< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » mama's die niet buitenshuis werken???

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
mama's die niet buitenshuis werken???
16/01/2008 @ 11:12
nele

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik ben Nele,ben 26 jaar en drie maanden zwanger van onze derde spruit.
Seppe is drie en Jelle twee jaar oud.

Zijn er hier mama's die niet meer buitenshuis gaan werken???

Ik zou graag stoppen met werken als onze derde spruit er is.
Maar financieel is dat niet zo simpel.
Hoe doen jullie dat?
Mijn man en ik wonen samen,maar zijn niet gehuwd,dus ik kan me naart schijnt niet ten lasten van hem laten schrijven.

Momenteel werk ik 28 uren in de week,weekends thuis.En toch is het zwaar vind ik.
Kindjes slapen nog niet volledig door,slecht slapers,zit in de familie

Mijn man is beenhouwer en werkt ongeveer tien uur per dag,vijf dagen in de week.Veel hulp kan ik niet van hem verwachten in het huishouden,
vind ik.Ik vind het veel belangrijker dat hij tijd in de kindjes steekt dan.

groetjes,
Nele

Link naar deze reactie
17/01/2008 @ 16:37
Tamara

hallo, ik ben iemand die niet meer buitenshuis gaat werken
indien je wilt mag je me mailen
want ik kom hier niet altijd langs
Link naar deze reactie
17/01/2008 @ 16:38
Tamara

aja, je kan me mailen op tamara051@hotmail.com
Link naar deze reactie
17/01/2008 @ 17:31
kelly bil

hier ook een mama dat niet meer gaat werken mag uiteindelijk
niet meer van me man ook want als er opvang moest zijn voor de kinderen gi ng al me geld naar de opvang en kan je zowel thuis blijven
weet nu niet of je man je te laste kan nemen met dat je niet bent gehuwd wij waren ook niet gehuwd die tijd nu wel reeds vijf jaar maar ik neemde dan verlof om voor de kinderen te zorgen en moest een witte kaart invullen inplaats van te gaan stempelen en einde van de maand aan het sendicaat gaan geven en kreeg ook een vergoeding nu trouwens doe ik het nog je kan dat tot je kinderen een bepaalde leeftijd hebben en elk jaar moet je het heraanvragen ga zien nu want ben nog maar een maandje bevallen van de vijfde spruit en kan zijn dat me man ten laste neemt
anders was de bedoeling om als ze allemaal naar school gaan om terug te gaan werken maar het zal lastig worden denk ik het huishouden mag er niet onder lijden ook e en met de kindjes bezeg zijn
hier is het zeker haalbaar met een loon en hebben zeker niets te kort zelfs teveel
als er nog iets is mag je het gerust vragen

kelly

Link naar deze reactie
17/01/2008 @ 17:31
kelly bil

hier ook een mama dat niet meer gaat werken mag uiteindelijk
niet meer van me man ook want als er opvang moest zijn voor de kinderen gi ng al me geld naar de opvang en kan je zowel thuis blijven
weet nu niet of je man je te laste kan nemen met dat je niet bent gehuwd wij waren ook niet gehuwd die tijd nu wel reeds vijf jaar maar ik neemde dan verlof om voor de kinderen te zorgen en moest een witte kaart invullen inplaats van te gaan stempelen en einde van de maand aan het sendicaat gaan geven en kreeg ook een vergoeding nu trouwens doe ik het nog je kan dat tot je kinderen een bepaalde leeftijd hebben en elk jaar moet je het heraanvragen ga zien nu want ben nog maar een maandje bevallen van de vijfde spruit en kan zijn dat me man ten laste neemt
anders was de bedoeling om als ze allemaal naar school gaan om terug te gaan werken maar het zal lastig worden denk ik het huishouden mag er niet onder lijden ook e en met de kindjes bezeg zijn
hier is het zeker haalbaar met een loon en hebben zeker niets te kort zelfs teveel
als er nog iets is mag je het gerust vragen

kelly

Link naar deze reactie
20/01/2008 @ 23:15
marijke

Online Status
hallo

hier nog een mama die niet werkt.
we hebben drie kinderen van 2 4 en 6 jaar en een vierde op komst.
wij hebben er voor gekozen dat ik thuis blijf,want we vinden het heel belangrijk dat we er voor de kinderen zijn.
en als ze allemaal ouder zijn kan ik altijd nog wat uurtjes werken.
misschien dat we wat minder hebben uit tegeven dan wanneer ik aan het werk zou zijn.
maar we komen rond en daar gaat het om.

groetjes marijke

Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 09:57
wendy verachtert

Hoikes,

Hier een mama die momenteel wel buitenshuis werkt. Ik werk 2 maal 12uur in een weekendregime waardoor ik een full-time loon heb. nog max 11 weekenden kan ik werken voor mijn huidige werkgever( Janssen pharma) en dan is het waarschijnelijk weer vrouw aan de haard.

