< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Gefrustreerd: Mirena + periodieke onthouding.. :-S

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Gefrustreerd: Mirena + periodieke onthouding.. :-S
05/04/2008 @ 15:45
Esther en K3

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Even de frustratie van me afschrijven........

Ik heb er NU AL vreeeeeeeeeeselijk de balen van dat we ondanks die Mirena moeten oppassen wanneer we vrijen!! Heb dat rotding sinds november en natuurlijk ben ik ermee gezegend dat ik nog steeds eisprongen heb...... De rest van het verhaal is na te lezen op http://www.koningskindjes.kidzsite.nl/ het is nogal veel om hier weer helemaal over te typen.. Maar het is in ieder geval zo dat we rond die kl@te-eisprongen niet meer vrijen, om herhaling van de afgelopen cycli te voorkomen.. En ondertussen duimen we heel hard dat in de loop van een paar cycli die eisprongen gewoon helemaal wegblijven..!! Zo niet, dan laat ik die Mirena eruit halen want ik vind dit verschrikkelijk.. Ben allang blij dat ik mijn ei ong. twee dagen van tevoren aan voel komen, zodat ik (hopelijk) op tijd mijn kuisheidsgordel aan kan trekken..Ik ben het nu al ZOOOOOOOOOOOOO ZAT!!!! Dat moest ik even kwijt.......

Liefs
Link naar deze reactie
06/04/2008 @ 14:19
Bieke

Hey Esther,

ik weet niet wat er bij jou aan de hand is (heb op je andere site gelezen), maar wilde je toch even vertellen wat de gyn bij mij gezegd heeft over Mirena: meestal wel een eisprong, maar door de werking van de hormonen, kunnen de spermacellen het eitje niet bevruchten. Indien dat in héééél uitzonderlijke gevallen toch gebeurd, voorkomt het spiraaltje zelf de innesteling. Volgens haar is de Mirena 99,9% veilig...
Ik denk dat een gyn er toch nog altijd meer van weet dan een huisarts, dus ga ik maar verder op wat zij gezegd heeft.
Ik heb, nadat ik ongeveer 2 maanden lang lichte tussentijdse bloedingen heb gehad, geen maandstonden meer gehad na het plaatsen van de Mirena. Wat jij hebt, lijkt me inderdaad niet helemaal zoals het hoort... Misschien beter eens een afspraak maken met de gyn?

Groetjes en succes.

[Laatst gewijzigd door Bieke - 06/04/2008 @ 14:25] - Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 08:25
suusje2512

Online Status
Hallo,

Ik wil toch ook even reageren. Ik vind het vreemd dat je gyn dat niet duidelijk aan je heeft uitgelegd.
Ik wist vanaf het begin dat een Mirena zo werkt.
Het eitje kan dus inderdaad bevrucht worden alleen niet innestellen. En ja dan zou je kunnen zeggen dat het op een abortus neerkomt.

Je hebt natuurlijk altijd de mogelijkheid om de Mirena er weer uit te laten halen, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.

Ik laat vandaag mijn mirena eruit halen, voornamelijk vanwege de klachten. Aangezien wij in de toekomst nog een kindje willen ga ik nu tijdelijk over op de pil (met alle stemmingswisselingen erbij) maar misschien ga ik wel temperaturen. (jij voelt je eisprong en kunt die periode dus ontwijken, ik voel hem niet en zal het met tempen moeten zien te voorkomen)
Als we eenmaal een 2e hebben laten of ik of mijn man zich steriliseren. Dan zijn we van het hele probleem van nep hormonen af.

Heel veel succes verder.
Suusje2512

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 09:23

hallo esther.

het is mss stom maar heeft je arts zich niet vergist met een koperspiraal te plaatsen. Want inderdaad bij een koperspiraal krijg je nog iedere maand je eisprong. Omdat er geen hormonen inzitten. En er kan een bevruchting plaatsvinden maar door de koper kan het niet innestelen.
Ikzelf heb het koperspiraal en voel ook iedere maand mijn eisprong. En weet ook wanneer mijn regels beginnen. Ik heb nu een normale cyclus van 28 dagen. En hoe de andere zeggen bij mirena stoppen op een bepaald moment je maandstonden.

