< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Oktober 2008-Club » wanneer vertellen? ouders vrienden collega's

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Oktober 2008-Club
wanneer vertellen? ouders vrienden collega's
04/02/2008 @ 16:11
rissie

Online Status
wanneer vertellen? ouders vrienden collega's
Heej hallo allemaal
even nieuw onderwerp anders word het zo druk op het onderwerp verwacht in oktober
wanneer gaan jullie het aan jullie ouders vrienden en collegas vertellen
ik zelf probeer nog te wachten zolang nietmand wat merkt:)
liefs

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 16:14

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wij hebben van de week al aan mijn moeder en zusjes verteld..
1 collega heb ik het vandaag verteld, zij is ook zwanger, gaat al bijna met verlof. Maar is wel fijn om iemand te hebben waar je even tegen kan praten.. Ook op het werk.
Daarnaast weten enkele vriendinnen het omdat ik het voor hen toch niet verborgen kan houden.

Mocht het fout gaan dan weten ze ook waar onze verdriet vandaan komt en kunnen ze ons (als we willen) steunen..

Als bij ons de 1e echo op 20 febr. goed blijkt te zijn mogen van mij nog wel wat mensen het weten als ik mn mond niet kan houden.

Het kan tenslotte na die 12 weken grens ook nog fout gaan..

Ik ben te blij om nog veel langer mn mond te kunnen houden!!

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 17:22
mickey

wij hebben het gewoon aan iedereen verteld hoor!! tuurlijk kan er iets misgaan, maar daar moeten we niet vanuit gaan. als dat wel gebeurt weet iedereen het, en heb je niet veel uit te leggen. ze weten dan wat er met je aan de hand is. is gewoon persoonlijk denk ik of je het wel of niet verteld gelijk. wij zijn gewoon te blij en willen het wel van de daken schreeuwen. hi hi
liefs van barbara

Link naar deze reactie
04/02/2008 @ 17:36
rissie

Online Status
heej
ja wij zijn ook super blij maar vinden het ook nog leuk om het als ons geheimpje te bewaren.
Als we een echo krijgen wil ik het daarna wel aan iedereen vertellen daarvoor denk rond 8 weken gaan we wat met het gezin doen aan ouders broers en zussen
succes allemaal
liefs

Link naar deze reactie
07/02/2008 @ 14:28
Malivai

Online Status Stuur bericht
Hallo,

Ouders, vrienden, familie en collega's willen we het pas vertellen na 12 weken. Of voor zolang ik het verborgen kan houden.

Tot nu toe hebben we het nog maar aan 1 vriend verteld omdat mijn man het aan iemand kwijt wilde en die jongen kent totaal niemand van onze vrienden- of familiekring dus die kan het ook niet verklappen.

Morgen gaan we het aan 1 bevriend koppel vertellen. Zijn eigenlijk onze beste vrienden en de vrouw is verloskundige.
Het leek me fijn om nu al bij haar terecht te kunnen als ik vragen heb enzo.

De rest moet dus ook nog eventjes wachten.

Malivai

Link naar deze reactie
07/02/2008 @ 22:56
Lieke

Online Status
Sinds mijn vorige 2 miskramen ben ik wel wat voorzichtiger geworden, eerlijk gezegd. Enkel mijn ouders, vriend en beste vriendin (die zelf ook al het een en ander meegemaakt heeft) weten al van mijn zwangerschap.

Ik ben van plan om het maar pas na 12 weken te vertellen aan iedereen die het maar horen wil :-)

Succes allemaal - ikzelf ben uitgerekend voor 12 oktober. Maar dat lijkt nog zooooo ver weg...

Link naar deze reactie
08/02/2008 @ 06:54

Wij vertellen het in de familie pas tegen dat het zichtbaar word.

Op het werk vroeger, als volgende week alles goed is op de echo moet ik dan het werk al inlichten omdat ik geen antistoffen heb voor toxiplasmose en anders niet bij trek van de kas van beroepsziekte.

De vrienden weten het al.

Link naar deze reactie
08/02/2008 @ 11:57
Sientje

mijn zus en schoonbroer weten het al. Ook mijn schoonmoeder weet het. Morgen gaan we het aan mijn ouders vertellen. Op mijn werk weten ze nog van niets en dat ga ik zo houden.

Bij Inès had ik het tegen 1 collega vertelt en plots wist heel de afdeling het.

sientje

Link naar deze reactie
11/02/2008 @ 08:37
Malivai

Hoi dames,

Wij hebben het afgelopen vrijdag verteld tegen onze beste vrienden. Groot was onze verrassing toen ook zij vertelden dat ze zwanger waren, ... ook voor oktober. We zullen dus samen zwanger zijn.

We hebben echt een tijdje moeten bekomen. Zo'n toeval.

Greetz
Malivai

Link naar deze reactie
11/02/2008 @ 21:45
Hakuna Matata

Online Status
Wij gingen zwijgen... maar 't is toch verdraaid lastig!
Wij hadden altijd voorgenomen om de eerste 3 maanden netjes te zwijgen, maar nu het zo ver is, is het toch wel lastig. Ergens wil je het, zoals iemand hierboven al zei, gewoon van de daken schreeuwen.
Maar sowieso willen we die eerste echo afwachten en zeker zijn dat alles goed is. Daarna gaan we sowieso ook nog wachten, want mijn schoonzus heeft dan net haar tweede IVF-poging gehad en als die mislukt, is het ook niet het moment om met je eigen goed nieuws op de proppen te komen. Als haar poging wel lukt, zit het er dik in dat we het toch sneller dan verwacht vertellen aan de dichtste familie.

Het enige waar ik schrik van heb is dat het idd als een lopend vuurtje zou gaan als je het rondvertelt en als het dan misloopt, ook mensen dat weten waarvan je liever niet wilt dat zij zoiets over u weten.

Och ja, nog even geduld dus. Maar 't is lastig om te zwijgen als je vanbinnen zooooo blij bent!

Link naar deze reactie
16/02/2008 @ 20:56
Ezna_V

hello!!!!

Ongeloofelijke hé, het is zooooooo moeilijk om te zwijgen.
Bij mij weten mijn schoonouders al, en 2 zeer dierbare vriende van mij en mijn man.
Moet nu ook lukken, dat een van deze beste vrienden ook zwanger zijn, en ook verwacht voor oktober.
Fantastisch vind ik dat gewoon!!!
Ik heb inderdaad ook wat schrik dat er iets niet volgens plan zou lopen, maar ja, dan zijn we ook niet alleen om ons verdriet te verwerken.
Morgen komen mijn ouders en 2broers thuis eten , dan vertellen we het hen ook.
Zij hebben nog helemaal niets in het snotje, die gaan verschieten
ik heb toch wat schrik, ik ben bang dat ze raar gaan reageren.

Ladies, dat het voor ons allen maar goed mag verlopen!!!
groetjes en fijn weekend toegewenst

Link naar deze reactie
17/02/2008 @ 14:15
Fien

Hello,

ik ben momenteel 7 weken ver, en het is uitgerekend voor 04 oktober 08. Een mooie datum, vinden we. Nu, alles zou een mooie datum zijn geworden.

Het was lastig om te zwijgen, maar wilden eerst langs bij gynaecoloog voordat we het iedereen vertelden. En dus zijn wij vrijdag naar dokter geweest, en het meteen gaan vertellen aan mijn schoonouders. Gisteren was mijn familie dan aan de beurt. Whaauw, ze waren allemaal dolenthousiast!! We konden eigenlijk ook niet anders dan het vertellen, ik ben namelijk nogal erg misselijk! Ook deze morgen weer moeten overgeven...

Iedereen was toch aangedaan van het goede nieuws!

Ook op mijn werk heb ik het laten weten, daar waren ze trouwens ook wel erg blij voor ons, alleen hopen ze dat ik zo snel mogelijk terug ga werken...

Ik ben blij dat ik het aan iedereen van de familie en op mijn werk heb verteld: geen leugentjes om bestwil meer waarom ik toch zo misselijk ben... Ook leven ze nu volop met ons mee.

Groetjes!
Fien.
Link naar deze reactie
18/02/2008 @ 10:11
anoniem

ik ben uitgerekend voor 8 oktober.
bij ons 1e kindje hebben we het direct gezegd zodra we postieve test hadden gedaan. 2 kindje gingen we wachten maar door werkomstandigheden hebben we het moeten zeggen. maar nu gaan we wachten. we weten nog niet tot wanneer, wel al zeker tot 12 weken, misschien langer. ik heb er nog niet zoveel moeite mee om het deze keer stil te houden. misschien omdat we het vorige 2 keer al hebben gezegd zo snel.
hier zitten wel familieleden op daarom dat ik momenteel anoniem ben.
Link naar deze reactie
19/02/2008 @ 10:22
Miekje

Bij ons eerste kindje hebben we tot 9 weken gewacht, toen hadeen we3 de echo pas. Nu ik weer zwanger ben, hebben we het nu al verteld. Konden niet wachten, en ach, waarom ook he!!!! is toch leuk als iedereen het weet!!!

miekje

Link naar deze reactie
19/02/2008 @ 19:17

hallo,

ik ben uitgeteld voor 11 oktober. Wij gaan het vertellen met pasen. Het leek ons een leuk idee een paasei let de anderen in de tuin te leggen met witte sokje eraan en een mooi gedichtje.

Het is inderdaad heel moeilijk om te zwijgen. Twee weken gelden gingen wij naar een babyborrel en wanneer beginnen jullie eraan vroegen ze aan ons. En ik had al een vermoeden, dis extra moeilijk om te zwijgen. Zondag naar een doopfeestje weer extra moeilijk om te moeten zwijgen. Maar met pasen ga ik het van de daken schreeuwen.

Toevallig gaan we met pasen heel veel vfienden en familie zien dus ik ga het van de daken kunnen schreeuwen.

Joepie
Link naar deze reactie
22/02/2008 @ 16:41
Ella

Wij weten sinds gisteren dat we zwanger zijn
Het eerste dat ik gedaan heb is mijn moeder gebeld; en mijn schoonmoeder hebben we het deze morgen verteld toen we ons dochtertje gingen wegbrengen.
Het is nog vroeg maar ik heb het ook al aan mijn beste vriendin verteld; je weet nooit dat er iets foutloopt; maar dan heb je tenminste iemand bij wie je terecht kan en moet je het niet "alleen" verwerken.

Op het werk (& alle andere vrienden/(schoon)familie) vertel ik het maar op 12-14 weken.

[Laatst gewijzigd door Ella - 22/02/2008 @ 16:43] - Link naar deze reactie
25/02/2008 @ 09:39
Wen370

ik ben die anoniem van een paar posts hoger en mijn man wou niet meer wachten om he te zeggen dus weten onze ouders en zussen het al. verder nog niemand maar ja dat zal nu ook wel niet zo lang meer duren voor onze vrienden enzo het ook weten. woensdag gaan we voor onze 2e echo (op 5 weken al 1 gehad maar was alleen nog maar een vruchtzak te zien) en dan zien we of we goed zijn gestart en ja dan mag heel de wereld het weten he...

Link naar deze reactie
04/03/2008 @ 21:11
Jenne32

Online Status Bekijk profiel
Ik ben uitgerekend voor 2 oktober.
Dit is mijn derde zwangersschap en deze keer heb ik al een aardige buik met 9 weken en 5 dagen. Een collega en een vriendin zijn erachter gekomen en mijn ouders en schoonouders hebben we het vorig weekend verteld. De rest vertellen we het vanaf dit weekend, dat vonden we wel vroeg genoeg.

Liefs, Jenne

Link naar deze reactie
06/03/2008 @ 14:17
gonzo

Mijn moeder had een vermoeden en die vroeg hoe het met me ging. Ik verlies af en toe wat bloed en daar maakte ik me op dat moment zorgen over, dus barstte ik in huilen uit. Niet echt een leuke manier dus om het "goede nieuws" te vertellen.

Verder zou ik het het liefst van de daken schreeuwen, heb afgelopen juni/juli een miskraam gehad en daar wist niemand iets van, da's zo moeilijk. Mijn man wil echter nog wachten tot na de eerste echo, da's over twee weken.

Mijn judoclub heb ik wel verteld waarom ik de komende maanden niet mee kom trainen.
Link naar deze reactie
04/04/2008 @ 15:33
Vannie

Wij hebben het gelijk verteld. Aan de familie dan. Aan vrienden, kennissen en collega's door de weken daarop heen. Wij konden ook niet anders. Net als bij de eerste groei ik vooral in het begin heel snel dus ik kan het niet verbergen tot 12 weken bijvoorbeeld.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]