volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 16/10/2007 @ 19:55 Anoniem | ooit willen wij misschien nog een 3de kindje. we hebben nu 2 gezonde kinderen, de eerste is een meisje van bijna 3 en de jongste een jongetje van bijna 1. nu heeft iedereen om mij heen(zussen en vrienden) allemaal 2 kinderen, lijkt wel standaard momenteel. en iederen praat hetzelfde: het is zo makkelijk 2 kinderen, ze moeten er niet aan denken als ze dan eenmaal op school zitten weer met een baby te zitten, het is zo druk! maar wat mijn moeder en zus zo beweren is dat bij 3 kinderen de middelste er zou bij bungeld. zo is bij de oudste alles nieuw en de eerste keer, en de jongste vraagt alle aandacht en word vertroetelt, de middelste krijgt dus aandacht te kort. dan moet je voor of 2 kinderen of 4 kinderen kiezen! nou ik zou zelf geen 4 kinderen willen maar wel graag 3. je gaat alleen zo twijvelen, iedereen die me lief is hebben 2 kinderen,lijk dan wel een buitenbeentje ofzo, klinkt stom maar als ik zeg dat er ooit misschien een 3de wil krijg ik alleen maar negatieve dingen te horen dat ik bijna met de menigte mee zou lopen. wat vinden jullie en is jullie ervaring? ![]() |
| 18/10/2007 @ 15:38 | hoi wij hebben ook 3 kindjes (eentje van 4 jaar, eentje van 1 jaar en 8 acht maanden en eentje van 8 maanden). Volgend jaar willen we proberen voor een 4de. De voornaamste reden hiervoor is idd dat de middenste een beetje uitgesloten is. Nr. 1 en 3 hangen echt aan elkaar en zij valt zo een beetje uit de boot. Maar ik denk wel dat veel afhangt van het karakter van je kindjes dus jullie situatie moet niet perse de onze zijn. Ik zou ook gewoon mijn gevoel volgen |
| 08/02/2008 @ 13:12 niquekse | derde kindje Hallo Ik heb zopas vernomen dat ik totaal onverwachts zwanger ben van een derde kindje. We hebben reeds twee kindjes (2 jaar en 1jaar). eigenlijk zie ik het zo direct nog niet allemaal zitten. Drie kindjes op drie jaar tijd is toch een heleboel werk. Daarbij komt dat mijn man er heel negatief tegenover staat. hij wil geen derde en wil er dan ook niets voor doen. Abortus zie ik zelf niet zitten. We zien onze twee kindjes graag, dus denk ik dat we een derde kindje ook wel graag zullen zien. Onze twee kindjes nu komen helemaal niet overeen. Onze zoon is stikjaloers op zijn zusje en hij op haar. Nochtans heb ik steeds geprobeerd hen alle twee evenveel aandacht te geven en spelen we met hen alle twee. Wat gaat dat dan zijn met drie kindjes? Gaan die ook constant boel maken?? Mijn schoonouder hadden vorige week nog erg af gegeven op mensen met drie kinderen : één kind bengelt er bij, is het vijfde wiel aan de wagen, je kan dan zelf niet genoeg tijd in jouw kinderen steken,zijzelf wensen zich als grootouders tot niets te engageren want het past niet in hun leven.... blablabla. We hebben hen dan ook nog niets durven zeggen na al dat negatieve gepraat vooraleer wij het zelf wisten. Eigenlijk weet ik niet echt hoe ik dit allemaal moet bolwerken. Zowel mijn man als ik w erken in Brussel en zijn dus al op met de kindjes vanaf 5u30 's morgens tot 21uur 's avonds. We hebben geen hulp van ouders, dus staan we voor de praktische organisatie er alleen voor. Is het zo dat je de crèche van een derde wel kan betalen doordat je meer kindergeld hebt en meer verdiend? de crèches van twee kindjes betalen is voor ons toch wel een financiële dobber. Ik hoop alleen maar dat het wat lukt om drie kindjes groot te brengen en dat mijn man stopt met mijn hoofd zot te maken en alleen het negatieve te zien. Hopelijk kan ik het zelf dan ook wat positiever inzien en toch wel uitzien naar dit derde kindje. ik wil zeker zijn dat dit derde kindje ook een mooi leven bij ons heeft... |
08/02/2008 @ 16:13![]() | Hey uw ventje nog niet overtuigd gekregen? Zal ik eens met hem praten, geef mij een uurke en da komt goed, haha!! ![]() |
| 08/02/2008 @ 18:24 goopybike ![]() | Hij begint bij te draaien maar is nog niet 100% zeker! |
| 12/02/2008 @ 10:17 Watashi | Zelf ben ik het middenste kind thuis. Ik ben wel rustiger dan mijn zus en broer en daardoor kroop er voor mijn ouders wel meer energie in de andere twee. Maar aandacht schoot ik echt niet te kort hoor. Door middenste te zijn, had ik het beste van twee werelden. Lekker stoer doen met de oudste en lekker kinds doen met de jongste. Zelf zou ik ook wel drie kinderen willen. Mijn man komt uit een gezin met twee kinderen en vindt dat zelf een beter aantal. Tja, we zullen wel zien wat de toekomst brengt. |
| 18/02/2008 @ 16:45 niquekse | 3 kindjes Hallo Het is nu een week later en de storm lijkt bij ons thuis wat te koelen. mijn man had vorige week zelfs een afspraak voor mij in de abortuskliniek gemaakt. Ik ben toen met hem gaan eten en heb hem uitgelegd dat ik daar niet mee kon leven en dus geen optie was voor. We zien elkaar eigenlijk graag, dus dit kind kan dan toch niet totaal ongewenst zijn?? We hebben een groot huis met talrijke slaapkamers, dus dat is al geen probleem. Alleen is het financieel iets zwaarder omdat wij niet direct gaan kunnen verder verbouwen. Zelf zie ik er stiekem ondertussen naar uit. Zo een derde BB'tje zie ik momenteel wel zitten alhoewel het superdruk zal zijn met de twee andere kindjes. Zowel onze zoon als onze dochter zijn nogal jaloers van elkaar en ik denk dat dit zich wel terug zal manifesteren naar het kleintje toe. Ik hoop dat de oudste tegen dan wat meer voor rede zal vatbaar zijn. hoe ik het praktisch ga doen, weet ik helemaal nog niet. De opvang is heel duur met twee en ik hou maar 200€ meer over als ik full-time werk dan als ik half-time werk. Alleen zou ik graag mijn huidige job terug willen verder doen als ik terug kom (na mijn vorige twee zwangerschappen was ik telkens mijn job kwijt, maar aangezien ik statutair ben, hebben ze mij maar ergens anders gezet). Alhoewel wat is een job als je 3 kindjes hebt om voor te zorgen. Aan onze ouders hebben we nog niets gezegd, ik wil wachten totdat mijn man het ook voor 100% ziet zitten. Vrijdag heb ik een afspraak bij de gynecoloog gemaakt en ik heb hem gemeld dat wij tezamen een afspraak daar hebben. Ik denk als hij het hartje zal horen kloppen, dat hij het al wat beter zal zien zitten. een spannende tijd dus bij ons thuis... hartelijk dank voor jullie warme woorden. |
volgende pagina >

3 kindjes middelste bungeld er maar tussen?

Zonder gekheid, volg je hart.. Niemand kan jou vertellen wat je moet voelen of denken, behalve jijzelf! En als jij drie kindjes wil, go for it!! Ik ben aan het sollicteren (lees: ik zit mijn tijd uit