< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » Welke 7-zitter is nou het beste???

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
Welke 7-zitter is nou het beste???
05/04/2008 @ 11:53
Esther en K3

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Na maandelang researchzijn wij er min of meer uit dat we straks (met het oog op een vierde en misschien zelfs vijfde kindje) het liefst een Citroën C8 gaan uitzoeken....... Althans, zo denken we er nu over! Er zijn al veel modellen de revue gepasseerd die het om de een of andere (kleine of grote) reden niet gaan worden.. Zo komen er absoluut geen:

- Renault (Grand) Espace (teveel elektronica)
- Chrysler (grand) Voyager (te zwaar -> wegenbelasting)
- Hyundai Satellite (enkel op benzine en we vinden ze te oud)
- Opel Vivaro/Renault Trafic/...... (slag TE groot en probleem idem als Chrysler)
- Seat Alhambra (onbetrouwbaar..... so we heard)
- Opel Zafira (te smal)
- Peugeot 806 (ideaal, maar lelijk..)
- Ford Galaxy (heb iets tegen die auto, vraag me niet wat)

Dus vandaar dat we momenteel blijven hangen op een C8.. Of hebben jullie betere ideeen???

Liefs
Link naar deze reactie
05/04/2008 @ 12:14

Esther,

wat vind je 'veel' wegenbelasting?

Wij hebben een voyager, en betalen incl. gastaks 485euro per jaar.
Vergeleken met sommige modellen is dit nog niet overdreven.

En de schuifdeuren achteraan zijn geld waard!! Voor mij geen wagen meer zonder schuifdeuren

xxx

Link naar deze reactie
05/04/2008 @ 12:16
Esther en K3

maar schatje.. dat is in belgië........ in nl is een grand voyager bijna 200 euro per maand!!!!

liefs
Link naar deze reactie
05/04/2008 @ 12:19

Oh hemel, zat ik nu op een stoel viel ik er gegarandeerd af!!!

Sja, dan zit er maar 1 ding op... verhuizen...

Veel succes met je zoektocht

xxx

Link naar deze reactie
05/04/2008 @ 12:24
Esther en K3

Hahaha niet teveel blauwe plekken hoop ik!!Nee, zonder gekheid; het is echt duur hier....... Vandaar mijn voorliefde voor de C8! Mooie auto, stuk lichter, zuinig, ruim, ....... Betreft het enmigreren; als wij hier niet alle familie hadden gehad, zouden we dat ook zeker doen!!

Liefs
Link naar deze reactie
05/04/2008 @ 15:34
Esther en K3

Ik zit nu eens te kijken naar een Toyota Avensis Verso (7-zitter natuurlijk) maar die lijkt zo smal! Weet iemand of in die auto drie zitjes naast elkaar passen???

Liefs
Link naar deze reactie
05/04/2008 @ 15:51
jetje

hoi,

wij hebben sinds kort een dacia logan mcv.
een echte lowbudget auto met 7 ruime zitplaatsen.
meteen gas erin laten leggen (kan alleen bij de zwaarste motor) en dan is het totaal gewicht 1250kilo.
met andere woorden ook de belasting is niet zo hoog en voor de verzekering betaal je ook minder dan bij een c8, omdat de nieuwwaarde lager ligt.

als je er meer over wilt weten kun je ook eens kijken op http://www.dacialoganmcv.nl

succes met je zoektocht.

groetjes Bianca

[Laatst gewijzigd door jetje - 06/04/2008 @ 14:07] - Link naar deze reactie
06/04/2008 @ 14:03

hoi,

wij hebben sinds augustus een dacia logan een goeie auto kwa prijs ,kwaliteit.
de ruimte isperfect (zelfs helemaal achteraan kan je als volwassene makkelijk in en uit de auto) .
enig min puntje is de koffer ruimte (ligbak of buggy ..)
wel iets minder zwaar dan onze vorige auto (een fiat scudo 8 zit) nu ons gezin uitbreid denk ik dat we toch moeten uitkijken naar een ruimere auto want we hebben in onze nieuwe een zitplaats tekort :)

greats nic

Link naar deze reactie
06/04/2008 @ 14:16
Ann G.

Wij hadden een Ford Galaxy .Vorig jaar hadden we een nieuwe auto nodig en zijn dan ook op zoek gegaan.
De Chrysler voyager , viel voor ons af , het waren geen 7 volwaardige plaatsen , de achterste bank die voor 3 zou moeten , is te smal.
Ik was gek van de nieuwe Ford Galaxy maar de kinderen vonden de stoelen niet goed meer zitten , het zijn nu stoelen geworden zie in de bodem kunnen weggeplaats worden.
Dan zijn we bij de Citroën C8 aangekomen , super de schuifdeuren en ja 7 mooie volwaardige stoelen.En voila sedert een jaar rijden we met de C8 en we hebben er nog geen seconde spijt van gehad.We rijden met een diesel en we hebben voor de zwaarste pk gekozen , we gaan regelmatig op vakantie dus 7 personen en bagage , dus voor ons was de krachtigste het beste.

veel succes met je zoektocht

[Laatst gewijzigd door Ann G. - 06/04/2008 @ 14:17] - Link naar deze reactie
06/04/2008 @ 23:10
Esther en K3

Ik heb vandaag tussen de bedrijven door een kleine 40 onafhankelijke reviews doorgeworsteld en theoretisch zijn we eruit dat het dan toch echt een C8 wordt, deze auto steekt met kop en schouders boven zijn vier concurrenten uit..! De concurrenten waren overigens de Volkswagen Touran (2e plaats), de Toyota Avensis Verso (3e plaats), de Seat Alhambra en de Hyundai Santa Fé (geen plaats, volledig afgevallen).. Hopen dat hij in de praktijk bij een proefrit ook bevalt........ Want het is en blijft een klap geld natuurlijk! Over een paar maandjes, als ik een jaarcontract heb, gaan we een concreet exemplaar uitzoeken..! Hij moet immers ook betaald worden he..! Bedankt voor alle hulp en ondanks dat we inmiddels 'zeker' zijn; suggesties blijven welkom!