[Laatst gewijzigd door mama van Amber - 07/04/2008 @ 09:24] - Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 09:38
Erika

je bedoelt dat je nog een condoom moet gebruiken?
Vind het een raar verhaal ,las ik op de vorige topic, waarom laat je hem er niet ineens terug uithalen?
ik dacht dat je met mirena geen eisprongen meer had, wel met koperspiralen.

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 09:47
Esther en K3

Dames bedankt voor de reactie...... Weet je, ik slaap hier gewoon slecht om!!Ik ben zoooooo bang dat ik al die ellende nog weer eens moet doormaken..... Zeker aangezien ik het al moeilijk genoeg heb met het feit dat ik voorlopig beter niet zwanger kan worden.. Want de babykriebels zijn in overweldigende mate aanwezig.. Die Mirena is inmiddels mijn grootste vijand.......Maar als ik 'm er nu uit laat halen en aan de pil ga, ben ik bang dat ik 'per ongeluk' iets teveel pilletjes ga 'vergeten'.. Vanwege die kriebels dus.. Dus het is gewoon heel hard duimen dat die eisprongen ophouden, zodat ik kan gaan genieten van het gemak van die Mirena.. Al betwjifel ik het.. Zwanneke, nee het is zeker weten een Mirena, waar ik bij stond hebben ze 'm uit de verpakking gehaald.. Betreft de werking van de hormonen; ik ben gewoon iets TE vruchtbaar.. Ben al eens zwanger geraakt na het vergeten van 1 pil.. En aangezien er 30x minder hormonen in de Mirena zitten, sta ik er echt niet van te kijken dat ik dus wel een eisprong heb.. Just my luck.. Ik kan dus alleen maar duimen dat dat ophoudt.. Erika, nee, was het maar zo simpel.. Ik heb een latexallergie, dus geen condooms voor ons! Echt gewoon geheelonthouding in de vruchtbare dagen.......En dat is niks voor ons!!!

Liefs
[Laatst gewijzigd door Esther en K3 - 07/04/2008 @ 09:47] - Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 13:57
Bieke

Bij Mirena krijg je (normaal gezien) WEL degelijk nog een EISPRONG hoor!!! De bevruchting van het eitje wordt wel tegengegaan door de hormonen, maar NIET de eisprong zelf. En indien er toch een bevruchting is, kan het eitje heel moeilijk innestelen door de ongunstige eigenschappen van de baarmoeder want de baarmoederwand maakt zich door de hormonen niet klaar voor een innesteling, dat is ook de reden dat je meestal geen maandstonden meer krijgt.

Deze informatie staat ook op de site van de producent van Mirena (maar kan efkes niet op de naam komen...)

Ivm de bijwerkingen, tja, bij de pil zijn er ook mensen die bijwerkingen hebben, maar er zijn er nog veel meer die geen bijwerkingen hebben! Misschien dat mensen die gevoelig zijn voor de pil ook gevoeliger zijn voor Mirena, omdat het alletwee tenslotte met hormonen werkt. Ik heb bij de pil nooit bijwerkingen gehad (ook geen stemmingswisselingen of zo), dus hoop bij Mirena er ook geen te hebben
Maar het is natuurlijk wel zo dat mensen die niet tevreden zijn, het sneller zullen laten weten op internet dan mensen die wel tevreden zijn. Een topic openen over hoe tevreden je wel bent, dat wordt niet zo snel gedaan hé

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Bieke - 07/04/2008 @ 14:06] - Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 14:38
Mona

Online Status Stuur bericht
Hoi Esther, wilde ff zeggen dat ik je gevoel (heb verhaal op je site gelezen) herken. Kheb zelf een koperspiraal en meerdere malen per jaar een 'missed abortion' zoals ze dat geloof ik noemen. In januari een cyclus van ruim 6 weken waar 4 normaal is, we waren in ons hoofd de babykamer al opnieuw aan het inrichten...En eigenlijk vind ik dat een treurig idee, net als jij heb ik ook nog wel een kinderwens maar nu even niet.
Maar idd; ik geniet ook en vooral van de voordelen van het spiraal en laat me daarnaast zeker m'n vruchtbare dagen niet ontnemen want die zijn toch zeker ook de leukste dagen van de maand?! ;-)
Organon is denk ik de producent van het hormoonspiraal, misschien weten zij meer?

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 16:41
mama van 2 meisjes

hey,wou gewoon even zeggen , dat ik helemaal niet tevreden ben over het spiraaltje(minera).ik heb er twee geplaatst in 6 weken ,ze zijn er allebei weggezakt.ik vind het spijtig, nu ben ik terug overgeschakeld naar de pil.

Link naar deze reactie
10/04/2008 @ 11:55
Bieke

Omdat er blijkbaar toch een beetje onduidelijkheid is over het wel of niet wegblijven van de eisprong bij gebruik van Mirena, hierbij hetgeen ik op de website vond:

De belangrijkste verschillen tussen het hormoonspiraal, de pil, koperspiraal en sterilisatie op een rij:

.........................Hormoonspiraal...De pil...Koperspiraal..Sterilisatie
Betrouwbaarheid..groter dan 99%.....99%.......98%........groter dan 99%
Hormonen?..........Ja, heel weinig.....Ja........Nee..............Nee
Metaal?....................Nee................Nee..........Ja.............Nee
Bloedverlies*......Veel minder........Minder.....Meer...........Gelijk
Menstruatieduur*......Korter...........Korter.....Langer.........Gelijk
Locatie.................Baarmoeder......Overal..Baarmoeder....Eileiders
Werkingsduur..........± 5 jaar..........24 uur.....±10 jaar......Permanent
Eisprong?..............Meestal wel.........Nee.......Ja...............Ja

* vergeleken met het gemiddelde zonder gebruik van anticonceptie

Volgens deze info is er dus inderdaad meestal nog wel een eisprong (maar de bevruchting wordt wel voorkomen door de werking van het spiraaltje, dus geen 'maandelijkse abortus). De pil is blijkbaar het enige anticonceptiemiddel dat de eisprong zelf tegenhoudt.

Hopelijk is 't een beetje duidelijk, want kadertjes worden blijkbaar niet mooi mee gekopieerd...

Groetjes

[Laatst gewijzigd door Bieke - 14/04/2008 @ 09:18] - Link naar deze reactie
10/04/2008 @ 14:06
Liesje

Hoi Esther
wou effe zeggen, door jouw verhaal heb ik besloten geen spiraal te nemen!!! wat een miserie zeg...
(het zou dan wel een koperspiraal geweest zijn want ik kan niet tegen hormonen)
en dan toch nog een ei...
ik kan wel tegen latex, dus hier geen "stille periode" maar toch daagjes tellen...
een opmerking: als je niet terug aan de pil wil opdat je er een zou kunnen 'vergeten', kan je dan op dezelfde maniuer niet 'vergeten' dat je in je vruchtbare dagen zit?
doeiiiii

Link naar deze reactie
11/04/2008 @ 10:56
Butterfly

Hoi Esther,

Er bestaan latexvrije condooms hoor!!
Kosten wel meer maar ja.

Groetjes

Link naar deze reactie
11/04/2008 @ 17:34
barbara

Online Status
je hebt ook het vrouwencondoom toch?
weet niet of dat anders een optie is?

Link naar deze reactie
13/04/2008 @ 13:58
Pandora

Esther,
Ik had net je mirena verhaal gelezen en bedacht me ineens dat je naast de pil ook nog andere opties hebt. De prikpil of een implantaatstaafje. De prikpil heeft wel wat nadelen, staafje heb ik veel positieve reacties over gehoord. Ding werkt 3 jaar na inbrengen en als je hem verwijderd kan je na een maand alweer een goede cyclus hebben (terwijl dat bij de prikpil wel tot 1,5 jaar kan duren)

Anders kan je ook nog die urinetesten gebruiken, Persona heet dat geloof ik. Heb ik ook heel lang gebruikt (omdat ik net als jij een latexallergie heb en een tijdje geen pil mocht gebruiken omdat ik er niet tegen kon) Is een aparaatje waar je teststaafjes in moet stoppen en die zegt dan of het een "groene" dag is (veilig om te vrijen) of een "rode" dag (vruchtbaar) of een oranje dag (niet met zekerheid te zeggen) Dan zou je op je oranje en rode dagen een (latexvrij)condoom kunnen gebruiken, maar het is wel een hoop gedoe, dat moet ik je wel eerlijk zeggen (want als je een test vergeet of te laat test dan weet het aparaat het niet zeker en krijg je de rest van de maand oranje dagen) Maar dat implantaatstaafje is misschien wel wat voor je. Overleg het eens met je gyn!

