volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 21/02/2008 @ 15:13 | Wij hadden samen besloten dat we het bij 3 kinderen zouden houden, klaar dus 3 was genoeg, we hebben 2 jongens en 1 meisje. Nu heb ik vandaag een zwangerschaps test gedaan omdat we dachten dat ik wel eens zwanger kon zijn , ondanks dat ik de pil slik, maar goed voor de zekerheid toch maar even testen, en nee hoor niet zwanger, hij was negetief. ( Teleurgesteld ) Ik kon wel door de grond zakken, hoe kan ik nou teleurgesteld zijn in een negatiefe test, dat moest toch zo zijn, we wilde verder geen kindje meer, we hebben er 3 dat was toch genoeg, en het zou niet meer passen, de 2 kleinste slapen al op 1 kamer. ik kreeg een hopeloze huilbui, en kan er niet meer mee stoppen, Ik heb nu heel erg het gevoel dat ik er nog een kindje bij wil. Wat moet ik hier nou mee.Groetjes Syl ![]() |
| 21/02/2008 @ 16:59 Syl D | Hoi Esther Bedankt voor je reactie, ik kreeg bij het lezen van je bericht alweer een , maar ik geloof dat ik hier wel een hoop steun aan heb.Ik heb me maar even geregistreerd, wel zo handig. Bij ons slapen de 2 jongste bij elkaar op 1 kamer en de oudste heeft zijn eigen kamer. Mijn gevoelens zijn een beetje dubbel wel niet wel niet, ik weet het niet meer. het gaat wel steeds meer kriebelen bij de gedachten van nog een kindje.En jah je hebt gelijk, waar 3 kindjes mee kunnen eten kunnen er ook 4 eten. En ja ik ga zeker eens met mijn ventje praten, we gaan volgende week een midweek op vakantie, misschien wel zo'n mooi moment om er over te beginnen. Groetjes Syl ![]() |
| 04/03/2008 @ 13:48 Syl D | Hoi hoi, Heb een heel lang gesprek gehad met mijn mannetje, maar we komen er niet echt uit, hij ziet het gewoon niet zitten, een 4de. Maar mijn gevoel is nog steeds niet weg, hij wil vanavond weer praten, hij vind dat het opgelost moet worden, maar hij blijft er bij, geen 4de.a Het enige wat ik hoor is, Te duur. Wat nou te duur een nieuwe pc dat is duur, dan zegt hij, Nee ik bedoel luiers voeding, en wat dacht je van de ruimte we hebben maar 3 slaapkamers 1 van ons 1 voor de oudste en 1 waar de 2 jongste liggen. Waar ik weer op zeg waar er 2 kunnen slapen kunnen er makkelijk 3 slapen die kamer is groot zat. Jah maar het eten dan. Mijn mening, waar 3 kinderen kunnen eten kunnen er ook 4 of 5 eten. Ik heb ooit tegen hem gezegt dat ik er wel 5 zou willen,hij dacht dat ik toen een geintje maakte, hij wilde er maar 3, dus had ik me daar maar bij neer gelegt, Ik had ook niet verwacht dat deze verlangens nog terug zouden komen. Over de auto zal hij niet zeuren, we hebben een 7 persoons auto, dus dat past wel. Maar het feit blijft ik wil wel maar hij niet, en ik weet niet meer hoe ik dit moet op lossen. Groetjes Syl |
| 05/03/2008 @ 14:08 jet | Wij zijn de trotse ouders van drie geweldige kindjes, twee jongens en een meisje. Eigenlijk zouden we tevreden moeten zijn, maar we lopen al ruim een jaar te denken, twijfelen, wikken en wegen over wel of niet nog eentje erbij. We besloten toen om het eerst hierbij te laten. Bij een vierde moet je verhuizen en natuurlijk een grotere auto, dus duurder. Nu hebben wij financieel (nog) niks te klagen, maar het moet natuurlijk ook te doen blijven. We redden ons nog altijd prima met één loon. Vorige week voelde ik dingen die me bekend voorkwamen en ja hoor, zondag had ik een positieve test. Ik ben er heel blij mee, ik bedoel, het is zo, dus mss moet het dan wel zo zijn? Mijn man denkt er helaas toch anders over, hij denkt dat we het financieel niet kunnen redden en zou het liefst zien dat we het niet houden... Wat moet ik hier nu mee?? Hij vind het heel erg mooi, maar is gewoon ontzettend bang dat we het niet redden.... ![]() |
| 05/03/2008 @ 15:05 jet | Ja, en dat overhalen ... Ik heb zelfs al gezegt dat ik erbij zal gaan werken, maar dat ik dan wel het liefst kijk naar thuiswerk of weer gastouder ga worden. Verhuizen staat al op de planning voor eind van het jaar, begin volgend jaar... We wonen nu echt te klein, maar het zou zeker in het begin wél lukken. De jongens krijgen volgende week (hoe toevallig!!) een stapelbed en dan is er ruimte vrij waar nu een bed staat, dus daar kan eventueel het bedje van de jongste staan en het wiegje weer op onze slaapkamer. Goed, het is dan even behelpen qua ruimte boven, maar zoals ik al zei, het is dan maar voor even. Wat ik niet heb gezegt in mijn vorige post is dat onze oudste zoon autistisch (niet erfelijk) is, dus veel extra tijd vraagt. Mijn man is bang dat hij één van de kinderen tekort doet als er nog eentje bijkomt. Ik snap zijn reactie ook wel, bij een vierde moet er meer geregeld/veranderd worden dan bij een derde... Maar om daar nou zo'n mooi geschenk mee af te wijzen, ik weet niet of ik dat wel zou kunnen. |
| 06/03/2008 @ 07:44 Jet | Nou, hier is het zo duidelijk als het maar kan. Mijn man wil het écht niet. Hij ziet het financieel niet zitten en dat benauwd hem. Zelfs als ik zeg dat ik erbij ga werken is hij niet over te halen. Ik ben de enige die blij is met het prachtige wonder in mijn buik. Ik voel me hartstikke zwanger...Ik doe niks anders dan huilen, heb elke dag hoofdpijn van het denken. Afspraak voor de curretage staat voor volgende week vrijdag, maar IK WIL NIET!! Hoe heeft het ooit zover kunnen komen. Ik dacht dat hij er ook graag nog eentje bij wilde, dat heeft hij altijd gezegt, maar waarom moet ik het dan weg laten halen?!?! Ik voel me zo alleen, zo onbegrepen, zó verdrietig... Terwijl mijn man alleen maar bang is dat ik die vrijdag niet heen ga. Dit heeft onze relatie een flinke deuk gegeven, heb zelfs overwogen om bij hem weg te gaan, maar wat schiet ik daarmee op, heb drie kinderen en die wil ik hun vader niet ontnemen... Wat is het toch oneerlijk allemaal. ![]() ![]() |
| 06/03/2008 @ 14:39 scorpio | Jet, Ik kan je angsten een beetje begrijpen, maar je ventje die begrijp ik langs geen kanten. De ene keer zegt hij dat hij er nog eentje bij kan hebben en als het dan zover is krabbelt hij terug. Als jij je slecht voelt bij die abortus laat het dan niet doen. Je zal het jezelf en je man levenslang beklagen en vaak denken van "wat als..." In jou situatie zou ik wellicht toch kiezen voor dat leven in mij en m'n ventje voor een ultimatum stellen, misschien egoïstisch, maar het is toch je eigen lichaam. Een maand of 2 geleden dacht ik ook dat ik opnieuw zwanger was en dat was niet écht gepland. We zouden wel graag 4 kindjes hebben, maar ik twijfelde heel erg. Wel die mogelijke zwangerschap van 2 maand geleden heeft bij mij voor een klik gezorgd zodat we er nu ten volle voor gaan. |
| 10/03/2008 @ 20:38 Syl D | Een Abortus, nee dat nooit, en ik mag dan van geluk spreken, ondanks dat mijn man er bij blijft dat hij maar 3 kindjes wil. Ik zou het ook nooit gedaan hebben, volgens mij krijg je er later spijt van. Als ik zwanger was geweest van de 4 de had hij me nooit gevraagt een abortus te plegen, dan hadden we wel gezien hoe we er uit zouden komen , maar dan was het 4de kindje ook welkom geweest. Ik hoop dat ik hem ooit zover krijg dat we voor een 4de gaan, maar hij wil het op dit moment echt niet. En is het echt zo dat een 4de kindje voordeliger is wat betreft belasting, wie weet hier meer van. Groetjes Syl |
volgende pagina >

Een 4de Kindje of niet
huilbui, en kan er niet meer mee stoppen, Ik heb nu heel erg het gevoel dat ik er nog een kindje bij wil. Wat moet ik hier nou mee.

Ben blij dat mijn berichtje een beetje helpt, ik weet wat het is.. Hoop dat je ventje goed zal reageren volgende week!

Hoe heeft het ooit zover kunnen komen. Ik dacht dat hij er ook graag nog eentje bij wilde, dat heeft hij altijd gezegt, maar waarom moet ik het dan weg laten halen?!?! 
en gek genoeg was ik enerzijds opgelucht en tegelijkertijd weer erg teleurgesteld. Ik ben gewoon flink in de war met wat ik wil. Ook het feit dat mijn familie fel tegen is en ook mijn man eigenlijk niet wil doet er geen goed aan. Rationeel kan ik wel 1000 redenen verzinnen waarom het écht veel verstandiger is om er niet aan te willen beginnen ............. maar dat knagende gevoel. En eerlijk is eerlijk ik kan geeneens echt zeggen waarom ik zó graag nog een 4e wil. Niet echt voor mijzelf in die zin dat ik echt op kijk om weer zwanger te moeten zijn, te bevallen en de loodzware eerste x-maanden (Collin slaapt ook nog niet door dus nogsteeds héle zware nachten waardoor ik soms 's ochtends echt humeurig ben "en jij wilt dit circus nog een keer?!")