< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » na pilgebruik hoe lang wachten tot vrijen voor kindjes

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
na pilgebruik hoe lang wachten tot vrijen voor kindjes
28/01/2008 @ 10:27
Sterre

Online Status Stuur bericht
Hoi allemaal,

Ik vroeg me af, ik heb 15 jaar zoiets de pil genomen en nu willen we binnenkort aan kinderen beginnen. Ik heb echter gehoord dat je zeker 6 maanden na het stoppen met de pil moet wachten om zwanger te worden omdat er blijkbaar zo lang hormonen in je lichaam zouden blijven en dat zou slecht zijn voor een kindje.

Heeft iemand hier ervaring mee? Weten jullie of dit klopt?
Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 10:34
Ellen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik ben eind december gestopt met de pil en nu al bezig met zwanger worden. Volgens mijn dokter kan dat absoluut geen kwaad.

groetjes!

Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 10:36
Ellen

ik moet er nog wel bijzeggen dat ik 7 jaar Yasmin heb genomen en dit een vrij lichte pil is!

Of de zwaardere pillen een negatief effect op het kind kunnen hebben, weet ik niet...

Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 10:37
Sterre

O, dat is goed nieuws dan!

Ik vond het ook wel vreemd hoor, het enige wat ik er ook nog van gehoord had was gewoon uit praktische overweging om te vrjen met condoom tot je je eerste menstruatie terug hebt maar voor de rest...

Gaan nog eens horen bij de gyneacoloog ma denk ook niet dat je een half jaar moet wachten. Vind het trouwens heel erg lang :-)
Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 10:37
Sterre

Ik neem zo'n 15 jaar microgynon
Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 10:41
Ellen

Veel vrijen de eerste maanden inderdaad uit praktische overweging nog met condoom. Als je uw cyclus kent, kunnen ze makkelijker de datum berekenen voor wanneer je uitgerekend bent.
Maar aangezien ze tegenwoordig zoveel technische snufjes hebben, kunnen ze dat nu ook wel berekenen. Dus voor mij geen concdooms!

veel succes!

Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 10:48
Sterre

Ja, ik weet het allemaal ook niet zo goed hoor heb het alleen maar allemaal van te lezen en te horen zeggen...

Maar idd voor mij zou die condoom ook niet moeten, maar aangezien dat we ook niet te snel willen gaan, denk ik dat we gewoon moeten afwachten wat de gyneacoloog ons aanraadt...ach, we zien wel, maar zo langzaamaan begint het toch wel wat te kriebelen
Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 10:59
Bibi

Misschien niet helemaal wat je eigenlijk wilde weten, maar mijn dochter is verwekt en gezond geboren tijdens het pilgebruik.
Ik slikte ook Microgynon en heb zelfs de eerste 3 maand van de zwangerschap deze pil gewoon doorgeslikt ( voordat ik zwanger werd ook al vanaf mijn 13de de pil geslikt en met 21 bevallen van een super gezonde dochter)

Ik kan natuurlijk niet zeggen of het slecht of gezond is en/of de hormonen lang in je lichaam blijven, ik ben natuurlijk geen dokter.
Maar bij mij en 3 vrienden om mij heen die ook door de pil heen zwanger geworden zijn, zijn allemaal gezonde kids geboren.

Misschien helpt het een beetje in een antwoord op je vraag.
Suc6 met de verwektijd

Groetjes Bianca

Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 11:00
Jessy

Online Status Bekijk profiel
Hallo,
Zonder iemand te laten panikeren...Er wordt inderdaad gezegd dat je best 3 maanden kan wachten alvorens zwanger te worden na pilgebruik...
Op de bijsluiter van de pil staat dat je meteen vruchtbaar bent als je stopt...
Volgens mijn Gyn. (in mijn ogen zeer betrouwbaar en ook een zeer goed arts) is dit wel larie en apekool.
Je mag gewoon meteen zwanger worden na het gebruik van de pil. Enige waar je rekening mee moet houden is dat wanneer je om de een of andere reden maar niet zwanger wordt(heb ik dus voorgehad) je dus eigenlijk een jaar pilvrij zou moeten zijn om dat als reden van het niet zwanger worden te kunnen uitsluiten!
Ja da's een hele poos hé?!! Ik stond ze zelf met grote ogen van te kijken want daarover wordt op geen enkele bijsluiter iets gezegd.
Oke, bij mij lag het daar niet aan maar als je dus niet zwanger wordt moet je er dus rekening mee houden dat de pil nog een jaar na het stoppen voor problemen zou kunnen zorgen!!
Voor mij in elk geval nooit nog hormonen om niet zwanger te worden.
Een heleboel chemische rommel is het.
Ben wel zwanger geworden na k.i en met behulp van clomid (overigens ook hormonentherapie) en om zwanger te worden had ik er geen probleem mee maar pas achteraf besef je ook weer wat die hormonen allemaal kunnen teweegbrengen! Het is echt niet goed voor je lijf hoor!
Dus ik ben ervoor als het helpt om je kinderwens te vervullen maar ertegen als anticonceptie!!
Veel succes met het zwanger worden! Ik wens jullie allemaal zonder enig probleem zeer snel een goeie zwangerschap toe zodat jullie allemaal kunnen ervaren wat een wonder zo'n kindje toch wel altijd is.
Met geen pen te beschrijven eigenlijk!
xxx

Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 11:07
Sterre

Amaai, amaai, een hele boterham

Ben heel erg blij te horen dat jullie desondanks mooie, gezonde kindjes op de wereld hebben gezet! En dan toch ook nog met microgynon!

Wel heb ik ooit van de gynaecoloog gehoord dat je best voordat je zwanger wordt ook al foliumzuur neemt zodat aandoeningen zoals open ruggetje ed tot het minimum herleid worden...Ik weet niet goed hoe lang je dat op voorhand neemt, ma zou misschien ook kunnen dat je dat twee of drie maanden best op voorhand neemt...
Nu ja, wij staan er zo bij stil gewoon omdat we rustig aan kinderen willen beginnen en er geen haast bij is...
Maar zoals ik al zei: het kriebelt toch
Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 11:12
Mamaatje

Hoi,

Ik was na het stoppen met de pil bij mijn twee zwangerschappen precies na 6 maanden zwanger...

Groetjes,

Mamaatje

Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 11:12
Ellen

yup, dokter zei tegen mij dat je best 4 weken voor je zwanger wilt worden, met foliumzuur begint. Dus nu neem ik braaf elke avond een foliumzuurtabletje in!

Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 11:13
Sterreke

Hoi!

Ik ben ook op voorhand langsgeweest bij de gyn. voor uitleg en zo.
Zij zei me dat je best 2 cyclussen nog een condoom gebruikt en ondertussen start met foliumzuur.
Maar 2 cyclussen dat vonden wij nu wel wat lang
Mijn vriend was hier nu ook niet direct heel enthousiast over, over dat condoom. dus na 1 cyclus zijn we dat "vergeten" en na 5 cyclussen bleek dat ik zwanger was

groetjes!

Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 11:15
Sterre

Hmm,

2 cyclussen ik zou idd liever ook wel gewoon maar één cyclus met condoom vrijen maar aangezien mijn vriend zeker zoiets heeft van: echt op het gemak aan kinderen beginnen, vrees ik dat hij echt wel de raad van de gynaecoloog gaat volgen...
Link naar deze reactie
28/01/2008 @ 11:16
Sterre

Misschien als hij merkt dat we dan wel telkens elke maand een familiepak condooms moeten gaan kopen dat hij van mening veranderd
Link naar deze reactie
29/01/2008 @ 14:31
Ellen

Mijn vriend haat condooms, dus wij laten dat zowiezo achterwege. Volgens mij kun je ook gewoon ontpillen door 'onveilig' te vrijen.
Ben ik direct zwanger? hoeveelste beter.
Ben ik niet direct zwanger? jammer, maar dan heeft het 'onveilig' vrijen weinig effect op mijn cyclus denk ik.

Link naar deze reactie
30/01/2008 @ 20:20
Bibi

Hey Ellen,
ik heb ook 10 jaar de pil genomen. Ben ermee gestopt en was anderhalve maand later zwanger!
Dat is jammer genoeg uitgedraaid op een MK, maar nog geen 2 maanden later was ik opnieuw zwanger! En dat ben ik nog steeds.

Volgens mij moet je hélemaal niet wachten na de pil! Onzin... Als het lukt, lukt het toch gewoon....

Succes! En veel oefenen zou ik zo zeggen!
Groetjes!
Bibi (Bieke)

Link naar deze reactie
31/01/2008 @ 11:44
Bibi

Whehe .. moest even 2 keer kijken
Dacht eventjes dat ik mezelf zag reageren..

Link naar deze reactie
21/02/2008 @ 14:47
Els

ik ben bij allebei mijn zwangerschappen direkt de 1ste maand na het stoppen met de pil zwanger geworden, ik nam een nochtans een iets zwaardere pil, triodene genaamd.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]