< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » pil na bevalling en doorbraakbloedingen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
pil na bevalling en doorbraakbloedingen
04/01/2008 @ 21:03
snuffie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik ben sinds twee maanden weer aan de pil (na twee zwangerschappen en bv-periodes met minipil), en ik heb nu last van doorbraakbloedingen. Vroeger nooit gehad.

Moet ik mij zorgen maken naar contraceptieve werking toe? Of moet ik nu aan een 'zwaardere' pil?

Ik ga zeker eens langs de huisarts met mijn vraag, maar wilde hier alvast eens horen of er nog mensen met deze ervaring zijn...

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
08/01/2008 @ 13:37
mie

hallo,

Ik heb vroeger ook verschrikkelijk veel last gehad van doorbraakbloedingen! Ik heb al verschillende soorten pil genomen, maar iedere maand hetzelfde. Rond mijn eisprong een bloeding! Ik moet wel zeggen, het gebeurde ook dat ik eens een maand geen tussenbloeding had! Ook heb ik de nuvaring geprobeerd, de eerste 4 maanden ging het goed, maar ook hiermee kreeg ik tussenbloeding! Ik ben dan gestopt met de pil en hebben we gevreeën met condoom! Na een aantal maanden zijn we dan voor ons tweede kindje gegaan!
Nu overwegen we om een spiraaltje te laten plaatsen! De 14de moet ik terug op controle na de bevalling en ik zal er eens over praten met mijn gynea.
Het kan inderdaad zijn dat door de bloeding de pil niet goed genoeg werkt en je een zwaardere pil moet nemen! Praat er inderdaad maar eens over met je gynea!

Groetjes

Mie

Link naar deze reactie
10/01/2008 @ 08:39
snuffie

Hoi Mie,

Bedankt voor je reactie. Goed dat je dat zegt hoor, dat mijn pil misschien niet optimaal werkt nu. Ik ging ervan uit dat je tijdens het nemen van de pil geen eisprong kreeg? Maar wel dus, vermits bij jou de doorbraakbloedingen samenhingen met een eisprong?

Hoe zit het dan precies met die werking van de pil? Zorgen de hormonen in een pil er dan gewoon voor dat een eitje niet kan bevrucht worden of zo?

Enfin, ik zal nu dan toch zeker maar extra oppassen tot ik meer weet van mijn gyn. We mogen nu absoluut niet zwanger worden, ik neem medicijnen die ernstige afwijkingen zouden kunnen veroorzaken bij een ongeboren baby.

Ik ga mijn licht zeker opsteken bij de huisarts/gyn!

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
10/01/2008 @ 15:55
mie

dom dom dom van mij, Neen je hebt geen eisprong als je de pil neemt! Maar die bloedingen kwamen bij mij voor in de periode dat ik mijn eisprong zou moeten hebben! Dat bedoelde ik ermee!
Het is wel zou dat de pil niet goed genoeg werkt als je tussenbloedingen krijgt en dat de kans groot is dat je dan wel een eisprong hebt! Inderdaad, extra opletten dus!
Groetjes en m'n excuses voor de kleine verwarring

Mie

Link naar deze reactie
11/01/2008 @ 08:32
snuffie

Haha,

Oef, dacht al dat ik ineens heel dom was... hihi!

Maar ja, als die bloedingen er voor zorgen dat de werking niet optimaal is, dan is er misschien ook wel een eisprong in het spel he, dus was je uitleg toch niet helemaal verkeerd...

Proficiat trouwens nog met je jongste spruit! Doet ze het goed?

Groetjes
Snuffie

[Laatst gewijzigd door snuffie - 11/01/2008 @ 08:32] - Link naar deze reactie
21/04/2008 @ 08:04

Hallo,

Ik slik al 2 jaar de pil rigevidon en ben voor 3 maanden geleden op een andere pil overgestapt ethinlestradiol/levenorgestrel.
Ik hoor pas over 5 dagen ongesteld te worden maar heb sinds vandaag licht rood bloedverlies.
Zijn dat spottingen?
En ben ik zwanger?
Ik heb goed optijd de pil geslikt

Liefs,
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]