< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Opa/oma zijn/worden » ik wil m'n dochter niet naar mijn schoonouders doen!!

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Opa/oma zijn/worden
ik wil m'n dochter niet naar mijn schoonouders doen!!
13/02/2008 @ 21:02

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik wil m'n dochter niet naar mijn schoonouders doen!!
Hallo iedereen!!
Ik heb een vervelend probleem. Op 1 januari 2008 ben ik voor de eerste keer mama geworden van een gewelige dochter. Maar nu moet ik rond april terug gaan werken en moet ik mijn dochter naar de creche doen, dat op zich vind ik al verschrikkelijk maar ja, het moet nu eenmaal he. Nu willen mijn schoonouders ze elke vrijdag bijhouden?? Op zich geen enkel probleem maar iets houd mij tegen, onze band is nu ook niet zo geweldig maar ik weet zeker dat ze goed voor mijn dochter gaan zijn. En toch kan ik het niet. Met mijn eigen moeder geen enkel probleem maar ik wil niet dat ze naar daar gaat. Misschien ook omdat mijn schoonmoeder heel opdringerig is. Ze neemt ze gewoon uit haar bedje als ze hier is, ze weet alles het beste en als ik naar de kinder arts ben geweest moet ze alles direct weten. Op een middag stond ze bij mij thuis om de klein te komen halen zodat ik eens deftig kon slapen maar ik wou dat niet. Mijn kind is een maand oud ik moet die nu toch nog niet uit handen geven!! en zeker niet bij hen!! erg eigelijk he!!
zo, ik heb mijn hartje toch eens kunnen luchten want dit kan ik moeilijk tegen mijne vriend zeggen he

x

Link naar deze reactie
13/02/2008 @ 21:23
Marja

Ook ik kan niet zo best met mijn schoonouders opschieten. We tollereren elkaar.
Wij hebben het als volgt afgesproken. We willen dat opa en oma gewoon opa en oma kunnen zijn en als we een vaste oppasdag afspreken dan zijn ze oppas en geen opa en oma en kunnen ze hun kleinkind niet verwennen.
Op het moment dat je bijv een personeelsavond hebt of een avondje uit wil met je man mogen ze oppassen en kunnen ze hun kleinkind uitgebreid verwennen (doe dan over die paar uurtjes dan ook niet te moeilijk als ze zich niet helemaal aan jullie schema houden)
Maar dat je het moment van oppassen zelf aangeef. Spreek dit ook af met je man. Je zal het toch met hem moeten overleggen.
Wat mijn man nog wel eens doet is dat zijn moeder een uurtje oppast tijdens zijn papa dag of ze gaan samen even op bezoek. Daar hoef ik niet altijd bij te zijn
Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 09:07
Butterfly

Ik had het er ook heel erg moeilijk mee in het begin. Maar OM of creche was geen optie. Pas gebouwd enzo dus alle centjes waren welkom.
Dus 2 dagen mijn mama, 2 dagen schoonma en ik 1 dag thuis met ouderschapsverlof.

En toegegeven, mijn schoonma houd zich meer aan mijn schema dan mijn eigen ma. En gelukkig vind mijne man het heel belangrijk dat Wout zijn schema houdt dus als hij iets afwijkends hoort als ze iets vertellen over de dag dan zegt hij het elke dag. Ja maar wij hadden toch gezegd van ...

Ik heb ook een heen en weer boekje gemaakt gelijk op de creche. Daar schrijf ik elke keer in als zijn schema veranderd of als hij iets maar mag eten van groenten en fruit. Is voor hun gemakkelijk en ik weet dat ze zich den gemakkelijk eraan houden. Ze kunnen het nu niet vergeten zijn.

En voor de rest, als je ziet hoe blij je kindje is als oma liedjes zingt of voorleest, waar je zelf iets minder tijd voor hebt dan ga je alles wel relativeren.

Groetjes en lucht je hart hier maar als je dat nodig hebt. Dat doet altijd deugd.

Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 10:30
een mama

hoi,

mijn schoonmoeder is idd ook niet te luchten.
toen ik pas mijn man leerde kennen ging het goed. hij had het huis van zijn ouders overgekocht toen ze gingen scheiden, op voorwaarde dat zijn moeder vruchtgebruik kreeg. dit was toen hij 18 was. Allemaal goed en wel. totdat het geen gebruik meer was maar misbruik werd... en toen leerde ik haar tegoei kennen. ELke keer als het tegenstak met haar vriend kwam ze hier aan de deur staan. op de eerste twee jaar dat we mekaar kenden was het acht keer en bleef ze elke keer een paar maanden, om dan terug naar hare vriend te rennen als ze het financieel moeilijk kreeg.
en iedere keer was dat op een belangrijk moment in ons leven, samenwonen, zwanger, pas bevallen ...
nu hebben we haar uitgekocht en staat ze nog verschillende keren per week aan de deur... elke keer werd mijn huishouden overhoop gegooid, omdat niets was zoals zij het wou, ik kon niets juist doen etc...
Dit was haar huis geweest en zij wist hoe het hier gerund moest worden.
mijn man is al verschillende keren tegen haar uitgevlogen voor mij, maar hij zegt ook " het is mijn moeder, ik kan ze toch niet uit mijn leven bannen?"

nu is ons zoontje in 2005 geboren en was ik al direct een slechte moeder. elke dag dat ik in het ziekenhuis lag was zij er van smorgens tot savonds. ik gaf verkeerd borstvoeding ( zij had flesjes gegeven en dat moest ik ook doen), ik deed alles verkeerd. Ze was er zelfs in geslaagd dat mijn eigen moeder zich niet welkom voelde, ook in mijn eigen huis...
de momenten dat je met je kindje moet delen en als je bezoek kreeg was zij er bij... en ze buiten laten zetten lukte niet, ze bleef zitten...
Ik was een keer in slaap gevallen en had de kleine apart gezet. hij sliep ook eindelijk.. en ineens hoorde ik helm schreeuwen, was zij hem uit zijn bedje geen halen en mee willen gaan wandelen..
de verpleegster heeft toen iedereen buiten gezet met dwang...
toen ik ging werken, ging hij naar een onthaalmoeder en weer zat zij ons haar keuze op te dringen, gelukig is mijn man er toen niet op ingegaan. maar zij ging hem gewoon ophalen bij de onthaalmoeder.
razend waren wij, mijn huis was elke keer een varkenstal, zij deed niets ( bijv. pampers gooide ze op het terras ipv luieremmer).
gek werd ik van haar. nu nog moeten we in het weekend ons eigen huis ontvluchten opdat zij er elk moment kan staan... hoe vaak we haar ook zeggen dat wij een gezin zijn met ons drieetjes, het dringt niet door..

ik ben dan ook na een jaartje gaan werken thuis kunnen blijven met een zware depressie.
en weer was ik dus een slechte moeder...

soms wilde ik dat schoonmoeders niet bestonden...
ik zal nooit zo doen tegenover de toekomstige partner van mijn zoontje! en vooral hem steunen in alles wat hij doet!
Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 12:16
Esterke

hoi dames,

Ik ben daar ook wel bang voor dat mijn schoonmoeder zich gaat opdringen en moeien eens de baby er is. Maar probeer het toch een beetje te relativeren en als het me echt teveel wordt dan praat ik er gewoon over met mijn vriend. Makkelijk is dat niet om er met mijn vriend over te praten, want ik heb het dan natuurlijk wel over zijn moeder en kan me dus echt wel inbeelden dat dat voor hem niet zo leuk is. Maar alles opkroppen vind ik ook geen optie.

Ik heb een goede band met mijn moeder en denk dat dat ook veel meespeelt. Als vrouw trek je toch altijd meer naar je eigen moeder als je een goede band hebt met haar natuurlijk.
En mijn schoonmoeder heeft nu eenmaal de pech dat ze enkel twee zonen heeft en geen dochter, maar ik vind niet dat ik mij daardoor moet gaan aanpassen. Ik vind niet dat er ook maar iemand kan zijn die me kan 'verplichten' om mijn schoonmoeder hetzelfde te zien als mijn eigen moeder.

En eens de baby er is, zal ik net zozeer mijn eigen moeder als mijn schoonmoeder op haar plaats zetten als ik het niet eens ben met hen.
En de baby zal in't begin ook niet ergens anders naartoe gaan, laat staan ergens anders slapen.
Dit hebben ik en mijn vriend al afgesproken.
Mijn vriend en ik hebben nu al enkele regeltjes opgestelt, voor onzelf en voor anderen, zo kunnen er eens de baby er is ook geen meningsverschillen komen tussen ons.

