< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » (Nog) Een kindje?? » zwanger worden maar geen vast contract?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » (Nog) Een kindje??
zwanger worden maar geen vast contract?
22/04/2007 @ 17:15
effe anoniem

hey

ik wil graag voor een tweede kindje gaan maar heb nu geen vast contract
werk nu met vervangingscontracten met misschien kans op vast...
heel erg aan het twijfelen
iemand raad?
Link naar deze reactie
23/04/2007 @ 16:59

Hallo,

In jouw plaats zou ik ervoor gaan.
Ik zit ongeveer in de zelfde situatie.
Ik ben momenteel werkloos en op zoek naar een deeltijdse job maar tot nu toe nog geen geluk gehad.
Mijn man en ik hebben 1 zoontje, Rune, dat in februari twee jaar is geworden en we hadden een paar maanden geleden beslist dat we rond deze periode zouden stoppen met de pil en voor een tweede zwangerschap gaan.
Maar het werkloos worden heeft roet in het eten gegooid.
Dus nu zijn onze plannen wat uitgesteld, maar van het moment dat ik werk heb zullen we er voor gaan, ook al heb ik nog geen vast contract.
Een mens kan zijn leven toch niet altijd plannen rondom je werksituatie, je hebt toch nooit zekerheid, vast contract of niet... .
Ik hoop dat je er snel uitgeraakt.

Groetjes,
een moeder die ook verlangt naar een tweede
Link naar deze reactie
24/04/2007 @ 20:21
Tamar

Online Status
Hoi,

Kunnen jullie met een kindje rond komen van het salaris van je man/vriend? Want de kans dat je geen vaste aanstelling krijgt wanneer je zwanger blijkt te zijn is erg groot! Athans hier in Nederland word er dan altijd wel een smoes verzonnen om je te ontslaan, dan moet je straks in je zwangerschap verplicht gaan solliciteren, dan kan je niet optimaal genieten van je zwangerschap.
Heb je enig idee wanneer je een vaste aanstelling zou kunnen gaan krijgen? Als het geen jaren verder is zou ik daar persoonlijk op wachten...

Maar ja, iedereen moet dit toch voor zichzelf beslissen.

Succes ermee in ieder geval!

Groetjes,
Tamar

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 12:11
Gummiebeertje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

ik heb dit dus aan de hand gehad tijdens mijn zwangerschap. Ik werkte via interim en heb ontslag gekregen toenik verteld heb dat ik zwnager was, reden was dat er niet meer genoeg werk was, was totaal niet waar maar je kan er niks tegen doen.
In het begin vond ik het echt erg, ik maakte me heel erg druk, toen hebben mijn man en ik alles eens goed bekeken, en we haalden dit financieel heel goed als ik zonder job zat, dus erover stressen was gedaan. Ik heb wel de hele zwangerschap nog moeten solliciteren, maar zo erg is dit ook niet, vaak hoef je nog niet meer langs te gaan als ze weten dat je zwnager bent. Ik heb er echt van genoten vanhet thuiszitten en heb dus ook een hele rustige zwangerschap gehad. Het is inderdaad zoals Vanessa zegt, als je op werkzekerheid moet wachten, dan kan je nog lang wachten, want tegenwoordig heb je dit zelfs niet met vast contract ...

Groetjes
Martine

Link naar deze reactie
27/04/2007 @ 15:37
Dusanka

Als ze kwaad willen dan zullen ze dat doen...zwanger of niet... Gelukkig zijn er ook nog fatsoenlijke bedrijven en wordt je netjes op je kwaliteiten beoordeeld...!!

Je kan tenslotte ook ziek worden en maanden zoniet jaren uit de roulatie zijn.

Buiten dat...je kan kindjes toch niet plannen... ze komen echt niet wanneer jij denkt dat de tijd er rijp voor is.
( dat zie je wel aan mijn banner he...)

Ik zou het gewoon op me af laten komen en wel zien waar het schip strand.....

Sterkte

PS...Bedenk dat de enige zekerheid in je leven je sterven is !!!!

Link naar deze reactie
03/05/2007 @ 22:03
peet

Online Status Stuur bericht
Ik heb ondanks dat ik zwanger ben een vast contract gekregen. ZE waren eerst niet blij, maar ze draaien redelijk bij.

Link naar deze reactie
13/09/2007 @ 15:50
Zonnie79

Hallo,

ook van mij een positief berichtje: ik ben bij mijn huidige bedrijf aangenomen toen ik 37 weken zwanger was van mijn dochtertje!

Helaas gaat het financieel niet zo goed met het berdijf en stopt mijn contract binnenkort, maar ze zijn wel enorm tevreden over mij.

(en inderdaad, kindjes laten zich niet plannen. Ik weet nu een paar dagen dat mijn contract niet verlengd wordt, dus onze wens voor een tweede zou wat uitgesteld worden. Eén keertje onveilig vrijen zou niet uitmaken toch?.....ik heb net getest en een heel licht positief streepje )

Link naar deze reactie
13/02/2008 @ 15:45

Hey,

Ik heb het juist allemaal meegemaakt.
Ik ben op 1 januari bevallen en had ook geen vast contract.Ik werkte met vervangings contracten en mijn laatste contract was ten einde juist als ik 6 maand ver was? ! En aangezien ik in de medische sector werk moet je dan stoppen met werken he. Dus was het er voor gedaan of niet, dat zal ik nooit weten maar we zijn er fantastisch door gekomen. Met een beetje aanpassing lukt alles, en als het dan is een beetje moeilijker gaat, wat hier ook wel eens voor valt, dan zie je naar je kindje en ben je alles vergeten!!

dus ga ervoor!!!

Link naar deze reactie
13/02/2008 @ 15:53

antw. nog geen vast contract
hey
ik heb net je bericht gelezen
ik werk al een jaar bij een vleesfabriek te zwijnaarde
ook ik heb nog steeds geen vast contract en ben nu 12weken zwanger,
ik zou zeggen volg u hart.
tis mss idd wel een risico maar waarom niet
ga ervoor en veel geluk vlientje

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 16:41

Online Status Bekijk profiel
hey
ik ben al 4 jaar aan het wachten op een vast contract heb er nog seeds geen en ik ben de enige met een inkomen , mijne mans gaat naar school is voor arts aanhet leren en we komen ook rond
laat dat je zeker niet afschrikken

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]