< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » slaapzak en omrollen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
slaapzak en omrollen
13/02/2008 @ 20:32

hallo
mijn dochtertje is 5 maanden en kan zich omdraaien van de rug naar de buik....maar nog niet terug...
we hebben haar altijd ingebakerd gehad, maar omdat ze nu kan rollen, bouwen we dat af. we willen dat ze dan in een slaapzak gaat slapen.
overdag is ze al gewend aan n slaapzak. maar ze draait daarmee om op haar buik....en dus nog niet terug...
deze week lag ze al n keer met haar gezicht in het matrasje zwakke geluidjes te maken....doodeng!!!
overdag kan ik regelmatig gaan kijken....maar snachts is dat niet te doen.

wat kan ik t beste doen?
slaapzak vastmaken enzo is ook erg gevaarlijk....geen optie dus..
iemand een tip?
bedankt!!
dassa
Link naar deze reactie
13/02/2008 @ 21:12
Karin

Hoi Dassa,

Onze zoon(9mnd) draaide zich op die leeftijd ook op zijn buik maar nog niet terug. Wij deden de slaapzak aan de achterkant met de dekens tussen het matras. Niet te strak als het moest kon hij zich nog net los maken en dan de dekens lekker strak om hem heen. Mijn moeder zei altijd lekker strak instoppen en ik moet zeggen dat ik dat vroeger zelf ook heel prettig vond. Hij slaapt nu nogsteeds op zijn rug en hoeven hem niet meer in te stoppen aan de achterkant.

Succes

grtjs Karin
Link naar deze reactie
13/02/2008 @ 21:12
mama˛

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,

ons manneke ligt "in het borstvoedingskussen". (de opening natuurlijk aan zijn hoofdje en de uiteinden ter hoogt van oksels)
Hij kan zich nog niet rollen hoor, is nog veel te klein, maar misschien een tip?

Ik las dat jouw dochter ingebakerd heeft geslapen? Ons ventje geraakt moeilijk in slaap en als hij dan slaapt is dat maar voor eventjes en is dan weer wakker.
Nu heb ik voor deze nacht iets geimproviseerd om hem 'vaster' te leggen en hopelijk lukt dit... dan bestel ik ineens de pacco!!
(of heb jij voor mij een andere tip?)

Link naar deze reactie
13/02/2008 @ 21:27

dankjewel karin en mama2

ik heb mn meisje nu ook strak met het laken en de deken vastgelegd...zo strak als het me lukt, dekens ook dwars gelegd, maar ze krijgt het toch steeds voor elkaar zich los te trappelen en om te draaien in de slaapzak...
ik dacht eraan om het laken onder het matras met een tussenstuk nog vast te maken....maarja...volgend probleem...hoe krijg ik mn kind erin...hahaha!
nog een ander idee??

mama2
ja, ons meiske kon ook slecht inslapen en sliep dan ook maar heel kort. toen zijn wij ook begonnen met inbakeren. eerst met 2 hydrofiele doeken en later hebben we een ´swaddle me´ gekocht(mn man kreeg t met die doeken niet gebakken)
de pacco doeken zijn wat duurder, maar ik denk dat die wel heel goed zijn. ik heb er geen ervaring
de swaddle me is tamelijk kort...en het klitteband doet t nu niet meer zo goed....maar wel heel makkelijk in gebruik.

succes!!
Link naar deze reactie
13/02/2008 @ 21:32
karin

Mijn mannetje rolt al een flinke tijd om, en kan nu sinds kort ook weer terug naar zijn rug. Ik heb het gewoon gelaten, als hij sterk genoeg is om om te rollen dan kan hij ook zijn hoofd optillen.

Ik kan toch moeilijk de hele nacht gaan kijken en hem vastleggen of een kussen erom heen vind ik juist eng.
Als zijn slaapzak vastligt vanonder dan draait hij die gewoon mee om en dan draait dat vast vanonder en tussen een kussen, ik vind hem ook vaak overdwars of op zijn kop in zijn bed en dan zou hij dus wel met zijn hoofd in dat kussen komen.

Karin

Link naar deze reactie
13/02/2008 @ 21:35
mama˛

hey Dassa,

Ben net gaan kijken bij "swaddle me" en idd wel een heel pak goedkoper!
Ook op de site staat het dat ze wat kort zijn...
Ons manneke is 15 weken, weegt 6kg500 (of meer...) en meet ongeveer 63 cm... Welke maat zou ik dan nemen?
Misschien dan wel de grote (vanaf 7kg?)
Heb hem nu zijn slaapzakje aangedaan en een doek om zijn romp (armen erin) gewikkeld en hij slaapt al van 20u... ZALIG gevoel, dus die inbakerdoek komt er aan denk ik!!

Laat je nog even jouw gedacht weten ivm maat?

Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 14:19
Ingrid

Online Status Stuur bericht
je kan ook eens kijken voor een safe-t-sleep.

Vermoedelijke bevalling op 08/10/2008.
Al 48 weken en 1 dag zwanger (120.67% ver), nog 8 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 14:27
Laila

Online Status Stuur bericht
Hier ook goede ervaring met de safe-t-sleep

Link naar deze reactie
14/02/2008 @ 15:20
jolandakoopman

hoi hoi,
ook hier niks dan goeds over de safe-t-sleep,
ik zal hem straks ook zeker weer gebruiken bij mijn zoontje mocht dat nodig zijn!!
ook handig als je weg gaat ipv campingbedje

Link naar deze reactie
16/02/2008 @ 10:20

Ik zal wel de enige zijn, maar bij mij slapen ze gewoon op hun buik. Ik heb het met mijn huisarts overlegd (omdat ik me ook een beetje zorgen maakte, maar ze sliepen niet op hun rug, dan maaiden ze zichzelf wakker met hun armpjes) en die zei dat als ze hun hoofd kunnen optillen het geen kwaad kan. Ze hebben het prima naar hun zin op hun buik en slapen lekker.

Link naar deze reactie
16/02/2008 @ 12:04
mama˛

Heb de swaddle-me besteld... Ben benieuwd.
In ieder geval zijn de nachten al wat langer en rustiger vanaf ik zijn armen mee in zijn slaapzakje steek. (maar zal toch geruster zijn als ik de swaddle me heb...)
Bedankt voor de tips...
(de safe-t-sleep lijkt mij ook wel handig, maar daar blijven zijn armen precies 'los' zitten hé, en dat heeft hij nu net niet nodig...)

groetjes

Link naar deze reactie
17/02/2008 @ 19:07
jolandakoopman

hoi hoi,
ik las hier de tip om de armpjes bij de slaapzak in te doen, bedankt voor de tip!!
Jamie is erg onrustig en heb dus weer de safe-t-sleep tevoorschijn gehaald alleen kreeg ons mannetje het voor elkaar zijn armpje eruit te krijgen dus nu in een dun slaapzakje, armpjes erin in de safe-t-sleep en meneer slaapt eindelijk!!!!

Link naar deze reactie
19/02/2008 @ 14:10
Loekie

Mijn zoontje sliep vanaf 4.5 maand op zijn buikje. Hij kon pas vanaf 6 maanden terug rollen. Ik vond het dood en dood eng, maar hij sliep echt heerlijk. Mijn meisje is een stuk langzamer, die rolt nog niet om. Maar als ze dat straks kan en op haar buikje wil slapen, dan mag dat.

Ik heb toen mijn zoontje 4.5 maand was ook gekeken naar de safe-t-sleep, maar ook daarvan is de veiligheid niet aangetoond. En als ze sterk genoeg zijn om op hun buikje te rollen, dan kunnen ze ook hun hoofdje wel optillen.

Groetjes Loekie

Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 00:02

hij blijft liggen als hij omrolt.
Mijn naam is Linda en vandaag had ik de rotste dag van mijn leven..
Vanmorgen toen Max onze zoon van 13 maanden wakker werd voor zijn eten ging ik net zo als altijd eerst even naar toilet en zijn flesje maken die hij nog steeds wil.
Maar na een paar vreemde krijs tonen ben ik toch snel naar boven gerent want het werd ineens ijzig stil .
Toen ik de deur open deed zat mijn hart in mijn keel.
Hij was omgedraaid op zijn buik in zijn slaapzak en bleef met zijn gezicht op de matras liggen zonder zijn hoofd op te tillen bleef hij recht naar beneden kijken ,en was hij bijna weg aan het raken door te weinig zuurstof.
Ik tilde hem snel uit zijn bed en riep hard MAX MAx en tikte op zijn billetjes.
Toen hij bijkwam Krijste hij zo hard maar dat was het mooiste geluid wat ik hoorde.
Oh geef me een tip wat ik hier aan kan doen.
We oefenen veel.
En vandaag gelijk strakkere matras gekocht en grote dekens en lakens om heen goed vast te leggen.
Mijn schoonmoeder heeft van middag aan weerzijde van zijn slaapzak lakens genaaid die je dan ook kan in stoppen ,dat is uit de oude tijd,maar gerust ben ik niet,ben bang voor de ochtend al haal ik hem nu ben zijn eerste kik morgen uit zijn bed.
Z,n angst geeft dit.

groetjes een bezorgde moeder,Linda
Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 08:23
Jo

Hallo,

@Riekje: je bent niet de enige, hoor! Mijn zoontje is vanaf z'n drie maanden begonnen met zich om te rollen van rug naar buik en vanaf dan slaapt hij dus ook op z'n buikje. Hij had reflux en het was volgens de ka gewoon makkelijker en comfortabeler liggen voor hem. Gelukkig kon hij zich een weekje later ook al van buik naar rug rollen, en hij kon zijn hoofdje al goed opheffen en draaien. Wij leggen hem dus nu gewoon op zijn buik in bed, en deze week had hij zodanig liggen woelen dat hij op ZIJN RUG in slaap gevallen was!! Nog nooit meegemaakt!

@Linda: ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Enkele tips die de ka ons gaf bij buikslapen (want ook ik was heel ongerust in het begin en heb het met haar besproken) zijn: gebruik een stevige matras die heel goed past in het bedje, zorg voor een heel strak hoeslaken (wij hebben een hoeslaken en ook nog zo'n matrasbeschermer van Aerosleep, dus dat laat toch nog wat lucht door, he), gebruik geen lakentjes of dekentjes, want daar kunnen ze met hun gezichtje tegen raken, ook knuffels hou je beter uit bed. Zorg voor de rest voor voldoende ventilatie en zorg dat het niet te warm op de kamer is (16°-18°). En héél belangrijk: leg je kindje NIET vast met bvb. een rugrolletje of zo. Volgens onze ka zijn baby's van drie maanden en ouder al 'te sterk' om nog vast te leggen. Als je ze gaat fixeren, gaan ze vanalles proberen om toch maar in hun favoriete positie te komen liggen, en dan kunnen ze in de problemen raken.

Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes,

Jo

Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 13:11
wendy

Online Status Bekijk profiel
Hey,

Mijn meisje is nog te jong om zich om te draaien dus ik spreek niet uit eigen ervaring... maar wij hebben een aerosleep matrasje gekocht. Dat is een babymatrasje met gaatjes erin. Zo kan je kindje blijven ademen ook al ligt het met z'n gezichtje in de matras. Bovendien bevorderen de gaatjes de warmteafvoer, dus minder kans op wiegedood. 't Is wel wat duurder in aankoop en je moet er ook een speciaal hoes bij kopen maar 't is het ons meer dan waard! Te koop in alle babyspeciaalzaken.
Misschien een tip voor de buikslapertjes?

Groetjes Wendy

Link naar deze reactie
29/02/2008 @ 15:08
Lianne

Mijn meisje is al 11 maanden en rolt zich nog niet terug. Hierdoor slaapt ze overdag vrijwel niet. Ben een safe t sleep aan het overwegen. Ze slaapt in een dikke winter slaapzak. Kan ik deze ook gebruiken terwijl ze een slaapzak draagt?

Groetjes Natalie
Link naar deze reactie
02/03/2008 @ 15:40
Heaven

Ik lees hier het een en ander over de Safe-t-sleep. ik heb deze destijds ook gekocht en het heeft welgeteld 2 nachten geholpen, de derde nacht wist mijn kereltje zich er uit te wurmen, vraag me niet hoe, maar het lukte hem wel.....ik ben dus niet echt tevreden over de safe-t-sleep.

Wel hebben wij voor de eerste maanden een bakerzak gebruikt, omdat mijn man het met de doeken niet voor elkaar kreeg. Die kan ik wel aanraden, maar dan alleen als je kindje nog niet kan rollen.
Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 09:14

rollen
nou, ik vind al dat vastleggen maar eng!
Dadelijk draaien ze toch en komen juist verkeerd terecht met hun snoet, omdat ze niet verder kunnen draaien omdat ze half vast liggen.
Ook handen in slaapzak stoppen lijkt me geen goed idee;draaien ze toch (en daar hebben ze geen handen voor nodig!!),kunnen ze zich niet omhoog duwen met behulp van armpjes, mochten ze dat willen.

Ik weet het, het is eng! mijn zoontje van 3 maanden draait ook al om.eerst wilde hij elke keer op zijn zij liggen, nu op zijn buik.
Hij heeft dit eigenlijk per ongeluk geleerd (op zoek naar tut en dan met zijn hoofd zo ver draaien naar de zijkant dat het lijf wel meemoet;hoofd is nl t zwaarst).
maar na dit vak gedaan te hebben kan hij t nu hopla vanzelf en dat doet ie dan ook graag.

Slaapzak gekocht, maar ook daar draait hij mee.
Wat je kunt doen is oefenen zodat zijn nekje sterker wordt, was t advies vd fysio.
Dit heeft ie inmiddels zelf al geoefend.hij gaat zelf wel links of rechts liggen met zijn hoofd.
Toch vind ik het nog steeds wel eng afentoe.voordat hij in slaap valt is ie nl constant aan het draaien van links naar rechts.ik blijf het dan ook wel id gaten houden, totdat hij slaapt. dan zie ik of hij goed ligt.
vind ik hem erg onrustig, dan zet ik ook nog weleens de babyfoon naast mijn bed, zodat ik hem hoor.

tja, het is niet anders, maar ik zal blij zijn als hij terug kan rollen
Link naar deze reactie
21/06/2008 @ 10:01
Geja

Hai,
Wij hebben een matrasje die mij een veilig gevoel geeft.
Het purflo slaapsysteem. Voor meer info kun je googelen.
In begin vond ik het maar niks want toen zat ik met lakentjes en dekentjes te klungelen terwijl het matras het best past bij een slaapzakje.
Nu maak ik me geen zorgen om het draaien en buikslapen want het laat gewoon lucht door. Maar het lost niet alles op, mijn mannetje kan zich nog niet zelf terug draaien en WIL NIET op zijn buik slapen.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]