< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Wanner ben je er klaar voor ????

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Wanner ben je er klaar voor ????
29/03/2008 @ 21:34
Zepke

Online Status
Hallo allemaal!
Ik ben terug van Disneyland sinds donderdagavond maar ik heb het zo druk gehad dat ik nu pas langs kan komen! Twee dagen ertussenuit en daarna moet je twee keer zo hard werken om alles in te halen. Bah!
Disneyland was heel leuk! Maar we zijn niet kunnen gaan zitten in die wilde dingen want daar stond overal op dat zwangere vrouwen daar niet in mochten. We vonden dat geen ramp en hebben op ons gemak genoten! We zijn uiteindelijk met 2 (allé 3, hihi) geweest.
Lieveke, wij gaan ook een zandbak plaatsen in onze tuin Vroeger hebben mijn zussen en ik ons daar ook enorm mee geamuseerd dus Enidje zal dat zeker ook leuk vinden! Wat zielig voor Lukas dat hij zo overgegeven heeft! Ocharme 't venteke! En je kan dan niets doen om hem te helpen, hé? Wreed frustrerend! Enid heeft de nacht voor we naar Disneyland vertrokken de hele tijd gehuild en we wisten maar niet waaraan het lag maar ze leek pijn te hebben. Van 5u tot 7u heeft ze dan toch geslapen en toen ze op was zag ik dat haar oortje vol etter hing. Ze moet waarschijnlijk oorpijn gehad hebben. Wat erg dat je nu al zoveel last hebt van je maag! Hopelijk verbetert het snel!
Isabel, veel plezier in Italië! Hopelijk heb je goed weer!
Liselotje, dank je voor de felicitaties Ik ben blij dat het zo goed gaat met je! Ja, schoonmaak lijkt me ook wat te zwaar voor een zwangere vrouw! Altijd in beweging. Spannend, hé, dat je binnenkort weet welk geslacht je kindjes gaan hebben!! Ga je het geheim houden?
Petitje, dat is echt goed dat Denis zo flink eet! Ja, de periode dat ze wat beweeglijker worden is lastig bij het verschonen en aankleden, hé? Ik vond altijd dat ze het precies lastig vinden dat je hen komt verschonen terwijl ze nog zoveel aan het ontdekken waren en geen tijd hadden om verschoond te worden. Enids pasen was geweldig. Op de één of de andere manier had ze onmiddellijk door dat ze eitjes moest zoeken en in een mandje leggen! Eerst bij ons thuis en dan bij moeke en vake ook nog eens (maar die waren harder verstopt) en ze heeft ze allemaal gevonden! Na haar middagdutje wilde ze ook opnieuw op zoek gaan naar eitjes, en al de hele week worden die eitjes wel een paar keer vermeld. Maar echt lusten doet ze ze niet...

Fleur, te snel terug zwanger zijn is ook niet gemakkelijk denk ik, dus groot gelijk!
Els, ik begrijp hoe je je voelt, hoor! Ik heb dat ook Eerst was ik bang dat we er deze keer wel lang over gingen doen om zwanger te geraken en dan zou het leeftijdsverschil altijd maar groter worden (nu zal het 2j 4m als alles goed verloopt). Nu ben ik altijd maar bang dat het mis gaat lopen en we zoveel tijd hebben verloren om opnieuw te proberen, snap je? Eigenlijk dom, want ik ben 3 en 4 jaar jonger dan mijn zussen en mijn man is 5 jaar ouder dan zijn broer, en toch zijn onze relaties erg goed. Krijg je op 3 april een inwendige echo?

Groetjes,
Zepke

Link naar deze reactie
30/03/2008 @ 11:05
Els

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@ Zepke: ik weet niet precies wat er gaat gebeuren bij dat eerste bezoek bij de gyne... (allemaal nog nieuw voor mij). Uitwendige of inwendige echo, heb er eigenlijk niet zo'n idee van... Maakt me ook niet uit, als ik maar wat meer zekerheid krijg over hoever ik nu precies ben en dat alles goed gaat...

Link naar deze reactie
30/03/2008 @ 15:09

Hoi,

ZEpke* Blij dat jullie uitstapje zo goed is verlopen zeg, kan deugd doen hé, maar achteraf wel wat werk ja.
Hoe is het nu met Enid haar oortje?
Wij gaan volgend weeken op weekend, we zijn dan 1 jaar getrouwd en ik heb een verrassing voor mijn man, we gaan naar een B&B in NEderland een soort hoeve, waar er boerderijdieren aanwezig zijn enzo, leuk voor Lukas, mooi natuurpark en evt Beekse Bergen, hopelijk is het goed weer.

