< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » mama's die niet buitenshuis werken???

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
mama's die niet buitenshuis werken???
04/02/2008 @ 23:02
Debbie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik ben momenteel ook nog tot eind mei thuis met ouderschapsverlof voor onze drie kindjes. Ik heb heel lang thuis gezeten omdat ik tijdens de zwangerschappen van mijn twee jongste kindjes niet meer mocht werken vanaf ongeveer 2.5 à 3 maand zwangerschap (vanaf dat ik het zei tegen de directie). Ik ben kleuterjuf en mocht dan niet werken wegens risico op besmetting met CMV ed...En na de geboorte vd twee jongsten heb ik na de2 maand bevallingsverlof telkens ook 3 maand borstvoedingsverlof bijgenomen omdat ik het niet zag zitten om 2 maand na de geboorte al terug te gaan werken fulltime (bij mijn oudste dochtertje heb ik dat wel gedaan). En dit schooljaar heb ik van alledrie mijn kindjes het ouderschapsverlof achter elkaar opgenomen. Dus ik ben nu nog thuis tot eind mei.

Ik heb dit allemaal bewust voor onze kindjes gedaan omdat ik niet wou dat ze zo klein alledrie elke dag lange dagen naar de crèche en school en naschoolse opvang zouden moeten. Want mijn man heeft een Europese managerfunctie in een IT bedrijf en is 's avonds pas thuis tegen 19.00-19.30 en moet regelmatig naar het buitenland ook voor zijn werk.

Nu met mijn ouderschapverlof hebben we financieel wel een stapje terug moeten doen. (hoewel dit niet echt veel is, want als we uitrekenden wat we per maand zouden uitgeven aan crèche voor 2 kids en naschoolse opvang voor de derde en mijn naft ed dan komt het ver overeen uit dus) Want dan krijg je natuurlijk niet erg veel van uitkering hé, voordien (tijdens bv verlof ed werd ik altijd gewoon doorbetaald) was het natuurlijk een veel hoger inkomen dat we hadden met mijn loon erbij. Maar het lukt nog allemaal erg goed en ik ben blij dat ik er nog kan zijn voor de kids.

Maar ik moet wel zeggen, dat ik blij zal zijn als ik terug kan gaan werken, want door zolang thuis te zitten ben ik toch wel wat geïsoleerd geraakt en heb ik nauwelijks contact met mijn collega's. En dit is ook de reden waarom ik er sinds enkele weken een beetje onderdoor zit, omdat ik hier altijd met de kids zit.

Ik ga ook vragen om vanaf september deeltijdsde loopbaanonderbreking te nemen zodat ik ook nog tijd heb voor mijn kids en mijn huishouden. Ik ga ook beginnen met één jaar en daarna zien we wel verder.

Groetjes
Debbie

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 08:17
nele

Ik kan best begrijpen dat je er wat onderdoor zit.
Moest je de deeltijds loopbaanonderbreking kunnen nemen zal dit je goed doen denk ik.

Het zal zwaar zijn,maar elke dag thuis zitten is ook zwaar hé.

Ik hoop dat je je snel wat beter voelt.zo niet dan kun je misschien ginseng proberen te nemen.

Dat werkt goed en is een natuurlijk product.

groetjes,
Nele

Link naar deze reactie
05/02/2008 @ 09:57
Debbie

Hey Nele,

Ik heb reeds medicatie gekregen van de ha, Revitalose om wat meer energie te krijgen en de vermoeidheid te bestrijden en dan nog iets homeopatisch (St. Janskruid). En dat werkt wel allebei dus.

Ik kijk er wel naar uit om terug te gaan werken hoor maar aan de andere kant heb ik ook wel schrik omdat ik er lang tussenuit geweest ben en zo.

Heb hier weer een helse nacht achter de rug, mijn man zat gisteren en vandaag weer in t buitenland voor zijn werk (komt vanavond gelukkig terug thuis) en mijn oudste dochtertje is ziek (heeft buikgriep). En vannacht was zij natuurlijk een aantal keer wakker en had ze water gedronken en alles terug uitgespuwd in haar bed en op de vloer enzo...Toen was haar kleine broer ook wakker van haar geroep en wou hij weer niet meer slapen...pfff.

Ik hoop nu maar dat de twee kleinsten ook niet ziek worden. Mijn man heeft het ook al zitten zei hij net aan de foon.