Dikke knuf en kwijlkus van oscar en mij!

Link naar deze reactie
13/04/2008 @ 15:25
Emmeke

Hoi,

Ik ben ook zwanger geworden doorheen mijn pil (zelfs zonder er eentje te vergeten) en de dokter heeft ook gezegd dat ik nogal vruchtbaar ben. Dat ter zijde...

Ik gebruik nu de nuva ring omdat ik de pil niet meer vertrouwde. Is dat geen optie? Je hoeft er in principe maar 1x per maand aan te denken (allé, 2x want je moet hem indoen en uithalen natuurlijk). Ik ben er heel tevreden van want van de pil had ik veel klachten die ik nu niet meer heb. Alleen was het de eerste 3 maanden even doorbijten doordat je lichaam zich weer moet aanpassen hè. Maar alles bij elkaar voor mij de goede oplossing want die andere optie (spiraal) zag ik nog niet zitten zo lang ik nog een kinderwens heb.

Verder wist ik ook niet dat je met een mirena een eisprong hebt. Ik dacht dat de hormonen dit tegenhielden... Weer iets geleerd dus...

Groetjes!

Link naar deze reactie
20/04/2008 @ 22:46
Sanneke

Dag dames,

Ikzelf heb de Mirena spiraal anderhalf jaar. In het begin had ik tijdens mijn maandstonden veel bloedverlies maar na een half jaar is dit volledig gedaan. Alleen dit al vind ik heel positief. Geen last meer met tampons en maandverband. Wel heb ik nog af en toe menstruatiepijn maar helemaal niet erg. Kortom ik voel mij goed bij dit soort spiraal. Het enige wat ik wat minder vind is dat ik in gewicht ben aangekomen sinds ik dit spiraaltje heb. N
Link naar deze reactie
21/04/2008 @ 14:52
Wanda

Met een Mirena heb je inderdaad wel degelijk een eisprong hoor ! Alleen worden de zaadcellen tegen gehouden door het dikkere slijm, en mochten ze dan alsnog binnen geraken is er quasi geen innestelling mogelijk omwille van de aanwezigheid van een vreemd voorwerp in de baarmoeder. Ik heb zelf 7 jaar Mirena gehad, en was na het verwijderen onmiddellijk weer vruchtbaar ! Ik heb zelfs geen maandstonden gehad tussen het verwijderen en de positieve test, dus vruchtbaar ben ik ook ;-)
Het is wel even doorbijten, het eerste half jaar moest mijn lichaam zich ook aanpassen en had ik nog wel erg onregelmatig en frequent bloedverlies, maar dan was het gedaan met bloedverlies, stemmingswisselingen en alle ellende die de pil bij mij veroorzaakte (2 weken per maand vreselijke hoofdpijn onder andere ...) !

Dus na mijn bevalling terug zo snel mogelijk een Mirena erin voor mij !

Groetjes,

Wanda.

Link naar deze reactie
25/04/2008 @ 21:48

ik heb begin april een mirena laten steken en ik ben er heel blij mee. Ik heb int begin een lichte bloeding gehad een paar dagen maar dan was hzt voorbij. kheb ze nu bijna 4 weken. mijn gyn heeft wel gezegd dat de eerste 2 maanden nog af en toe een bloeding kan hebben maar me daar geen zorgen moet om maken. mss is het bij degene die er problemen mee hebben niet goed geplaatst ofzo?
Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 13:39
Erika

huh? Esther, ben je nu toch zwanger met die spiraal?
Meteen laten uithalen !!!!

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 15:48
Nadine

Esther ,ben zo blij voor jullie!!!!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >