< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Weet iemand wat dit is?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Weet iemand wat dit is?
29/03/2008 @ 12:47

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ik zit met een vervelend vraagje.
Ik neem nu al terug bijna 1.5 jaar de pil.
Ik las steeds een stopweek in en de dag nadat ik mijn eerste pil van de strip neem, stopt mijn menstruatie.
Nu was dit ook het geval, maar sinds vandaag (dus na mijn 2de pil van een nieuwe strip), heb ik erg hard bruinverlies.
Normaal gezien heb ik dit nooit.

Zou iemand weten hoe dit komt?

groetjes

Link naar deze reactie
04/04/2008 @ 12:34
Sofia

Online Status Stuur bericht
Hoi Nathalie,

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik neem ook de pil (sinds vorig jaar, toen ik gestopt was met borstvoeding). een maand geleden was ik even mee gestopt met de pil, omdat ik even een maandje rust wilde nemen voor mijn lichaam. Maar sinds ik deze maand weer ben begonnen met de pil heb ik iedere dag bruinverlies. het begon 1 dag na het stoppen van de menstruatie. Was er erg van geschrokken want ik had het nog nooit eerder meegemaakt. Het was ook heel veel de eerste paar dagen. Maar ik ga er vanuit dat mijn cyclus gewoon in de war is, pil dan geen pil dan weer wel. Het duurt nu al bijna een week dat ik bruin bloedverlies heb. Als het 2 weken duurt ga ik echt wel even naar de dokter, kijken wat die er van zegt. Ik heb uit jouw verhaal niet echt begrepen wanneer jouw bruinverlies precies is begonnen in je cyclus?

Link naar deze reactie
04/04/2008 @ 12:51

Hoi,

Ook 1 dag na het stoppen van mijn menstruatie.
Het heeft bij mij 3 dagen geduurd.
Ik weet nog altijd niet wat het was, maar ik ben helemaal niet gestopt met mijn pil, enkel een stopweek om mijn menstruatie door te laten komen...

Link naar deze reactie
04/04/2008 @ 21:25
Sofia

Hoi Nathalie,

Ik denk dat ik wel weet wat het was. Ik had vandaag toch even de assistente van mijn huisarts aan de lijn en die vertelde me dat het gewoon oud bloed is van je menstruatie nog. Omdat je dus niet volledig hebt gevloeid, komt het 1 of 2 dagen later alsnog maar dan in oud bloed en dat heeft dan een bruine kleur.
In mijn geval vertelde ze me dat ik mijn cyclus in de war heb gebracht door eerst een half jaar de pil te slikken, dan een maand niet en nu weer wel. Mijn menstruatie heeft gewoon wel 4,5 dagen geduurd (wat het normaal gesproken altijd bij mij duurt), maar de hoeveelheid was blijkbaar niet hetzelfde, het was minder door de pil die mijn cyclus in de war had gebracht, want ik begon meteen op de dag dat ik weer ongi werd met de pil. Vandaar dat ik nu al 6 dagen lang nog oud bruin bloed verlies. Maar weet je wat wel dan weer zo raar is, dat ik vandaag weer gewoon een rode kleur bloed verlies??? Heel raar, het is weliswaar weinig maar dat is dan geen oud bloed meer als het rood is toch? Denk dat mijn cyclus gewoon in de war is en in jouw geval is het gewoon oud bloed omdat je een dag niet gevloeid had.
Nou, een heel verhaal, maar hoop dat het jou in elk geval een beetje duidelijk is geworden .

Liefs,
Sofia

Link naar deze reactie
05/04/2008 @ 16:58

Hoi,

Bedankt voor je uitleg!
Ik denk dat je idd wel eens gelijk kan hebben!
Hopelijk gaat alles volgende maand weer zijn gewone gangetje!

Link naar deze reactie
06/04/2008 @ 14:37
Bieke

Hey Sofia,

de bedoeling als je de pil neemt, is natuurlijk wel dat je elke maand 1 weekje stopt zodat je je regels kan doorkrijgen hé. Ik kan begrijpen dat als je je pil 6 maanden aan 1 stuk neemt en efkes stopt en opnieuw begint, dat je lichaam dan een beetje in de war is...
Mijn gyn heeft mij toch altijd gezegd dat het ongezond is om de pil te blijven nemen zonder een stopweek elke maand. Tenzij in speciale omstandigheden (zoals op vakantie gaan of zo), raadde ze mij dus aan om na elke strip een stopweek in te lassen.

Groetjes

Link naar deze reactie
06/04/2008 @ 21:56
Sofia

Hoi Bieke,

Ik bedoelde dat ik 6 maanden lang de pil nam met iedere maand een stopweek natuurlijk.

Groetjes,
Sofia

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]