< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » wat doe ik toch verkeerd???

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
wat doe ik toch verkeerd???
18/04/2008 @ 17:35
lynna

hallo,
m'n dochter is 8 maanden. de nachten die ze al heeft doorgeslapen zijn op 2 handen te tellen de laatste dagen is het zelfs zo erg dat ze wel 10x wakker word. als ik haar tutje geef valt ze wel terug in slaap maar dit is zeer vermoeiend.en soms geef ik ook een flesje maar dat helpt meestal maar voor 2à3 uurtjes

met de oudste ( 2.5 ) heb ik ook 1.5 jaar problemen mee gehad maar dat valt de laatste maanden heel goed mee ( word soms nog 2x wakker )
ik snap niet waar het aan kan liggen, iedereen die ik ken met kinderen hebben daar nooit problemen mee. die kinderen slapen van 20 u tot 7u.
die van mij gaan om 21 u naar bed tot 6.30 u en ondertussen veel wakker worden.
ik kan daar alleen maar van dromen dat mijn kinderen eens goed slapen ( vooral de jongste )

ik heb het altijd goed volgehouden maar nu begint het toch heel zwaar te worden, ook omdat ik er s'nachts alleen voor sta ( m'n man moet s'nachts werken) en overdag kan ik ook niet eventjes rusten want de oudste slaapt overdag niet ( alleen in de auto )

ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe.
Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 18:32
Happy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
JE doet niets verkeerd. Niet aan jezelf twijfelen. Kan het zijn dat de bedtijd te laat is? dat je kindje wat oververmoeid is als ze naar bed gaat? en maak je haar nog wakker voor een fles? dit was bij mijn dochter namelijk de oorzaak dat ze steeds wakker werd snachts. vind moeilijk hoor, heb hier goeie slaper.
Ik weet wel van andere topics dat de methode van ria blom erg goed werkt. weet niet wat het inhoudt, maar naar het schijnt ben je zo in een paar weken van de problemen af. en wat je ook vaak hoort, is van je hart een steen maken, en laten huilen. en schijnt de eerste nachten moeilijk en lang huilen te zijn, maar wat ik lees en hoor is het toch in 2 weken over of in ieder geval stukken verbeterd.
en als ze langer per keer huilt, na 5 min. gaan kijken, speen geven en weggaan zonder te praten en zonder licht aan te doen, zodat het niet gezellig is. ook als ze gelijk weer huilt weg blijven en na 5 minuten hetzelfde ritueel. maar ik heb er dus weinig verstand van.
roep hulp in van anderen, zodat je eens een nachtje lekker kan slapen en er weer tegen aan kan.

o ja, ik zou geen flesje meer geven als dat niet helpt, dan went ze er alleen maar aan en hou je het gedrag in stand.
succes ermee.

[Laatst gewijzigd door Happy - 18/04/2008 @ 18:33] - Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 19:20
lynna

als ik ze vroeger in bed doe helpt het ook nie, en haar laatste fles krijgt ze om 20.30 en daarna bedje in.
laten wenen is geen optie want dan wordt de oudste dochter ook wakker.

alvast bedankt voor je reactie
Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 19:36
Heaven

Hoe slaapt je baby overdag ? Misschien zou je een slaapje kunnen skippen zodat ze overdag een beetje meer wakker is en 's nachts meer gaat slapen misschien.
Wij hebben ook gewerkt met de Ria Blom methode en na een paar dagen merkten we al verschil.
Het is inderdaad lastig dat je haar niet kunt laten huilen ivm je oudste kindje, maar dat is toch echt het enige dat helpt. Ik zou er niet elke nacht zovaak uitgaan om het tutje te geven, want dan went ze eraan.

Het is in ieder geval een goed idee om je kindjes eens een nachtje uit logeren te doen zodat je een nacht kunt bijslapen, dan kun je er weer een poosje tegenaan.

Succes
Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 19:39
woefken

Online Status Stuur bericht
Spijtig genoeg kan ik je geen raad geven maar ik ga dit onderwerp wel volgen want ik heb namelijk hetzelfde probleem bij mijn zoontje. Ik leg hem zelfs bij ons in bed hij wordt iets minder vaak wakker dan maar het gebeurd wel nog hoor en ik heb dan toch een klein beetje meer rust.