Begin vorig jaar ben ik ook 3 maanden thuis geweest en wat deed ik dan om wat zuiniger te leven. Zelf mijn brood bakken voor enkele dagen en invriezen. Weeklijks naar de markt( probeer ik nu nog) en groenten en fruit voor een heel week halen. Bij onze groenteboer scheelt het snel enkele euro's tov bv de colruyt. Soep koken voor de hele week en dan invriezen. Spaghettisaus maken voor enkele weken en ook weer invriezen. De kinderen al eens met de fiets of te voet naar school brengen.

Misschien op naam van je man demonstratrice worden( als dat nog kan, want daar worden ze strenger op), zodat je een paar keer in de maand onder de mensen komt en er ook nog een centje aan over houdt.

Mensen kunnen ieder op zich creatief zijn, maar door het jachtige leven dat we onzelf en de maatschappij ons oplegt, zien we het niet altijd.

Als je een pb stuurt,geef ik je mijn msn. Dat is makkelijker om tips uit te wisselen.

Groetjes,
Wendy&co

Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 14:45
nele

Als je zo in het weekend kan gaan werken,lijkt me dat inderaad leuk.
maar mijn man werkt van 6uur tot 18 uur heel de week behalve donderdag en zondag.

Ik wil niet 's avonds of weekends werken omdat ik dan minder tijd heb met mijn man.
ben al een tijd op zoek naar een job van 9 tot 14 of 15 uur maar die zijn niet zo snel te vinden.

werk momenteel als poetshulp via dienstencheques en dat verdient wel redelijk.
Ben aan het nadenken om iets van thuiswerk(geen erothiek haha) te zoeken.

Momenteel hebben we geen auto,dus kan ik daar al niet op bezuinigen,een diepvriesvakje in onze ijskast is al dat ik heb.
Ik bak geregeld brood met mijn machine.we leven al heel zuinig dus.

heeft er iemand ervaring met thuiswerk??
brieven vouwen,typen,inpakken,....

bedankt al voor de reacties hé.

groetjes,
Nele

Link naar deze reactie
21/01/2008 @ 16:21
Annabel

Ik ben ook op zoek naar een job om thuis te doen. Heb nu 2 kindjes, die 15 maanden schillen, en zie het ni meer zitten om elke dag buitenshuis te gaan werken.

Alle tips welkom!
Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 09:48
nele

goede info gevonden over thuiswerk.
(officiele wesite)
http://www.thuiswerkgids.be

heb geen idee hoe ik hier een link ofzo kan zetten zodat je direct naar de website kunt gaan,dus je zult het zelf op google moeten intikken.

Als ik mijn man mee krijg over mijn idee dan bestel ik de gids.

laat nog iets weten.
groetjes,
nele

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 09:49
nele

he blijkbaar is die link er zelf opgekomen door mijn bericht te versturen.chique.
haha

Link naar deze reactie
22/01/2008 @ 17:25

ik was ook tot voor kort huismoeder, maar nu in bijberoep aan het werken (op naam van men man) zo ben ik ook eens uit huis!

groetjes

Link naar deze reactie
23/01/2008 @ 11:03
nele

in bijberoep op naam van je man?

Is hij zelfstandige?
zo niet,staat het contract dan op naam van je man en doe jij het werk(voor duidelijkheid).
wat doe je juist?

het enige waar ik schrik voor heb met thuis te blijven,buiten financieel,is het gemis van sociale contacten.

groetjes,
nele

[Laatst gewijzigd door nele - 23/01/2008 @ 11:05] - Link naar deze reactie
24/01/2008 @ 13:27
els

Hoi dames,

Zit eigenlijk met hetzelfde gevoel als Nele, heb al 2 dochtertjes en ons 3de is op komst op 7weken ver ben ik verplicht moeten stoppen met werken van de gyn. en sindsdien ben ik fulltime thuis en moet eerlijk zeggen het bevalt mij wel allemaal,hier hebben we er al een beetje over gepraat van dat zolang ik kan breng ik s'morgens de dames naar school en ga ik ze s'avonds ook halen. Nu mijn man is zelfstandige en de regeling die we getroffen hebben is dat als ik na men bevallingsverlof terug ga werken dat hij dan s'morgens de 2dames naar school brengt en het kleinste prinsesje naar onthaalmoeder brengt...ik had hem al aangesproken om eventueel na de bevalling om een jaartje te stoppen met werken omdat ik het eerste levensjaar persoonlijk nog al zwaar vindt...men man zegt dat hij dat liever niet wilt en dat ik gewoon terug ga werken FULLTIME S'morgens begin ik nooit op hetzelfde uur en s'avonds heb ik ook nooit op hetzelfde uur gedaan met werken,dus het maakt het er niet gemakkelijker op buitenschoolse opvang is maar tot 18u en de onthaalmoeder tot 19u. Hij begint s'morgens om 09u.en wanneer dat hij s'avonds stopt is altijd een verrassing voor mij,ik weet dat hij het druk heeft met de zaak maar ik vindt wel dat hij ook beetje aan ons moet denken?? Nu had ik hem vorige week eens een kosteraming gemaakt van onze beide inkomens (als ik terug werk) voor de kosten van de school x2 buitenschoolse opvang x2 en onthaalmoeder + de lening van ons huis enz....als ik het bedrag nog maar zie dan wordt ik er al ziek van en wat heb je dan s'avonds van de kindjes... NIKS!! gehaast thuis komen,eten maken,helpen met de 2 oudste hun huiswerk,afruimen,de kleinste verzorgen en alle 3wassen uw was en plas doen en voor da je het beseft kunt ge uw bed in gaan.

Ik weet het zelf niet hoe sommige mensen het doen,allebei fulltime werken,kinderen hebben en dan nog alles tip top kraaknet in huis???

Dan zet ik liever men carrieré even aan de kant zodat ik tenminste kan genieten van men dochtertjes.

Grtjs,Els

Link naar deze reactie
24/01/2008 @ 16:02

Online Status Bekijk profiel
ik ben al sinds 2002 een thuisblijfmama en heb daar geen seconde spijt van. Financieel hebben we een stapje achteruit moeten zetten maar ik leef veel rustiger. We huren nog steeds ipv een huisje te kopen, we gaan voorlopig niet meer op vakantie maar dat heeft meer met de leeftijd van de kindjes te maken dan met het financiele. Als Saskia 5 jaar is willen we terug elke zomer twee weken op camping gaan in Italië. Ik kan niet zomaar kleding gaan kopen als ik zin heb maar de kindjes lopen nog steeds netjes gekleed. We kopen ook niet meer elke keer speelgoed voor hen als ze het vragen maar af en toe een kleinigheid en het duurdere is voor verjaar- en feestdagen.
Groetjes,
LisaMarie

Link naar deze reactie
24/01/2008 @ 16:27

Ik werk ook niet meer, thuis werk genoeg.
Ik vind het zo al moeilijk om voor iedereen appart een beetje tijd vrij te maken dus zou niet weten hoe dat dan moet als je nog eens gaat werken ook...
Ik vind het heerlijk met de kindjes allemaal thuis en zou het nooit meer anders willen.
Financieel lukt dat voor ons heel goed.

Link naar deze reactie
24/01/2008 @ 16:35
els

Hoi Lisamarie,

Is ook zo,op vakantie gaan wij ook niet, financieel zul je absoluut een stapje achteruit moeten zetten,heb ik absoluut geen problemen mee. En zoals jij zegt zolang dat de kinderen goed verzorgt zijn zoals kledij en schoenen enz... waar is dan het probleem?
Maar ja...diep vanbinnen hoop ik dat hij het binnenkort allemaal inziet dat het niet van een leien dakje zal lopen en dat het beter zal zijn als ik men carrieré eventjes aan de kant zet voor het wel zijn v/d kinderen.

K'zie dat hier langs ons met de buren...hun kinderen zijn even oud als die van ons en die kinderen zijn door de week nooit thuis,altijd bij oma en opa zodat zij volop aan hun carrieré kunnen werken,de kinderen zie je en hoor je maar enkel in het weekend...dan heb ik zo een gevoel van tja...dan moest ge ook maar geen kinderen hebben hé??

De kinderen zijn daar de dupe van!!

Grtjs,Els

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 09:11

hey,

nele, neen hij is niet zelfstandig als hoofdberoep, maar wel als bijberoep, maar door dat ik geen vast werk heb kon het niet op mijn naam staan, daarmee dat het op zijn naam staat,

tis voor Euphony da ik da doe, is leuk, en je verdient mooi centje bij he
en je keist zelf je uren!

groetjes

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 09:34
Iselha

Hallo,

Ik ben zwanger van ons derde zoontje (nog 3 weken) en ben thuis sinds half januari. Ik werkte fulltime en had inderdaad het gevoel er niet voldoende te zijn voor onze kinderen. Nochtans mag ik al niet klagen, want ik sta in het onderwijs. Ik neem tot het einde van het schooljaar ouderschapsverlof en vanaf september ga ik halftijds werken gedurende 1 jaar. Nadien zien we wel. Financieel zal het geen probleem zijn, hebben we al uitgerekend. Anderzijds voel ik nu al aan, na enkele weken thuis zijn, dat ik het contact met de collega's mis. Ik heb het toch wel nodig om af en toe ook iets anders te doen dan strijk, was en plas.Ik ga het proberen te regelen dat ik in de voormiddag werk en in de namiddag thuis ben. Zo heb ik dagelijks enkele uurtjes om huishoudelijk werk te doen vooraleer de kinderen thuis zijn.
Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 14:19
nele

Dat is dus bij mij ook mijn grootste schrik,
dat ik het sociaal contact ga missen.
Ik heb dat echt nodig om niet zot te worden.

Versta me niet verkeerd,ik zie mijn kinderen doodgraag,doe het huishouden ook graag,maar nen babbel aan de kassa in de winkel is volgens mij niet genoeg voor mij.

Heb anderhalf jaar thuis gezeten met mijn twee zoontjes(kort opeen geboren) en ben in een depressie beland.
Heb schrik dat dat opnieuw gaat gebeuren.

momenteel werk ik 28 uren per week en dat is te zwaar voor mij,ook doordat mijn twee zoo tjes nog steeds niet doorslapen en geregeld last hebben van nachtmerries....zucht.

Ik denk dat 16,20 uren goed zou zijn voor mij.

Groetjes,
Nele

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >