< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » mama's van west-vlaanderen??

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
mama's van west-vlaanderen??
01/03/2008 @ 19:51
FCBgirltje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@Naïlo de fotoshoot was enkel van ons lore
Er zat daar zo'n bon van in bij de roze doos en die heb ik meegenomen naar shopping
En daar nemen ze dan allemaal portretfoto's van je kindje
Denk als je in de studio zelf gaat dus niet deze die rondrijden(zoals ik en britzz gedaan hebben)dat je wel foto's van het gehele gezin kan laten nemen
Maar in de rondrijdende is het dus enkel van het kindjeleuk om te zien enkel jammer dat ze zo duur zijn of zou ze al kopen
Maar 183uur is beetje veel,dus we zien wel welke het mooist zijn

@Britzz haha mss moet ik dit ook eens proberen,mia mee te vragen dat zij ook paar fotos koopt en idd wij hebben hier ook goede scanner
En zoals je zegt naar kruidvat doorzenden moet wel lukken
Schrijf dit nu wel hier maar dithad je gezegd op een ander topic maarja omdak hier nu bezig ben over de foto's kan ik het evengoed hier doen

groetjes

Link naar deze reactie
02/03/2008 @ 09:11
ofee

Hoihoi iedereen!

Eventjes snel laten weten dat wij nu met ons drietjes zijn! Onze lieve Nora is maandag geboren in de namiddag. Het is een hele flinke meid! We zijn heel erg gelukkig!!!

Uiteindelijk is het dan toch spontaan begonnen, gelukkig! De truukjes hebben dan toch geholpen??? Het harde binnenste van een verse ananas.... Ik zat erop te sjieken tijdens katarakt zondagavond, en een uurtje later zijn mijn weeën begonnen. Toeval of niet, wie zal het zeggen, maar als ik bij een volgende zwangerschap nog eens zou overtijd gaan, dan doe ik het weer.

Ik kom later nog eens terug om verder verslag uit te brengen! Daaag

Link naar deze reactie
02/03/2008 @ 09:14
sterretje

van harte gefeliciteerd Ofee!

wat een mooie naam trouwens...

kben benieuwd naar je verhaal, maar je klinkt in ieder geval goed! hopelijk duurde het niet allemaal al te lang!

alles goed met de kleine meid?

allé, veel plezier dit weekend!
liefs,

sterretje

Link naar deze reactie
02/03/2008 @ 15:33
Brittz

Proficiat Ofee, we hebben veel aan je gedacht hoor deze week, van zou het nu zover zijn... hihi
Kijk ook al uit naar je verhaal,
geniet maar van je kleintje, want het gaat zo rap
dikke kus Britt en Riana

Link naar deze reactie
02/03/2008 @ 15:53
Naïlo

Ofee van harte gefeliciteerd met je kleine meid!

wel leuk van die foto's, ik heb dat precies gemist die bon Ik ga toch eens op zoek naar zo een fotograaf want als ik een foto wil trekken dan kijkt hij ofwel verschrikkelijk boos ofwel begint hij te wenen. Fototoestel is weg en meneer lacht weer! Knettergek kom ik ervan

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 11:05
Brittz

Ik denk eigenlijk dat je zelf zonder die bon één foto gratis krijgt, want ik ging zaterdag naar dreambaby en daar hing er een blad uit dat portrait studios ergens in maart ging gaan naar daar en er stond bij 1 gratis foto dus ik denk dat dit zoiezo is.

Er zat alleszins een bon in de roze doos, maar ik heb thuis een brief gehad met een bon, en in de boekjes uit de babyboomzak staan er ook zo'n bons in , groetjes

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 15:08
Joke

Hey !!!

OFEE !! Dikke proficiat met de geboorte van jullie dochtertje Nora !!!
Benieuwd naar meer hihi ...
Super dat die ananas (misschien ?!) geholpen heeft !
Dikke knufs voor jullie !

Met de andere meiden en kindjes alles okidoki ?

Lisa's feestje is er ! Heel leuk om ze zo te zien fietsen ! Nu als't lente wordt is't Emma's beurt om het te leren ...
Hoewel we niet te veel tijd gaan hebben, hier volop bezig met de grondwerken van de veranda die moet komen (vensters ed zijn proper amai pff) en dan nog weer veel schilderwerk in't vooruitzicht, baby'tje die komt ... Maar wel leuk natuurlijk !!! hihi

Weekendje ook goed meegevallen, alleen weer SUPER EXTREEM moe en hoofdpijn. Vroedvrouw zei dat beebje waarschijnlijk héél veel van mij neemt (en hij-zij ook een flink baby'tje zal zijn). Tja, nog een paar weken tandenbijten ... Maar die hormonen hé, die doen wat hoor met me, nog nooit meegemaakt ! (heb constant huilbuitjes!)

Vanmorgen gaan babysitten bij Amelie (zus' meisje), heerlijk zo'n baby !!!
Nu nog wat werkjes voor ik de kindjes afhaal !

Joke xxx

Link naar deze reactie
03/03/2008 @ 16:46
FCBgirltje

Van harte gefeliciteerd Ofee met jullie dochtertje NOra,geniet er maar van
We zijn benieuwd naar het hele verhaal,maar neem de tijd

Ja denk idd ook dat je zonder die bon een gratis foto krijgt,staat toch ook zo op de prijslijst die je mee kreeg,1proffesionele foto gratis

HIer heeft lore veel last van slijmpjes,spoel altijd goed met fysiologisch en daarna nog eens nazuigen met de neuspeer dat alle achtergebleven slijmpjes ook weggezogen worden
Voor de rest is ze niet echt ziek want ze maakt geen koorts,eet goed en is onze vrolijke meid als ze wakker is
Dus als dit veranderd zou ik pas naar de arts gaan,en als het nog lang duurt die slijmpjes
we zien wel...

groetjes

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 09:59
ofee

Hoi dames,

Ik ga ff de tijd nemen om wat meer te vertellen. Het is de afgelopen dagen goed druk geweest. Als je thuis komt van het ziekenhuis kan je echt wel blijven opruimen en wassen e zo.... Maar jullie weten er natuurlijk alles van .

Op zondagavond zijn mijn weeën dus begonnen toen we naar katarakt aan het kijken waren. We hadden de hele dag gaan wandelen en ik zat dus voor de tv met mijne verse ananas . Plots een zware steek. Maar ik had da wel al gehad, dus ik lette er verder niet op. Maar toen we gingen slapen, kwamen die steken regelmatiger. Mijn ventje zei nog: ik ga vlug nog wa proberen te slapen, voor MOEST het zo ver zijn, dan is er toch nog 1 van de 2 een beetje fit. Ikzelf kon nie slapen natuurlijk, want ik wou veel te graag weten of het zou doorzetten. Ik merkte dus dat ik om de 10 à 12 minuten een wee had. Ben om 00 u 30 opgestaan om beneden mijn weeën op te vangen via de oefeningen van de prenatale. Twee uur later mijn ventje geroepen om me wat te ondersteunen. Om 4 u 00 mijn vroedvrouw gebeld. Ze is om 6 uur gekomen. Had dan 3 cm ontsluiting. Ze is een uurtje gebleven. Ik kreeg wel veel last van de pijn wast al een paar uur bezig en werd heel moe en flauw. Ik kon niets meer binnenkrijgen, hoewel mijn vroedvrouw er toch op aandrong. De harttoontjes van ons kindje verlaagden telkens na een wee (normaal), maar recupereerden niet snel genoeg, naar t gedacht van mijn vroedvrouw. Ze raadde aan om voor 't zekerste toch naar het ziekenhuis te gaan. Aan de monitor zouden ze kunnen zien waarom de harttonen niet zo snel recupereerden. Ik had toen 4 cm.

Mijn ventje begon al het gerief in de auto in te laden. Maar - hahaha, ironie - de auto startte niet!!! Gelukkig wonen mijn ouders maar een straat verder. Mijn pa is dus zijn auto komen brengen. Tegen 8 u 00 waren we in het ziekenhuis. Aan de monitor bleek alles ok. Ik kon helaas wel mijn weeën steeds moeilijker opvangen (kon niet meer rondlopen, want hing vast aan de monitor). Oorspronkelijk was het mijn bedoeling en hoop om zolang mogelijk thuis mijn weeën op te vangen, zodat ik gewoon tegen het einde pas naar het ziekenhuis zou moeten en dan natuurlijk te bevallen (zonder epi). Rond 10 u heb ik uiteindelijk toch een epidurale gevraagd, want na al die uren was ik kapot. Bovendien bleef ik steken op 4 à 5 cm en werden mijn weeën steeds heviger. Wat een verlichting. Ik was een heel ander mens. Ik was weer alert. Na nog een uur hebben ze mijn vliezen gebroken en uiteindleijk een baxter gegeven om sneller opening bij te krijgen. Toen is het snel beginnen gaan. Tegen 14 u 30 had ik 9 cm. Rond 15 u het verloskwartier binnengegaan en onze meid is geboren om 15 u 37. Ze hebben nog een beetje moeten helpen met de zuignap. Ze woog 4,230 g en was 54 cm lang. Een flinke brok dus! Ik was helemaal uit mijn lood geslagen, want was ervan overtuigd geweest dat het een jongen ging worden, omdat de gyne altijd gezegd had dat de baby flink boven het gemiddelde zat. Zo zie je dus maar.... Eigenlijk ben ik wel heel blij dat het een meisje is. Ik had geen voorkeur, maar wou zowiezo van al mijn (toekomstige) kinderen tenminste 1 meisje. En nu heb ik ze dus al .

