< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Mirena plaatsen na bevalling

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Mirena plaatsen na bevalling
12/03/2008 @ 19:27
Annick

Online Status Stuur bericht
Hallo,

5 weken geleden ben ik bevallen en vandaag heeft mijn gynae tijdens de controle het Mirena spiraaltje geplaatst. Nu lees ik in de bijsluiter dat dit niet geplaatst mag worden voor 3 maanden na de bevalling.
Weet iemand waarom dit is en is dit bij jullie ook zo geweest? Mijn gynae heeft daar nl. niets over gezegd.

Ervaringen met Mirena ook altijd welkom. Ik heb nu redelijk wat bloedverlies, hopelijk niet voor al te lang.

Bedankt,
Annick

Link naar deze reactie
12/03/2008 @ 19:33
manuke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
sorry annick, ik heb daar geen ervaring mee, maar je gyne zal wel weten wat hij gedaan heeft zeker en het zal dus ook geen kwaad kunnen.
trouwens proficiat met je kindje!

Link naar deze reactie
12/03/2008 @ 19:41
Neleke

Online Status Bekijk profiel
Hoi Annick,
Bij mij hebben ze ook het spiraaltje geplaatst na 5 weken. Dit doen ze omdat de baarmoedermond dan nog niet helemaal gesloten is en het zo makkelijk kan geplaatst worden. De tweede reden is omdat na de bevalling ze rekenen dat de maandstonden ongeveer na 6 weken terug op gang komen en vanaf dan zeker opnieuw zwanger kunnen worden.
Wat betreft het nabloeden. Dat heeft bij mij zo'n viertal dagen geduurd. Een kleine 25 dagen daarna ben ik dan opnieuw ongesteld geworden. Maak je dus geen zorgen.
Groetjes,Nele

Link naar deze reactie
02/04/2008 @ 15:36
W!zzy'82

Bij mij hebben ze hem geplaatst 8 weken na de bevalling.

Groetjes

Link naar deze reactie
06/04/2008 @ 14:25
Bieke

Bij mij is de Mirena 3 maanden na de bevalling geplaatst (heb trouwens nooit een bijsluiter gezien, die heeft de gyn niet meegegeven). De volgende 2 maanden heb ik geregeld last gehad van lichte tussentijdse bloedingen en sindsdien niets meer! Hopelijk blijft dit zo, want da's toch wel tof zo geen maandstonden meer, nergens last van hebben en ook niet aan de pil moeten denken!

Groetjes

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 08:17
suusje2512

Online Status
Dames,

Niet om jullie bang te maken, maar houd rekening met eventuele bijwerkingen die zich pas op een later moment kunnen uiten.

Ik heb hem nu 9 maanden en hij gaat er vandaag uit.

Als je opeens klachten krijgt die in de bijwerkingen voor komen, vergeet dan niet aan de Mirena te denken. Er wordt door huisartsen nogal makkelijk overheen gekeken.

Wil je wat meer info kijk dan eens op dit forum: http://mirena.forum2go.nl/

succes
Suusje2512

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]