< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » Meerhout ??

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
31/01/2008 @ 12:31
joke vleugels

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hke, hoe is het geweest? Heb je nog bloedverlies? Ik duim voor je hoor !!!

Vincent staat in de ronduit. Toen hij nog maar 2,5 maand was.

groetjes

Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 13:42
Hke

Online Status Stuur bericht
Hoi Joke,

Ik heb nog steeds bloedverlies. Minder dan dinsdag welliswaar maar hetzelfde als gisteren. ik gebruik inlegkruisjes dus super veel is het niet, wel constant. Buikpijn is volledig sinds gisterennammidag. Heb nog steeds last van mijn hormonen en nu al twee dagen na mekaar misselijk terwijl ik dat ervoor niet had. Het blijft dus een compleet raadsel voor mij.

Straks weet ik meer. Om kwart na vijf kan ik naar de gyné. Ik hou je op de hoogte!

Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 13:43
Hke

Hey Joke, ik wou je nog even vragen.. wat is de ronduit?? Ik ken het niet.

Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 13:48
Malivai

Hallo dames,

Hier nog iemand uit regio Geel.

Ik heb vanmiddag op 't werk een testje gedaan en.... zwanger.
Straks naar de huisarts voor een bloedtest.

Maar dit is allemaal zo nieuw voor mij.
Ik zou nog op zoek moeten gaan naar een gynaecoloog in Geel.
Liefst een vrouw. Voel me niet zo op mijn gemak bij een man, toch zeker niet bij een wat oudere.

Kunnen jullie me iemand aanraden? En als ik op spreekuur ga in het ziekenhuis, zit je dan lang te wachten. Kan ik beter afspraak maken in de privé praktijk?
En waaraan kan ik me allemaal verwachten?

Groeten
Malivai

Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 13:50
joke vleugels

hela,

de ronduit is een boekje dat de facteur meebrengt. is reclame eigenlijk. Voor wie de GVA heeft, morgen staat onze zoon er ook in.

groetjes

Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 15:53
sanne

@ Malivai, proficiat met je zwangerschap!
Dr Vercammen is een vrouwelijke gyn die zowel in het ZH in Geel werkt als in haar privepraktijk. Je moet de eerste keer een afspraak maken via het secretariaat van het St Diphna ziekenhuis in Geel. Die schakelen je door met de dienst afspraken gynaecologie.
Ik ga niet bij haar, ik heb Dr Coppens, maar dat is wel een man.
Er zitten nog meerdere gyn in het ZH, maar ik denk ook allemaal mannen. Ze hebben wel allemaal een privepraktijk.
Of je lang moet wachten hangt van je gyn af. Ik kon na een week al terecht, maar ben een 'risicogeval' geworden, vandaar. Normaal moet je nemen 1 maand tot 1,5 maand denk ik.

Je kan best nu al eens bij je huisarts langsgaan. Die test dan al je bloed om te weten of je HCG hoog genoeg staat. En controleert je antistoffen tegen vanalles en nog wat.

Je eerste echo is vaginaal. Je kan daarvoor best al 6w of langer zwanger zijn, zodat ook al het hartje klopt. Dan weet je of alles goed zit.

Zo, ik hoop dat je voldoende info hebt nu. Anders horen we het wel.

Grtjs Sanne

Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 16:05
Malivai

Sanne,

Bedankt voor de uitleg. Ik had begrepen dat er ook vrij spreekuur is in het ziekenhuis. Zonder afspraak dus. En ik wilde weten of je daar uren in de wachtzaal moet zitten voor het je beurt is.

Denk toch wel dat ik ook naar de privépraktijk zal gaan. Heb niet veel zin om bekenden daar op het spreekuur tegen te komen, want het is nog zo pril, en zou graag wat wachten voor het bekend te maken.

Malivai

Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 17:57
sanne

@ Malivai, ik heb geen ervaring met de spreekuren in het ZH, dus ken de wachttijden van de vrije raadpleging niet.
Ik ben vanaf het begin naar de privepraktijk gegaan. Daar hoef je bijna niet te wachten.

Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 20:56
Conan

@Melivai, het kan wel zijn dat je meer dan een uur moet wachten maar als de gyn je dan verteld dat je zwanger bent is het het wachten waard.
Je moet ook niet bang zijn om bekende tegen te komen... gewoon op routine onderzoek. Niemand heeft er zaken mee waarom je daar bent.
Bel even naar het ziekenhuis en je vertellen je wel welke gyn er wanneer vrij spreekuur heeft, zo kan je zelf nog kiezen.
Ik heb wel al vernomen dat de vrouwelijke gyn zoveel patienten heeft dat ze er nogal snel over heen gaat, maar dat is van horen zeggen.

Link naar deze reactie
01/02/2008 @ 08:35
Hke

hoi allemaal

Gisteren naar gyne geweest voor echo. Niks op te zien. Bloeden is ook gestopt gisterenavond. Dus ja.. ofwel een heel vroege miskraam, ofwel was het nog te vroeg om iets op de echo te zien. Ik moet nu opnieuw hcg laten bepalen in mijn bloed en als die niet hoog genoeg is dan tja, verder proberen maar..

Eerlijk gezegd, mijn gevoel zegt me dat het niks is en daar ga ik dus van uit. Terug naar nul en moed erin houden dat het volgende keer wel goed gaat

Link naar deze reactie
01/02/2008 @ 15:36
joke vleugels

Hke: veel sterkte ! Hoe ver zou je geweest zijn als je zwanger was?

Onze vincent staat bij mol in de babyspecial van gazet van antwerpen.

