< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Wanneer het best "klussen" ???

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Wanneer het best "klussen" ???
04/02/2008 @ 15:36
Eveke85

Online Status Stuur bericht
Wanneer het best &quot;klussen&quot; ???
Hey meiden, ik weet niet of het al aan bod is gekomen, maar ik vraag me af wanneer je nu het beste kan gaan vrijen rond de dag van de eisprong? Ik dacht misschien 3 dagen ervoor, de dag ervoor, en de dag erna??? Ze zeggen dat het zaad beste is met 2 dagen tussen hé!. Wij zijn al gestopt met de pil maar willen pas in april gaan proberen om zwanger te worden! Ik moet nog in mijn trouwjurk passen in juni, daarmee !!! Oh, ik kan niet meer wachten, ik verlang er al zo lang naar!

Bedankt Eve

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 15:48

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey ,

ik ben zwanger geworden door vlak na men maandstonden te vrijen, de maandag op dinsdagnacht had ik nog bruinverlies, de dinsdagmorgen nog een beetje en de dinsdagavond gevreeen en het was prijs !!

veel klusplezier

petra en robbe

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 15:57

Bij mij precies hetzelfde! ook zwanger geworden door direct na mijn ms te klussen!

Veel succes, hopelijk ben snel zwanger!

Groetjes
Karin

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 16:03

Om de dag te klussen is het beste voor de kwaliteit van het zaad.

Wij klusten vanaf dag 10 tot na mn eisprong..
Dag 10, 12, 14, 16 enz..

Na 15 cyclussen hebben wij dit een keer toegepast en het was eindelijk raak.. Dus voor mij werkte dit zeer goed!

Succes ermee!

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 16:12
Eveke85

Heeyyy! Alvast bedankt voor de reacties!

Ik hoop dat het ook snel "raak" zal zijn!

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 19:25
Mieke

Zullen wij dit volgende maand ook eens toepassen
Hopelijk werkt het he..
Eveke85 ik duim alvast voor jou
Marije25 proficiat met

Link naar deze reactie
06/02/2008 @ 08:54
knorretje

Probeer te ontdekken wanneer je eisprong is. Ik bleek mijn eisprong later te hebben dan ik dacht (en wat de banner aangeeft). Dit ontdekte ik door een cyclus lang m'n temperatuur bij te houden.

Maar belangrijkste is misschien om er relaxt mee om te gaan. Als je meteen begint met gepland om de dag klussen, wordt het al snel plichtmatig. Mijn advies, laat het een beetje op z'n beloop en probeer om de dag te klussen.

Link naar deze reactie
06/02/2008 @ 16:41

hoe zit dat eigenlijk in elkaar temperaturen?

neem je dan je temperatuur onder je oksel? en wat is dan als je verhoging hebt ben je in vruchtbare periode of hoe zit dat?

groetjes petra en robbe

Link naar deze reactie
06/02/2008 @ 18:11
Eveke85

Hey! Ik heb er nog net iets van gelezen. Je kan je temperatuur elke morgen nemen, als je dan verhoging opmerkt, ben je eigenlijk al te laat! De verhoging gebeurt als je eisprong gebeurt! De temperatuurmethode wordt gebruikt om te kijken of je elke maand een eisprong hebt als ik goed heb gelezen! Je kan het dus enkel maar gebruiken voor de maand nadien als ik het goed doorheb!

Link naar deze reactie
19/02/2008 @ 17:42
ENGELMAMA

ik was van mijn eerste kindje onmiddellijk zwanger. ik weet niet wanneer ik wij hetbbest geklust hadden.

nu zijn we alweer 5maanden bezig en lukt het niet. (emoties, verlies dochtertje op 39 weken)

mijn eisprong is zeer verschillend, de ene maand op 14de dag de andere de 17de toch steeds na 29dagen ongesteld.

gyné raadde daarom aan om ovulatietesten te gebruiken en dat gaan we nu ook eens proberen.

je kan ook steeds eens een afspraak maken met je gyné (rond 13dag na ) hij kan zien waar het eitje zit, hoe groot het is en wanneer je +/- je eisprong zal hebben. (wij hebben dat ook gedaan en zo te weten gekomen dat mijn eisprong later is dan 14dagen)

ovulatietests zijn hetzelfde principe van prediktor.
's morgens plasje op strip (vanaf 12de dag na ongeveer) bij 1 streepje ben je nog niet vruchtbaar en bij 2ben je het vruchtbaarst en kan je beginnen klussen.

een nadeel; ovulatietest zijn vrij duur (maar via internet kan je ze goedkoper krijgen)

ik geef je ook de raad mee, om niks te forceren.

[Laatst gewijzigd door ENGELMAMA - 19/02/2008 @ 17:46] - Link naar deze reactie
19/02/2008 @ 18:25
SMDJ

hey iedereen

klusde we vanaf dat de
weg waren r-tot dat ze terug waren om de 48 uur

dus om de 2 dagen

Link naar deze reactie
27/02/2008 @ 10:09
Zwanja

Om de twee dagen is inderdaad het ideale voor de zaadcellen.

@Eveke85: Het klopt inderdaad dat je temperatuur pas stijgt na je eisprong, maar een eicel blijft minimum 24 uur in leven. Dus als je klust op de dag dat je temperatuur voor het eerst gestegen is, ben je er nog op tijd bij.

In het algemeen: door de dag waarop je klust te wijzigen kan je ook het geslacht PROBEREN te bepalen: de Y zaadcellen zijn lichter en sneller. Dus als je je eisprong al gehad hebt en je klust dan, dan zijn die zaadjes het eerst bij de eicel en is de kans op een groot. De X zaadcellen zijn zwaarder maar ook sterker en leven dus gemiddeld langer. Als je geklust hebt voor de eisprong, zijn er dus nog het meeste X-zaadcelletjes aanwezig, dus meer kans op een . Nu het klopt allemaal wel, en je kan zo proberen het geslacht te beïnvloeden, maar ik zou er mijn bonen toch niet op te week leggen.

Groetjes,

XXX

Link naar deze reactie
17/03/2008 @ 21:20
Sofia

hey Eveke85,

ik heb 10 maanden lang mijn cyclus bijgehouden door te temperaturen, omdat ik onregelmatige cyclus had (varierende tussen 26 en 34 dagen). Mijn conclusie is dat een dag voor je eisprong (verhoging) je temperatuur daalt met ongeveer tussen 0.5 tot 1 graden. Bij mij herkende ik duidelijk een structuur. Ik ben dan ook dankzij de temperatuurmethode zwanger geraakt, want ik wist gewoon wanneer er een eisprong aan kwam. Temperaturen kun je het best anaal doen, dan is het het meest betrouwbaar. En s'ochtends nog voordat je uit bed stapt omdat dan je temperatuur het meest betrouwbaar is. Veel succes.

[Laatst gewijzigd door Sofia - 17/03/2008 @ 21:22] - Link naar deze reactie
29/03/2008 @ 13:30
mellie1982

ik doe ook temparaturen.. ik weet wel wanneer mijn eisprong is omdat idd de temp zakt! maar hoe kan je zien daarna of je zwanger bent?? moet dan je temp alleen maar hoog blijven?? en als hij een beetje zakt kan het dan betekenen dat je niet zwanger bent.. ik zou het graag willen weten...

wie o wie kan mij helpen??
dan weet ik ten minste wat. alvast bedankt..

Link naar deze reactie
29/03/2008 @ 14:46
Stien

Volgens ik heb gelezen zou temperatuur hoog moeten blijven.
Als hij weer zakt is het niet raak...
Groetjes
S
Ben deze maand ook pas begonnen met temperaturen...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]