Groetjes
Debbie

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 10:18
leentje

hey meiden,
mag ik erbij?

ik ben zwanger van een vierde kindje en sinds de geboorte van mijn dochtertje (derde kindje) zit ik ook thuis met ouderschapsverlof.
ik vond het zo leuk thuis te zijn want hier ook werk genoeg. dus heb nu loopbaanonderbreking tot 3 september genomen.
kweet nog niet hoe ik het nu ga doen want eid september beval ik.
maar ikvind het financieel haalbaar en ik kan mijn werk doen als de kindjes op school zijn en wat tijd voor mijn eigen ook.
dan heb ik tijd genoeg voor hun als ze thuiskomen.
tervoren moest ik alles doen als ik na het werk thuiskwam en kon ik met de kindjes niets doen. ik vond het jammer.

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 16:27
wen

Hoi

Ik wil ook eens mijn hartje opluchten. Ik werkte ook al niet meer sinds dat ik zwanger (2005) ben van ons zoontje. Ik had toen zelf bewust gekozen om thuis te blijven. Heel veel mensen zouden het gek vinden als ik nog ga klagen, een hardwerkende man, verdient goed en heel gezond kindje. als ik op deze oproep lees, hebben meeste vrouwen wel 2 tot 3 kinderen. en ik nog maar eentje. maar hoe spelen jullie het klaar met de kinderen? ik heb precies mijn handen vol aan een kindje. ik heb nooit tijd voor mezelf. en ik voel me zo zwak. Heel veel vrouwen werken fulltime en als ze terug thuis zijn dan moeten ze nog voor de kindjes verzorgen. en toch ze redden het. ik denk niet ze ook zoveel gaan klagen als mij. ik weet niet wat er met mij mankeert. ik voel met best deprie, ik hyperventileer, ik pieker heel veel, heb paniekaanvallen. soms draai ik helemaal door als mijn zoontje zo zit te zeuren. Zoals afgelopen paar dagen voelde ik me zo slecht omdat zo te keer ben gegaan tegen hem. Zoals vandaag ik moet het huis uitvluchten omdat ik het zo benauwend voel. Dat gevoel had ik ook gehad na de bevalling en toen bleek dat ik een licht postnatale depriessie had. ik zit nu bij mijn ouders. misschien zal ik me ook wel beter voelen als hij in mei naar school gaat. maar ja dan maak ik me ook alweer zorgen of hij het gaat redden. mijn hartje gaat breken als ik hem zo hoor huilen. want hij is heel erg hangerig naar mij toe.

wie herkent dat?

groetjes
Wen
Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 18:25
leentje

dag wen

ik ben geen dokter maar misschien heb je wel een vermoeidheid.
mijn dochtertje van twee is ook heel hangerig geweest want ze heeft lang borst gehad.zeuren, klagen, op mijn schoot willen alles moest mama doen en nooit de papa vragen of willen. ik werd er vermoeid van.
misschien moet je eens proberen je partner er wat meer te laten doen.
en af en toe van je hart een steen maken als je kindje huilt en er is even tussenuit gaan al was het een klein ommetje.
heb ik hier ook gedaan. het is een verademing voor mij.
met de opvoeding en taken verdelen wij goed.
als ik thuis ben gaat hij werken en zo is het omgekeerd ook.
mijn zoontjes gaan naar school een hele dag en kan goed het huishoudelijk werk doen.maak je geen zorgen als hij naar school gaat want die is in goede handen. na een weekje zijn ze het gewoon.

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 07:33
Dusanka

Hoi hoi....

Nou ik heb er 'maar' 2..en ik ben tot nog toe ook thuis...heb na de geboorte van de oudste een paar maanden gewerkt maar door de 2e zwangerschap werd dat ook al snel te zwaar.

Xavi is nu bijna 6 maanden en ik merk gewoon echt dat ik snak naar werken buiten de deur...begrijp me goed ...ik hou zielsveel van mijn kindjes maar ik wil nu ook weer wat voor mezelf.....
Ik word meer moe van het thuiszitten en piekeren dan als ik aan het werk zou zijn..... ik ben ook alweer vollop aan het solliciteren.

Nu is het verschil bij mij dat ik heel graag in de horeca werk en dat ik dus kies voor een paar avonden en 2 dagen (tot 16.00) zodat ik zoveel mogelijk bij mijn kindjes kan zijn en het dus zelf kan doen....want dat wil ik dus ook !!!!
De 2 dagen overdag doe ik echt voor de oudste omdat hij echt toe is

Het lijkt me heerlijk om weer energie op te doen van even er tussenuit.

Liefs
D

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]