Liefs
Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 09:18
Bren

Ik wou ook voor de C8 gaan maar aangezien mijn man er niet in kan (zetel kan niet laag genoeg en daardoor zit hij met zijn hoofd tegen dak en was testrit gauw afgelopen).

Wij hadden enkel de keuze tussen de peugeot en de volkswagen/seat (wordt in zelfde fabriek gemaakt en is dus behalve de gril vooraan en lichten achteraan identiek). Seat was door de ingebouwde kinderstoelen iets voordeliger en reed iets vlotter dan de peugeot, waar de schuifdeuren dan weer een groot voordeel waren.

Wij hebben dan toch voor de Seat gegaan, vooral door de kinderzitjes.

De Touran vind ik toch wel een pak kleiner dan de C8. Kan je als volwassene niet makkelijk achteraan zitten.

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 09:27
Esther en K3

Hoi Bren

Mijn ventje is ook enorm lang (2.05m) maar 'gelukkig' zijn het bij hem voornamelijk de benen..! Hij zal niet met zijn hoofd tegen het dak zitten, bij hem is meestal het probleem dat de sledes van de stoelen te kort zijn waardoor hij met zijn knieën in zijn nek zit..!De Seat is bij ons afgevallen door een review op autotrader.nl daar werd hij zodanig 'afgezeken' dat wij zoiets hadden van 'die gok gaan we mooi niet nemen'..!De Touran is inderdaad een stuk kleiner dan de C8 en dat sprak heel erg in zijn nadeel.. De Dacia viel af omdat we het (sorry voor de tevreden gebruikers, maar meningen verschillen gelukkig) gewoon een Tupperwarebak zonder inhoud vinden.. De Santa Fé viel af vanwege zijn (wan)prestaties op motorisch gebied.. De Avensis Verso viel af omdat hij net als de Touran een stuk kleiner is en de rest is al besproken..!De C8 stak er echt met kop en schouders bovenuit, voornamelijk door de review op (alweer) autotrader.nl http://autogids.autotrader.nl/autotest.php?id=983& de nadelen zijn voor ons niet onoverkomelijk en de voordelen wegen tonnen!!

Liefs
Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 09:47
Erika

Denk dat je eens naar een Fiat Doblo moet gaan zien.
Daarvoor ging ik oorspronkelijk gaan (tweedehandse) maar die was net uitverkocht en die hebben megaruimte!
Daardoor is het bij ons een Citroën Xsara Picasso geworden, en omdat ik van een fiatje kom rij ik precies nu met een bus haha (heb em nog maar 2weken)
Mijn man rijdt met een alfa 15 break en das wel groot maar bedriegt qua ruimte, vind het meer een luxewagen.

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 09:51
Esther en K3

Een Fiat Doblo in 7-zits uitvoering..??Waar kan ik die vinden..? Hij is wel erg klein........

Liefs
Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 09:52
Esther en K3

Gevonden!Nee, dit wordt 'm niet maar bedankt voor de suggestie.. Iedereen zit opgepropt in die auto, da's niks voor ons..! En ik zie ons dan niet ook nog de tweelingwagen meenemen..!

Liefs
Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 11:23

Online Status
We hebben sinds kort een NissamPathfinder. Enorm veel ruimte ook als je alle 7 plaatsen gebruikt.
Een echte aanrader!

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 11:26
Esther en K3

*SLIK* mooie auto, maar voor ons echt te prijzig! Zou geen straf zijn om daarin rond te rijden, maar gaat 'm niet worden.......

Liefs
Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 11:28
Esther en K3

Wij zitten nu te denken aan zo'n modelletje: http://www.autotrader.nl/auto/kopen/voertuigdetail/99301682/Citroen/C8/algemeen.htm?sortering=PRIJS_OPLOPEND& (zo wat een lange link!) niet concreet deze omdat we op mijn contract moeten wachten, maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening mbt deze keuze..!

Liefs
Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 14:53
Ann G.

Esther als jullie voor de C8 gaan , ga je echt geen spijt hebben hoor , ik rijd er super graag mee.

Link naar deze reactie
08/04/2008 @ 12:29
Esther en K3

Ann, even een vraagje he! In die C8 kun je twee stoelen ook omdraaien, de zgn. vergaderstand.. Nu is dat voor volwassenen natuurlijk een vreselijke houding, maar hoe denk jij erover om de kinderen zo te vervoeren? In tegengestelde rijrichting dus? Omdat vanaf 9maand de autostoel met de rijrichting mee staat, terwijl uit onderzoek is gebleken dat kinderen beter veel langer tegen de rijrichting in vervoerd kunnen worden? Is het nou een domme gedachte van me, of juist een Eureka-momentje?

Liefs
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >