< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Mei 2008-Club » Opwekkende middeltjes :)

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Mei 2008-Club
Opwekkende middeltjes :)
18/04/2008 @ 14:59
Dayita

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey meiden,

Het begint voor iedereen stilletjes aan te korten, dat is gewoon fantastisch hé. En de eerste mei baby'tjes worden ook reeds geboren. Ik heb ook gemerkt dat er in verschillende topics mensen beginnen vragen naar middeltjes om "de natuur een handje te helpen" dus ik dacht, mss dat we dit onder een nieuwe topic kunnen doen, zodat iedereen kan genieten van al die speciale middeltjes

Hier... Het ene moment wil ik dat ze nu direct geboren word en zou ik er echt alles zelf voor doen... Het andere moment denk ik "laat ze nog maar even zitten, dan kan ze goed groeien".

Het enige middeltje dat ik weet (of dat ze me hebben verteld) is sex met je partner en de kern van ananas eten omdat daar een stof in zit die de weeën op gang zouden kunnen brengen. Geen van beide hebben bij mij al geholpen

Hopelijk zijn er dames met nog enkele "tips"

Veel succes iedereen!

Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 15:13
Lieveke83

Online Status
Wel ik ben toevallig daarstraks bij de gyn geweest.

Ik heb 3cm ontsluiting.

Ze zei: als je het echt beu bent moet je dus vrijen. Of een lavementje nemen!

Dit helpt ook alleen maar als je baarmoeder er klaar voor is. Dus als je nog geen opening hebt of als je nog geen verweekte baarmoederhals hebt helpen deze middeltjes niks!

En als het van de gyn komt zal het in elk geval geen kwaad kunnen voor de baby eh!

Ze heeft trouwens gevoeld daarstraks voor die opening. En ik heb sinds deze middag al (oefen)weeën. Zou ze iets in gang gezet hebben?
Het kindje weegt al 3kg, mooi eh!

Ik denk dat maar omdat ze zo die middeltjes ook opnoemde? Ik vond dat vreemd omdat ik nog geen eens 37 weken ver ben?!

Maar ja, van mij mag het komen hoor, ik ben heel nieuwsgierig

Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 15:31
*LONE*

Online Status Stuur bericht
Trappenlopen zeggen ze ook hé!
En over kasseiwegen rijden!

Mijn zoontje is op 41 weken ingeleid (had al opening thans destijds op 35 weken), en verleden week had ik nog niks van verweking en maar een vingertopje opening, dus voor mij vrees ik dat d'r niks gaat zijn dat kan helpen!
Ook van mij mag ze er uit, hoor, ze wordt op meer dan 4kg. geschat!

Succes met de laatste loodjes!

Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 17:27
Dayita

Het verlangen naar het vasthouden van die kleine prutskes word inderdaad wel groot hé.

Ik heb woensdag een tijdje aan de monitor gelegen en buiten enkele oefenweeën niet veel beweging te bespeuren. Wel ook al 2 cm opening, maar een vriendin van mij heeft dan ook nog 6 weken met 4 cm rondgelopen, dus dat is weer geen garantie

Het traplopen, goed gaan wandelen of fietsen over kassijwegen zal bij mij niet gaan. Zit met een gescheurd ligament net boven mijn navel en als ik telang rechtsta of wandel dan verga ik van de pijn en dat is dan weer niet goed voor als het wel in gang schiet... Als ze er maar rap is, dat zou ik super vinden. De tijd gaat nu ineens zo traag, vinden jullie ook niet?

Succes nog hé :
xxx Tammy

Link naar deze reactie
18/04/2008 @ 19:01
Nicky

hey meiden,

ook ik ben het spuug en spuug zat. Heb vandaag ook weer controle gehad en ook bij mij ziet het er nog niet naar uit dat er snel iets gaat gebeuren. Baarmoederhals is al wel 3/4 verweekt, ze kan er ook met haar vinger in, maar dan stopt het. Er is ook nog totaal geen ontsluiting.

Ze heeft me dan ook huiswerk gegeven (sex) en verder geduldig afwachten.

Ik vertelde haar dat ik ondertussen ook al bij een homeopaat geweest ben en van haar een aantal middeltjes heb gekregen. het ene middel moet de verweking bevorderen en de andere de boel een beetje in gang zetten. De gyn was daar op zich best positief over, maar gaf ook aan dat het alleen zin heeft als je lichaam en de baby er klaar voor zijn.
Bij mij is het dus even een kwestie van afwachten of er iets gebeurt.

Voor wat betreft het eten van ananas(harten), drinken van tonic en bitter lemon, je moet zo enorme hoeveelheden hiervan naar binnen werken wat bijna onmenselijk is en zelfs dan is het maar de vraag of je lichaam er klaar voor is. Zo niet, dan werkt het echt niet.

Mijn gyn maakte nog een grapje en zei, wil je echt weten hoe het wondermiddel heet....ik heel happig ja.........GEDULD!!!! GRRRRRR, dat heb ik dus echt niet meer.

Nou ja, mochten jullie nog goede ideeen hebben, ik hoor het graag.
groeten Nicole

Link naar deze reactie
20/04/2008 @ 11:40
Linny

Hoi iedereen,

Ik heb wat opzoekingswerk gedaan naar middeltjes van moeder natuur om de weeën op te wekken.

Hopelijk hebben jullie er wat aan:

- Rinusolie/wonderolie (1x per dag gebruiken en dat maar 2 dagen)
- Warme baden
- Gini drinken
- Hart van ananas eten
- Sex
- Klaarkomen
- Trappen lopen
- Veel wandelen
- Bruine bonen eten
- Tijm
- Frambozenbladthee
- Borsten/tepels stimuleren

Link naar deze reactie
20/04/2008 @ 15:34
Liesje

Online Status Bekijk profiel
Hallo, ik heb ergens gelezen dat je moet oppassen met wonderolie omdat het kleintje dan in het vruchtwater kan poepen. Dit kan gevaarlijk zijn als het kindje vruchtwater inslikt.

Link naar deze reactie
20/04/2008 @ 17:40
vanessa

Hoi,

ricinusolie en meconiaal vruchtwater hebben helemaal niks met elkaar te maken. Een baby die "poept" in het vruchtwater (wat een verschrikkelijk woord toch voor een Belgische ) betekent MOGELIJK een baby in nood en wordt daarom steeds in het oog gehouden. Maar stel dat je bevalt op 42w2d (zoals in NL perfect mogelijk is), dan heb je zo'n 60% kans op groen (of meconiaal) vruchtwater. Heeft een baby wat zuurstoftekort of vertraagde hartslag tijdens de arbeid, dan kan dit eveneens gebeuren en gaat men vaak ingrijpen (vb. kunstverlossing of spoedkeizersnede).

Ik geloof in geeneen van de middeltjes als je lichaam (lees baarmoeder en baarmoederhals) niet klaar is. Is deze echter wel klaar, dan kunnen ze inderdaad net dat laatste "stootje" geven en dan komt het er op aan om 1° de darm te prikkelen (ricinusolie, lavement, pikante maaltijd, allerhande andere voedingsmiddelen...)of 2° lokaal iets teweeg brengen door middel van de prostaglandines in sperma binnen of opwekken van contracties (door trappen lopen, dweilen, warmte op de buik, orgasme...).

Dus, zelfs als je ze allemaal combineert op één dag (veel moed ) heb je nog geen enkele garantie op succes!

Inderdaad...geduld is het enige middeltje! Of natuurlijk de medicinale weg als je lichaam maar niet in gang wil komen

Succes allemaal!!!!
Vanessa

Link naar deze reactie
20/04/2008 @ 18:56
Liesje

Hallo Vannessa, mijn woordkeuze is inderdaad een verschrikkelijk woord voor een Belgische . Maar ik heb het opgeschreven zoals ik het gelezen heb en het was een nederlandse site. Ik wist niet goed hoe ik het anders moest formuleren. Ik denk ook dat geduld het enige middeltje is. Maar ik kan me voorstellen dat je er toch alles voor over hebt om je kindje eerder vast te nemen. Ik heb gemakkelijk praten mijn 2 kindjes zijn eerder gekomen op 36 en 35 weken en alles wijst erop dat dit kindje ook te vroeg gaat komen.

Link naar deze reactie
22/04/2008 @ 11:08
Evi

Hier was de volle maan het opwekkend middeltje. ik was uitgeteld voor de 26ste maar we zijn gisteren mama en papa geworden van Yinthe;
3990 gram en 53cm

groetjes!
Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 09:26
friemeltje

Proficiat met de geboorte van Yinthe!!!

Geniet ervan!

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 10:44

hallo mama's
ik ben nu zo is aant lezen..
en ben einde raad ik ben nog maar 37weken en 2 dagen
maar bij men 1ste ook ingeleid geweest en wil dit absoluut niet meer..
te lang afgezien..
nu was de vraag die wonderolie is die zomaar verkrijgbaar???
of moet je voorschrift hebben??? xxxxxxx
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]