volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 18/01/2008 @ 11:12 angel | Hey allemaal, Weet met mezelf geen raad. Ik en mijn vriend zijn momenteel 2 jaar samen zijn samen in juni zwanger geworden maar is uitgelopen op een miskraam iets waar ik nog enorm mee in zit want wil niets liever dan mama worden. Hij zag er ook enorm naar uit naar ons kindje maar nu zou ik graag terug zwanger worden maar hij niet meer , hij wil zeker nog 3 jaar wachten want hij voelt er zich ineens niet meer klaar voor. Ik zelf wil het meer dan ooit het bepaald echt mijn leven, ik droom van kinderen elke maand als ik mijn maandstonden krijg huil ik mij te pletter. Nu wil hij dat ik aan de pil begin maar ik zie dit totaal niet zitten dus passen we de methode toe "al zingend de kerk verlaten" en toch elke keer hoop ik dat ik zwanger zou zijn van het voorvocht maar die kans is enorm klein. Dit zou een reden kunnen zijn dat ik mijn vriend in de steek laat mijn hart en lichaam schreeuwt op een zwangerschap!!! Wat moet ik doen? Mijn vriend de tijd geven? Praten met hem hierover helpt niet hij zegt mij gewoon ik wil het nog niet en daar stopt het dan ook bij. Wil echt beetje raad van jullie want weet met mezelf geen raad. |
| 18/01/2008 @ 20:14 angel | Mss heb je wel gelijk maar zou het niet erg vinden om alleenstaande mama te worden!!! Heb alles goed overwogen en alles goed besproken met mijn ouders die volledig achter mij staan.... |
| 20/01/2008 @ 01:14 Janet | Hallo, Ik heb het zelfde. Alleen heb ik al 1 kind die inmiddels negen jaar is. Ik word steeds ouder inmiddels 37 jaar. en wil dol graag een tweede. Ook ik hoop elke maand weer dat ik zwanger ben tevergeefs. Dat hoop ik al 8 jaar. Ook wij passen voor het zingen de kerk uit toe. Maar ik geloof er niks van dat je daar ooit zwanger van kan worden. Dan had het toch echt een keer moeten gebeuren. Wat ik het meest lullige vind dat ik straks te oud ben voor een tweede maar mijn vriend nooit. Die kan altijd nog zeggen ik ga een nieuw gezin beginnen. Al zou die vijftig zijn. Terwijl ik het zo graag wil. Het enige wat je kan doen is hopen dat het een keer veranderd hoe wel ik 100 procent zeker weet dat dat in mijn geval nooit zal gebeuren. Iedereen in ieder geval heel veel sterkte. Het enige wat we kunnen doen is duimen. groetjes, Janet. |
| 20/01/2008 @ 12:33 angel | Bedankt allemaal voor de goeie raad. Ieder van jullie heeft wel beetje gelijk maar wat iedereen ook zegt of doet mijn wens blijft ik kan mijn gevoelens niet aan de kant schuiven!!! Ik weet als mijn vriend zegt nog de eerst jaren niet dat het ook zo zal zijn. Mijn grote frustratie is gewoon eerst wou hij het zo graag, hebben we zitten huilen toen ik miskraam had en nu ineens wil hij het niet meer. We hebben een hele goeie relatie maar het botst op dit vlak. En akkoord een kind veranderd je hele leven en dat maakt het bij hem zo moeilijk omdat hij weet dat hij bv niet gaat sporten wanneer hij er zin in heeft en denk dat dat het enige is wat hem tegen houd. Er over praten helpt echt niet want dan word hij boos. Normaal werd mijn kindje volgende maand geboren en heb het er nog enorm moeilijk mee mis echt mijn zwangerschap!!!! Groetjes |
| 21/01/2008 @ 21:07 siena | ik zou toch je vriend wat tijd gunnen, misschien is hij ook nog niet over de mk heen? ikzelf ben al 7 jaar samen met mijn vent. in het begin dachten we hetzelfde over kinderen, heel graag, maar toen nog niet. op den duur is dat verandert, wilde hij helemaal niet meer, en dat terwijl ik juist wel wilde. (mijn zus heeft in die tijd een dochtertje gekregen, en ik denk dat toen mijn vriend van zo dichtbij zag wat een verandering zo'n klein wondertje met zich mee brengt, de verantwoordelijkheid, het aanpassen van je leven e.d, dat hem dat toch wat afgeschrikt heeft) ik heb het na veel zeuren en praten laten rusten, en nu draait hij langzaam weer bij... mannen zijn gewoon rare wezens (net als wij) |
| 21/01/2008 @ 21:37 Marleen | Angel, Ik kan mij voorstellen dat de miskraam en al jouw teleurstellingen je vriend niet in de koude kleren is gaan zitten. En dat hij alles weer op een rijtje wilt zetten.De mk verwerken en jouw niet zo verdrietig te zien. Spreek af dat jullie een half jaar rust nemen. Ik weet uit eigen ervaring dat als zwangerschap lang duurt je heel egoistisch kan worden. Je hele wereld gaat om zwanger worden. Neem een paar maanden de tijd voor elkaar. Dat sex niet meer de verplichte oefening wordt om zwanger te raken. Spreek het samen af, maar "je zin" doordrukken heeft weinig zin. Beide wordt je er niet gelukkiger van. Ook moet je niet te lichtzinnig over alleenstaande moeders denken. Het is niet makkelijk Niet emotioneel, niet financieel, niet lichamelijk. Ik zou het ook niet over mijn hart kunnen krijgen om expres zwanger te worden, terwijl de man het niet wilt. Uiteindelijk is het 50% zijn genen |
| 29/01/2008 @ 01:32 | ik zit in hetzelfde schuitje sinds een aantal maanden is mijn biologischeklok enorm aan het tikken. ik weet van mijn vriend dat hij er niet aan toe is, hij is bang voor de verantwoordelijkheid, en voor de financielekant. een aantal keren liet ik een hint vallen en dan zei hij "doe niet zo eng" vandaag heb ik het hem vertelt en dat ik hierdoor niet lekker in me vel zit het antwoord was "komt allemaal goed" of ga eens met je huisarts praten. ik voel me zo onbegrepen alsof er een wondermiddel bestaat om even alles uitteschakelen. we zijn allebei 22 en je wordt niet 1..2..3 zwanger en hij vergeet dat de zwangerschap ook 9 maanden duurd. zelf zegt hij vaak"ik wil toch vroeg kinderen krijgen" maar vroeg zie hij denk ik op zijn 30ste. Heb me heel de avond enorm rot gevoeld en hem ontweken hij wil er niet eens een gesprek over beginnen. we hebben al een lange relatie en wonen 3 jaar samen. over de financiele kant maak ik me geen zorgen we hebben allebei een goed betaalde baan en voor een kindje hoef je geen miljonaire te zijn. Ik hoop dat ik nog eens rustig een gesprek met hem kan voeren al is het alleen om elkaar aan te horen en alle punten is naast elkaar te leggen. liefs |
| 02/02/2008 @ 15:09 ikke | Meiden, een kind krijgen doe je samen! Ik ben nu 29 en wilde ook graag een kind voor mijn 30ste, maar een kind krijgen doe je niet alleen. En een kind is een verandering voor je leven. Niet alleen voor jou, maar ook voor jouw vriend. Wacht nog even tot dat jouw vriend er ook klaar voor is. ![]() |
| 02/02/2008 @ 20:26 Knorretje | Hoi allemaal, ![]() Vervelend hé, die vrouwlijke hormonen, die vurige kinderwens. Ikzelf heb reeds twee kindjes en net als bij Kissie verlang ik stiekem nog naar een derde. ![]() Mijn man vindt twee kindjes voldoende en zou een derde echt niet zien zitten (vooral voor de drukte en de combinatie met zijn drukke en belastende job). Ik heb hier echter een heel andere kijk op , voor mij zijn mijn kindjes mijn alles, mijn reden tot bestaan. Ik zou alles opgeven voor hen (werk al deeltijds en neem eigenlijk de meeste zorg reeds op mij), zou zelfs volledig stoppen met werken om als fulltime mama voor mijn groot gezin te zorgen. Ik denk dat mijn man ergens schrik heeft voor "het verstoren van het mooie plaatje", stel dat ons derde kindje een probleemkindje is of zo. Hij is ook een persoon die graag alles in handen heeft en vandaar ook dat hij een derde niet ziet zitten. gelukkig kunnen we er wel over praten en hij heeft mij al gezegd dat moest ik aandringen hij wellicht wel zou toegeven maar dan eerder om mij gelukkig te maken. Ik heb hem gezegd dat ik dat niet zou willen, dat een derde kindje een keuze moet zijn van ons beiden. We hebben nu besloten nog wat af te wachten en te zien hoe we ons voelen (of ik na een tijdje niet van gedacht verander of hij)bij een eventuele derde. Ik weet echter wel dat hij uit zichzelf nooit zal zeggen "ja, laten we gaan voor nog een kleintje", maar moest er per ongeluk (lees : echt per ongeluk, geen voorbedachte rade of zo, want daar ga ik niet mee akkoord) eentje komen zou het zeker van harte welkom zijn. Eigenlijk kunnen "echte ongelukjes (die gewenst zijn)" soms het leven van een vrouw met kinderwens eenvoudiger maken. 'k Betrap mij er soms op dat ik er stiekem naar verlang. ![]() Hoop alvast voor jullie dat die mannen bijdraaien! ![]() groetjes |
| 04/02/2008 @ 17:24 Laure-Anne | dag dames! Hier iemand met hetzelfde probleem...ik heb een vurige kinderwens en mijn vriend absoluuuut nog niet. Ik ben 24 en ik sta in het onderwijs, mijn vriend is er nog maar 20 en studeert nog. Toen we elkaar leerden kennen, studeerden we allebei en vormde het leeftijdsverschil niet zo'n probleem...maar nu des te meer. We zitten elk in een andere fase van ons leven en dat botst. Maar ondanks dat probleem hebben we een zeer fijne relatie en beschouw ik hem als dé man van mijn leven. We wonen ook al meer dan een jaar samen en dat gaat ook prima. Ik heb een koperspiraaltje en ik hoop elke maand vurig dat ik gewenst "ongewenst" zwanger word...maar die kans is zogoed als onbestaande. Zeker als je t wil, zal je zien dat dat nooit lukt .Ik weet dat een zwangerschap niet optimaal zou zijn, gezien hij nog jong is en nog studeert...maar ik wil het zoooooooo graag. Ik verdien niet slecht en ik ben veel thuis, dus ik denk wel dat het haalbaar is. Mijn vriend wil hier echt zelfs nog niet over nadenkenken, dus dat zorgt wel voor spanningen. Ik weet echt niet wat ik moet doen...mijn kinderwens is zo enorm groot dat ik niet bereid ben er nog jaren op te wachten. Hoe gaan jullie hiermee om? liefs |
volgende pagina >

Ik wil zwanger worden maar mijn vriend niet

alleen kwaad op mezelf dat ik niet gewacht heb om het met de juiste persoon te doen. Nu moet ik men ventje ieder twee weken afstaan voor bezoekrecht en kan daar niks aan veranderen.( ex wil hem nu enkel om me te pesten hoor)