[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 14/04/2008 @ 17:24 annelien | Hey iedereen, Onze kleine meid is nu bijna 6 weken oud (4550gram, 55c. Is het normaal dat ze's nachts wakker wordt om 01u30, 4u30, 7u30 omdat ze honger heeft? Ik geef borstvoeding, maar de eerste voeding gebeurt met een flesje en dat drinkt ze met gemak 160ml. Toch heeft ze dan na 3 weer honger. Overdag kan ze wel 4u doorslapen. Als ik afkolf heb ik ongeveer 220ml melk, dus normaal kan ze niet te weinig hebben. Ze heeft wel last van reflux, dit is nu doormiddel van Zantac beter onder controle. Slapen jullie kindjes wel al door? Tips? Bedankt voor de reacties. Annelien ![]() |
| 14/04/2008 @ 17:30 Carolinetjebuijsse | Hey Mijn zoontje is 7 weken en ben gestopt met borstvoeding omdat ik hem elk uur moest aanleggen en dit was niet meer te doen voor mij en hij staat op 6 flesjes wat eigenlijk ook nog teveel is hij is echt een eterke ze hij heeft ook last van reflux en neemt ook zantac wat ook beter is voor hem En slapen oei oei is zeker nog geen sprake van bij mij hoor hij slaapt bijna niet en als hij slaapt is het 2 uurtjes max. en dan constant wenen en altijd honger Soms denk ik echt dat er iets mis is maar hij is net thuis van het ziekenhuis want hij was opgenomen en hij zou kern gezond moeten zijn Groetjes |
| 14/04/2008 @ 17:43 Alice | wat dat betrefd heb ik dus veel geluk met mijn kleine meid(5weken) 08u borstvoeding ongeveer 45min. wakker 12u borstvoeding ongeveer 1u wakker 16u30 borstvoeding en 1u wakker ze wordt dan rond 19u effetjes wakker, dan knuffel ik met r en valt ze in mn armen in slaap en slaapt ze verder in haar bedje tot 20u30 dan gaat ze in badje, borstvoeding en slapen tot 04u dan drinkt ze weer 20min en valt ze gelijk in slaap tot acht heeerlijk! Is wel gemakkelijk als je ook nog een kindje van 2 hebt rondlopen In het begin stelde ik me vragen bij dit schema, krijgt ze wel genoeg binnen enzo maar ze komt heel netjes aan, heeft altijd volle plasluiers. bij de geboorte woog ze 3500 gr en nu 5 weken later ( ondanks het rs virus wat ze heeft gekregen toen ze amper 5 daagjes oud was) weegt ze alweer 4460! zo zie je maar alle babytjes zijn anders, al moet ook ik er snachts 5 keer uit vanwege beginnende nachtmerries bij mn zoontje succes aan iedereen! ![]() ![]() ![]() |
| 14/04/2008 @ 18:15 karen | Hallo Annelien, Mij lijkt dit heel normaal hoor. Elke baby is anders natuurlijk. Mijn dochtertje heb ik tot 8 weken om de twee uur BV moeten geven en ook 's nachts en toen ze 8 weken was sliep ze opeens door van 21u30 tot 's morgens een uur of 6. Mijn zoontje nu is bijna 5 weken en nu moet ik er sinds drie weken enkel nog één keer uit rond 3u30-4u30 afhankelijk van nacht tot nacht en meestal ligt zijn laatste voeding tussen 21u30-22u. Daarna slaapt hij dan weer tot 7-8u 's morgens. Een echt ritme zit er ook nog niet in hier hoor, maar het is een heel verschil met mijn dochtertje enkele jaren geleden. BV vraagt in het begin veel van de mama, maar ik wil het ook nu toch weer zolang mogelijk doen aangezien het toch ook wel een speciale band is die je hebt met je kindje. Succes aan iedereen. |
| 15/04/2008 @ 09:11 annelien | Hey iedereen, Bedankt voor de reacties! Ons kleine meid slaapt overdag zeer afwisselend. De ene dag slaapt ze 3u aan een stuk, de andere dag is ze wakker van 8u tot 16u. Je kan er geen tijdsduur opzetten en elke dag is het afwachten. Wanneer ze wakker is ligt ze meestal te spelen (rondkijken, lachen), in relax, speelmat. Wanneer ze overdag veel wakker is is ze 's nachts ook wakkerder. Groetjes |
| 16/04/2008 @ 10:42 Anoniem | Mijn dochtertje is nu bijna 10 weken, en toen ze ongeveer 5 of 6 weekjes was zat ik een beetje met hetzelfde "probleem". Ze huilde best veel als ze wakker was, en als ze goed sliep was het echt een vrolijkerd. Ik heb het boek van Ria Blom gelezen: regelmaat en inbakeren, en heb daar heel veel aan gehad! Zij zegt dat babytjes van die leeftijd maximaal een uurtje tussen elke voeding wakker kunnen zijn, dus slapen, eten, knuffelen/spelen, slapen enz.... Wij zijn dit ritme in gaan voeren en hadden binnen een paar dagen een ander kindje!! Ik had ook het probleem met de borstvoeding dat ze soms ieder uur wilde drinken, en toch leek ze niet tevreden.. ze is in die periode dan ook teveel aangekomen, en achteraf gezien was ze gewoon oververmoeid! Nu slaapt ze veel, word wakker voor de voeding, is super tevreden en doet het perfect! Hopelijk hebben jullie er iets aan, want natuurlijk is ieder babytje verschillend, maar ze moeten echt veeeeeeel slapen! ![]() |
| 18/04/2008 @ 18:21 | voedingschema en nacht wij hebben het geluk dat ons zoontje als doorslaapt vanaf anderhalve week oud! hij is nu vijf weken oud en krijgt de laatste voeding (borst) tussen 22u en 23 u en slaapt dan door tot zeven uur smorgens!! we hebben nog nooit snachts op moeten staan! overdag krijgt hij zes keer borstvoeding met drie uur tussen als we hem zouden laten doen zou hij soms om het half uur willen eten maar dit werd ons te zwaar daarom hebben we er nu zelf een ritme in gebouwd en dit lijkt te werken! succes aan iedereen |
| 14/05/2008 @ 16:11 nijn | wakkere baby Hoi, Onze kleine meid 6 weekjes nu is meer wakker dan ze slaapt zowel 's nachts als overdag.Overdag slaapt ze nauwelijks en is na haar voeding gemakkelijk wakker tot aan de volgende voeding vaak erg huilerig en lastig .Rond 21 uur een uurtje na haar voorlaatste voeding valt ze in slaap maar is er terug na 2 uur.Ze heeft een strak eetschema gekregen van de Ka (8 u 12u enz)Ze heeft last van reflux en neemt hiervoor Zantac en gaviscon.Dit neem ze sinds vrijdag en lijkkt te helpen geeft minder terug maar de rest het huilen overmatig slikken en slecht slapen blijft.Ze drinkt 6 flesjes van 150 maar niet leeg ze laat er vaak tot50 ml in en als je wat aandringt geeft ze alles over.Hopelijk slaapt ze snel wat meer want dit is echt vermoeiend.Volgende week moeten we terug op controle. |
[Reageer]

slaapschema baby 6 weken

), enkel bij ons willen zijn, niet willen slapen.
) en sindsdien slaapt hij vanzelf in als we hem in zijn bedje leggen en hij slaapt veel meer en is veel gelukkiger. De zogewegde krampjes (hysterisch wenen) zijn verdwenen, als ik hem uit z'n bedje haal lacht hij - vroeger was dat enkel wenen omdat hij nog moe was EN honger had.