< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » We geven niet op: we gaan voor een kindje in 2009!

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
We geven niet op: we gaan voor een kindje in 2009!
16/04/2008 @ 09:05
lauie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo dames,

Marylene, een jaar duurt lang he. Heel stom maar ik had ook ergens wel heel erg hoop dat ik gewoon binnen een half jaar zwanger zou zijn. Ik hoop dat je donderdag goed nieuws krijgt. Gaan ze dan ivf doen? Of krijg je dan clomid of zoiets? Ja het is echt raar dat je zo jong al vruchtbaarheidsproblemen hebt. Maja we kunnen het beter nu weten dan wanneer we 35 zijn. Ik voor je! BETERSCHAP!

svb81, ik neem al een hele tijd foliumzuur, je weet immers maar nooit. Je moet eigenlijk 2 maanden voordat je gaat proberen al beginnen.

ann, balen van die lange irritante . Ik denk dat het nu ook wel lijkt of veel jonge vrouwen vruchtbaarheidsproblemen hebben doordat er steeds meer vrouwen zijn die op jonge leeftijd gaan proberen. Je ziet daarin wel weer een verschuiving. Eerst was het alleen maar cariere maken nu mogen kindjes ook weer op jonge leeftijd.

jelena, ik voor jou dat het weer snel raak mag zijn. Een miskraam lijkt mij erg moeilijk, zeker om dat te verwerken.

xena, in Nederland gaan we idd gelijk door naar de verloskundige en mogen we meestal pas met 12 weken komen.

Nou verder niet veel te melden. Ben al weken erg moe en twijfel of ik me ziek moet melden. Maja vind het ook weer zo'n vage reden.
Groetjes lauie

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 09:35
Marylene

Goeie morgen dametjes,

Na een maand en 10 dagen te moeten wachten en aftellen naar mijn afspraak is het morgen eindelijk zover. Ik ben echt super blij... Morgen weten we het resultaat van mijn ventje zijn zaadonderzoek. Als dat goed is start ik met clomid om de eisprong op te wekken, is het zaad niet goed dat moet er eerst een nieuwe staaltje binnen en dan word het eerst IUI, maar dat gangt allemaal van het staaltje af... is het zo slecht dan word het IVF. Maar ik ben der van overtuigd dat het staaltje goed zal zijn. (Ik hoop het gewoon heel erg voor mijn ventje, ik denk dat dat één van de ergste dingen is voor een man om te horen dat hun zwemmertjes niet goed zijn. Het is hun mannelijkheid e) Morgen weet ik alles en ik geef toe nu ik er zo aan zit te denken dat de zenuwen in mijnen buik stillekes aan toch in gang schieten.

Mijnen hoest beterd ook niet, word alleen maar slechter van die pillen... maar ik pak ze wel uit, zou niet graag een longontsteking krijgen...

Tot schrijfs, knuf Marylène xxx

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 11:00
Jelana

Spannend Marylène, hopelijk positief nieuws!!

Zouden jullie soms ook niet de klok willen wat rapper doordraaien?
Ik begin wat ongeduldig te worden om weer te starten met klussen. Ik wacht nu de af maar die onzekerheid van hoever ik nu zit, vind ik niet zo plezant.

Ik heb nu soms wat tekens dat ik denk , ze komen eraan (zou wel te vroeg zijn, maar is niet erg). Ik heb lage onderrug pijn, steken in mijn borsten en wat krampjes in de onderbuik.
Geduld is een schone deugd, zeggen ze, ja maar ik heb er schoon genoeg van.

