< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » Luizen en zwanger, help!!!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
Luizen en zwanger, help!!!
04/04/2008 @ 09:22
Karen

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo!!

Wie o wie kan me helpen?? Via mijn zoontje en het kinderdagverblijf, ben ik de gelukkige houdster (not!!) van luizen! Nu worden de reguliere schampoos hiertegen afgeraden ivm de nieuwe zwangerschap en ben ik aangewezen op een stalen kammetje waarmee ik 3x per dag mijn haar moet kammen.

Nu is het echter zo, dat ik ontzettend veel en dik haar heb en met het kammetje nouwelijk door mijn haar heen kom!! Per kambeurt zijn we wel een uur bezig, het is echt verschrikkelijk. Daarnaast kammen we ook nog nauwelijks luisjes uit mijn haar .. dus het helpt gewoon niet.

Ook was ik mijn haar met millium schampoo, welke ook zou helpen .. maar helaas .. ook dat werpt echt geen vruchten af.

Verder was ik alles boven de 60 graden, jassen stoppen we in tassen, en ga zo maar door. Maar ik kom er maar niet vanaf. Raad bij de apotheek of huisarts krijg ik niet, want het is er gewoon niet.

Nu vraag ik me af ... zijn er hier moeders met misschien goeie huis-tuin-en-keukentips? Of zijn er dames die wel gewoon die schampoo's hebben gebruikt tijdens de zwangerschap? Ik ben bijna zo radeloos dat ik het liefst naar de kapper vlieg om mijn haar eraf te laten scheren ...

Help!!

Liefs,
Karen

Link naar deze reactie
04/04/2008 @ 09:34
ilse 9Maand Moderator

Karen, mag je ook Silikom niet gebruiken?

Link naar deze reactie
05/04/2008 @ 15:09
Véro

Hey Karen,

mijn dochter heeft een paar jaar geleden ook luizen gehad, anderhalf jaar aan een stuk. Alle soorten shampoos gebruikt (zelfs uit Frankrijk), niets hielp...

En toen kreeg ik volgende tip: lavendelolie !! Gewoon elke dag achter je oren en in je nek je ermee inwrijven! Bij ons heeft het geholpen!

Verder je haar wassen met een shampoo met conditioner in en de shampoo een 5 à 10-tal minuten laten intrekken: de luizen zwellen er namelijk van op en dan kan je die er zo uitplukken (of je man, want van jezelf lukt het moeilijk ) Ik gebruikte ook een witte handdoek om het haar mee af te drogen: dan kon je de luizen goed zien zitten in de handdoek en die eruit halen.
En kammen is ook noodzakelijk om de luizen en neten eruit te krijgen helaas... Ik gebruikte voor mijn dochter de shampoo van 'l oreal - kids (met abrikoos): het natte haar kon ik zo vrij makkelijk uitkammen!

Veel succes, ik hoop echt voor je dat het helpt, want het is om gek van te worden hé?!

Groetjes,
Vero en co
Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 10:41

Online Status Bekijk profiel
Ik gebruik als preventie ook lavendel.
Op school zijn er heel vaak luizen maar mn kindjes hebben er nooit!

Ik gebruik een flesje met een verstuiver (zoals een plantenspuit maar in het klein).
Daar doe in een 20tal druppels lavendelolie in en vul aan met water.
Voor het slapen geen wat verstuiven op het haar en klaar!
Dat is trouwens heel rustgevend voor een kind!
Succes ermee!!!

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 11:12
Ilse

Hallo,

Onlangs was er bij ons ook een luizenplaag op school. Ben toen naar de apotheek gegaan en daar raadden ze mij de sprays en luizenshampoos ook af. Maar ze hadden daar wel iets zonder pesticiden, een soort schuim, dat volledig onschadelijk is voor kinderen en zwangeren. Het bestaat dus wel degelijk, misschien eens proberen bij een andere apotheek.

Succes!

Link naar deze reactie
11/04/2008 @ 15:41

luizenshampoo
hallo,

ik ken je probleem ,op de school van mijn dochter hebben ze het hele afgelopen jaar een luizen probleem!
Gek word ik ervan !!
Wat ik al een aantal malen heb gebruikt voor hele gezin inc baby is Xitluis bij de apotheek weg
Hier heeft het goed geholpen

succes met de ongewenste huisdieren

liefs astrid
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]