Els* Normaal gezien is het eerste onderzoek een inwendige echo om te zien of alles in orde is en om te zien hoeveel kindjes het zijn en of het hartje klopt en ook om te zien hoever je ongeveer bent. Een inwendige omdat het nog te klein is en onder je schaambeen verstopt zit voor een gewone echo.

groetjes

Lieveke

Link naar deze reactie
01/04/2008 @ 14:14
petitje

Online Status Stuur bericht
hoi

Els, o 3 april is niet meer lang he! november klinkt wel nog ver weg, pff dan is mijn ukje al een jaar geweest.

Lieveke, chinees ik ook wel vrij pittig voor zo een kleintje hoor, maar t kan natuurlijk ook toeval geweest zijn dat lukas ging overgeven..
Wij zijn enkel nog ma bij de pizzahut gaan eten met deniske verder niet echt, vind t nog niet echt praktisch...
Wij zijn za nog bij de ikea geweest zo eetstoel halen voor bij de oma.
Waar is dat dat je naartoe gaat in NL?

Zephke, weer terug van disney!
Deniske krijgt ook een zandbak van de zomer, hij is nog wel klein maar volgende zomer al weer groot vind ik.. en zo een babyschommeltje ( zo een opklapbaar ding) en een zwembadje natuurlijk ( of t zou zo slecht weer als vorige zomer moeten zijn.)
wanneer mag jij op controle?
Fijn da enid zo een leuke pasen had en dat ze dat gelijk door had van die eikes! haha

Over hier, hier alles wel oke. Denis heeft van t weekend goed gegeten. Zelfs zelfgemaakte FP, had een halve appel en een halve peer gestoomd en gemixt in de babycook en meneer heeft t allemaal opgegeten.
alleen zijn bambix rijstwafels en de betterfood moet ie ineens niet meer hebben, ge kent dat wel net als je een nieuwe doos begonnen bent.
Vandaag is ie bij de oma, en heb al gehoord dat meneer er weer niks wou eten. Die heeft echt last van op locatie eten.
Verder heeft ie ook wel wat last van t uur vrees ik. Van zaterdag op zondag wou ie al niet slapen, lang mee rondgelopenop de arm, zodra je hem neer legde was t wenen. En zondag van t zelfde, dus 2 nachten bij ons in bed, gevolg ikke nu keimoe.
Morgen naar K&G benieuwd wat ze weer allemaal zeggen.

ben er weer vandoor doei

Link naar deze reactie
01/04/2008 @ 17:36
Rien

Zepke, dikke proficiat met zusje/broertje voor Enid!!!

Lieveke, al aan het aftellen?

Lotje, je klinkt suuuuuper!

Petitje en Zepke, jullie kindjes hebben exact dezelfde letters in hun naam!!!

Hier alles kits! Onze F wordt echt al ene grote jongen, zo leuk om te zien. Ben helemaal verliefd op mijn schatje!
Petitje, zo sjiek dat Deniske al kan kruipen zeg! Onze F die kan nog maar net goed rollen.

Ben weer weg!

Doeeeei
Link naar deze reactie
01/04/2008 @ 19:28

Hoi,

Rientje* Leuk om ook nog iets van je te lezen, al aant aftellen, wel op onze website(zie profiel) staat normaal een aftelklok onder de beginfoto, en die staat op 98 dagen, dus dat is al korter hé.

Petitje* Twas geen pikant eten hoor de chinees anders zou ik het ook niet geven, maar ja.
Goed dat Denis zelfgemaakte fruitpap eet, succes verder.

Deze morgen een tweedehands buggyboard gekocht, voor 40 euro, een koopje dus. Nog in perfecte staat en niet gebruikt, in de namiddag mijn kilometerke gaan fietsen, nu ben ik eigenlijk aan het puzzelen met Lukas, doet dit sinds een week heel graag en goed!

lieveke

Link naar deze reactie
04/04/2008 @ 12:26

hoi hier,

Zo wij zijn hier bijna klaar om op weekend te vertrekken, zijn zondag 1 jaar getrouwd en we gaan naar een B&B in Nederland, Middelbeers, Noord-Brabant. Hoop op een beetje redelijk weer, khad graag naar de Beekse Bergen geweest.

