[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 09/04/2008 @ 16:00 Sarah ![]() ![]() | Je kan dat waarschijnlijk alleen maar doen als de papa er niet meer naar omkijkt? |
| 13/04/2008 @ 11:44 thiamberlie ![]() | ik veronderstel het, sarah |
| 16/05/2008 @ 21:43 | hoi hoi! wij hebben wel al ervaring op dit gebied..mijn dochter is ook geadopteerd door mijn huidige man, en dit sinds augustus vorig jaar.. Het is niet zo dat de adoptie enkel kan als de vader er niet naar omkijkt, maar het is dus wel zo dat dit alles vergemakkelijkt, dwz geen extra observaties door allerhande jeugdinstanties en ondervragingen die je mentaal er wel eens onderdoor kunnen zetten.. Over die cursus: wij keken er ook heel erg tegenop! MAAR geloof me; je hebt er best veel aan! Het gaat er nie om over hoeveel kids dat diegene heeft die adopteert, het is ook helemaal geen cursus om je te leren hoe je ' een goede papa moet zijn' of zo, nee, het ondersteunt je alleen heel goed door de adoptie heen, hoe je er later mee moet omgaan, en hoe het kind ermee kan omgaan..best wel nuttige info daar dit niet zo makkelijk is..Ok, er zitten ook wat saaie stukken bij, maar die vergeeet je dan maar hè! ;) ook krijg je een advocaat op de laatste cursusavond en die geeft je HEEL veel goede en bruikbare info over welke stappen je verder moet zetten alsook over welke papieren je moet gaan zoeken bij allerhande instanties,dan naar de notaris,advocaat onder de arm nemen of niet..., dus geloof me, die cursussen zijn niet onnuttig! Ik hoop dat de adoptie goed en vlot verloopt, en dat de jeugdrechters een tandje bijsteken hè! ;) als je nog iets wil weten, vraag gerust! groetjes, Kellyke ![]() |
| 29/06/2008 @ 17:05 b&f | Ik heb er een paar jaar gelden naar gekeken, maar toen kwam ik erachter dat de stiefvader een bep. tijd voor mijn kids moet hebben gezorgd en dat de biovader er in mee moet stemmen anders gebeurt het niet. En ik ben bang dat dat juist het probleem wordt, zijn er manieren hoe je dit kan omzeilen ?? We wonen in nl. |
[Reageer]

Stiefouderadoptie

De procedure voor stiefouderadoptie is opgestart! Het zal nog best een lange weg worden, vol pijnlijke herineringen en verdriet, maar het zal het meer dan waard zijn..!
Nog even en Dariënne is officiëel van Robert!!
Zijn er hier meer mensen die ervaring hebben met stiefouderadoptie..? Of die zelfs nog bezig zijn met de aanvraag??