Hoe je het ook draait of keert, wij zijn de ouders en wij trekken aan het langste eind. Onze wensen dienen gerespecteerd te worden, of zij dat nu leuk vinden of niet. Hun tijd van opvoeden is voorbij, nu is het onze beurt en als het ons echt niet lukt of we zitten met vragen dan zullen we die zeker wel stellen.

Groetjes Esje

Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 21:12
Cindy

Hey
ik heb gelukkig wel een goede band met men schoonouders, al gaat ons zoontje er niet omdat men schoonmoeder de tijd niet heeft.
Maar ik moet wel toegeven, nu ik weet dat ze hem "te" veel verwennen als we op bezoek gaan, en daardoor onze regels ondermijnen, ben ik opgelucht dat ons zoontje er niet gaat.
maar als ik van jou was,zou ik toch met je vriend spreken.
misschien snapt hij je wel
grtz

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 11:55

Marja en Lindsay, hier ook zo een vervelende schoonmoeder die indertijd vond dat ik haar zoon afnam. Ze heeft vanalles gedaan om me dat te laten voelen ook, subtiel en minder subtiel. Ze is zelfs depressief geworden omdat we gingen trouwen. Enfin, wat later was ik in verwachting en sindsdien is het alleen maar erger geworden. Ze is ook de moeder der moeders, weet alles beter. Ik heb Kobe, nu 2,5 jaar er nog nooit alleen gelaten, zelfs geen uurtje. Dat verwijt krijg ik ook wel hoor, maar ja, aangezien ik al 10 jaar een slechte vrouw ben, trek ik me dat niet meer aan. Ik laat mijn kinderen niet achter als ik me er niet goed bij voel. We hebben ondertussen nu een meisje van dikke 3 maand, maar die is van minder tel, want ze is er geen meter aan en het is maar een meisje. We zien mijn schoonouders een zondagnamiddag om de 14 dagen van 14 tot 19u en gisteren was het weer zover, pff. Gisteren vroegen ze of Kobe een ganse dag naar hen kon komen. Dat manneke is daar nog nooit een uur alleen geweest en ze willen al een ganse dag dat hij komt. Hij zal daar niet willen slapen en wenen, want hij is het daar niet gewoon, maar ja, da's niet van belang. Hetgeen zij willen is van belang, altijd al geweest, dikke egoïsten zijn het. Ik zei gisteren tegen mijn man dat we niet 1 maar 2 kinderen hebben. Het is niet omdat Kobe een jongen is dat hij meer moet zijn dan Kendra.
Enfin, ik ben heel blij dat Kobe altijd naar een crèche gaat.

[Laatst gewijzigd door hei - 22/08/2008 @ 19:17] - Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 12:21
*tiamo*

Ook hier eens schoonmoeder die je de nek zou willen omwringen.
Je kan veel meer lezen onder het topic dat ik hier heb gestart 'ruzie omwille van meterschap" maar ook gaat het veel verder dan dat.

Yaiden gaat 2 halve dagen / week naar een onthaalmoeder.Die halve dagen doe ik mijn boodschappen en mijn huishouden volledig.Ook wil ik dat hij gewoon eens tussen de kindjes is en ik merk genoeg dat hij daar veel deugd van heeft.
Maar nu ben ik de slechte moeder en ik draag mijn kind liever bij vreemden dan bij haar!!
NATUURLIJK draag ik mijn zoontje liever naar de om!ze ziet hem doodgraag,is er superbraaf en heeft 30 jaar ervaring!
Mijn schoonmoeder denkt dat ze hem zelf op de wereld heeft gezet.Regels...enkel de hare tellen,als ik neen zeg doet ze toch ja achter mijn rug..maar zo werkt het voor mij niet!Ons regels tellen hier wel.
zo wil ze bv dat ik mijn zoontje boterhammen geplet in johurt geef omdat mijn vriend dit ook at toen hij klein was!
Omdat madam te lui is om te gaan werken,wil ze mijn zoon 'om haar niet te vervelen" en er de ganse dag burenbezoekjes mee te doen.
Tzal me worst wezen.

Nu gaan wij over 6 weken trouwen...en omwille van het feit dat ze geen meter mag worden komt ze naar den trouw ook niet.Ben ik gelukkig!maar vind het supererg voor mn vriend.
Ook ons tweede kindje zal omwille van dit feit niet meetellen,ahja,want ze is toch geen meter.Mijn schoonvader wil zelfs geen peter meer zijn van Yaiden omdat mijn schoonmoeder geen meter word van ons tweede spruitje.
Dan moeten ze van mij ook geen oma en opa meer zijn...en wat de kindjes niet kennen,kunnen ze volgens mij ook niet missen.
Wij houden hier op gebied van alles voet bij stuk,het is onze opvoeding,onze wensen en die veranderen we voor niemand.Daardoor zijn nu al een dikke maand alle contacten verbroken.
En ik ben meer dan ooit op mijn gemak!

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 15:18
saartje79

oh leuk... kan ik ook mijn gal eens spuwen...
Wij hebben een jaar een huis van mijn schoonouders gehuurd. Toen ik thuiskwam lagen mijn eieren in de koelkast met de kookboek ernaast open: hoe bewaar ik eieren! (ik ben van het principe: in de winkel niet gekoeld, dus niet noodzakelijk).
Maar ja, over opvoeding dus. Gisteren nog eens langsgeweest: drinkt ze geen water, of milipaté (milupa venkelthee dus). Neen: ze heeft beetje reflux en komt te fel naar boven, ze heeft er duidelijk last van, van water. <Jamaar, ge moet da geven.><nee, teveel water vervangt de voeding, en dan heeft ze te weinig voeding stoffen binnen>.
Dan mijn schoonvader: dikker mag ze toch echt ni worden zene. Alstublieft he! is een babietje! ALs ze is 1x ziek is, dan is ze zo een kilo kwijt. Trouwens, de KA zei dat ze in verhouding is, oké, ze is groot en weegt genoeg, maar is niet dik!
Vorige week had ze koorts, en ze lag te slapen in een leeshoekje in de living. Opeens was mijn schoonmoeder weg, en als ik ging kijken had ze ze uit haar bedje genomen en zat ze er mee in de zetel.
Gisteren heeft mijn vriend 4x moeten roepen: laat ze liggen he! laat ze gerust, ze moet slapen. Maar wat doen zij dan: awel, bent gij wakker, en natuurlijk, dan is het kind zeker wakker, terwijl ze anders wel terug indommeld.
Nu, één lichtpuntje: gisteren zat ze bij mijn schoonmoeder op schoot, en haar mondhoekjes gingen naar beneden, en de tranen kwamen in haar ogen... hihihi..
Ze wil ook steevast meter genoemd worden, maar ik wil gewoon oma zeggen, want ik ga ni tegen het volgende kindje oma zeggen, en tegen Linde meter, veel te verwarrend.
Ja, opa wou geen peter zijn omdat mijn broer ook peter is, en 2 peters, da kan ni, dus hebben ze zelf beslist dat zij meter zou zijn.
Grml... ik zal al maar stoppen, want kan nog uren doorgaan. Gelukkig wonen zij verder weg als mijn ouders, dus gaat mijn dochter 1x per week naar mijn mama. En als mijn vriend zegt: zullen we ze deze week die ene dag naar mijn ouders doen, dan zal ik wel toevallig thuis zijn, want wil het echt niet...

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 16:23
Wendy

Online Status Bekijk profiel
Hela
Hier nog ééntje. Me schoonmoeder is een schat hoor. Altijd vriendelijk, dol op al der kleinkinderen. Haar oudste dochter precies eender. Dol op alle ukkies in de familie. Maar ik zal onze kleine niet graag naar daar brengen. 1 omdat ik niet zeker ben, of ze onze regels gaan volgen, wanneer wij er niet zijn. Schoonmama weet nog maar al te goed, hoe zij haar kinderen, heeft opgevoed ( hoor het meer dan vaak ) en ze is maar wat knuffelig met hem, dus ik ben ook wel bang, dat ie niet genoeg slaap zal pakken, want voor ieder geluidje, staat ze naast em.
Mijn schoonzus ook. Hij is wakker, en brabbelt een beetje, hup uit bed. Hij slaapt, en hij moppert een beetje, hup uit bed. En ik en zijn papa zijn daar niet zo van he.
Ons kleintje moppert wel vaker in zijn slaap, maar hij verwerkt dan juist zijn dag. En nu hij een beetje kan brabbelen, houdt hij hele verhalen tegen zichzelf.
Ook heeft vooral schoonzus nogal de neiging, om zodra we binnen zijn, de kleine te pakken ( lees: uit mijn handen te trekken ) ze heeft nog niet eens gegroet, of ze staat al aan de baby te trekken.

Enfin, kan wel doorgaan... Nochthans, breng ik em liever naar mijn eigen moeder... Die mag/kan ik tenminste regels geven, waar ze werkelijk naar luistert. En als ze niet luistert, kan ik het ook zeggen. Met schoonfamilie wil je toch vaak wel iets genuanceerder zijn, en juist die nuance mis ik nog
Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 15:12

Saartje en Tiamo, ik heb van het begin duidelijk gemaakt dat Kobe naar de creche ging. Dan was er geen discussie mogelijk

[Laatst gewijzigd door hei - 22/08/2008 @ 19:18] - Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 15:58
saartje79

ondertussen is mijn dochter al eens een avondje naar mijn schoonouders geweest omdat we gingen eten in hun buurt. We gingen ze oppikken, was haar pyamabroekje uit, ze hadden baby-olie en talkpoeder op haar billetjes gedaan, terwijl er juist ontsmettingsrood op was (plooien aan haar lies), en haar tuttendoekje en knuffel waren weggelegd, terwijl ik dat in haar bedje had klaargelegd.
Maar nu verkondigden ze gisteren dat ze 1 dag willen oppassen per week (ze gaat nu 1 dag bij mijn mama en 3dagen naar de OM, ik ben 1 dag thuis). Ze was zelf al aant beslissen wie welke dag moest nemen. Heb gezegd: nee, de dagen bij de OM liggen vast, en ze moet minstens 3d gaan (wat natuurlijk niet waar is). Maar nu wilt mijn vriend dat ze dan de ene week naar mijn mama gaat, de andere naar zijn mama. Maar die wonen 25km ver, zijn papa is 71j en zou mijn dochter dan elke morgen komen halen en 's avonds wegbrengen, want ik neem de trein dicht bij huis, en heb echt geen tijd om een half uur te rijden! Mijn mama woont 3km van ons, dus nauwelijks tijdverlies. Ze moeten ook nog alles kopen, hebben niets, zijn mama wou zelfs dat ik alle groente en fruitpapjes klaargemaakt zou meegeven. Ik ben ook niet gerust over de veiligheid van mijn kindje. Ze zou eten geven in haar armen, spelen in hun armen, want ze hebben dus niets, maar ze zijn geen 30jaar meer he. En als mijn vriend klein was, stikte hij bijna in zijn snoepje: ze heeft enkel een gebedje gedaan, ipv hem eens op zijn rug te kloppen!! Ook ben ik er bijna zeker van dat ze haar te lang gaan ophouden. Nu is het ook altijd: ge moet ni altijd slapen he, maar dan is ze doodop en geraakt niet meer in slaap.
Heb heel de nacht liggen woelen, het knaagt vanbinnen. Ik kan me er ni over zetten dat ze een hele dag naar ginder zou gaan. De traantjes zijn al gevloeid, maar als ik dat tegen mijn vriend zeg zal het zeker ruzie zijn, want hij gelooft/ziet mijn argumenten natuurlijk niet

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 15:59
KIm

Online Status Bekijk profiel
ik begrijp je helemaal, ik heb nu al dingen waarvan ik denk oke...
en dat terwijl ik nog maar pas zwanger ben...
komt ze met "of ik in het weekend weer moet werken als ik bevallen ben" uhm nee, o jammer anders nam ik het kind het weekend.
is niet om de hoek drenthe...ik ga niet een kind krijgen om het vervolgens af te staan aan mn schoonouders in het weekend omdat ze ver weg wonen.
Wat ik ook best een lullige opmerking vond, ik wil niet dat de ouders van Kim(ik dus) ons kleinkind beter kennen straks dan ons.
De hele familly van ons woont omg. utrecht,dat hun daar zijn gaan wonen kan ik niets aan doen, pakken ze lekker de auto om hun kleinkind op te komen zoeken.
zegt ze nog,jammer dat jullie geen logeerkamer hebben da kwamen we elk weekend, nee daar zit ik op te wachten! elke week loge's,straks hebben we ons eigen gezin dus ook eigen leven
ja mijn ouders wonen 5min hier vanaf,die zullen het idd wat vaker zien,maargoed,ik ben niet van plan om mn kind de weekenden niet te zien.

Grappig zijn schoonouders soms he, en vooral nu al die hormonen zo gaan zit je al gouw op de hoogste boom

[Laatst gewijzigd door KIm - 16/09/2008 @ 16:07] - Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 16:10
saartje79

oh, maar daar heb ik geen hormonen voor nodig hoor...

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 16:14
taki

Ondanks jullie (soms) minder goeie relatie met jullie schoonouders, vind ik toch dat jullie niet mogen vergeten dat ze de grootouders zijn van jullie kindje. Ik vind dat jullie kindje recht heeft op alle grootouders.

Mijn mama was ook geen grote fan van haar schoonmoeder, maar ik zag allevier mijn grootouders even graag (en mis ze erg nu er niet meer zijn). Jullie niet?

Afspraken zijn natuurlijk nodig, maar je moet de dingen ook relativeren. 'k Ben er zeker van dat ze het allerbeste voorhebben met jullie kind. Bovendien hebben zij het allemaal anders geleerd toen ze zelf kinderen hadden. En jullie man heeft het toch ook gered he! Jullie zijn er zelfs verliefd op geworden!

Relativeren is de boodschap. En je kindje kan nooit liefde genoeg krijgen. Beter van vier grootouders dan van twee!

Mijn kindjes zijn al wat groter en ik heb ondertussen echt wel geleerd de dingen te relativeren!
Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 11:53

Wendy, ik herken het volledig: fantastische mensen, superlief, maar word er gestoord van.
Toen we elkaar net kenden waren mijn man zijn ouders altijd geweldig voor me. Altijd geholpen, altijd een goed woord. Dat is trouwens nu ook zo, maar met de kinderen is het heel anders geworden. Mijn schoonzus (hun dochter dus) is anderhalf jaar geleden bevallen van een dochtertje. Half jaar later was ik ook zwanger. Alles wat ik in de zwangerschap deed werd vergeleken met alles wat zij had gedaan (en ze is overtuigd vegetarisch en superstrict op zichzelf, dus ik voelde me als een varken als ik maar iets at, terwijl ik twee weken na de bevalling op mijn gewicht daarvoor al zat). Ons kleine word dus ook de hele tijd vergeleken met die van haar - die deez zus en zo... tja, het is normaal. Nu weet ik het vrij zeker dat die van ons een veel rustiger en liever kindje is, maarja... die van hun was eerste; dat betekent ook dat als de andere kleindochter in slaap moet vallen, bij ons of bij hun thuis, alle deuren dicht moeten gaan, iedereen praat zachtjes, niks is toegestaan. Als de onze naar bed gaat, gaat mijn schoonma dan nog even de stofzuiger pakken (want het is bij ons, dus het is vies). Het verschil in behandeling irriteert me namelijk mateloos. De regels van mijn schoonzus worden feilloos gevolgd, onze schemas absoluut niet (ze was twee keer bij hun voor 4 dagen - kon echt niet verholpen worden: ze waren te beroerd om haar melk te zoeken bij de drogist - en het is de meest gewone, maar aan de dure kant, dus ze hadden het veranderd; ze vonden niet dat ze haar wakker moesten maken voor haar late maaltijd, dus ze at gewoon een maaltijd minder; ze gaven haar aardbeienpap op 7 maanden, want ze wisten niet dat ze allergisch aangelegd zou kunnen zijn - hun zoon, mijn man, heeft astma en is allergisch voor alles wat los en vastzit - en daarna zeiden dat ze niks had aan de hand daarvan, terwijl ze haar met buikloop naar huis gebracht hadden en met open wonden op haar poep). En zo gaat het ook elke week, want ze komen oppassen een dag per week (zelf aangeboden, nooit gevraagd, want ze wonen 3 uur weg, dus het is een enorme opgave). Omdat ze zoveel moeite daarvoor doen, voel ik me enorm schuldig dat ze dat voor ons doen, dus ik durf niets te zeggen. Maar elke week moeten er matrassen op andere plekken gelegd worden, want er is maar gezeur over de logeerkamer en ze kunnen niet slapen (ik heb speciaal aparte bedden gekocht voor hun, niet voor ons anderen logees), alles trekken ze open en laten ze staan in de keuken, elke week pakken ze nieuwe handdoeken, al staan hun handdoeken van een week eerder netjes opgehangen bij de hand en hebben ze maar hun handen daarop een keer geveegd... het is gewoon dat er iemand is in je ruimte van 's avonds tot 's avonds en je je bekeken en veroordeelt voelt elke week.

Pfui, genoeg gal, moet terug gaan werken. Stom, ik vind ze juist zulke fijne mensen, maar kleinere porties zou ook mogen.
Link naar deze reactie

Wendy, ik herken het volledig: fantastische mensen, superlief, maar word er gestoord van.
Toen we elkaar net kenden waren mijn man zijn ouders altijd geweldig voor me. Altijd geholpen, altijd een goed woord. Dat is trouwens nu ook zo, maar met de kinderen is het heel anders geworden. Mijn schoonzus (hun dochter dus) is anderhalf jaar geleden bevallen van een dochtertje. Half jaar later was ik ook zwanger. Alles wat ik in de zwangerschap deed werd vergeleken met alles wat zij had gedaan (en ze is overtuigd vegetarisch en superstrict op zichzelf, dus ik voelde me als een varken als ik maar iets at, terwijl ik twee weken na de bevalling op mijn gewicht daarvoor al zat). Ons kleine word dus ook de hele tijd vergeleken met die van haar - die deez zus en zo... tja, het is normaal. Nu weet ik het vrij zeker dat die van ons een veel rustiger en liever kindje is, maarja... die van hun was eerste; dat betekent ook dat als de andere kleindochter in slaap moet vallen, bij ons of bij hun thuis, alle deuren dicht moeten gaan, iedereen praat zachtjes, niks is toegestaan. Als de onze naar bed gaat, gaat mijn schoonma dan nog even de stofzuiger pakken (want het is bij ons, dus het is vies). Het verschil in behandeling irriteert me namelijk mateloos. De regels van mijn schoonzus worden feilloos gevolgd, onze schemas absoluut niet (ze was twee keer bij hun voor 4 dagen - kon echt niet verholpen worden: ze waren te beroerd om haar melk te zoeken bij de drogist - en het is de meest gewone, maar aan de dure kant, dus ze hadden het veranderd; ze vonden niet dat ze haar wakker moesten maken voor haar late maaltijd, dus ze at gewoon een maaltijd minder; ze gaven haar aardbeienpap op 7 maanden, want ze wisten niet dat ze allergisch aangelegd zou kunnen zijn - hun zoon, mijn man, heeft astma en is allergisch voor alles wat los en vastzit - en daarna zeiden dat ze niks had aan de hand daarvan, terwijl ze haar met buikloop naar huis gebracht hadden en met open wonden op haar poep). En zo gaat het ook elke week, want ze komen oppassen een dag per week (zelf aangeboden, nooit gevraagd, want ze wonen 3 uur weg, dus het is een enorme opgave). Omdat ze zoveel moeite daarvoor doen, voel ik me enorm schuldig dat ze dat voor ons doen, dus ik durf niets te zeggen. Maar elke week moeten er matrassen op andere plekken gelegd worden, want er is maar gezeur over de logeerkamer en ze kunnen niet slapen (ik heb speciaal aparte bedden gekocht voor hun, niet voor ons anderen logees), alles trekken ze open en laten ze staan in de keuken, elke week pakken ze nieuwe handdoeken, al staan hun handdoeken van een week eerder netjes opgehangen bij de hand en hebben ze maar hun handen daarop een keer geveegd... het is gewoon dat er iemand is in je ruimte van 's avonds tot 's avonds en je je bekeken en veroordeelt voelt elke week.

Pfui, genoeg gal, moet terug gaan werken. Stom, ik vind ze juist zulke fijne mensen, maar kleinere porties zou ook mogen.
Link naar deze reactie

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 12:12
karen

Missen jullie als volwassen mensen je grootouders? ik dus helemaal niet....
mijn ene set heeft ons opgevangen van baby tot 12 jaar, maar ze zijn nu allebei dood. heb nog nooit gedacht eigenlijk: ik mis die wel??
Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 13:03
danielle

Online Status
goedemiddag iedereen,
@karen, ik mis mijn grootouders enorm elke dag, ik had nu wel een zeer goede band met hen en dat zal misschien anders zijn als bij jullie, maar om toch iets te zeggen over schoonouders en zusters, ik heb ook moeite met mijn schoonmoeder om mijn kinderen daar te laten alhoewel je hoort dat de kinderen er heel graag naartoe gaan en dat respecteer ik en daarom doe ik hen ook naar haar omdat DE KINDEREN dit willen, mijn ouders hebben ook de kindjes opgevangen toen ik ging werken en alleen omdat de creche of om veel te duur was voor mij en ze zijn er totaal niet verkeerd mee gelopen, ik zou de mensen de kans geven om die ene dag toch eens met hun kleinkind bezig te zijn ondanks de spanningen tussen jullie of bemoeienissen.
Groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >