< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er ook gaan voor een 1e kindje?
13/04/2008 @ 20:07
Anke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
SMJD, gaaf dat je je kleine al voelt!!!
Dat zou wel heel snel zijn als je al een voetje voelt, ik voel het nog niet!!
Maar voel wel dat het super druk is in m'n buik op sommige momenten.

Nou, hier een druk weekend gehad, we hebben heel Nederland door getoerd (bij wijze van) dus ik heb het wel gehad.
Maar eerst voor de echo, het begon goed... de kleine lag vrij goed met het gezicht in beeld, maar net met een stukje placenta????? voor het gezicht.
Handjes erbij, heel lief.
Toen de benen bekeken, voeten die lekker druk aan het stampen waren.
Alle metingen gedaan, alles prima op schema.
En even later weer terug naar het gezicht en toen begon de "ellende" de kleine besloot dat het eigenlijk wel genoeg was geweest en ging met 2 handen voor het gezicht liggen.
Eerst nog even laten zien dat de voeten ook nog voor het gezicht konden .
En dat bleef zo en toen keerde het ons de rug toe....
Dus de echoscopiste zei, neem deze DVD met film en cd ROM met foto's maar vast mee en dan kom je over een week of 4 gewoon terug, dan is het kindje ook wat voller en dan gaan we gewoon voor niks nog een keer kijken.
Wat een geluk!!!! Dus we mogen 2x!!
Maar de foto's die we nu hebben zijn wel mooi, zie hier:

http://www.mijnalbum.nl/Album=7TEC34PE

Kindje was nu 670 gram en het geboortegewicht werd geschat op 3600 - 3800 gram.
We gaan het zien, wij waren allebei grote baby's, haha.

En we hadden gordijnen gekocht, in eerste instantie had ik iets heel anders in gedachten.
Op dat moment vond ik de gordijnen (ze worden nog gemaakt door m'n moeder) ook erg leuk, maar eenmaal thuis sloeg er echt een gigantische twijfel toe.
Dus ik ben bang dat ik toch een miskoop heb gedaan.... .
Gelukkig was de stof niet zo heel duur, dus als ik ze echt niet meer wil gaat m'n moeder er dekbed overtrekken van maken, het is gewoon puur katoen.
En mijn man was gelukkig ook niet boos, het maakt hem niet zoveel uit, hij laat mij gewoon nog even rondkijken en we zien dan wel wat eruit komt.
Voel me zoooo stom.

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 11:01
SMDJ

hey iedereen

anke mooie foto's ze

ja super dat ik die kleine al voel

jammer van de gordijnen maar kan gebeuren he

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 12:43
snuitje

Anke mooie echo'fototjes zeg !!!

En wat jammer van die gordijnen, maar dat zal iedereen wel eens hebben hé, een miskoop.. en als je er toch nog iets nuttigs mee kan doen, voel je dan maar niet te schuldig ervoor hoor... als je voor lange tijd tegen gordijnen op moet kijken die je toch eigenlijk niet zo mooi vind, das ook niet fijn hé... en dit stomme gevoel ben je weer snel kwijt hoor !

Link naar deze reactie
14/04/2008 @ 23:41
Anke

Ja mooi is ons kleintje he, dat dat gewoon in mijn buik zit... zo gek.
En die gordijnen, mijn man gooide het al gewoon op de hormonen.
Ik kijk gewoon verder en vind ik niks anders, dan nemen we gewoon deze.
Voordeel met deze stof is, ze kunnen heel lang mee omdat het niet baby-achtig is.
Het is beige, met lichtblauwe en rode strepen.
De ene keer denk ik, niet zeuren, het zijn maar gordijnen, je vond ze leuk dus ophangen.
En dan denk ik weer, het liefst wil ik iets schattigs... zucht...
Komt ook weer goed.
Volgende week wordt er nog meer geregeld en gedaan.

maandag komt het kamertje, en heb ik intake gesprek van de kraamzorg
dinsdag komt iemand van het gastouderbureau voor een intake gesprek.
Ben ontzettend benieuwd.

Hoe gaat het met jullie verder???

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 00:06
snuitje

en hoe was het geweest Anke?

Met mij gaat het goed... ben wat minder opt forum aanwezig omdat ik geniet dat ik geen pijn meer heb en meer dingen terug kan doen...
Wel beetje bang dat ik over 5 weken te horen krijg dat er geen eisprong is geweest... we zijn toch al goed ons best aant doen !

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 12:27
Anke

Snuitje, begrijpelijk dat je even wat minder komt kijken, is toch wel lekker dat je meer kan.
En die angst, ik hoop zo voor je dat die onterecht is!
Alles zag er zo goed uit met de operatie, een betere manier om dat te zien is er niet.
Daar kan geen echo tegenop!!

En eh, hoe was wat geweest???

Haha, er gaat hier nu echt een buik in de weg zitten, m'n broek aantrekken bijv gaat steeds moeilijker op de oude manier.
En ik voel het nu toch echt trekken als ik op mn zij lig in bed.
Heb vannacht m'n deken onder m'n buik gepropt, zodat het een klein kussentje was.
Maar goed, dat hoort erbij.

Net een selectie kaarten gemaakt die ik leuk vind, nu mag manlief dat ook nog even doen, even kijken of we overeen komen.

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 12:40
snuitje

ah oops ik dacht dat dat intake gesprek gisteren was (maar volgende week dinsdag bedoelde je vast)... daarop vroeg ik dus hoe was het geweest..

Ja je hebt gelijk alles daarbinnen ziet er goed uit ! Dus gaat het vast en zeker eens in werking schieten !

Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 19:20
Lieke

Online Status Bekijk profiel
Hey,

Hier begint alles heel druk te worden... Ons kamertje is bijna af, en gelukkig maar want net telefoon gehad dat het donderdag al geleverd zal worden...
Gisteren voor de suikertest gegaan en dan maar ook nog eens het hartje beluisterd en amai wat een mooi geluid! Nu wordt het echt heel duidelijk! En die kleine maar stampen tegen dat apparaatje! Voor de rest was alles in orde, bloeddruk begint wat hoger te worden en tot nu al 3kg bijgekomen, och als t allemaal zo goed blijft lopen ben ik gelukkig! Vrijdag heb ik resultaat van de suikertest, dus duimen he!
Volgende week vrijdag moet ik dan ook nog eens mijn praktisch rijexamen gaan doen! Help... Allemaal duimen he! En daarbovenop gaan we volgende donderdag onze eerste les over zwangerschap en bevalling volgen EN gaan we volgende zaterdag de geboortelijst definitief leggen... En als ik daartussen nog wat tijd vind, zou ik willen slapen want ik begin echt vermoeid te raken! T werken en zoveel regelen daarbuiten wordt zwaar!

Vele groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 20:13
SMDJ

hey iedereen

lieke super dat het kamertje bijna geleverd wordt he
ja werken en zwanger is vermoeiend he
merk het ook omdat ik heel slecht slaap met momenten en anders heel goed maar toch niet uit bed kunnen s morgens

snuitje fijn dat het beter met je gaat he

Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 13:24
Anke

Snuitje, klopt, volgende week maandag heb ik intake van de kraamzorg en volgende week dinsdag intake van het gastouder bureau.
Tuurlijk gaat het daarbinnen nu een keer werken, daar moeten we nu gewoon vanuit gaan.
Het heeft daarbinnen toch genoeg waarschuwingen gehad.

Lieke, fijn dat alles zo snel geleverd kon worden!
Gaaf, dan wordt het steeds echter he.
En jullie hebben het even heel druk ineens, maar als dat achter de rug is kun je even rusten.
Heel veel suc6 met je rij examen, ik ga heel hard duimen.

Zie dat jullie (jij en SMJD) ook slecht slapen.
Pff, mijn blaas komt nu echt in de verdrukking, dus om de zoveel tijd moet ik m'n bed uit.
Heel vervelend.
En ik kan niet meer zo makkelijk draaien en op m'n zij liggen.
Maar goed, als dit alles is en dat hoort er gewoon bij!

Hier hebben we allebei een lijst gemaakt met de kaarten die we het leukst vonden, nu liggen ze op de grond en kunnen we een keuze gaan maken.
Maar dat is nog moeilijker dan ik dacht.
Gelukkig helpt de kat ook mee uitzoeken:

[img]http://i32.tinypic.com/2uq2hb7.jpg[/img]

En we hebben gister een geweldige lamp besteld voor op het kamertje, ik moest meteen heel hard lachen toen ik em zag!
Mijn man vond em ook helemaal leuk, niet zo standaard...

[img]http://i31.tinypic.com/rw6n4k.jpg[/img]

Verder is de kleine weer erg druk de laatste paar dagen, waarschijnlijk weer zo gedraaid dat ik het optimaal zie en voel bewegen!

Link naar deze reactie
19/04/2008 @ 18:28
Lieke

Hey,

Ja amai, de nachten worden echt wel zwaarder, soms sta ik alle 2uur op om naar het toilet te gaan... Maar soms ben ik zo vermoeid dat ik gewoon doorslaap en dan plots wakker word met pijn omdat ik mij al zolang aan het inhouden ben... S wel lastig! En ik ben zo lui aan t worden, precies dat alles mij een inspanning kost... Maar genoeg geklaagd ik geniet echt van het zwanger zijn!

Wij moeten nu nog op zoek gaan naar geboortekaartjes en doopsuiker... Ik heb zo t gevoel dat we echt nog veel moeten doen... Ik wil ook niet te veel doen de laatste maand, dan moet alles al klaar staan... Dan kan ik op mn gemak aftellen!

Vele groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
19/04/2008 @ 22:11
SMDJ

hey iedereen

ja inderdaad slecht slapen das hier gewoon een grote ramp en dan is alles overdag te veel

maar je voor de rest nergens last van dus das goed he

lieke ja moet ook nog achter kaartjes gaan zoeken wil ook alles optijd zodat ik rustig kan aftellen he

Link naar deze reactie
20/04/2008 @ 21:18
Anke

Wij hebben hier 2 geschikte kaarten kunnen vinden.
Ben benieuwd welke het uiteindelijk gaat worden.
Ik vind ze allebei even leuk...

Link naar deze reactie
22/04/2008 @ 03:20
Anke

Vandaag heb ik de kraamzorg op bezoek gehad, even een intake gesprek.
Gekeken naar speciale wensen van mijn kant en uitleg hoe de kraamzorg werkt.
Alvast het boek gekregen waar straks alle aantekeningen van de kleine in worden gemaakt en nog wat meer informatie, maar dat moet ik nog even goed doorlezen.
We gaan het zien nadat ik ben bevallen.

En we zijn natuurlijk ook aan het kamertje begonnen...
Commode zit in elkaar, was nog een heel karwei zeg!
Jeetje, IKEA is er niks bij, hahaha.
En het bedje.... wij zetten alles in elkaar, monteren de beugeltjes voor de lattenbodem, en toen hadden we zoiets van, dat is wel heel hoog voor een lattenbodem, zeker als er nog een matrasje op moet komen.
Hahahahaha, hadden we het bedje verkeerd om gemonteerd, de onderkant zat boven!
Morgen gaan we aan de kast beginnen en gaan we kijken hoe we het neer willen zetten.
We hadden al een idee in ons hoofd, maar nu het staat is het niet zo leuk als gedacht.
Dus het wordt nog even schuiven en kijken.

Oh, en we hebben vandaag ons geboortekaartje besteld.
Begin juni krijgen we een proefdruk.
Morgen intake gastouder bureau en dan is het al nodige weer geregeld.

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 14:25
snuitje

Anke zalig zeg dat alles zo in orde komt al ! Dan kun je erna lekker genieten van het einde van de zwangerschap hé, zonder te moeten stressen of je zorgen te maken...

ik heb net gynae gebeld...

de consulente wist niet of ik nu een kortere afspraak moest maken dan 17 mei... ze ging me doorverbinden met de gynae en die vroeg: wanneer hebt ge afspraak, ik zeg over 19 dagen. (had het gelukkig uitgeteld) en ze zei oké dan houden we die afspraak en dan kijk ik dan of er een eitje groeit en een spontane eisprong, of dat er al een eisprong geweest is.

Ik zeg daarop : maar zijn we dan misschien niet te laat?

zei ze heel verbaasd : jamaar ge moogt betrekkingen hebben hé.

ik zeg : jaja.. maar ik moet dan geen opvolging tussen in nog?

nee zei ze.

toen zei ik, mag ik er dan vanuitgaan dat ik nu ook een eisprong gehad heb dan?

daarop zei ze : die kans is heel groot ja dat er een eisprong geweest is. (maar niet heel zeker dus).

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 20:08
SMDJ

hey iedereen

anke super dat alles bijna in orde is he

snuitje goed zo nu nog de volgende stap he

hier was de echo super alles oke organen oke
en hij zei ook een

Link naar deze reactie
02/05/2008 @ 13:05
Anke

Dank je wel meiden!!
Bij jullie gaat het ook goed!
SMJD, fijn dat de echo zo goed was!
Altijd weer zo'n geruststelling!!

Snuitje, wat past je lichaam zich goed aan zeg!!
Misschien geen zwangerschap, maar wel een prachtige cyclus helemaal uit zichzelf.
En dat zonder medicatie!

Hier gaat het nog steeds heel goed!!
De kleine groeit als kool en af en toe voel ik iets tegen m'n rib aanduwen (iets minder fijn).
Vooral tegen de avond gaat het tekeer in m'n buik, mijn man kon afgelopen nacht niet slapen van het getrap tegen z'n arm (gelukkig lag ik eindelijk es een keer heel diep te slapen) dus hij moest zich maar omdraaien.
Ik geniet nog steeds met volle teugen van die kleine in m'n buik, het werk gaat nog lekker en de verloskundige blijft tevreden.
Maar, ik ben nu wel sneller buiten adem, voel me net iemand met zwaar overgewicht, hahaha.
Af en toe flink last van maagzuur, maar over het algemeen valt dat ook nog wel mee.
Tja, weinig bijzonderheden te melden!
De kinderkamer staat.
De gordijnen gaat m'n moeder volgende week maken, de wieg is weer wit gespoten (echt een oude familie wieg)
Alleen wachten we nog op de lamp, want daar zit nog een verhaal aan vast.
De lamp besteld, hij zou de volgende dag verstuurd worden.
Gelijk die avond het bedrag over gemaakt.
2 dagen later geen lamp.
Mail gestuurd, geen reactie.
Nog een mail verstuurd een dag of wat later, nog geen reactie.
Nummer gebeld, lijn afgesloten.
Alleen op zaterdag was de beste man via een 06 nummer te bereiken (beetje vreemd), die nam hij niet op na paar keer proberen.
Verder gezocht op internet, kom ik op een site met talloze reacties van andere klanten die dus zijn opgelicht, van 10 euro tot wel 500 euro.
Allemaal mooie beloftes waar niks van terecht kwam.
Mijn ouders wonen in de buurt van die zaak en mijn moeder is op maandag langsgereden, zaak staat leeg.
Volgens de buurman is de man niet te vertrouwen, hij is ongeveer een maand geleden met de noorderzon vertrokken en hij (de buurman) krijgt nog 5000 euro borg van hem.
Dus woensdag aangifte bij de politie gedaan wegens oplichting.
Op advies van de politie de man toch nog een mail sturen en proberen om er boven te staan, kijken of we het geld terug kunnen krijgen.
Dus ik een mail verstuurd met daarin het dreigement dat we aangifte gaan doe als hij het geld binnen 2 dagen niet op onze rekening teruggestort heeft.
Ineens kreeg ik een mail terug, dat het geld niet op zijn rekening stond en dat hij daarom nog niks heeft verzonden.
Na een hoop heen en weer gemail kreeg ik vanmorgen een mail dat de lamp vandaag is verstuurd.
Dus ik ben erg benieuwd.
Morgen of anders dinsdag moeten we de lamp dus in huis hebben.
Bestel dus nooit bij lamp.nu

Link naar deze reactie
02/05/2008 @ 17:12
snuitje

ja ik ben ook voor 1 keer dit jaar trots op mijn lichaam

Mag wel ook eens... want ik heb al vaak me enorm slecht gevoeld over mijn "falen", ook al mag ik dat niet zeggen... zo voelde het aan. En nu ben ik zo trots dat ik een normale cyclus gehad heb, althans denken wij en de gynae... 100% zeker is het niet dat ik een eisprong gehad heb hé.

Zeg amai, en dat was zo n supercoole lamp ! Hopelijk krijg je ofwel je geld terug ofwel snel de mooie lamp ! Wel erg zeg, ge hebt genog geluk dat die man zijn mail nog beantwoord nu !

Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 22:49
Lieke

Hello,

Lang geleden hè! Ik begin steeds minder en minder tijd te vinden om online te komen! Moet nog zoveel doen!!! Ons kamertje staat ook al zo goed als helemaal in elkaar! Foto's volgen nog wel...
Ik voel de baby nu ook iedere dag, soms heel de dag en nacht door en het gevoel dat hij/zij mijn ribben aan het tellen is, ken ik ook al! Maar ja, ben sowieso blij dat ik nu eindelijk t kindje goed voel!
Amai Anke, wat een verhaal over die oplichter! Hopelijk komt de lamp toch nog aan! Wij moeten trouwens nog een gaan zoeken...
Pfff t wordt nog een zoektocht om alles bijeen te krijgen, heb nog steeds geen geboortekaartjes ook niet, en moet nog op zoek naar doopsuiker... Aiaiai en deze maand moet ik vaak ook op zaterdag werken dus t wordt wat druk!
Snuitje, hopelijk krijg je dan ook goed nieuws op je volgende controle!

Vele groetjes,

Lieke

Link naar deze reactie
04/05/2008 @ 12:50
SMDJ

hey iedereen

anke wat een verhaal van die lamp he

lieke fijn dat je u kleine zo goed voelt bewegen he

snuitje hopelijk inderdaad goed nieuws he deze ronde

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]