volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 18/04/2008 @ 17:35 lynna | hallo, m'n dochter is 8 maanden. de nachten die ze al heeft doorgeslapen zijn op 2 handen te tellen de laatste dagen is het zelfs zo erg dat ze wel 10x wakker word. als ik haar tutje geef valt ze wel terug in slaap maar dit is zeer vermoeiend.en soms geef ik ook een flesje maar dat helpt meestal maar voor 2à3 uurtjesmet de oudste ( 2.5 ) heb ik ook 1.5 jaar problemen mee gehad maar dat valt de laatste maanden heel goed mee ( word soms nog 2x wakker ) ik snap niet waar het aan kan liggen, iedereen die ik ken met kinderen hebben daar nooit problemen mee. die kinderen slapen van 20 u tot 7u. die van mij gaan om 21 u naar bed tot 6.30 u en ondertussen veel wakker worden. ik kan daar alleen maar van dromen dat mijn kinderen eens goed slapen ( vooral de jongste ) ik heb het altijd goed volgehouden maar nu begint het toch heel zwaar te worden, ook omdat ik er s'nachts alleen voor sta ( m'n man moet s'nachts werken) en overdag kan ik ook niet eventjes rusten want de oudste slaapt overdag niet ( alleen in de auto ) ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe. ![]() |
| 18/04/2008 @ 19:20 lynna | als ik ze vroeger in bed doe helpt het ook nie, en haar laatste fles krijgt ze om 20.30 en daarna bedje in. laten wenen is geen optie want dan wordt de oudste dochter ook wakker. alvast bedankt voor je reactie ![]() |
| 18/04/2008 @ 19:48 lynna | overdag slaapt ze een 2à3 uurtjes in de namiddag, verder van de dag is ze wakker. ( ik vind dat ze overdag ook niet veel slaapt vergeleken met andere kinderen op die leeftijd ) alleen als we gaan wandelen met de buggy of in de auto slaapt ze ook. die ria blom wat is dat eigenlijk? misschien dat ik dat eens kan proberen. |
| 19/04/2008 @ 09:20 lynna | hey, ik leg ze altijd wakker in bed en dat gaat goed. ondanks dat ze weinig slaapt is ze best wel happy overdag ( da heeft ze van haar zus, die is nooit lastig ook al is ze moe ) dat is welop dat gebied heb ik dan weer "droomkinderen" die weinig of nooit lastig zijn ondanks hun weinige slaap, ze hebben wel een temperamentvol karakter ( vooral de oudste ) maar dat heb ik wel graag ![]() het inbakeren heb ik ook al geprobeerd maar zonder succes. tja, en laten slapen daar zie ik toch enorm tegenop, we hebben dat bij de oudste ook gedaan maar die gaf nie op met gevolg da ze na 2à3 uur nog aan't brullen was. dat hebben we 1.5 week volgehouden maar toen werd het zo zwaar da we er mee gestopt zijn. groeten |
| 19/04/2008 @ 10:23 danielle | Hallo Lyanna, ik hoop dat ik je naam goed heb geschreven,bij mij is het al 6 jaar geleden dat ik eens goed heb geslapen, ik wil je niet ongerust maken hoor, ik heb 4 kinderen dus daarmee rekening gehouden, mijn oudste heeft tot haar 3 jaar elke nacht wel 3 tot 4 keer wakker geweest, en van het moment dat zij naar school ging was dit gedaan, en dan begon de 2de elke nacht wakker te worden en nu dat ze 4 is heeft ze nog van haar momenten dat ze s'nachts wakker wordt, bij de 3de viel het nogal mee maar zij sliep op ons kamer en van het moment dat de deur open ging was ze wakker en dat voor gans de nacht nu valt het wel mee maar ik laat haar gans de dag wakker zodat ze tegen dat ze moet gaan slapen moe is en dat helpt momenteel nog en zij is 2jaar, nu de jongste die wordt s'morgens rond 7u30 wakker en ik leg haar om ten laatste 10u opnieuw in haar bedje dan slaapt ze tot 12u30 maar dan is ze voor de rest van de dag wakker omdat ze anders ook niet meer wil slapen en dit doe ik al van als ze 6 maand is, dit lukt wel maar zoals vorige week heb ik mischien 10u geslapen over gans de week dan omdat zij niet wou slapen. Dus ik denk dat je echt ga moeten afwachten wat de tijd je brengt en desnoods je kindje eens tot bij haar of zijn grootouders brengen de kinderen genieten hiervan en de grootouders ook en soms slapen ze daar beter als thuis heb dit ook al persoonlijk ondervonden. Het zal wel beteren wanneer dat kan ik je niet zeggen maar probeer toch vol te houden geduld wordt vaak beloond en dit op een goede manier. Veel sterkte en veel geduld het komt wel goed ![]() |
| 19/04/2008 @ 10:35 massx ![]() | wendy, een uur vind ik ook te lang, maar 20 min vind ik wel kunnen, wel ook steeds gaan kijken troosten he! |
| 19/04/2008 @ 13:12 Lize | Begin eens met in het bedje een 6- tal tutjes te leggen, eens ze het doorhebben hebben ze maar een handje uit te steken en hebben ze er eentje beet, dus dat zou al een paar keer kunnen schelen in het opstaan 'snachts. Op die leeftijd hebben ze dat heel vlug door en heeft hier fantastisch goed geholpen. Laten huilen doe ik persoonlijk ook nooit, dat kan ik niet over mijn hart krijgen. Ik heb nu echt een schat van een slapertje 'snachts. Ook een ingedikte voeding als laatste heeft hier geholpen. Veel succes |
| 20/04/2008 @ 11:02 lynna | hallo iedereen, bedankt voor de reactie's vannacht heeft ze héél goed geslapen ben maar 3x op moeten staan en ze heeft geslapen tot 9 u vanmorgen! ze heeft gisteren overdag wel 2x in haar bedje gaan slapen van 11u tot 12.15u en van 15u tot 16.30u dat is dus meer als anders. misschien dat het daaraan ligt dat ze vannacht ook beter heeft geslapen? net heb ik ze weer in haar bedje gelegd want ze was al terug moe. ben al benieuwd hoe het vannacht gaat gaan als ze vandaag overdag ook weer veel slaapt. ik ga afwachten hoe het de komende week gaat en anders ga ik ze zeker eens laten wenen en dan misschien de oudste bij oma laten slapen. bedankt voor de tips groeten lynna ![]() |
volgende pagina >

wat doe ik toch verkeerd???
de laatste dagen is het zelfs zo erg dat ze wel 10x wakker word. als ik haar tutje geef valt ze wel terug in slaap maar dit is zeer vermoeiend.en soms geef ik ook een flesje maar dat helpt meestal maar voor 2à3 uurtjes

hij wordt iets minder vaak wakker dan maar het gebeurd wel nog hoor en ik heb dan toch een klein beetje meer rust.

) dat is wel