Groetjes

Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 19:48
lynna

overdag slaapt ze een 2à3 uurtjes in de namiddag, verder van de dag is ze wakker. ( ik vind dat ze overdag ook niet veel slaapt vergeleken met andere kinderen op die leeftijd )
alleen als we gaan wandelen met de buggy of in de auto slaapt ze ook.

die ria blom wat is dat eigenlijk? misschien dat ik dat eens kan proberen.
Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 20:50
massx

laten huilen is toch de snelste remedie....niet fijn maar ja. Hier ook eentje die snachts voor een tutje kwam...en daardoor legde ik hem weer tussen ons... waar ik ook steeds tutje moest geven. 1e nacht duurde het huilen 20 min, 2e 10min, 3e 5 min, en 4 is nooit geweest. Ik breng geen tutjes meer! en hij slaapt nu van 19.30 tot 7.00

Ria blom , is een boek over rust en regelmaat, heb ik ook gebruikt.
Bij de 1e tekenen van vermoeidheid leg je je kindje wakker op bed, voeden bij honger enz.. Maar dat is meer voor de 1e weken. Je weet nu vast wel wanneer je kindje moe is en honger heeft.

Nou schrijf ik op een november forum. En daar was er ook kindje wat steeds wakker werd. Toen hebben we haar schema eens doorlopen en aangepast en nu slaapt hij meestal en door of komt nog 1 keertje.

wat voor melk geef je?

Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 21:57

Ha, zeer herkenbaar. Hier een kindje van 6 maanden dat ook elke 2 à 3 uur wakker wordt voor tutje of voeding (borst).
Echt vermoeiend. Ook geen idee wat we misdoen...
Laten huilen vind ik geen optie, heb daar eens een erge tekst over gelezen, dat je feitelijk gewoon je kindje leert dat op zijn huilen niemand reageerd. Maar ja, ieder zijn eigen ding, t is gewoon niks voor mij!
Vroeg mee je bed in kruipen is wel een goeie tip

Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 22:42
Heaven

Ria Blom, is inderdaad een beetje toegespitst op jonge babies, maar ik ben van mening dat het nooit te laat is om mee te beginnen. Er zit ook verschil in laten huilen en laten huilen. Je moet eerst goed leren de huiltjes van je kindje te herkennen, aangezien je dochter 8 maanden is zul het wel herkennen. Je moet voor jezelf ook een tijd instellen. Als jij beslist dat ze 40 minuten mag huilen voordat je heengaat, moet je je daar ook aan houden, dus desnoods met een kookwekker.
Wat ook belangrijk is, is dat je je kindje ALTIJD wakker in haar bedje legt, want zo leert ze zelf in slaap te vallen, dus als je dat nog niet doet, is dat de eerste stap.

Verder slaapt je kindje inderdaad erg weinig overdag en dus 's nachts ook, is ze verder als ze wakker is een tevreden baby of is ze dan onrustig oid ?

In het begin hebben wij trouwens ook veel gebruik gemaakt van een Tummybeer, daar zit een aparaatje in dat geluid maakt (baarmoeder geluid of een muziekje) zodra je baby gaat huilen, Ruben werd er wel rustig van.

Heb je het inbakeren al eens geprobeerd, misschien slaapt je dochter zo onrustig dat ze er zelf wakker van wordt ?????

Meer opties heb ik momenteel niet voor je, maar als me nog iets te binnen schiet dan laat ik het zeker weten. Maar toch blijf ik bij de Ria Blom methode, Ruben sliep met een maand of 4 al hele nachten door en nu nog steeds. Alleen als er weer een tandje of kiesje doorkomt wordt hij nog wel eens wakker.
Link naar deze reactie
19/04/2008 @ 07:41
jong moederke

ik ga je moed geven.. mijn zoon heeft niet doorgeslapen tot zijn 3 jaar...en nu nog door prikkelingen op school en zo gebuerd dit nog vaak dat hij neit doorslaapt...

dus dan mag je nog van geluk spreken he....

ik heb ook zoveeeeeeeeeeeeeel geprobeerd echt waar dat mensen al zeggen dit en dat...echt alles. Heb zelfs dingen geprobeerd dat bij mensen nog niet eens is opgekomen...

Link naar deze reactie
19/04/2008 @ 09:20
lynna

hey,
ik leg ze altijd wakker in bed en dat gaat goed.
ondanks dat ze weinig slaapt is ze best wel happy overdag ( da heeft ze van haar zus, die is nooit lastig ook al is ze moe ) dat is wel

op dat gebied heb ik dan weer "droomkinderen" die weinig of nooit lastig zijn ondanks hun weinige slaap, ze hebben wel een temperamentvol karakter ( vooral de oudste ) maar dat heb ik wel graag

het inbakeren heb ik ook al geprobeerd maar zonder succes.

tja, en laten slapen daar zie ik toch enorm tegenop, we hebben dat bij de oudste ook gedaan maar die gaf nie op met gevolg da ze na 2à3 uur nog aan't brullen was. dat hebben we 1.5 week volgehouden maar toen werd het zo zwaar da we er mee gestopt zijn.

groeten
Link naar deze reactie
19/04/2008 @ 10:00

Online Status Bekijk profiel
Hallo

Hier ook entje die geregeld wakker wordt 's nachts...
Nu is het wel zo, dat wij een kiss baby hebben, die de eerste 5 a 6 maanden veel gehuild heeft, en heel weinig geslapen heeft...
Hij is behandeld door Dr. Biedermann, maar wordt toch nog geregeld wakker 's nachts. Soms laat ik hem huilen (om aandacht vragen), maar als ik hoor dat het echt een zielig gehuil is (angst) dan neem ik hem bij ons in bed, en leg hem terug wanneer hij vast slaapt... dan slaapt hij verder in zn eigen bedje.
Ik ben ook een tegenstander om je kind echt eenuur aan een stuk te laten huilen, krijsen. Zo erg vind ik het. Je kind voelt zich alleen en verdrietig, en er is niemand die komt kijken of troosten! Foei! Dat heb je zelf toch oo niet graag. Natuurlijk w het kind na een paar dagen niet meer wakker, het durft gewoon niet meer...
Ach ja, wij zijn uitgerust, omdat we er mee hebben leren leven/omgaan.
Je hebt niet te kiezen of je een goed of een slecht slapertje hebt...

Succes!

Wendy

Link naar deze reactie
19/04/2008 @ 10:23
danielle

Online Status
Hallo Lyanna,
ik hoop dat ik je naam goed heb geschreven,bij mij is het al 6 jaar geleden dat ik eens goed heb geslapen, ik wil je niet ongerust maken hoor, ik heb 4 kinderen dus daarmee rekening gehouden, mijn oudste heeft tot haar 3 jaar elke nacht wel 3 tot 4 keer wakker geweest, en van het moment dat zij naar school ging was dit gedaan, en dan begon de 2de elke nacht wakker te worden en nu dat ze 4 is heeft ze nog van haar momenten dat ze s'nachts wakker wordt, bij de 3de viel het nogal mee maar zij sliep op ons kamer en van het moment dat de deur open ging was ze wakker en dat voor gans de nacht nu valt het wel mee maar ik laat haar gans de dag wakker zodat ze tegen dat ze moet gaan slapen moe is en dat helpt momenteel nog en zij is 2jaar, nu de jongste die wordt s'morgens rond 7u30 wakker en ik leg haar om ten laatste 10u opnieuw in haar bedje dan slaapt ze tot 12u30 maar dan is ze voor de rest van de dag wakker omdat ze anders ook niet meer wil slapen en dit doe ik al van als ze 6 maand is, dit lukt wel maar zoals vorige week heb ik mischien 10u geslapen over gans de week dan omdat zij niet wou slapen. Dus ik denk dat je echt ga moeten afwachten wat de tijd je brengt en desnoods je kindje eens tot bij haar of zijn grootouders brengen de kinderen genieten hiervan en de grootouders ook en soms slapen ze daar beter als thuis heb dit ook al persoonlijk ondervonden. Het zal wel beteren wanneer dat kan ik je niet zeggen maar probeer toch vol te houden geduld wordt vaak beloond en dit op een goede manier.
Veel sterkte en veel geduld het komt wel goed

Link naar deze reactie
19/04/2008 @ 10:35
massx

wendy, een uur vind ik ook te lang, maar 20 min vind ik wel kunnen, wel ook steeds gaan kijken troosten he!

Link naar deze reactie
19/04/2008 @ 13:12
Lize

Begin eens met in het bedje een 6- tal tutjes te leggen, eens ze het doorhebben hebben ze maar een handje uit te steken en hebben ze er eentje beet, dus dat zou al een paar keer kunnen schelen in het opstaan 'snachts. Op die leeftijd hebben ze dat heel vlug door en heeft hier fantastisch goed geholpen.
Laten huilen doe ik persoonlijk ook nooit, dat kan ik niet over mijn hart krijgen. Ik heb nu echt een schat van een slapertje 'snachts.
Ook een ingedikte voeding als laatste heeft hier geholpen.
Veel succes
Link naar deze reactie
19/04/2008 @ 13:47
mama˛

Hier de "gouden-4-minuten-regel"...
Zowel bij mijn dochtertje als bij mijn zoontje (en nee hoor, de oudste werd daar niet wakker van, ook al had ik daar schrik van...)passen we deze toe als het nodig is!
Ik leg mijn kindjes ALTIJD wakker in bed. Wenen ze meteen, ga ik meteen terug, tutje, aaike, slaapwel...
Wenen ze dan weer, dan wacht ik 4 minuten (3 is te snel, 5 is te lang)
Weer hetzelfde ritueel... en ik ben nog nooit 3 keer terug gemoeten...
Ik zou het toch eens proberen hoor. Mijn vriend werkt ook 's nachts, dus ik weet best hoe zwaar het is... maar het is even KEIHARD zijn, (vooral voor jezelf dan) maar later pluk je er wel de vruchten van!! Echt waar...
En waarom de oudste niet eens wegdoen om de jongste eens te laten wenen (mocht je toch schrik hebben dat zij ervan wakker wordt)
Of de opdracht aan de grootouders geven?
Een vriendin van mij heeft haar zoontje 3 nachten bij haar moeder laten slapen (weende ook de hele nacht en zij KON het niet horen). Hij sliep de derde nacht door en nu nog altijd!!

Succes in ieder geval en laat eens iets weten hé

Link naar deze reactie
20/04/2008 @ 11:02
lynna

hallo iedereen, bedankt voor de reactie's

vannacht heeft ze héél goed geslapen ben maar 3x op moeten staan en ze heeft geslapen tot 9 u vanmorgen!
ze heeft gisteren overdag wel 2x in haar bedje gaan slapen van 11u tot 12.15u en van 15u tot 16.30u dat is dus meer als anders. misschien dat het daaraan ligt dat ze vannacht ook beter heeft geslapen?

net heb ik ze weer in haar bedje gelegd want ze was al terug moe. ben al benieuwd hoe het vannacht gaat gaan als ze vandaag overdag ook weer veel slaapt.

ik ga afwachten hoe het de komende week gaat en anders ga ik ze zeker eens laten wenen en dan misschien de oudste bij oma laten slapen.

bedankt voor de tips

groeten lynna
Link naar deze reactie
20/04/2008 @ 14:13
loes

Het zou kunnen hoor dat het aan de slaapjes overdag ligt. Bij de mijne was het met allebei zo, dat hoe meer ze sliepen overdag, hoe beter ze slapen 's nachts. Ze hebben blijkbaar hun slaap nodig. ALs wij eens denken van 'och het is weekend, we laten ze wat langer op: dan zijn ze gegarandeerd of lastig 's nachts of heel vroeg wakker 's morgens.

Link naar deze reactie
21/04/2008 @ 15:01
Weeltje

Online Status Stuur bericht
Milan heeft tot 2 weken geleden ook abnormaal slecht geslapen (heb mijn verhaal hier al eens gedaan) Werd meestal elk uur, half uur wakker, soms elk kwartier. Hij heeft geen tutje, dus daarvoor was het niet. Heb hem toen bij mij in bed gepakt omdat ik geen zin meer had om 10 keer per nacht op te staan. Toch werd het niet beter, moest alleen niet meer "zo ver" lopen. Ik dacht altijd dat hij 's nachts krampjes had, zijn naar osteopaat geweest (voor de 2de keer, eerste keer voor zijn reflux) 2 keer ben ik gegaan.
Op een nacht twee weken terug kon ik zijn geween even echt niet meer aanhoren, en ben toen beneden op de zetel gaan liggen, met véél pijn in het hart en oorstopjes in. Wist zeker dat hij niet van de pijn ofzo weende. Toen ik 3 uur later terug naar boven ging, was hij braaf aan het slapen. Heeft denk ik wel een uur geweend. Die nacht is hij weinig wakker geworden, om de 2 uur.
Vanaf die dag heb ik hem in zijn eigen wiegje gelegd, hem gewoon laten wenen als hij weende om aandacht, en 4-5 dagen later sliep hij veel beter. Vanacht is hij zelfs maar 2 keer wakker geweest :-)

Hij sliep sinds deze nacht ook in zijn eigen kamertje. 's Morgens mag hij nog 2 uurtjes bij mij liggen, als papa vertrokken is naar zijn werk. En echt, ben zo gelukkig dat hij EINDELIJK niet meer elk uur of half uur wakker wordt!

Weet niet of het nu aan de osteopaat lag, het feit dat hij in zijn eigen wiegje slaapt, of het feit dat ik hem eindelijk eens heb durven laten wenen (vroeger moest hij maar ene keer zeuren en had hem al vast) Het zal wel allemaal een beetje geholpen hebben..

Soit, ik hoop dat het bij jou ook eindelijk eens gaat lukken, kan geloven dat je super moe bent.

Groetjes

Link naar deze reactie
22/04/2008 @ 10:17

Dag weeltje, was jij dat ook niet met de reflux daar?
Fijn te horen dat het dan beter is gegaan.
Hier nog elke 2 à 3 uur wakker...
We leggen hem nu ook tussen ons in, beu om altijd uit ons bed te komen.
Maar als ik jou zo hoor, is er misschien beterschap op komst?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >