< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » wie heeft ervaring met het hormoonstaafje?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
wie heeft ervaring met het hormoonstaafje?
13/04/2008 @ 20:35
ikke

hallo damens,

Ik kan nu elk moment bevallen en zit nu dus al te denken aan anticonceptie ( 2 kinderen zijn nu wel even genoeg).
Ik dacht aan het hormoonstaafje dat ze in je bovenarm plaatsen en die wel voor 3 jaar goed zit.Maar heeft iemand hiermee ervaring?Ik had een vriendin die hem ook had maar die had teveel last, zoals haaruitval, veel vloeien en krampen enzo.Dat wil ik natuurlijk niet, maar ieder mens is anders, dus hoe hebben jullie hem ervaren?

alvast bedankt!!
Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 09:50
Bieke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik heb er geen ervaring mee, maar mijn gyn raadde het wel af. Ze zei dat heel veel mensen er bijwerkingen van hebben en dat het staafje bij veel mensen vastgroeit zodat het op het einde operatief verwijderd moet worden... Niet echt praktisch, dacht ik!
Ik heb zelf een Mirena-spiraal, ben er heel tevreden van, geen bijwerkingen en geen maandstonden meer. De gyn zei dat ze nog nooit meegemaakt had dat er iemand zwanger mee geworden was, dus 'k hoop dat dat dan effectief ook zo is...

Groetjes en succes met de keuze en met de bevalling natuurlijk!

[Laatst gewijzigd door Bieke - 16/04/2008 @ 13:49] - Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 12:01
Antje

Hoi Ikke,
Ik heb zelf 4 jaar een implanon gehad, na de 1ste heb ik weer een nieuwe gekregen maar deze na een jaar laten verwijderen vanwege kinderwens. Ik heb niks dan goede woorden erover. Mijn menstruatie was zelfs een genot, elke 4 weken en dan niet langer dan 4 dagen. Ook niet heftig en al helemaal geen klachten tijdens menstruatie. Ik wist precies wanneer ik ongesteld moest worden, had dan twee uurtjes van te voren een beetje last van mijn rug en in mijn onderbuik. Als ik weer aan anticonceptie moet gaan denken ga ik meteen weer voor het implanon. Ik heb ook helemaal geen bijwerkingen gehad, alleen in het begin wat last van puistjes in mijn gezicht maar dit verdween vanzelf. Ben ook helemaal niks bijgekomen, terwijl dit met de pil wel zo was.
Hopelijk heb je genoeg aan deze info en als je nog wat wilt weten vraag je het maar!
groetjes Antje

Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 16:34
ikke

hallo damens,

bedankt voor jullie reactie.ik wil geen spiraal omdat dat toch een soort abortus is, die die valt voor mij af.Ik had wel een vraagje Antje: wordt hij ook vergoed door de ziekenfonds of valt hij daar niet onder?Ik hoor wel veel dingen over het staafje dus ik twijfel nog.Ik hoop op nog meer reactie's, is dan wel makkelijker om een keuze te maken.

groetjes
Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 17:02
Antje

Hoi Ikke,
In Nederland wordt hij wel vergoed. In België weet ik niet.
En over dat spiraaltje: Een goede vriendin van mij is er een half jaar geleden zwanger mee geraakt, ze wist het niet. Ze heeft na tien weken een miskraam gehad. Ze was in die tijd niet meer ongesteld geworden en begon op een middag hevig te bloeden, meteen naar de huisarts en daar werd vastgesteld dat ze een miskraam had gehad. Daarna was het nog een heel karwei om het spiraaltje eruit te halen. Ik zou hier niet voor kiezen als ik jou was.
liefs Antje

[Laatst gewijzigd door Antje - 17/04/2008 @ 17:04] - Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 19:17
ikke

bedankt voor je info Antje.Ik woon in nederland dus wel fijn om te weten dat het vergoed wordt.Het spiraaltje hoef ik echt niet nee,die is al van mijn lijstje geschrapt.Wel vervelend voor uw vriendin.nogmaals bedankt
Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 12:07
angel

Ikke,

die vriendin van Antje had waarschijnlijk een koperspiraaltje, daarmee is de kans op ongewenste zwangerschap nog 10%, niet echt een goede anti-conceptie dus!!! Een Mirena-spiraal is wel 99,9% veilig, even veilig als sterilisatie dus. Dat van die 'maandelijkse abortus' is onzin, hoewel dat inderdaad door veel mensen gedacht wordt. Het spiraal voorkomt juist dat het eitje bevrucht wordt (de juiste werking van het sperma wordt verhinderd) , dus het is niet zo dat het eitje elke keer bevrucht wordt maar zich dan niet kan innestelen. In het zeldzame geval dat een eitje toch bevrucht wordt 'door de Mirena door', dan kan het zich inderdaad niet innestelen, maar dat geldt ok voor andere voorbehoedsmiddelen als de pil bijvoorbeeld, doordat je elke dag nog een pil neemt nadien, is de kans op afstoting ook erg groot.

Meer info over Mirena vind je op sites als gezondheid.nl en uiteraard zal je gyn ook wel wat meer uitleg kunnen geven!

Ik heb al overwegend slechte ervaringen over Implanon gehoord, maar heb het zelf nooit gebruikt.

Succes met de keuze!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]