Lieve: jullie straat is een baby rijker. Weet jij hoe het kindje heet ofzo?
en euh... heb je zoonlief niet horen brullen vanmorgen? Hij had zich gestoten aan de auto door wild te doen. een heel concert door de straat

groetjes

Link naar deze reactie
01/02/2008 @ 19:31
Hke

Hoi Joke,

Ik zou nu in mijn zesde week zijn normaal gezien..

Voor al de zwangere hier: veel succes met jullie zwangerschappen! En voor al de mama's veel geluk met jullie kindjes!

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 22:05
Conan

Hke, de hoop niet opgeven!

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 08:56
joke vleugels

Hke: ik duim echt dat je snel een baby'tje mag hebben...

Voor de rest alles goed met de mama's en mama's in spe?

groetjes

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 10:48
Hke

Hoi allemaal,

Ik heb even een paar dagen nodig gehad om alles op rij te zetten. Ik ben er nog niet compleet uit of we er onmiddelijk opnieuw voor gaan gaan. Twee miskramen op rij.. emotioneel is het zwaar telkens. Ook komt de verhuis dichterbij, wat ook niet evident is als ik in mijn eerste trimester van zwangerschap dan pas moest zijn..

We zijn zondag eens gaan rondrijden in Meerhout. Heb de twee gemeentescholen gezien, eentje heel kortbij ons toekomstig huis. Beetje uitgezien waar de winkels lagen en we zijn tot het zilvermeer gereden, daar wat gaan uitwaaien. Het is toch een compleet vreemde omgeving voor me, gaat even duren voor ik mijn draai vind denk ik.

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 12:53
sanne

Hoi Hke, je moet het gewoon even de tijd geven, zowel om mentaal er weer klaar voor te zijn als fysiek. En een verhuis is idd erg zwaar in het begin. Bij een normale zwangerschap kan het geen kwaad, maar als er complicaties zijn mag je niks meer tillen en sleuren. Niet zo best als je dan volop moet gaan inpakken en verhuizen!

Normaal dat deze omgeving je vreemd aan doet hoor! Dat heb ik nu nog steeds. En wij wonen er sinds augustus. Ik weet intussen wel wat ik waar kan vinden, maar me 'thuisvoelen' in deze omgeving doe ik nog niet. Ik vind Averbode (vanwaar we kwamen)veel knusser om te wonen. Hopelijk verandert dat nog. Alles heeft tijd nodig he!

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 20:12
Hke

Hoi Sanne

Ik moet het idd wat tijd geven. Alleen is geduld nooit mijn sterkste kant geweest

Het zal wel op zijn pootjes vallen allemaal. Mss kunnen we na ik verhuisd ben eens afspreken of zo? lijkt me toch fijn iemand te kennen ginder.

Link naar deze reactie
06/02/2008 @ 10:18
sanne

Hoi Hke, lijkt me prima hoor! Je laat me maar weten wanneer je verhuisd bent! Wanneer is je verhuis juist gepland?

Link naar deze reactie
06/02/2008 @ 12:19
Hke

Dag Sanne,

Eind juni, einde van het schooljaar is de eigenlijke verhuis, het zou anders te moeilijk zijn voor de kids. Maar volgende maand krijgen we de sleutel en gaan we aan het werk in ons huis zoveel als we kunnen.

Link naar deze reactie
06/02/2008 @ 19:26
Lieve

Online Status Bekijk profiel
Hallo allemaal!

@ Hke: ik wens je in ieder geval veel sterkte, en hopelijk geraak je snel gewoon aan de omgeving en jullie nieuwe huisje, dan komt er mss nog vlugger dan je denkt een nieuw boeleke! Maar tis wel waar, je kan nu mss beter nog even wachten, alles laten bezinken, en je vooral bezig houden met de komende verhuis. Dat gaat natuurlijk wel beter als er geen buikje in de weg zit!

@ Joke: jaja, er is een babytje bijgekomen in 't straat. Maar ik weet niet hoe het noemt, zelfs niet of het een meisje of jongen is, want er staat wel een ooievaar, maar nergens een naam. Wel spijtig, want ben wel curieus.
En heb hem niet gehoord hoor, don't worry!
En ook leuke foto's in de Ronduit en de Babyspecial. Ons ukje is volgend jaar aan de beurt!

Voor de rest is alles met mij in orde. We hebben maandag een 3D-echo gehad, maar we hebben geen echte mooie foto's, want de navelstreng zat voor het gezichtje, waardoor er dus een wazig beeld was (moest door het bloed van de navelstreng), en de gyn kon het beeld niet scherper krijgen. Wel spijtig maar ja. Het was wel leuk om ons ukje zo te zien, hebben het zelfs zien hikken en sabbelen!

En momenteel ben ik volop bezig met het geboortekaartje te kiezen. Pff, niet simpel. Ik kan dus nooit kiezen, dat is een serieus probleem. Ik zal op den duur echt de knoop moeten gaan doorhakken, en dan proberen om niet op mijn besluit terug te komen.
En volgende week moeten we de geboortelijst gaan kiezen, nog zoiets moeilijk. Amaai.

Allé, ik ga nu nog een uurtje sporten (bodysculpting), maar denk dat het toch voor één van de laatste keren gaat zijn, want heb serieuze last van mijn rug, en buik wordt ook redelijk hard (en uithouding is ook niet meer wat het geweest is) . Dus ik zal er maar best mee stoppen, en overschakelen naar prenatale oefeningen bij de kinesist. Dat zal deugd doen voor mijn rug (hopelijk).

Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >