ons heeft het in iedergeval geholpen !

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]