Fijn weekend!!
lieveke

Link naar deze reactie
04/04/2008 @ 16:40
monique

hallo lieveke,

Je gaat op vakantie naar mijn geboorteplaats mijn ouders wonen er nog steeds en ik zelf woon in oirschot een 7 km verder op.
Ik hoop dat je een fijne vakantie zult hebben.

groetjes monique en de rest

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 09:59

Hoi,

Hier zijn we van gisterenavond terug uit Nederland, redelijk weer gehad, zaterdagvoormiddag in de regen gaan wandelen, Lukas zat droog, zondag was het veel beter. Heel mooi landschap enzo. Appartement was ook heel tof en heel erg ruim.
Lukas heeft paardjes, hondjes, gans enzo eten gegeven, hij had ook de tijd van zijn leven, veel plezier gehad.
Mensen waren heel erg gastvrij en we hadden niets te kor, twas een mooi weekend en een mooie eerste verjaardag om ons huwelijk te vieren.

Monique, wat leuk, we zijn in de rakelhoeve geweest in de huijgevoort, het was er zeer mooi en rustig landschap we hebben er van genoten, dan waren we niet ver van jullie

lieveke

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 16:52
petitje

hallo

Deniske is wat ziekjes, di niet willen eten bij de oma, woe overgeven op de creche en do had ik eens een middag thuis, overgeven, heel wit, koud.. niet normaal, maar geen koorts. Hield enkel zijn melk binnen, maar vrijdagmorgen kwam die er ook uit. Toch ma naar de creche gedaan en de ka gebeld, moest verdunde melk geven en na enkele uren terug bellen.. die bleef binnen dus weer gebeld en moest 24u verdunde melk geven en dan 24u enkel flessen en dan langzaam vaste voeding proberen.
vr heeft ie alles ( verdund) binnengehouden. zaterdag zijn flesjes ook, heb hem trouwens ook soep gegeven ( 250ml helemaal op) vond enkel melk zo zielig.
Gisteren dan gp , ging goed, alles op maar smiddags de fp ging er niet in en toen weer overgeven. Avondfles ging goed.
Vanmorgen weer overgeven en enorm hoesten dus naar de HA. Goh ik heb daar zowat 2u gezeten en die kon me dus niet echt helpen, niks te vinden dan 'wat verkouden maar niks ernstigs'. Dus neusdruppels en hoestding ( wat ik ook zo bij de apo kon krijgen).
Myriam daar zeg je wat, slijmpjes, dat geeft ie ook over eigenlijk.
Soit als t do niet beter is maak ik een afspraak voor de ka het duurt te lang.
Tussenin is ie wel vrolijk en speels, slaapt wel meer dan anders en is hangerig.

Rien ik ben ook stapelverliefd op mijn ventje! ik kan er uren naar kijken! Hij kon al vroeg rollen, op 9 weken van rug naar buik en voor 4 maand ook terug en nu dus een maandje kruipen.

Lieveke, zo sportief gaan fietsen zeg! Ik zou weer dringend meer moeten sporten. ga vanavond met mijn man mee naar de fitnis, maar dat is vooral omdat ik deze week niet naar de spinning kan. Zal blij zijn als ik nog maar 1x per week avondschool heb kan ik weer en naar de fitnis en naar de spinning.
Lieveke uwe 1ste huwelijksverjaardag met 1 kleintje, 2de met 2.... Wou je niet met zijn 2 weggaan? Onze 1ste huwelijksverjaardag zijn we ook naar NL geweest naar Zeist, vorig jaar enkel uit eten ( en rap ne snack) deniske was toen nog geen maand , volgend jaar hopen we toch weer een nachtje weg met zijn 2, zal de 1ste keer zijn denk ik.

Zephke hoe is t bij jou?

Isa hoe is t met uwe kapoen?
Ben je nog bij de beekse bergen geweest?

Link naar deze reactie
07/04/2008 @ 18:06

Petitje* Oei, hoop dat Denis vlug beter wordt.
Fietsen, ik had me misschreve, zwemmen bedoel ik, want 1 kilometer fietsen is niet veel hé!
Zwemmen probeer ik zeker elke week te doen tot het niet meer gaat.
Beekse Bergen zijn we uiteindelijk niet geweest, we gaan dat in de zomer doen,we zijn er wel gepasseerd.
Ik wou Lukas er deze keer bij, we zaten in een boerderij,een appartement, had een eigen keuken zodat ik zelf iets kon klaarmaken, in de toekomst zal er wel eens een huwelijksverjaardag bij zijn met z'n twee denk ik maar deze keer wou ik samen zijn.

lieveke

Link naar deze reactie
09/04/2008 @ 13:24

Hoi,

Petitje* Hoe is het met Denis? AL beter??