Ons Noratje stelt het heel goed. Ze eet heel flink, slaapt meestal ook goed en vind het heerlijk om in het badje te gaan.

We genieten enorm van haar!

't was dus een lange en best wel zware bevalling, maar 't is inderdaad zoals iedereen zegt: je vergeet dat zodra je je klein wondertje bij je hebt!!!

Ziezo, dat was mijn bevallingsverhaal, 't is een hele epistel geworden.

Veel groetjes allemaal!

[Laatst gewijzigd door ofee - 05/03/2008 @ 10:01] - Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 10:15
ofee

Weet iemand hoe ik dat tekstje boven mijn banner moet wegkrijgen??

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 10:52
Joke

Goeiemorgen !

FCBgirltje, hoe gaat het met Lore ? Nog zo'n last van die slijmpjes ? Baby'tjes kunnen daar toch zo'n last van hebben hé... En misschien heeft ze ook wel tere luchtwegen. (Emma heeft al haar ganse leventje last en bijna constant lopeneus, lopende oogjes, ..)

Ofee, bedankt voor je uitgebreide bevallingsverhaal !!! Al bij al alles toch goed verlopen hé !
En inderdaad een flinke grote babygirl !
Helemaal van slag van je verhaal .. slik. (er komt ook weer zoveel naar boven!) Totaal emo hihi.
Geniet van dat knappe meisje !
Al een beetje gewoon aan't nieuwe rite ? Is wennen hé !!! Maar zoooo leuk ...

Meisjes vandaag geen school (pedagogische studiedag), beloofd om te knutselen en spaghetti te maken, dus begin er maar aan !
(bah wat een weertje hé!)

hoe gaat het met de andere mama'kes, spruitjes, ... ???!!!

Lieve groetjes, Joke xxx

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 10:53
Joke

Oja, Ofee, geen idee ...
Misschien als je erop klikt en erbij komt dat het daar ergens staat om het te verwijderen ? Of bij je instellingen ?
succes !
xxx

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 11:26
FCbgirltje van bij ouders

@Ofee
Een heel verhaal maar zoals je zegt de pijn vergeet je vlug éénmaal je je kindje in armen hebt
En amaai idd een mooi gewicht voor een meid,was hier ook zo met Lore's nichtje maar zij wisten dat het een meisje was geboortegewicht 4250 en 54cm

@joke,we zijn ermee naar de kinderarts geweest want elke keer ze een hoestbui had en kort geleden gegeten had lag alles er weer uit
Ze heeft begin van een bronchiolitis(onsteking van kleine longblaasje)omdat ze nog goed eet en geen koorts heeft mag ze thuis blijven
Moest het toch verergeren en ze eet minder of niet meer dan moeten we opbellen en ZHopname voor vochttoediening
Ze heeft nu neusspoeling(fysiomer)en neusdruppeltjes voor de slijmpjes krijgt ze bereidde suppo's
Met neusje gaat al iets beter de hoest nog zeer ambetant,ze heeft hier al 2keer alles ondergespuwd tijdens hoestbui
Eerst alles opgevangen op slabbetje natuurlijk ook beetje op kledij maar was niet veel mama en dekentje waren meer gedoopt
Maar de 2de keer had haar weer eten gegeven en willen verversen alles in grote gulpen tafel was hier proper en had natuurlijk nu geen slab aangedaan en dus volledig pyama ondergespuwd
Had wel in haar verzorgingstas reservekledij zitten dus die heeft ze nu aan
Straks thuiskomen enkel nog kousenbroek aandoen want heb daar pyamabroekje onderaan en blauw/wit strepen bij een rood kleedje past nu eenmaal niet maar had geen kousenbroek mee dusja zo opgelost haha

Maar ga dan gauw naar huis dak thuis haar medicatie kan geven en kheb daar mijn telefoon vergeten dus moest ventje bellen om hem te komen halen zou ik het niet horen
En heb zo een vermoeden dat schoonmama als een gebeld zal hebben om langs te komen,is woensdag en ze is dan namiddag vrij(lerares),zal voor morgen zijn dan is haar vrije dag dan lol

groetjes
Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 11:28
FCbgirltje van bij ouders

och en ofee die zwangerschapsbanner moet je gewoon bij de zwangerschapsbannerpagin het vinkje weghalen van tonen op het forum dan moet ie niet meer zichtbaar zijn op het forum
Zo heb ik het toch gedaan
Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 12:49
Brittz

Hoi hoi,

Ofee, bij het lezen van je verhaal kreeg ik het ook even moeilijk, wat lijkt dat weeral lang geleden van mij.

FCb, riana is hier precies ook een beetje ziekjes aan het worden;
ik heb een grote verkoudheid en nu denk ik dat ze het ook krijgt, ze drinkt maar de helft van normaal en ze snurkte een beetje dus ik deed fysiologisch serum in haar neusje en ze moest direct niezen en het was een beetje groen snot die er uit kwam, voorlopig had ze nog geen koorts, moet hier nu de hele tijd haar babysit doen wippen of ze huilt, zit hier nu zo te eten en daarnet naar Sara te kijken, mijn been krijgt al kramp.

Straks naar shopping voor de foto's van portrait studio's kijk er al naar uit, groetjes

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 13:05
sterretje

mooi verhaal hoor Ofee!!
ik kreeg het ook eventjes terug moeilijk....je berschrijft het allemaal zooo mooi dat mijn herinneringen spontaan boven komen
mooi gewicht idd...maar des te beter, dan hebben ze meteen een goeie start!
alles goed voor de rest met jullie??

ik heb het de laatste dagen echt wel nogal moeilijk, kben nogal emo en mis het zwanger zijn wel...zoals al eerder aangaf heb ik nergens last van (kben bijna niet geknipt en voelde al niets meer op dag 2 na de bevalling) en het is allemaal zooo snel gegaan, ik was precies nog niet klaar om afscheid te nemen van het zwanger zijn!
snapt iemand dit?
van mijn zoontje was ik 41weken en was ik alles serieus zat...nu ging het allemaal zo snel
ons meisje is echt super super braaf en broertje ook...alles lukt me prima en is net of het allemaal al jaren zo is, dus niets te klagen, in tegendeel...dus ja...babyblues i guess...

allé, ik ga vlug wat eten;..

sorry voor mijn ego reactie!

Brittz, veel plezier met de foto's!

joke, veel knutselgenietmoment plezier lol!

FCB, vreselijk als ze ziek zijn hé! vooral die neusreiniging dingen,pff doe ik niet graag omdat ze dan altijd zo hard gaan huilen. ik duim dat ze snel terug beter is en niet naar het ziekenhuis hoeft...

veel liefs,
sterretje

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 14:02
leen

Online Status Bekijk profiel
Hey dames,

Ben er ook nog eens geraakt.

Ofee eerst en vooral van harte gefeliciteerd met je dochtertje. tja en bevallingsverhalen dat lees ik toch zo graag Ze is wel een mooie grote baby zeg.
Geniet er maar van want de tijd gaat zo snel. Lucas is ook al bijna 2 maandjes.

Sterretje, je weet dat je je hartje altijd hier kan komen luchten. Daarvoor zijn we er toch. En het is normaal dat je het soms een beetje moeilijk hebt hé. Probeer af en toe eens een momentje voor jezelf in te lasten (ik heb dat toch af en toe ne keer nodig)

Joke, met mijn 2 kaboutertjes gaat het nu weer beter. Ze zijn alle twee ziekjes geweest. Robbe had een ooronsteking en het sinusit en Lucas had een verkoudheid waardoo hij veel last had van slijmpjes.

FCBGirltje, hoe is het nu met je dochtertje?

Straks nog even naar het ziekenhuis met Lucas om zijn navelstompje terug te laten aanstippen.

Dames
tot later
Groetjes
Leen

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 19:08
Naïlo

pfff nog zieken blijkbaar! hier ook een dikke snotneus en Aeneas begint er ook van te krijgen. Nemen jullie iets of is het gewoon uitzieken?

Ofee geniet maar van je dochtertje. leuk dat ze al graag in bad zit, hier was het gekrijs in het begin en dan voelde ik me altijd een slechte mama

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 20:23
Brittz

Er staat al 1 foto van portrait studios op mijn profiel ga ze morgen inscannen en er allemaal opzetten, ik vind ze echt prachtig, kheb ze allemaal gekocht hihi, ga nu snel eten tot later

Link naar deze reactie
05/03/2008 @ 21:39
Naïlo

Brittz prachtige foto's! ik ga ook gaan denk ik, als ik jouw foto's zie!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >