< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Babynamen » collega net bevallen en zelfde naam!

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Babynamen
collega net bevallen en zelfde naam!
07/04/2008 @ 17:23
line

Online Status Stuur bericht

Hallo,

ik zit met een groot dillema.
Een collega van mij is net bevallen en ze heeft dezelfde naam genomen als die dat wij in ons gedachten hadden.
We hebben die naam al heel lang in ons gedachten en ik vind het nu zo jammer dat zij ook die naam heeft gekozen.
Wat zouden jullie doen?

Groetjes

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 17:27

Online Status Bekijk profiel
wij hebben het zelfde voor gehad met ons zoontje, Yordi.
Ik ben toch heel blij dat we hebben doorgezet en onze naam toch behouden hebben.
Want tenslotte, ok ze is wel je collega, maar blijven jullie voor altijd samen werken? En jullie kindjes zijn toch totaal verschillend van karakter en uiterlijk.
Ik geef toe, op t werk is het int begin wel een beetje raar.
maar qua familie en vrienden kennen we elkaar niet en hebben we ook geen contact.

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 17:27
Ann G.

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
tja dat is moeilijk.Je kan direct tegen haar zeggen dat dat ook jullie naam is .Als je niets gaat zeggen en je baby'tje ook die naam gaat geven als het geboren is , dan is de kans groot de het overkomt als dat jullie de naam overnemen.
Ik zie dat je 19 weken bent , uit ervaring weet ik dat het nog altijd kan dat je ineens op een andere naam komt.

veel succes

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 18:16

Hoi,

Wij hadden net hetzelfde probleem.
Wij wilden onze Ferre eerst Flor noemen en toen mijn collega een paar weken voor mij beviel, noemde zij haar kindje Flor.
Wij zijn meteen naar een andere naam op zoek gegaan en hebben gekozen voor Ferre.
En wat zijn we nu blij, nu vinden we uiteraard Ferre veel mooier! En het staat ook beter bij hem, hij was zeker geen 'Flor' geweest!

Maar je moet zelf doen waar je je goed bij voelt!!!

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 18:31
Suzan

Ik zou gewoon die naam nemen!
Vind het bij een zus/broer ofzo een ander verhaal.
Ik heb het zelf ook gehad, iemand die ik ken is 3 dagen na mij bevallen en onze dochters heten hetzelfde.
Vind dat wel kunnen hoor!
Als je het zelf niet zo leuk vind en nog een leuke naam had kan je wijzigen maar anders zou ik het zeker gewoon doen!
Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 21:54
Karen

Ik zou het ook gewoon doen hoor! Wat al eerder is gezegd, het is een collega van je. Waarschijnlijk in je vrijetijd weinig contact met elkaar, en jullie kindjes nog minder waarschijnlijk.

Zou je het zelf erg vinden als de situatie ondersom was? Misschien had je het juist wel een eer gevonden omdat je zo een mooie naam hebt uitgekozen!

Gewoon doen hoor,

Liefs,
Karen

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 22:04
ratje

Wij hadden al heel lang gezegd dat Finn onze jongensnaam ging zijn (tegen onszelf, niet tegen anderen) en toen bevielen vrienden van ons en het was ook een Finn. Ik zou toen niet meer voor Finn gekozen hebben.
Voor een meisje hoorden we graag Noor of Jenne in eerste instantie, maar op mijn werk zijn er al 2 mama's met een Noor en eentje met Jenne. Deze namen zou ik zeker wel genomen hebben ook al hadden collega's deze ook al gekozen hebben. Zo gaat het nu eenmaal met populaire namen. Wij zijn uiteindelijk toch voor Nora gegaan omdat we die naam ineens toch mooier vonden.

Link naar deze reactie
09/04/2008 @ 12:38

Hallo,

Mogen we weten welke naam het is want je kan dezelfde naam nemen maar misschien als het gaat met een andere schrijfwijze. Of in dezelde aard

Voorbeeld

Anouk Anouck
Sofie Sophie
Youri Joeri
...

Groetjes Brenneke

Link naar deze reactie
09/04/2008 @ 13:18
sabje

Online Status
ik snap het niet je moet gewoon de naam geven die je al had!
ik vind ook niet dat je dit van te voren hoeft te zeggen, ik zou dat niet willen dat iemand het al van te voren weet.

als je haar een geboortekaartje stuurt kun je er toch een briefje bij in doen dat jullie kennelijk dezelfde smaak hebben!

Link naar deze reactie
09/04/2008 @ 20:04
line

Online Status Stuur bericht
hallo,

Ik ga de naam niet verklappen want je weet maar nooit wie hier allemaal rondspookt.
De naam kan met 1 letter anders geschreven worden en we waren ook van plan om het op die andere wijze te schrijven.
We hebben er nog eens goed over na gedacht en we gaan dezelfde naam nemen.
Tenslotte is het maar een collega en geen familie.
We hadden die naam al zeker een jaar in gedachten en het stond eigenlijk al zo lang vast, dat we het allebei zo onwennig vinden mocht er een andere naam zijn.
Het is toch belangrijk he.
Bedankt voor jullie reacties !

Groetjes

Link naar deze reactie
10/04/2008 @ 10:45
Ingrid

mijn collega heeft ook een dochtertje die Amber heet. Ik had eigenlijk ook angst voor haar reactie.
Maar ze was gewoon fier dat ik dezelfde naam had gekozen. Is ook een bevestiging voor haar, dat haar kind een mooie naam heeft.

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 14:20
leentje

mijn collega is ook bevallen een week voor ons elientje kwam.
zij had ook dezelfde naam als ons.
als je achter die naam staat zou ik me bij die houden.
heb ik ook gedaan. mijn echte naam is ook lien dus wou onze dochter een deel van mij meegeven vandaar ik het zo heb gelaten.

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 15:35
Ilste

voor een collega zou ik niet veranderen (wie zegt dat jullie altijd collega's blijven???).
Als het een broer of zus is daarentegen, tja dan kan je niet veel anders.

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 16:24
Dinja

Ik zou de naam toch ook houden hoor.

Bij ons oudste zoontje zat in op het november-2003 forum.
Een van de dames daar was normaal na mij bevallen maar ze was een maand te vroeg. Toen ik las dat haar kindje een Nigel was kon ik het amper geloven. Wij hadden die naam al een paar jaar in ons hoofd en hij is niet alledaags en dan kiest er iemand die je niet echt kent die naam...
We hebben hem toch gehouden hoor...

Groetjes,Dinja

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]