< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » mirena-spiraaltje en toch zwanger...?

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
mirena-spiraaltje en toch zwanger...?
07/03/2008 @ 16:15

Online Status Bekijk profiel
hallo iedereen,

ik heb een vraagje. kan het dat als je een mirena-spiraaltje hebt, toch zwanger kunt geraken?
een collega van mij vertelde dat ze iemand gekend heeft die een spiraaltje had en zwanger is geraakt. maar ze had wel een miskraam gekregen, zeg ik erbij.
niet dat ik denk dat ik zwanger ben, maar die kans bestaat blijkbaar...? heel zelden waarschijnlijk. weet iemand nog zo'n verhalen? maak me wat zorgen, aangezien ik een mirena-spiraaltje heb en ik voorlopig geen 2de kindje wil. toch niet binnen de 5 jaar. ik heb al 3 keer seks gehad, met 3 verschillende mannen (sinds mijn bevalling).
groetjes!

Link naar deze reactie
07/03/2008 @ 19:22
jerney

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi hoi

toevallig ik wou ook net dus een topic openen met de vraag of dat dus kan ik heb mijn spriraal dus vanaf september en ben netjes steeds ongesteld geworden maar nu moest ik dus afgelopen weekend ongesteld worden en ben het nog niet het kan zo zijn dat ik nu dus niet meer menstrueeer maar maak me wel weer hele erge zorgen dat ik dus zwanger kan zijn

mag ik jou vragen heeft je gyn gezegt dat je je spiraal kan voelen als je heb gemenstrueerd dan bedoel ik de touwtjes en hoever voel je ze eerst voelde ik alleen maar puntjes en nu dus zeker een halve cm heb hem in okt laten na kijken en toen zat hij nog goed

maandag mag ik naar de arts om hem nog eens na t elaten kijken

ik hoop dat wij antwoord zullen krijgen

heb je gevreeen tyoen je zeg maar vrucht baar was??? ik wel nl wel met me vriend natuurlijk
een vriendin van me die is nl ook zwanger geraakt na haar spiraal was verschoven en die moest hem gelijk verwijderen en dat is wel goed gegaan

xxxx

Link naar deze reactie
08/03/2008 @ 08:54

hallo jerney,

ik voel eigenlijk niet veel van 't spiraal.
ik heb hem eind november laten plaatsen en de eerste keren seksueel contact voelde ik het wel.
bij mijn gynae werd er een echo gemaakt en toen zat het spiraal goed.
ben inderdaad ook bang dat het gaat verschuiven.
heb mijn regels ook nog wel, maar wel erg onregelmatig. de laatste keer had ik een cyclus van 34 dagen.
nu kan ik het wel niet echt meer in de gaten houden, wanneer ik ongesteld ga worden en denk zelfs dat ze na een tijdje wegvallen. dat had de gynae toch gezegd.
bij mij heeft de gynae wel al een stukje van de draadjes afgedaan of zoiets...
groetjes

Link naar deze reactie
08/03/2008 @ 09:31
Butterfly

Heb sinds september spiraal, 1x ongesteld geweest en sindsdien niets meer. Is heel normaal.
Ben vorige week terug geweest om te kijken of alles goed zat.

Heb heel regelmatig sex gehad met mijn man en dus niet zwanger!

Je kan ook zwanger geraken met condoom, de pil enzoverder.

Waarschijnlijk zal het met spiraal ook wel kunnen maar met de koperspiraal is de kans wel groter dan met de mirenaspiraal.

Groetjes

Link naar deze reactie
08/03/2008 @ 19:21
Gitte

Online Status Stuur bericht
Heb net van een vriendin vernomen dat haar zus net zwanger is... spiraaltje was verschoven.

Link naar deze reactie
08/03/2008 @ 20:36

jeezes,

zie je wel dat het kan.
niks is 100 procent betrouwbaar.
en ik ben al supervruchtbaar hebben ze gezegd...
stel je voor!

Link naar deze reactie
08/03/2008 @ 22:12
angel

Hey dorientje,

Vriendin van mij is ook zwanger geraakt met spiraaltje en heeft er sinds december een flinke zoon mee gekregen.

Groetjes
Link naar deze reactie
09/03/2008 @ 16:13
jerney

hoi hoi

ojeeee zie je wel dat het toch kan
gelukkig mag ik morgen naar de ha en dan weet ik gelijk meer heb nog steeds een raar gevoel erover en als je er over na gaat denken heb je ineens allerei klachten misselijk licht in het hoofd en zo maar hoop dat er niets aan de hand is en dat ik gewoon zoals gezegd is nu mijn menstruatie niet meer krijg en dat ik wel de klachten heb om ongesteld te worden

als het zo zou zijn dat ik toch zwanger mocht zijn weet ik niet wat ik moet doen heb net een leuke baan een lieve meid van 7 maanden maar aan de andere kant heb ik zoiets van gaaf gewedig al weer zo snel

maar goed ik laat het morgen even weten wat de ha heeft gezegt

en dorientje weet jij al meer

xxx

Link naar deze reactie
09/03/2008 @ 18:03

hey jerney,

ik maak me nog geen zorgen hoor. ik voel toch niks abnormaal hoor en als ik ondanks toch zwanger wordt, is dat een zege voor mij. moet alleen wat voorzichtiger zijn, wat betreft bedpartners anders weet ik op een gegeven moment niet meer van wie het kan zijn.

laat maar iets weten als je meer weet hé...

xxx

Link naar deze reactie
10/03/2008 @ 12:51

even een andere vraag over de mirena ik heb hem nu een jaar maar ik word wel ongesteld heeft iemand daar ervaring mee want ze zeggen dat het moet verdwijnen???

Link naar deze reactie
10/03/2008 @ 15:10
Sabke

@dorientje: ik moet eerlijk zeggen dat je niet echt verstandig bezig bent he. Dat je sex wil met 3 verschillende mannen tot daar aan toe. Maar 3x onveilig? Oke je hebt je spiraaltje maar dat beschermt enkel tegen zwanger worden he.
Nou kwou me er eigenlijk nie mee moeien maar kon het niet laten, echt verstandig is het niet!

Link naar deze reactie
10/03/2008 @ 16:11

dag sabke,

weet ik nu ook wel... sorry, is fout van mij geweest maar wil er ff bijzeggen dat ik niet tegelijk met die mannen was. ik heb 2 korte relatie gehad en daarna heb ik weer seks gehad met mijn ex (papa van de kleine)... enfin, ik moet mij niet verantwoorden ten op zichte van jou of die mensen van 't forum.

groetjes,

Link naar deze reactie
10/03/2008 @ 16:18
jerney

hoi hoi

ben naar de ha geweest en ben niet zwanger wel een probleem want de spiraal is gezakt volgende week naar de gyn voor een echo om te kijken hoever hij is gezakt en of hij zo kan blijven zitten of niet
de symptomen die ik heb horen erbij net als je ongesteld word licht in me hoofd komt omdat me bloedruk weer laag is
voor mij een zorg minder
oja ik had gevraagt of je zwanger kunt raken dat kan idd gebeuren maar de kans is heel klein maar net als ik nu moet uitkijken omdat de mijne dus is gezakt

xxxx

Link naar deze reactie
10/03/2008 @ 17:11

hallo jerney,

goed of slecht nieuws voor jou?
ik denk dat ik me een aap zou verschieten als ik ondanks mijn spiraaltje toch zwanger zou worden.
weet je, het gevoel van zwanger zijn wil ik graag zo snel mogelijk nog eens meemaken... dat was echt SUPER voor mij.
maar alles wat erna komt bijkijken, neen de eerste 5 jaar niet.
dus moest ik toch zwanger zijn, wat waarschijnlijk wel niet gaat gebeuren... dan wil ik het afstaan voor adoptie... dan wil ik anderen ook een kans geven om mama te worden...
is mijn mening hé... maar zover zijn we natuurlijk nog lang niet hé.
klinkt misschien cru... zo dat afstaan, maar zal wel voorzichtiger zijn nu ik weet dat er een hele kleine kans bestaat om toch zwanger te geraken...
ik ga toch voor een hele lange tijd geen seksuele contacten hebben... alhoewel, de nood is soms hoog hé... maar dan moet het maar met een condoom. dan moet die gast zijn voorzorgen maar nemen en anders laat hij het maar. ik wil ook geen ziektes oplopen hé. ik heb al teveel risico's genomen in 't verleden...

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 20:19
jerney

hey dorientje

ergens vind ik het toch wel jammer maar heb juist voor het spriraaltje gekozen omdat deze zwangerschap niet is gegaan zoals ik zou willen daar benik nog mee bezig om het te verwerken ze was 5 weken te vroeg en ook nog eens 4 weken achterstand in de buik ze woog 1740 en was ong 38 cm

en goed dat als eje zwanger zpu zijn dat je aan andere mamas gaat denken ik zou het niet kunnen maar idd wat je zegt ik zou er dan ook voor kiezen dat er een mama ervoor kan zorgen als je het zelf niet kan

en ja idd soms heb je die behoeften toch sommige kijken er raar van op maar ik vind het normaal hoor alleen met verschillende mannen zou ik het ook niet doen maar dat is ieder zijn keus en ik ga daar jou niet voor aankijken wat ben je aan het doen is jou keus toch en idd kijk maar goed uit

xxx

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 22:20

hallo jerney,

geen mannen voor mij voorlopig. kheb al genoeg met ze meegemaakt voorlopig pppfff... ik heb nu mijne kleine... ik heb geen vent meer nodig. ik kom zo ook wel aan mijn trekken ;-)

groetjes,
xxx

Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 23:09
wensje

Dorientje...3 x onveilige sex na je bevalling en dan ook nog met 3 verschillende mannen!!!
Toe maar!!!

Er bestaat nog zoiets als een condoom....misschien handig

Is maar een tip

Link naar deze reactie
12/03/2008 @ 09:05

hallo wensje,

ik heb mij toch al eerder verontschuldigd... condoom enzo...
je leest wel niet goed.

Link naar deze reactie
19/03/2008 @ 20:03
jerney

hey dorientje

hoe is het ermee

ik ben naar de gyn geweest en de spiraal zit nog maar met 1 haakje vast heb van de week een bloeding gehad en die was vrij heftig waarschijnlijk ws het geen gewoone menstruatie

hoe is ie met jou

xxx

Link naar deze reactie
19/03/2008 @ 20:57

hallo jerney,

alles ok hoor. dank je.
ik lees dat je wat onzeker bent... wat bedoel je geen gewone menstruatie? zit de kans erin dat je zwanger bent? of een bloeding gehad, toch geen mk?

groetjes,
xxx

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >