< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » foliumzuur dubbele portie ?

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
foliumzuur dubbele portie ?
20/01/2008 @ 09:57
Ano even

Hoi,
Voor ons eerste hebben wij 3 jaar geprobeerd.
Nu proberen we voor ons 2de. Ik heb nog maar mijn 4de pilletje foliumzuur genomen en waren van plan om nog voorzichtig te doen omdat je dat toch best 3 maand op voorhand neemt. Nu gisteren zijn wij nieti voorzichtig geweest maar ja, gezien onze kans, vond ik dat niet zo erg. Nu vrees ik dat ik gisterne in onze vruchtbare periode zaten... Neem ik best, voor de zekerheid, vanaf nu 2 pilletjes foliumzuur ? Of mag dat niet ? Of doet dat niets uit ?

Bedankt voor de raad alvast !

groetjes
xxx
Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 10:59

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi

dat is niet zo erg als je ook niet 3 maanden van te voren hebt genomen. je krijgt nu die vitaminen binnen en moet het toch nog nemen als je zwanger bent ook. En er 2 nemen zou ik niet doen dan krijg je teveel binnen is ook niet goed he

ik hoop voor jou dat het gelukt is;
proficiat
Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 11:12
Yana

Hoi,

Te veel vitaminen nemen is niet goed. Geen 2 pilletjes dus.

En de belangrijkste reden waarom men foliumzuur zo snel voorschrijft, is opdat je dit zeker zou nemen in de eerste paar weken van je zwangerschap, dus vanaf de conceptie. Jij doet dit, dus geen enkel probleem.

Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 13:52
Loekie

Hallo,

Een tabletje extra foliumzuur kan geen kwaad hoor. Foliumzuur is oplosbaar in water en alles wat je teveel neemt, plas je gewoon weer uit. In het ergste geval is je urine iets geler (foliumzuur is opgelost heeeeeeeeel erg geel).

Succes met zwanger worden, hoop voor je dat het snel raak is!

Groetjes Loekie

Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 16:44
T-ke

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Ik heb me laten vertellen dat het absoluut geen zin heeft om een dubbele dosis foliumzuur te nemen. Je lichaam neemt maar op wat het nodig heeft en het zou meer dan voldoende zijn om 1 tablet per dag te nemen. Dus ik zou het gewoon bij eentje houden.

Groetjes

Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 17:57
__valerie__

Online Status Bekijk profiel
Hey Hey

Wel, ik neem ook vitaminen met foliumzuur en bij mij staat er op de verpakking dat het afgeraden is om de dagelijkse dosis te overschrijden, dus mss best dat je je houdt bij 1 tabletje... Kweet nu niet of je dezelfde hebt dan ik maar het zal mss toch op hetzelfde neer komen...

ik ben met mijn pil gestopt op 20 december... normaal moet ik morgen mijn regels hebben... ben benieuwd... Kmoet wel zeggen dat ik nog geen last heb gehad van de gekende "kwaaltjes" voor de menstruatie... maar mss is da ook omdat ik er een beetje mee bezig ben. Maar ja, zoals mijn vriend daar straks zei : "als de regels er zijn, is het gewoon op naar ronde 2 !! " We zien wel....

XXXXX

Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 19:19
T-ke

Hallo Valerie,
Spannende dagen. Wij duimen alvast voor je.

Groetjes

Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 20:16
jvd

denk dat het ook beter is als je dat niet doet.

En als je er nou een vergeten bent?? zou dat erg zijn?? en moet je dan die volgende dag wel 2 pillen nemen net als bij de pil??

Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 21:21
Ano even

Bedankt allemaal voor jullie reactie's !
Echt waar !

xxx

Valerie ik duim ook voor jou !!

Succes aan iedereen die 'aan 't proberen is' ;)
Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 11:54
__valerie__

Hey T-ke en Ano Even

Bedankt dat jullie zo duimen voor mij, das heeeeeee lief!

Zoals jullie waarschijnlijk kunnen zien op mijn banner... ik heb mijn regels nog niet...
Echte symptomen van zwangerschap heb ik ook niet denk ik... wel een beetje moe (maar dat kan ook van het werk want het is super druk) en heeeeel emotioneel... en deze morgen was ik heel even misselijk, het was heel snel over en ik heb niet moeten braken of zo zeker niet.. gewoon precies een korte "walging" maar ik beschouw dit eigenlijk toch niet als zwangerschapsmisselijkheid.
Als ik zaterdag nog steeds geen menstruatie heb, gaan we testen, gewoon voor onszelf, is het niet zo, dan zullen we waarschijnlijk wel ontgoocheld zijn maar zo weten we mss toch al waar we staan... alhoewel zo een test natuurlijk ook niet 100% betrouwbaar is.