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 11:25
Marylene

Ik heb elke cyclus gespannen borsten dat het niet normaal is. Doet echt soms zoveel pijn dat ik mijn bh niet kan verdragen... maar tis niet door een zwangerschap, is gewoon mijn lichaam... dan pijn in mijn onderrug en zo wat steekjes hier en daar, klinkt allemaal heel bekend voor mij... maar ja, moesten ze nu tegen mij zeggen je bent zwanger, geen haar op mijn hoofd die het zou geloven. Ik heb overlaatst een dikke week elke ochtend zo misselijk als wat gezeten... niet zwanger. Ik zou idd de tijd ook willen doordraaien maar dat gaat niet en we zijn ook niet de enigen he. Moest alles wat we willen zo maar met een vingerknip gebeuren... we zouden voor niets nog de moeite doen en ons inzetten... Nu hebben we weer een beetje een doel van dat willen we en gewoon blijven klussen, en vooral er nog heel veel genot en plezier aan hebben. Als er kindjes zijn kan dat ook niet meer gelijk welk moment en op gelijk welke plaats

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 11:25
snuitje

lauie, ik vind het wel heel mooi wat jij daar zegt... dat Marylène jong is en toch al vruchtbaarheidsproblemen, maar dat ze t beter dan nu kan hebben dan wanneer ze al 35 was... eigenlijk is dat wel hé... ik heb het ook heeeeeel moeilijk gehad om te aanvaarden dat ik toen ik stopte met de pil 22 was, en er niks werkte in mijn buik.
Maar anderzijds... godzijdank dat ik het zo snel weet.. want als ik er pas heel laat achter kwam, en DAN nog eens jaren moest wachten...

Marylène... je weet het hé meisje, ik duim superhard voor je en ik denk ganse dag aan je morgen! Alles gaat vast goed zijn, ook met de staal van je schatje !
Het is idd hun mannelijkheid... maar ik persoonlijk was toch ook erg gekrenkt in mijn "vrouwelijkheid" laatste maanden... maar heb het aanvaard dat we geen spontane zwangerschap zonder hulp zullen hebben.

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 11:56
lauie

snuitje, idd ik voel me ook wel minder vrouwelijk door al het 'gedoe'. Mijn ventje vond het ook wel moeilijk dat we nu echt alles gingen onderzoeken. Hij zei'ja straks weten we nu al dat we niet zwanger kunnen worden'. Toen zei ik ook tegen hem beter nu dan over 10 jaar wanneer het bijna te laat is. Je kan wel je kop in het zand steken maar je moet er toch een keer aan geloven. Ik ben wel heel bang dat we straks slecht nieuws krijgen. Ik vind het knap dat je het al aanvaard hebt!

marylene, ik denk ook aan je hoor! (sommige) Mannen zijn dan idd aangetast in hun mannelijkheid. Mijn ventje ziet er nu ook al tegenop dat hij dat misschien ooit te horen krijgt. Ik voor goed nieuws voor je! Laat je het ons weten?

jelena, onzekerheid is idd niet leuk. ik dat ze snel mogen komen (of helemaal wegblijven natuurlijk)

Wij (mijn ventje en ik) hebben de streng verteld dat ze de komende negen maanden niet meer welkom zijn! Kijken of dat helpt!

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 12:11
Marylene

Is idd een hele mooi opmerking van je lauie. Of ik het ondertussen al helemaal aanvaard heb, neen... Maar ik verdring dat gevoel wel, ik moet positief blijven want mijn ventje is nen doemdenker... en als ik dan ook zo bezig zou zitten dan zouden we der beter mee stoppen. Maar onze kinderwens is zoooooooooooo groot dat we ons eigenlijk al verplicht hebben er over te babbelen, de behandelingen en vooral waar we de lijn trekken... want ik heb voor mezelf uitgemaakt, als ik tegen mijn 30ste niet zwanger ben en nog geen kindjes heb dat ik er een paar adopteer. Vond het persoonlijk heel erg moeilijk om daarover te praten en mijn ventje ook... Ook hebben we het al over donors gehad, bij mij en ook bij mijn ventje. Hij is daar heel rechtuit in en als het niet van zijn zaad kan dan liever voor hem adopteren. Anderzijds weet hij dat ik er toch wel alles aan wil doen om zelf mijn kindje te dragen... Dus heeft hij me wel al laten weten als het echt moet... dat hij wel zou instemmen met een donor. Maar zover zijn we nog niet en ik hoop eigenlijk dat we nooit meer over zulke onderwerpen moeten babbelen... Tis raar he, hoor mij hier nu eens bezig, ik ben 24jaar. En te denken dat ik uit een gezin van 6 gezonde kinderen kom, mijn mama is de oudste van 10 en mijnen papa heeft 3 zussen... Iedereen is zoooooo vruchtbaar... Ikke dus niet... Maar morgen is het wel mijnen dag... Nu dat het goed verloopt, maar kheb er zo'n goed gevoel bij... mss morgenochtend volledig omgekeerd... Neen ik blijf erin geloven en hoop doet ons leven e

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 12:38
snuitje

lauie toen ik pas met de pil gestopt was en al dacht dat ik overtijd ging, toen heb ik ook heel streng gezegd dat de 9 maand niet meer mochten langskomen !

En raar maar waar, dat deden ze ook ! Maar ik was niet zwanger hoor... gewoon geen eisprong en geen dus...

Dus ik ga dat niet meer zo zeggen hihi... ik zeg nu tegen mijn ventje zijn zaad dat ze mij snel moeten bevruchten als er een eitje is !

Ik heb me daarstraks trouwens verkeerd uitgedrukt... aanvaard heb ik het ook niet eigenlijk, maar ik heb me er nu eventjes wel momenteel bij neergelegd dat het zo is, en heb de operatie ondergaan... wil er alles voor doen om een eigen kindje ook te kunnen dragen ! En dus heb ik me er bij neergelegd dat ik liever hulp krijg zodat het mogelijk wordt... dan te wachten en te proberen terwijl er toch geen eisprong is.

Maar aanvaarden, bwa ik denk dat je dat pas kan aanvaarden als het achter de rug is, als je een babytje vast hebt en beseft ... het is ons gelukt !

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 21:46
Xena

@Marylene: Spannend voor jullie morgen!! Ik duim voor goed nieuws!!!

@Jelana: lastig he, als je niet weet waar je in je cyclus zit. Die onzekerheid is echt vervelend! Hopen dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt en er weer voor kunt gaan

Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 08:56
lauie

Hallo meiden,

Marylene, alle in huis branden vandaag voor jullie!
Wij hebben ook zulke gesprekken gehad. Mijn ventje wil liever ook geen donor mocht zijn zaad niet goed zijn. Maar ik wil zo graag dat kindje in mijn buik voelen, een echte zwangerschap meemaken. Ikzelf weet eigenlijk ook niet of ik een eiceldonor zou willen. Ik denk dat bij ons de lijn wordt getrokken door geld. Hier in nederland krijg je maar 3 ivf pogingen vergoed, daarna moet je het zelf betalen, dat is ongeveer 4000,- euro per keer. Dat kunnen we helaas niet maandelijks doen haha. En idd als we ze zelf niet kunnen krijgen willen we ook graag adopteren.

Snuitje, ik denk idd dat aanvaarding pas achteraf komt. Nu moet ik wel zeggen dat ik wel hoop krijg van alle succesverhalen hier op het forum, onze tijd komt wel!

Onze 'groene' periode komt er weer aan. Dat is als ik een cyclus van 30 heb en een eisprong haha. Ach ja dan maar gewoon voor de lol klussen. Gelukkig is mijn ventje meneer positivo want ik ben het de laatste dagen niet meer zo.

nou meiden de groeten weer! lauie

Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 09:42
Jelana

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Dus blijven klussen!!
Er moet iemand eens een uitzondering vormen.

Ik heb mijn plezier teruggevonden in het klussen. De eerste keren was ik te gespannen en dacht telkens dat er nog iets kapot zou kunnen gaan. Maar het is nu al veel beter en wij zijn onze schade aan het inhalen. Goed oefenen, zodat we straks in topvorm zijn als we er weer kunnen voor gaan.

Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 09:43
Jelana

Marylène veel succes vandaag!!

Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 11:32
Marylene

Al die kaarjes hier voor mij , super lief van jullie en ik zal ze nodig hebben. Ben al op van deze ochtend 4uur... Terug wakker door een hoestbui dat het niet normaal was... mijn pillen slaan niet zo goed aan, en dan de gedachte voor straks die in mijn koppeke opkwam. Toen was het helemaal om zeep... ik loop al bijna gans de ochtend te schremen... Kheb zooooooo schrik om slecht nieuws te horen te krijgen... En mijn ventje kan absoluut niet meegaan... Mijn zus gaat wel mee maar das niet hetzelfde he.
Ik was zo positief de laatste dagen en nu kan ik gewoon niet positief denken... Wat als het zaad toch niet goed is... Hoe moet ik dat dan aan mijn ventje gaan uitleggen... Man man echt ik weet met mezelf geenen blijf...

Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 11:49
ann

Ik ook mee voor goed nieuws hoor! Probeer je wat te ontspannen, je kan er toch niks aan veranderen he! Tegen vanavond weet je meer, en dan kunnen jullie vooruit beginnen denken he, kijken wat er kan en moet ondernomen worden! Positief blijven he!!!!
Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 12:43
ratje

Marylene, kop op meiske! We duimen allemaal dat het goed komt!

Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 16:40
Marylene

Ik ben terug en het was absoluut niet goed...

Heb al zitten schremen en moest mij bij den gyn mij goed inhouden.
ze hebben mij zelfs niet onderzocht... We zijn aan het sperma blijven hangen. Het begon nogtans heel goed, heel veel zwemmertjes, goed beweeglijkheid... En dan de vorm... Geen enkele heeft een goede vorm... Dus nu zo vlug mogelijk een nieuw staaltje en nieuw onderzoek. Dan op 8 mei om 13h moeten we SAMEN er zijn. Dan word er beslist na het nieuw onderzoek welke behandeling er zal gebruikt worden. Maar het zal 9 op 10 IVF worden... Ik ben der kapot van, heb mijn ventje gebeld en hem gevraagd zo vlug mogelijk naar huis te komen. Ik wil het niet aan de telefoon uitleggen. Zo nu ga ik mij in mijnen zetel plasseren en nog een beetje .

Merci voor de en het Spijtig maar het is niet voldoende geweest...

Dikke knuf, Marylène xxx

Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 20:14
Ann

@Marylene: he, wat spijtig meid, dat het geen goed nieuws was... Ik kan me heel goed inbeelden dat het een harde klap is voor je... Maar er is blijkbaar een oplossing, dus kan het dan misschien ineens heel snel gaan he! Het is erg goed dat jullie nu al weten wat het probleem is, en niet over vijf jaar of zo. Dus nog niet meteen de moed opgeven he! 't Zal misschien niet lukken op de manier waarop je dacht, maar je wordt mama hoor! Niet aan twijfelen!!! Dikke knuffel!

Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 20:21
Xena

Jeetje Marylene, wat een vervelend nieuws!! Ik snap echt wel dat je hier even flink kapot van bent. Spannende tijd blijft het nu nog even weer voor jullie. En dan 8mei meer nieuws.
Ik blijf voor je duimen!!!

Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 21:15
svb81

Marylène toch, kvind het zo jammer dat je er geen voldoening hebt uitgehaald. Maar ondertussen weet je wel wat het is. Nu moet je wel weer wachten tot 8 mei, maar blijf positief hé meid, jullie zijn een klein stapje verder en jullie komen er echt wel .
Hoe gaat het anders met je gezondheid?

Xena, heb je al last van kwaaltjes?

Link naar deze reactie
17/04/2008 @ 23:07
ratje

Marylene, oooh ik vind dit zo jammer voor jullie. Ik kan me voorstellen dat jullie hier niet goed van zijn. Veel succes bij de volgende controle. Ik hoop dat het toch goed komt.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >