< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » 3 kindjes middelste bungeld er maar tussen?

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
3 kindjes middelste bungeld er maar tussen?
16/10/2007 @ 19:55
Anoniem

ooit willen wij misschien nog een 3de kindje.
we hebben nu 2 gezonde kinderen, de eerste is een meisje van bijna 3 en de jongste een jongetje van bijna 1.
nu heeft iedereen om mij heen(zussen en vrienden) allemaal 2 kinderen, lijkt wel standaard momenteel.
en iederen praat hetzelfde: het is zo makkelijk 2 kinderen, ze moeten er niet aan denken als ze dan eenmaal op school zitten weer met een baby te zitten, het is zo druk!
maar wat mijn moeder en zus zo beweren is dat bij 3 kinderen de middelste er zou bij bungeld.
zo is bij de oudste alles nieuw en de eerste keer, en de jongste vraagt alle aandacht en word vertroetelt, de middelste krijgt dus aandacht te kort.
dan moet je voor of 2 kinderen of 4 kinderen kiezen! nou ik zou zelf geen 4 kinderen willen maar wel graag 3.
je gaat alleen zo twijvelen, iedereen die me lief is hebben 2 kinderen,lijk dan wel een buitenbeentje ofzo, klinkt stom maar als ik zeg dat er ooit misschien een 3de wil krijg ik alleen maar negatieve dingen te horen dat ik bijna met de menigte mee zou lopen.
wat vinden jullie en is jullie ervaring?

Link naar deze reactie
17/10/2007 @ 10:49
heidi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey anoniem,

Het meest belngrijke is dat jij je gevoel volgt; De meesten onder ons met meer dan 2 kinderen kennen die negatieve reactiesmaar al te goed. Zo lang jij zelf voor je kinderen kan zorgen zonder ergens om een boterham te moeten gaan bedelen heeft niemand daar zaken mee vind ik.
Wat betreft de middelste bengelt er zo maar wat tussen hangt compleet af van hoe jij de zaken gaat aanpakken.
Hier zijn 8 kinderen tussen de 18 jaar en 2 weken oud. En ik denk niet dat er ook maar ene het gevoel heeft erbij te lopen om den hoop te vergroten. Je moet je aandacht verdelen onder je kinderen en dat is perfect haalbaar zenne. Als de kleintjes slapen is er tijd om met de groteren bezig te zijn. Als ze op school zitten heb je alle tijd voor de kleintjes. En als die dan slapen is er nog tijd om het huishouden te doen.

Ik zou zeggen volg gewoon je gevoel. je bent echt niet abnormaal als je meer dan 2 kinderen wil, of er lopen nog veel abnormalen rond in Belgie

Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 15:38

hoi wij hebben ook 3 kindjes (eentje van 4 jaar, eentje van 1 jaar en 8 acht maanden en eentje van 8 maanden). Volgend jaar willen we proberen voor een 4de. De voornaamste reden hiervoor is idd dat de middenste een beetje uitgesloten is. Nr. 1 en 3 hangen echt aan elkaar en zij valt zo een beetje uit de boot. Maar ik denk wel dat veel afhangt van het karakter van je kindjes dus jullie situatie moet niet perse de onze zijn. Ik zou ook gewoon mijn gevoel volgen
Link naar deze reactie
18/10/2007 @ 16:11

middelste
Ik denk dat veel afhangt van het karakter van de kindjes. Ik denk niet dat er hier één van de drie iets tekort komt. Het is zoals Heidi zegt, de oudste krijgt aandacht als de kleintjes in bed liggen of samen spelen en de kleintjes krijgen voldoende aandacht als de oudste naar school is. Marco krijgt ruimschoots aandacht als Saskia haar middagdutje doet. Ze hebben elk eigenlijk hun moment dat ze alleen met mij zijn en dat er genoeg aandacht voor hen alleen is. Er zijn ook momenten dat ze alledrie samenspelen maar er zijn eveveel momenten dat ze samen in de woonkamer zijn en toch elk appart lopen te spelen: Diego met de autootjes, Marco met de duploblokken en Saskia met haar popje.
groetjes,
Sofia

Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 11:00
kleintje

Online Status Stuur bericht
Onze oudste zoon is de middelste.
Maar hij kan ontzettend goed met zijn zus optrekken die 2,5 jaar ouder is.
Je moet je kids ook de kans geven om lekker met elkaar te kunnen spelen.Er komt een moment dat het leeftijdsverschil wegvalt.Want hier is het alleen maar gezellig en ze spelen erg leuk met z'n allen.

[Laatst gewijzigd door kleintje - 05/11/2007 @ 11:00] - Link naar deze reactie
15/11/2007 @ 22:19
Debbie

Wij hebben ook 3 kindjes en onze middelste bungelt hier zeker niet zomaar wat rond hoor! Mijn oudste dochtertje hangt heel erg aan haar jongere zusje en mijn jongste dochtertje hangt zowel heel erg aan haar grote zus als aan haar kleine broertje. En zij krijgen allemaal evenveel aandacht geloof me. De twee kleinsten staan heel de dag in de aandacht als de grote zus naar school is en wanneer de kleinsten slapen knutsel ik en speel ik spelletjes met de oudste. Dus ze krijgen allemaal voldoende aandacht.

En ja, commentaar krijg je zowiezo, da's blijkbaar normaal vandaag de dag als je 3 kinderen hebt dat ze je bekijken van 'zot', maar het is toch jouw leven en als jij dat aan kan...

Ik maak me daar nu al niet meer druk in in die blikken en commentaar want ik geef blikken of commentaar terug. En ik zou geeneen van mijn kids nog kunnen missen, ik zie hen alledrie doodgraag! En ze krijgen stuk voor stuk alle liefde vd wereld en alles wat ze maar nodig hebben.

Dus doe gewoon wat je hart en je gevoel zegt!

Link naar deze reactie
22/11/2007 @ 16:19
claudia

Online Status Bekijk profiel
hai ik ben zelf 17 weken zwanger van de derde en heb ook die angst mijn eerste zoon julian 9 is heel makkelijk maar mijn 2e zoontje cees hij is 4 is een hoog sensitief kind en erg moeilijk wij denken ook dat hij het er erg moeilijk mee krijgt en wil ook wel eens reacties van anderen horen als ik nu al een baby van een vriendin op schoot heb zie ik al jaloerse trekjes
gr claudia
Link naar deze reactie
08/02/2008 @ 13:12
niquekse

derde kindje
Hallo

Ik heb zopas vernomen dat ik totaal onverwachts zwanger ben van een derde kindje. We hebben reeds twee kindjes (2 jaar en 1jaar). eigenlijk zie ik het zo direct nog niet allemaal zitten. Drie kindjes op drie jaar tijd is toch een heleboel werk.

Daarbij komt dat mijn man er heel negatief tegenover staat. hij wil geen derde en wil er dan ook niets voor doen. Abortus zie ik zelf niet zitten. We zien onze twee kindjes graag, dus denk ik dat we een derde kindje ook wel graag zullen zien.

Onze twee kindjes nu komen helemaal niet overeen. Onze zoon is stikjaloers op zijn zusje en hij op haar. Nochtans heb ik steeds geprobeerd hen alle twee evenveel aandacht te geven en spelen we met hen alle twee. Wat gaat dat dan zijn met drie kindjes? Gaan die ook constant boel maken??

Mijn schoonouder hadden vorige week nog erg af gegeven op mensen met drie kinderen : één kind bengelt er bij, is het vijfde wiel aan de wagen, je kan dan zelf niet genoeg tijd in jouw kinderen steken,zijzelf wensen zich als grootouders tot niets te engageren want het past niet in hun leven.... blablabla. We hebben hen dan ook nog niets durven zeggen na al dat negatieve gepraat vooraleer wij het zelf wisten.
Eigenlijk weet ik niet echt hoe ik dit allemaal moet bolwerken. Zowel mijn man als ik w erken in Brussel en zijn dus al op met de kindjes vanaf 5u30 's morgens tot 21uur 's avonds. We hebben geen hulp van ouders, dus staan we voor de praktische organisatie er alleen voor.