Alleszinds, ben toch een beetje aan het aftellen naar zaterdag

Dikke kus

Valérie

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 15:33
T-ke

Hallo Valerie,

best spannend he, maar 't is bijna zaterdag
Ben je anders ook onregelmatig of is dit de eerste keer?
ik hoop in ieder geval voor jou dat de test positief is, dus laat het zaterdag maar horen :

groetjes

Link naar deze reactie
24/01/2008 @ 13:15
__valerie__

Hey T-ke

Normaal ben ik vrij regelmatig, maja, me mijn pil he, tis nu de eerste maand zonder de pil dus ik weet ni hoe mijn cyclus nu loopt... Toen ik de 20ste december gestopt ben, heb ik mijn regels gekregen de 24 ste terwijl die normaal voor de 28 ste waren. Nu als ik mij basseer op mijn vorige regels zou ik ze dus den 21 ste moeten gekregen hebben maar ja..
Gisteren kwam mijn ventje dan me een testje toe van Delhaize.. Kheb die meteen gedaan, mss een beetje dom ma we waren alletwee een beetje (veel) nieuwsgierig en die test was negatief. Een beetje ontgoocheld maar niet echt heeeel verdrietig of zo, tis nog maar de 1ste volledige maand zonder pil. Nu, heb jij soms een idee wat ik moet doen als ik eind volgende week mijn regels nog niet heb?

Groetjes

xxxxxxx

Link naar deze reactie
24/01/2008 @ 18:42

hallo valerie,

ik heb het zelfde voor moest mijn regels normaal de 7 jan krijgen en nog altijd niets. heb ook een test gedaan en negatief. ik weet nu niet goed wat ik moet doen. ik ben er over aan het denken om nr de dokter te gaan.

jij veel succes

Link naar deze reactie
24/01/2008 @ 19:55
SMDJ

hey iedereen

ik zelf was in het begin als ik gestopt was met de pil

ook een week overtijd eer de kwamen ze

maar het hangt van de ene tot de andere persoon af
ze

ik zou zeggen als je ze binnen een week of zo niet hebt bel eens nar de huisarts he

kan zijn dat die zegt komt langs of gewoon wachten want je lichaam heeft tijd nodig om op gang te komen

alvast veel succes he

weet dat wachten lang duurt maar

geloof me achteraf is het de moeite waard ze

geniet maar van die klusperiode ze

Link naar deze reactie
24/01/2008 @ 20:23
Emu

Het kan goed zijn dat je lichaam nog moet wennen hoor. Ik heb, toen ik stopte met de pil, opeens heeeel onregelmatige cyclussen gehad. Terwijl ik dat in het verleden nooit gehad had. Ik denk dat je ff wat geduld moet opbrengen (ik weet dat dat heeel moeilijk is hoor). Maar t komt zeker wel goed
Succes!
Link naar deze reactie
24/01/2008 @ 21:21

Online Status
hoi

klopt het dat als je na de 10e week foliumzuur slikt dit geen nut heeft ik ben namelijk te laat begonnen met slikken of maakt dat niet uit...

groetjes

Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 13:40
__valerie__

Hallo iedereen

Zoals jullie aan mijn banner kunnen zien heb ik nog steeds mijn regels niet... Ik voel me ook heel raar.
Nog steeds veel last van slijmverlies, deze morgen misselijk geweest, echt misselijk. Maja, zoals ik al gezegd heb, ik probeer altijd te denken "valérie, ge zijt ni zwanger, u cyclus is om zeep"
Maar als ik zaterdag nog geen regels heb gehad, ga ik nog eens testen. Blijkt nu ook dat ik mijn test vorige week woensdag verkeerd heb gedaan, het staafje moest 11 seconden in de urine gedrenkt worden en het moest ochtendurine zijn. Ik heb de test 's avonds gedaan en ik heb op het staafje zelf geplast... en of dat 11 seconden was, geen idee hoor...
Het is echt een dubbel gevoel want ik heb ook een beetje bang om zaterdag te testen, kzou het eigenlijk niet willen weten ma langs nen andere kant denk ik "het kan niet snel genoeg zaterdag zijn"...

Hmmm LAST !!

xxxxxxxxxxxx

Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 15:18
T-ke

hallo,

@ Valerie: een spannende week dus.Als je de test verkeerd hebt gedaan de vorige keer wordt de kans natuurlijk wel groter dat er binnen 9 maanden wel iemand bij je gezinnetje gaat horen he Best wel spannend.

@ Rabia: Je kan best foliumzuur slikken tot en met de derde maand van de zwangerschap. Als je hier al aan voorbij bent heeft het denk in inderdaad niet veel zin meer. Maar als je hier nog niet bent, zou 'k het misschien toch nog even overwegen om het nog te slikken.

Groetjes

Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 15:18
T-ke

hallo,

@ Valerie: een spannende week dus.Als je de test verkeerd hebt gedaan de vorige keer wordt de kans natuurlijk wel groter dat er binnen 9 maanden wel iemand bij je gezinnetje gaat horen he Best wel spannend.

@ Rabia: Je kan best foliumzuur slikken tot en met de derde maand van de zwangerschap. Als je hier al aan voorbij bent heeft het denk in inderdaad niet veel zin meer. Maar als je hier nog niet bent, zou 'k het misschien toch nog even overwegen om het nog te slikken.

Groetjes

Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 15:21
T-ke

Hmmm, blijkbaar wat te hevig geweest en twee keer gepost

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >