< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Wat na de bevalling

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Wat na de bevalling
26/03/2008 @ 12:25
Sentje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey iedereen

Ik vroeg me af welk voorbehoedsmiddel jullie gebruiken na een zwangerschap. Ik wil echt niet meer aan de pil. Ik voelde me zo anders toen ik die hormonen niet meer nam dat ik er echt nooit meer aan wil!!
Nu eigenlijk niks van hormonen meer, maar ja wat blijft er dan nog over. Condoom dat ken ik al, komt niks van in. Misschien de eerste keer of zo maar daarna ...
Heb al zitten denken aan een spiraaltje, maar weet het toch nog niet zeker. Het is nu zo makkelijk
Groetjes

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 12:36

Online Status Bekijk profiel
hallo sentje,

ik kan alleen over mijn ondervindingen praten.
ik raad een spiraaltje aan. is ook met hormonen, de mirena toch. een koperspiraatje is zonder, geloof ik.
grtjes,

Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 19:03
Nadine

Online Status Stuur bericht
Wij doen het in de 'gevaarlijke' periode (alles wat groen is) zeker MET condoom.
De andere zonder...

Ik heb sinds men 18e de pil genomen en toen ik op mijn 24e de pil liet direct zwanger van onze zoon.
Erna heb ik geprobeerd om een koperspiraal mede ik de borst gaf.

Maar omwille van gezondheidsproblemen ben ik aan de pil begonnen.
Dit weer tem vorig jaar januari waarop ik weeral direct zwanger was van onze dochter.

Sinds de geboorte van onze dochter neem ik niets in ,ik heb en sta vast aan het principe dat spiraaltjes abortussen uitlokken....
De pil maakte men libido zo goed al 'nihil' en het condoom ziet men man enkel als noodoplossing in de gevaarlijke periodes.

Nu ik ken mijn cyclus als geen 1 ,daarom ik ook direct telkens prijs had (ik voelde men eisprong heel goed).

We gaan zo doordoen tot er ooit de mogelijkheid komt voor nog een kindje.

Er is ook de nuvaring ,pleister of staafje als andere optie.

Succes met je keuze!
Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 20:38

de pil, libido nihil???

bij mij juist niet, dan ben ik juist heter als nu met het spiraaltje. 1 nadeel! ben bang dat als ik hevige seks heb, het spiraaltje gaat verschuiven. pil NO PROBLEM! vond het alleen elke keer een gedoe eraan te MOETEN denken hem op tijd in de nemen, mij kennende...
neen, spiraaltje blijft het bij mij...
zonder condoom? ook al buiten de gevaarlijke zone... NO WAY... afstappen in schaarbeek ook geen oplossing...
blijft niet veel over dus...

anneke

Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 09:11
Nadine

Dorientje ,

ik heb schildklierproblemen en 1 van de dingen die dat regelt is hormonaal alles dus mede de pil nogeens erbij had ik geen libido meer.

Ik moet zowieso de rest van men leven medicatie slikken dus het vergeten van zo'n klein pilletje deed ik niet of niet zo snel.

Ik legde dat op de badkamer goed te zien ,wel veilig voor kindjes handen.
Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 09:23
Sentje

Ik ben ook schildklierpatiente en daarom ben ik er ook niet zo happig op om nog meer hormonen te gaan slikken. Nu neem ik ook pilletjes en dit ook voor de rest van mijn leven, maar nu staan mijn schilklierwaarden wel heel goed en als ik de pil nam was het altijd een bijpassen van dosseringen en zo..
Ik zie het daarom ook niet meer zitten om weer die hormonen van de pil te moeten gaan slikken....

Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 09:31

hallo sentje en nadine,

jammer te horen van jullie schildklierproblemen en dat jullie daardoor heel jullie leven pillen moeten nemen.
zo heeft iedereen wel iets zeker?
ik heb al 2 depressies gehad op 3,5 jaar tijd. mijn moeder 5 op 8 jaar tijd. dit is erfelijk. dus ik moet er ook mee leren leven en ook veel pillen slikken. neem nu al van oktober anti-depressiva en al moet ik het de rest van mijn leven blijven pakken en mij daardoor beter voel, ja zoveel te beter hé. al moest ik elke dag 20 pillen pakken...
die anti-depressiva verlaagt ook mijn libido...
heb soms wel nog de kriebels, maar minder als vroeger hoor!

Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 09:53
Sentje

Zo hebben we idd allemaal iets en ik ben nog steeds van mening als het door pillen te nemen beter wordt of zelfs opgelost raakt dan doen we dat toch gewoon zonder aarzelen...
Als je er even bij nadenkt hebben hormonen toch veel voor het zeggen he in ons lichaam

Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 10:44
miss

Hoi,

Ik heb ook een schildklierprobleem en moet dus voor de rest van mijn leven medicatie nemen. Ik neem ook de pil en deze heeft geen invloed op mijn schildklierwaarden. Enkel tijdens mijn zwangerschap hebben ze de dosering van mijn medicatie moeten aanpassen. Nu loopt alles weer zoals voorheen.

Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 11:09
Sentje

Bij mij is het grootste probleem dat ik een aantal jaren geleden een iodium kuur heb gehad en dat houdt in dat ze met een pilletje radioactief iood een deeltje van mijn schildklier gaan "vernietigen". Voorafgaand hebben ze uiteraard alles gemeten van hormonen en hoeveel van mijn schildklier op non-actief moest gezet worden, maar ze hebben toen geen rekening gehouden met de hormonen van mijn pil die zich in mijn lichaam bevonden... Omdat ik moest veranderen van pil is het daarna altijd een bijpassen van schildklier medicijnen geweest. Dus mijn angst is nu natuurlijk ook van wat gaat dat zijn daarna....
Mijn hypofise speelt hier ook een belangrijke rol in en aangezien dat die instaat voor de meeste hormoonregelingen in het lichaam heb ik geen zin om die weer op een verkeerd pad te zetten en weer opnieuw te moeten beginnen.
Enfin we zien wel hoe het afloopt
Ik ben echt aant twijfelen voor een spiraaltje, maar de gedachte dat er iets vreemds in mijn lichaam zit dat een bevrucht eicelletje gewoon niet laat nestelen vindt ik niet zo leuk!!! Heeft hier iemand ervaring met die vaginale ring die je maandelijks moet inbrengen? De dokter heeft mij verteld dat hiermee de hormonen niet zo door je lijf razen als bij een normale pil...
Groetjes

Link naar deze reactie
28/03/2008 @ 18:35
Nadine

Nu bij mij was het kanker en men zoon was 1 maand oud toen ik voor het eerst geopereerd werd rechts ,bij oud op nieuw kreeg ik het leuke nieuws van kanker.

Mede de biopsiegegeens was het zowieso links ook verwijderen en jodiumtherapie.
2 weken afzondering in't zh en erna ook nogeens 2 weken voor de zekerheid ivm.overdracht op de man en men toen zo kleine zoon.

Erna heb ik nog 2 maal een kleine nadosis gekregen om restcellen klein te krijgen en tot op heden maak ik het prima.
in november 2009 hoop ik genezen verklaard te zijn.

Groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]