Is het zo dat je de crèche van een derde wel kan betalen doordat je meer kindergeld hebt en meer verdiend? de crèches van twee kindjes betalen is voor ons toch wel een financiële dobber.

Ik hoop alleen maar dat het wat lukt om drie kindjes groot te brengen en dat mijn man stopt met mijn hoofd zot te maken en alleen het negatieve te zien. Hopelijk kan ik het zelf dan ook wat positiever inzien en toch wel uitzien naar dit derde kindje. ik wil zeker zijn dat dit derde kindje ook een mooi leven bij ons heeft...
Link naar deze reactie
08/02/2008 @ 15:14
goopybike

Ons derde stond ook niet in onze planning, maar ik zou haar voor geen geld meer willen missen.

We hebben ook bakken kritiek over ons heen gekregen toen bleek dat de middelste nog maar 6m was en bleek dat ik terug zwanger was (ondanks minipil en bv) maar we zijn er wel allebei dadelijk voor gegaan.
Ok, het is handiger als je een grotere auto hebt (toch zeker bij 3 kleintjes voor de autostoelen), hier slapen de meiden op 1 kamer en in de toekomst zullen we wel weer wat verbouwen zodat ieder een eigen kamer heeft.

Maar waar ik van geschrokken ben is: we zijn aan het kijken om op vakantie te gaan. Je kan dus geen hotel vinden waar je met 2 kindjes onder de 2 jaar naartoe kan gaan zonder serieus bij te betalen voor een van beide! Hebben mensen met 3 kinderen geen recht meer op vakantie? Of moet er standaard overal minimum 2j tussenzitten? (Hier is het maar juist 15m)

Onze 2 oudsten zijn verzot op hun kleine zusje! Onze zoon wil er zelfs nog een zus en een broer bij, hij vindt baby's toch zoooooo lief!

Nu alleen de papa nog overtuigen om voor een 4e te gaan en wat de buitenwereld er van denkt, kan ons gestolen worden!

grtz

Link naar deze reactie
08/02/2008 @ 16:13

Online Status Bekijk profiel
Hey uw ventje nog niet overtuigd gekregen? Zal ik eens met hem praten, geef mij een uurke en da komt goed, haha!!

Link naar deze reactie
08/02/2008 @ 18:24
goopybike

Hij begint bij te draaien maar is nog niet 100% zeker!

Link naar deze reactie
08/02/2008 @ 21:25
Elsi

Niqueske, ik wil toch wel even reageren op je bericht. Eerst en vooral proficiat met je zwangerschap, ook al is het niet gepland. Maar ik ben er zeker van dat jullie ook van dit kindje zullen gaan houden. Waarom wil je man niet weten van een derde kindje en waarom zegt hij dat hij er niks wil voor doen? Het is toch niet enkel jouw "fout" dat je terug zwanger bent, hij zit er toch ook voor iets tussen, neem ik aan. Ik begrijp zijn reactie eigenlijk niet zo goed. Ook al hadden jullie je voorgenomen om het bij 2 kindjes te laten, een ongelukje is snel gebeurt, zoals je ziet, maar om dan zo radicaal te reageren! Misschien draait hij wel nog bij, naarmate je buikje ronder gaat worden en hij op de echo kan zien dat er terug een kindje in je buik groeit.
Enja, drie is waarschijnlijk nog drukker dan 2 kindjes, maar je oudste is nu 2 jaar, tegen de tijd dat je gaat bevallen gaat dat kindje misschien al naar school. Dan heb je toch terug maar 2 kindjes naar de creche te brengen. Je oudste is tegen dan ook al wat zelfstandiger.
Misschien is je man een beetje bang voor de reactie van zijn ouders, gezien hun negatieve reactie op mensen met 3 kindjes. Maar daar zou ik me toch niets van aantrekken.
Wij zelf hebben nu 2 kindjes en onze ouders en schoonouders hebben ook al laten verstaan dat een derde kindje erbij nemen 'zeer onverstandig' zou zijn, om het op zijn zachts neer te schrijven.
Een tante van mijn man durfde zelfs te zeggen, toen ze op kraambezoek kwam van onze tweede dochter, dat we 'de boel' nu maar moesten sluiten en er 'de stop' in steken!!! Ik stond gewoon perplex van haar woorden. Zoveel lef zeg, stel je voor! Ik moest mezelf intomen om haar niet aan de deur te zetten. Zij zelf heeft 1 dochter.
Wij hebben ook van niemand hulp en trekken onze plan.
In de zomer van dit jaar gaan we werk maken van een derde kindje. Maar ook van dat kindje zullen ze heel veel houden. Daar ben ik zeker van.
De reactie van je schoonouders vind ik ronduit laag bij de grond.
Waarom zou 1 kind erbij 'bengelen'?

In ieder geval moeten jij en je man proberen te praten over je zwangerschap en de bijhorende 'problemen'. Als hij merkt dat jij het wel ziet zitten, zal hij misschien bijdraaien en het ook wat positiever gaan bekijken. Zoals ik al zei, ik denk dat hij bang is voor de reactie van zijn ouders. Maar het is jullie leven, en alleen jullie moeten het zien zitten en ook dit kindje een veilig en liefdevol bestaan geven. En als er liefde is voor 2 kindjes, dan is er ook liefde voor 3 kindjes.

Link naar deze reactie
09/02/2008 @ 15:53
dieke 9Maand Moderator

Hoi Elsi

Ik wou even reageren op die reactie van die tante van je. Bij mij was het mijn schoonvader die bij het horen van het nieuws dat wij een derde kindje verwachten, zei dat we nu toch wel de knip erin zouden zetten!?

We wisten al wel langer dat mijn schoonouders 2 kindjes zat genoeg vonden, maar dat vond ik dus echt wel een erg lelijke opmerking. Je kan nu wel zeggen, dat was 'grappig' bedoeld, maar als je dus weet dat ze eigenlijk nrtje drie al niet meer zagen zitten, is het al helemaal niet leuk om zoiets te horen.

Waar halen mensen toch eigenlijk het recht vandaan om op die manier te oordelen over andere mensen hun kinderwens he. Pfft.

Link naar deze reactie
12/02/2008 @ 10:17
Watashi

Online Status
Zelf ben ik het middenste kind thuis. Ik ben wel rustiger dan mijn zus en broer en daardoor kroop er voor mijn ouders wel meer energie in de andere twee. Maar aandacht schoot ik echt niet te kort hoor.

Door middenste te zijn, had ik het beste van twee werelden. Lekker stoer doen met de oudste en lekker kinds doen met de jongste.

Zelf zou ik ook wel drie kinderen willen. Mijn man komt uit een gezin met twee kinderen en vindt dat zelf een beter aantal. Tja, we zullen wel zien wat de toekomst brengt.

Link naar deze reactie
12/02/2008 @ 10:33
Nancy

Online Status Stuur bericht
Hier zal het ook commentaar worden.
Wij verwachten ons 4 de kindje, en er zit heel wat tussen qua leeftijd.
Dit is een erg gewenst kindje, waar we echt voor gegaan zijn.
Kan de commentaar al horen.
Maar daar mogen we ons niets van aantrekken.
En dat zullen we ook niet doen.
We zijn ontzettend blij met dit vierde kindje, en hadden het eerst besproken met de andere 3 of zij dit nog zouden zien zitten, en ze waren allemal heel possitief, dus, waarom niet dna.
Laat de commentaar van andere voor wat het is, en geniet ervan.
De kleine tijd is zo voorbij.

Link naar deze reactie
12/02/2008 @ 10:39
Esther en K3

Nu bij ons nummer drie geboren is kan ik wel zeggen dat nummer twee zich echt wel laat horen hoor!! Hahaha Yashyra is een typisch kind, zeer aanwezig en een bijzondere persoonlijkheid.. Dus nee, die 'bungelt' er absoluut niet tussen! Ik denk sowieso dat dat hele 'oneven aantal'-probleem sterk overtrokken is...... Moet het dan altijd 1 op 1 zijn?! Waarom niet met z'n drieën spelen, of met z'n vijven? En zodra ze naar school gaan zijn broertjes/zusjes ineens een stuk minder belangrijk voor een aantal uren per dag! Als je twee kinderen krijgt kan het ook zo zijn dat het gewoon absoluut niet klikt tussen hen, en wie 'bungelt' er dan?! Juist, mama!! Zonder gekheid, volg je hart.. Niemand kan jou vertellen wat je moet voelen of denken, behalve jijzelf! En als jij drie kindjes wil, go for it!! Ik ben aan het sollicteren (lees: ik zit mijn tijd uit) en als ik een leuke baan met toekomstperspectief heb gaan we voor een vierde!!

Liefs
Link naar deze reactie
13/02/2008 @ 21:41
Debbie

Hoi iedereen,

Hier ben ik ook nog eens terug.

Niqueske, ik weet niet of je t vorige bericht van mij gezien had, maar bij ons is het identiek dezelfde situatie geweest. Wij hebben ook 3 kindjes op 3 jaar tijd (tussen de kindjes zit telkens 15 maand verschil) en ons laatste kindje was ook niet gepland. Maar we zijn zoooooo gelukkig met onze zoon, niet te beschrijven gewoon.
De eerste weken toen we ontdekten dat ik weer zwanger was, waren heel erg moeilijk want mijn man wou ook absoluut geen derde en ik kon het ook helemaal niet over mijn hart krijgen om dat te laten weghalen, geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht (want ik wou altijd wel 3 kids, alleen wel niet zo kort op elkaar maar kom). Zelfs mijn moeder wou toen absoluut dat ik abortus zou plegen omdat ik dat nie zou aan kunnen. Ik was toen razend, verdrietig en alles tegelijk gewoon. Uiteindelijk heeft mijn man gezegd om het toch te houden omdat hij wist dat ik dit mijn hele leven mee zou dragen als ik het zou laten weghalen. En financieel was het geen probleem. En nu is hij zo gelukkig met zijn zoon, want nu heeft hij ook een jongen tussen al die meiden.
Tijdens mijn zwangerschappen mocht ik niet werken (ben kleuterjuf en werd verwijderd wegens besmettingsgevaar voor CMV, maar alleen bij mijn twee jongste kindjes). En na hun geboortes heb ik telkens 3 maand bv verlof bijgenomen en dit schooljaar heb ik al mijn ouderschapsverlof opgenomen (dus 9 maand fulltime) omdat ik er nog wou zijn voor de kids en omdat het financieel gewoon op t zelfde neerkomt. Als ik zou gaan werken en de 2 kleinsten fulltime naar de crèche zouden moeten enz...zouden we evenveel overhouden dan nu met mijn uitkering voor ouderschapsverlof, dus was de keuze snel gemaakt.
Je krijgt wel heel wat meer kindergeld, maar je hebt ook wel veel kosten natuurlijk, reken alleen maar eens de pampers per maand
Wij staan er ook zo goed als alleen voor, want mijn schoonouders wonen op 1.5 uur rijden van ons en mijn ouders ook al op een half uur van hier dus. Daarbij komt ook dat mijn man vaak naar t buitenland moet voor zijn werk en ik er dus vaak alleen voor sta ook. Ik moet toegeven het is zwaar en druk, zo drie achter elkaar, maar binnen een half jaar is het ergste voorbij en ben ik eindelijk uit al die papflestoestanden ed uit voorgoed.
En commentaar krijg je zowiezo, je moest eens weten hoeveel commentaar en vieze blikken wij krijgen als wij ergens naartoe gaan met onze drie kids. Maar dat went, nu geven wij blikken en commentaar terug...en dan nog het is ons gezin, onze kinderen komen geeneen van allen ook maar iets tekort dus.
Je zal het even zwaar hebben, maar het lukt wel geloof me!! Ik heb er pas onderdoor gezeten (door de drukte en het lange thuis zitten) maar ik kijk er al naar uit om terug te gaan werken (partime dan hoop ik) en terug sociaal contact te hebben en zo.

Goopybike, het klopt idd....heb ook al zitten rondkijken om naar Turkije te gaan met de drie kids en het is gewoon schandalig wat je voor die kleine mannekes al moet neertellen!

Elsi, het is idd zoals jij zegt, hier was ons oudste dochtertje net 2.5 jaar toen ons zoontje geboren werd en zij mocht toen naar school, maar we hebben haar dan nog een maand thuis gehouden omdat we niet wilden dat ze t gevoel zou krijgen dat ze weg zou moeten voor hem. Alleen wou ons jongste dochtertje pas stappen op 19 maand en dat was wel zwaar, want ik moest dus 2 kinderen constant tillen waardoor ik ook een half jaar na de geboorte van ons zoontje door mijn rug heen zat (kon op een bepaald niets meer doen en heb lang kiné moeten doen om het terug in orde te krijgen).

Dieke, iedereen veroordeelt je blijkbaar als je 3 kinderen of meer hebt en dan zeker zo kort op een, maar je moet dat gewoon het een oor in laten gaan en t ander uit, geloof me. ik heb het er ook heel moeilijk mee gehad vooral de eerste maanden na de geboorte van ons zoontje maar nu trek ik het me ook niet meer zo aan ze. Dat ze denken wat ze willen. Ik zie dikwijls mensen met 2 kids die meer last hebben met die 2 dan wij met drie, en dan lach ik eens in mezelf.

Enfin, volg gewoon je hart en het komt allemaal in orde geloof me!

Groetjes

Link naar deze reactie
18/02/2008 @ 16:45
niquekse

3 kindjes
Hallo

Het is nu een week later en de storm lijkt bij ons thuis wat te koelen.

mijn man had vorige week zelfs een afspraak voor mij in de abortuskliniek gemaakt. Ik ben toen met hem gaan eten en heb hem uitgelegd dat ik daar niet mee kon leven en dus geen optie was voor. We zien elkaar eigenlijk graag, dus dit kind kan dan toch niet totaal ongewenst zijn?? We hebben een groot huis met talrijke slaapkamers, dus dat is al geen probleem. Alleen is het financieel iets zwaarder omdat wij niet direct gaan kunnen verder verbouwen.

Zelf zie ik er stiekem ondertussen naar uit. Zo een derde BB'tje zie ik momenteel wel zitten alhoewel het superdruk zal zijn met de twee andere kindjes. Zowel onze zoon als onze dochter zijn nogal jaloers van elkaar en ik denk dat dit zich wel terug zal manifesteren naar het kleintje toe. Ik hoop dat de oudste tegen dan wat meer voor rede zal vatbaar zijn.

hoe ik het praktisch ga doen, weet ik helemaal nog niet. De opvang is heel duur met twee en ik hou maar 200€ meer over als ik full-time werk dan als ik half-time werk. Alleen zou ik graag mijn huidige job terug willen verder doen als ik terug kom (na mijn vorige twee zwangerschappen was ik telkens mijn job kwijt, maar aangezien ik statutair ben, hebben ze mij maar ergens anders gezet). Alhoewel wat is een job als je 3 kindjes hebt om voor te zorgen.

Aan onze ouders hebben we nog niets gezegd, ik wil wachten totdat mijn man het ook voor 100% ziet zitten. Vrijdag heb ik een afspraak bij de gynecoloog gemaakt en ik heb hem gemeld dat wij tezamen een afspraak daar hebben. Ik denk als hij het hartje zal horen kloppen, dat hij het al wat beter zal zien zitten.

een spannende tijd dus bij ons thuis...

hartelijk dank voor jullie warme woorden.
Link naar deze reactie
18/02/2008 @ 17:48
mamakim

hallo allemaal,

ik ben ook zwanger van m'n derde kindje. alleen wel geheel gepland.
het kwam alleen iets sneller dan verwacht maar dat deerd mij niet.
ik heb nooit een probleem gehad met wat andere mensen zeiden van mijn kinderwens, alleen bij mijn familie deed het me wel pijn. zodra m'n dochtertje er was kregen wij al te horen van heel de familie dat het nu toch wel genoeg was. en dat mijn man er maar een knoop in moest laten leggen. want ja we hadden een zoon en een dochter dus wat wilde we nog meer.
alsof je het daarvoor doet he.
op een gegeven moment was ik het zo zat dat er weer een keer gezegd werd wat wil je nog meer dat ik gelijk zei; nog een kindje. en misschien zelfs nog wel een 4de.
ze waren wel gelijk stil.
niemand was het er mee eens maar we hebben het toch gedaan. en we zijn er heel blij mee. en misschien komt er ooit nog wel een 4de bij ik weet het niet. en nu, nu vind iedereen het ineens wel leuk. nog een kleintje in de familie.
mijn vader heeft ooit gezegd toen ik zwanger was van m'n zoon. (was toen goed en wel 19) dat ik het maar beter weg kon laten halen, nou dat nooit. dat is het eerste wat ik met mijn man heb afgesproken en dat ik hem ook heel duidelijk heb verteld. ik zal nooit een kindje laten weg halen als daar geen leven of dood noodzaak voor is.
dus als er ooit een ongelukje zal komen zal dat kindje net zo welkom zijn, het is overigens niet de fout van het kindje maar van ons. dus draaien wij erzelf voor op.
iedereen heel veel sterkte en geluk met de drie of meer kindjes.groetjes Kim.

Link naar deze reactie
18/02/2008 @ 21:34
Inge Willemen

Hoi allemaal,
Ik heb ook 3 kindjes waarvan de laatste een ongelukje was en de papa het absoluut niet zag zitten, maar ik zag een abortus niet zitten en we hebben het even moeilijk gehad ook want ik zag die zwangerschap niet echt zitten, weer opnieuw dikker worden terug al die pijnen en mankementen en vooral moesten we nu wel verbouwen ons huis was echt wel te klein voor 5 personen. Ik ben heel blij dat ik 3 kindjes heb en ik heb altijd het gevoel gehad dat er 3 zouden komen ook al hadden we er 2 gepland, zo heb ik altijd heel selectief dingen weggeven na de geboorte van Naline (de middelste) echt raar.
Of de middelste er maar bij loopt? Bij ons niet hoop ik we hebben hier een lijst hangen van wie het kindje van de dag is, dat kindje mag de tv programma's kiezen, die mag mee als we een boodschap moeten doen maar die moet ook de nadelen erbij nemen zoals het eerste mee naar de badkamer voor pyama's, soms al eens een taakje uitvoeren maar dat is nog niet echt veel ze zijn nog wat klein, zo heeft toch elk kind een dag dat ze zich speciaal voelen. Als ik al eens het gevoel krijg dat de middelste wat minder aandacht krijgt dan geef ik haar een extra knuffel!

Het kan hier heel hectisch zijn soms, het is een heel geregel voor opvang te zoeken, de kinderen van school halen moeten we ook iedere maand bezien omdat we alle 2 onregelmatige uren hebben dan nog ergens tijd vinden voor jezelf en voor je partner soms is het moeilijk maar we komen er telkens weer uit en wat andere mensen zeggen of vinden daar lig ik niet van wakker het belangrijkste is dat iedereen gelukkig is!!!!!

Een geschikte vakantie vinden is ook niet simpel zeker als je op hotel wil met 5 personen, de prijzen vind ik ook schandalig vooral in het hoogzeizoen waar wij sinds dit jaar aan gebonden zijn. We hebben gekozen voor een huisje waar we zelf ons ding kunnen doen, een zwembad, dicht bij zee en vooral zelf voor het eten zorgen heel belangrijk met slechte eters en dat ik zelf moeten koken dat vind ik niet erg gewoon eten waneer je wil zalig...

Dus mama's met een verassertje ga ervoor en laat je niet ontmoedigen want het is echt de moeite waard!!!!
Groetjes van Inge en co

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >