< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » zwangerschapsketting

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
zwangerschapsketting
19/01/2008 @ 21:33

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey dames,

heb eens een vraagje...

iedereen kent toch de zwangerschapketting? (zo dat belletje...)

nu vroeg ik me af wat jullie ervan vinden/vonden...

ik heb me laten wijsmaken dat dit niet goed zou zijn voor het kindje.
omdat deze dan 9maanden lang hetzelfde geluid maakt en dat het kindje daardoor mss onrustig gaat zijn na de geboorte...
(omdat hij het niet meer hoort of omdat het frustrerend is geweest...)

wat is jullie mening hierover?

xxxx
annick

Link naar deze reactie
19/01/2008 @ 21:43
F'tje

hey annick,

ik weet wel wat je bedoeld met dat zwangerschapsbelletje. ik kan je geen informatie geven daarover want ik heb daar nog geen 'ervaring' mee. ik heb dat nog niet gehoord dat het niet goed zou zijn voor de baby. maar ik zou dat nog willen 'gebruiken'.

ik heb net je profiel geleezn en ik vind het heel erg voor jou dat je al een 'windei' hebt gehad! maar ik ben heel blij voor jullie dat je nu zwanger bent en wens je heel veel succes!

ikzelf heb 2,5 jaar geleden een MK gehad aan 10 weken. en ik weet dat je wereld dan ineenstort als je dat te horen krijgt....

maar nu moeten we genieten van onze zwangerschap

succes!! xxx

Link naar deze reactie
19/01/2008 @ 22:39

Hoi

heb dat zwangeschapsbelletje gedragen vanaf dat ik wist dat ik zwanger was. En heb een ongelooflijk rustige baby (ze sliep al door vanaf drie weken) huilen doet ze bijna nooit. En toen ze net geboren was werd ze erg rustig als we dat belletje nog eens lieten horen. Dus bij mij werkte het super en geen enkel nadeel van ondervonden.
Hopelijk heb je hier een beetje een antwoordt op je vraag.
veel succes met de zwangerschap

xxx

Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 10:14
GolfGti97

hoi annick dat wordt een bola genoemd zo,n ketting, draag hem zelf niet, maar heb er ook naar zitten kijken, mijn tante en zus hebben hem wel gedragen, en die hebben er geen problemen mee gehad de kleintjes! succes groetjes

Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 15:10
mollie

ik ken ook wat vrouwen die het gedragen hebben tijdens hun zwangerschap en een perfect normaal kind hebben maar blijkbaar zou je kindje er van in een stuitligging kunnen gaan liggen omdat het naar het belletje toe wil gaan liggen ...

Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 09:14
Merriejane

Online Status Stuur bericht
Wij gaan een beertje ofzo kopen met een muziekje in en dat gaan we regelmatig op mijn buik leggen zodat hij/zij dat geluidje ook herkent na de geboorte en er ook rustig van wordt.

Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 12:04
Wappo

Hey,

Ik heb ook alleen nog maar positieve dingen gehoord over zo'n belletje. Ik dacht dat je er wel moet op letten dat je naar het einde van de zwangerschap het belletje heel erg laag moet hangen zodat het baby'tje met zijn hoofdje naar beneden (en dus inderdaad naar het belletje) gaat liggen.
Het heeft wel pas zin van zo'n belletje te dragen vanaf 20 weken want eerder hoort je baby nog niets...

Groetjes
Wappo

Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 12:27

hoi

dat kan wel zijn hoor van die ligging heb het belletje altijd laag gedragen en mijn dochtertje lag tijdens elk gyne bezoek met haar hoofdje onderaan.
dus wie weet had dat er wel wat mee te maken

Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 14:19
F'tje

zo tof, ben nu bijna zeker dat ik zo'n belletje zal dragen!

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 09:48

ik ga ook zo'n belletje dragen en ik denk dat ik het wel vroege zal dragen dan aan 20 weken, is ook een teken naar de buitenwereld om te laten zien dat je zwanger bent. Vind ik wel tof.

groetjes patsy

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 12:35
Sentje

Ik heb ook zo een belletje en vroeg bij mijn laatste bezoek aan de gynecoloog of het echt kwaad kon. Hij antwoorde mij dat hij het prachtig vindt, maar dat hij niet gelooft dat het echt doordringt tot aan de baby. hij gaf me de vergelijking:
Als je eens in bad ligt met beide oren onder water moet je vriend eens met dat belletje staan zwaaien, dan hoor je er toch ook niks van!
Ik draag het wel, en voor alle zekerheid ook laag genoeg naarmate het einde van mijn zwangerschap naderd. Als het al nut zou hebben zou het maar pas vanaf ongeveer de 16de week zijn, omdat dan pas het gehoor van de baby ontwikkelt.
Het kan dus absoluut geen kwaad en is ook zoals redster zegt leuk voor de buitenwereld om te laten zien dat je zwanger bent, vooral als je zo een beginnend buikje hebt dat wel een zwangere buik kan zijn, maar toch niet helemaal duidelijk is

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 12:46
Mirjam

Hey

Hier ook zo'n bola gedragen vanaf een week of 15, ook wel laag op de buik. En raar maar waar maar vanaf de 20 weken echo lag ons zoontje goed met hoofdje naar beneden en is ook zo blijven liggen.
Ik zal het de volgende keer zeker dragen, maar gewoon omdat ik dat mooi vind.

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 12:57

hey dames,

dank je voor de verhalen...
ben er nog niet echt uit wat ik ga doen maar mss dat ik het me dan ook wel gaan aanschaffen...

dank je!!

xxxxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]