Hier alles goed, we zijn wafels aan het bakken
Als verrassing voor mijn ventje straks, dessert zal smaken, hij is aan het studeren, dus een extra mag altijd wel hé dan.

dada

lieveke

Link naar deze reactie
09/04/2008 @ 15:50
petitje

lieveke hm wafels!
nog nooit zelf gemaakt, moet ik dringend eens gaan leren want ons deniske zal ze straks ook wel smaken en mijn oma zal dat niet eeuwig blijven bakken...
kan begrijpen dat je lukas er graag bij wou hoor, deniske is hier ook meegeweest naar brugge...

Ben gisteren nog met deniske naar de ka in t zh geweest. Ze hebben foto's van zijn buikje en een echo van zijn maag/darmen gedaan. daar is ook niks uitgekomen. Moest dan staaltje stoelgang voor labo geven, maar meneerke zit dus nogal verstopt dus had ik pas vanmiddag. heb ik dan binnengebracht, morgen uitslag ervan.
Ze hadden me gisteren gebeld van de creche dat deniske maar bleef overgeven en toen heb ik de ka gebeld en moest gelijk komen.
Vanmorgen ben ik thuisgebleven en nu is ie bij mijn ma. Wou hem niet naar de creche doen alhoewel ie niet echt ziek meer is. Morgen zal ie toch moeten gaan ondanks dat ik dan nog niet gelijk de uitslagen heb.
Is hier gewoon te druk.

doei

Link naar deze reactie
09/04/2008 @ 21:19
Zepke

Online Status
Hallo allemaal!
Els, ik zie dat je nu zekerheid hebt over hoe lang je zwanger bent? vertel ons alles over je eerste bezoekje aan de gyn!! Heb je een echo gekregen? Heb je het hartje horen kloppen? Ik kijk er zo naar uit!!
Lieveke, ja, Disneyland was erg leuk. Het deed echt goed om nog eens et 2 te zijn Maar we misten Enidje heel vaak! Ze heeft niks last meer gehad van haar oortje, dus ik denk dat het gewoon van haar verkoudheid was. Goed dat het zo leuk was in de hoeve in Nederland. Al een jaar getrouwd, wat gaat dat snel! Wij eind mei 3 jaar en 't lijkt ook nog maar net!
petitje, hoe gaat het met Denis? Nog altijd zo ziekjes? Ocharme toch! Hopelijk is hij snel terug de oude! Ik mag pas 29 april op controle. De secretaresse zei dat ze tegenwoordig aanraden de eerste controle rond 8 weken te doen, maar ik kan alleen 's avonds en dan was de eerste afspraak pas 29 april, dus nog 20 dagen wachten... Zucht!
Rien, dank je wel! Leuk dat je nog eens langs komt! Hopelijk gaat alles goed?
Welkom, Monique!
Hier slecht nieuws ivm de verhuis In februari was ons gezegd dat we er half april in zouden kunnen. We hebben gebeld en 't zal nog niet direct zijn. Het appartement van onze verkopers is nog steeds niet af. Allé, 't is wel af maar ze willen eerst de tweede vleugel van de blok afmaken voordat ze er een goede voordeur in zetten (nu staat er zo'n gammel houten deurtje in). 't Zal waarschijnlijk dus toch zoals afgesproken 1 juni worden (dan is bij akte vastgelegd dat zij zowiezo uit ons huis moeten, appartement af of niet)... Dat lijkt nog zo lang!!! Niet leuk... Zucht...

Groetjes,
Zepke

Link naar deze reactie
10/04/2008 @ 10:28
isabel

Online Status Bekijk profiel
Hallo
hier ben in dan eindelijk nog eens is hier heel druk geweest.

we hebben het heel goed gesteld in Italie.was tussen de 20 en 32° in het zonnetje. Was wel een beetje wind maar viel goed mee door het zonnetje.

De week erna moest kris naar een beurs in Duitsland voor het werk dus stond ik er voor alles alleen voor.

Petitje klinkt juist als dat Lennert ziek was in januari. Overgeven wat meer slapen maar anders gewoon opgewekt en zo. Ze hebben dan ook niets gevonde.

Zepke jammer dat je er niet vroeger in kan he.

Lieveke ja gaat vlug he hier in september ook al 3 jaar.

Groetjes Isabel

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 09:04

Hoi,

Zepke* Hoe is het ondertussen met de oortjes van Enid en met jou?

Petitje* En Denis, al beter nu?

Hier een klein verslagje van de controle gisteren.

Een klein boeleke, weegt nu 940 gram, is vergelijkbaar met Lukas, nog
iets minder. Dus het zal geen grote zware baby worden ook al doe ik de
zwangerschap uit.
Te weinig vruchtwater(was bij Lukas ook), maar ze zei dat als ik nog zou
werken dat ze me thuis zo zetten, ik moet meer rusten, zo maak ik
vruchtwater aan!
Mag nog zwemmen, ga ik straks doen en in de NM rusten, Ben wel wat ongerust nu.(zie ook profiel)

lieveke

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 11:45

Nog vergeten bij mijn verslagje, suiker in de urine, moet volgende keer nuchtere urine geven en beebje lag ook in stuit! Hopelijk draait het nog hé.
Zie een keizersnede echt niet zitten
lieveke

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 14:09
petitje

hoi hoi

Met deniske is t weer beter. Ze hebben niks gevonden. Do en vr heb ik nog aangepaste voeding moeten geven om zijn maagje te sparen, en hij hield alles binnen. vanaf za gewoon en dat ging ook goed.
Nu krijgt ie vandaag voor t eerst geen 3de flesje meer, dat gaven om om 17.30-18u was 120ml maar soms had ie om 16.30 pas zijn fruit op, maja k&g zei dat ie nog wel wat extra mocht hebben. Maar goed we proberen vandaag zonder, zijn avondflesje wordt dan met 30ml verhoogd.

Zephke, ik ben ook pas 1ste maal op controle geweest op 7,5week en inderdaad de avonduren zitten dikwijls al keirap vol, heb daardoor soms ook 5-6 weken moeten wachten of overdag dat ventje niet mee kon... 29 april dat is toch echt niet meer zo lang hoor,
Wat balen dat je nu niet eerder kan verhuizen, maar goed jullie zullen in elk geval lekker gesetteld zijn tegen dat het beebje er is.

isa, ja dus niks gevonden en na wat rondvraag is ie dus ook echt niet de enigste die dat heeft. Maar goed hij is er vanaf.
Hier van t jaar ook al 3j getrouwd.

Lieveke dat wist ik niet meer dat je zoveel probleempjes met je vorige zw had. Zwemmen is normaalgezien heel goed en zolang je geen opening hebt mag je dat blijven doen. was t enigste wat ik nog mocht.
Ik geloof dat ik vanaf 24 weken niet meer mocht gaan sporten.
En werken, t was dat ik bureauwerk deed ik dat nog mocht doen maar rusten was hier ook de boodschap.
Ik ben toen op 29 weken op controle geweest en dat was de 1ste maal dat de gyn zei dat ie te klein was was toen nog een 900gr. O jij hebt dus te weinig vruchtwater? En nu ook weer een korte navelstreng? Hier hebben ze nooit kunnen zien waarom deniske niet goed groeide.
Oja en hij is pas gedraaid in week 32 dat heb ik wel gevoeld of betergezegd niet, want ik voelde een paar dagen niks en toenw as ie dus gedraaid.Dus nog geen zorgen maken. haha ik was op den duur zo zelfzeker dat beebje niet ging draaien en dat t een ks ging worden, dat ik in paniek geraakte toen ie wel gedraaid was want dat had ik niet voorzien in mijn scenario.
Tja ongerust, dat zal wel, ik was dat toen ook, maar erna nog meer, want hoe meer je leest erover.... Vorige maand is mijn vriendin bevallen in t zelfde ziekenhuis met dezelfde gyn en daar zeiden ze altijd dat alles prima was en toen is dat beebje ook geboren met 50cm en 2700gr en toen ben ik wel wat geruster geworden dat dat toch niet zo erg weinig is...

Zo ga er weer vandoor
groetjes

Link naar deze reactie
21/04/2008 @ 08:43
isabel

Online Status Bekijk profiel
sorry dat ik niet altijd kom reageren.
Even een update hier gaat ons gewone leventje zijn gang Lennert weegt intussen al 7kg800 Hij is een flinke kerel(allez meestal vannacht een minder nachtje 6 maal eruit voor zijn fopspeen!!)
Waren gisteren bij mijn moeder mijn broer kreeg weer een soort lichte epeleptische aanval(hij valt niet maar heeft dan problemen met slikken)mij ma is vannacht opgenomen met een nierontsteking dus komen weer drukke dagen aan.

Lieveke moet jij niet iedermaal nuchtere urine mee doen??
Ik moest dat vannaf 4 maand iedere controle doen.
Ja is moeilijk he dat rusten zwanger zijn is geen ziekte he. Had het daar ook moeilijk mee hoor zeker als ze me thuis zetten en ik niets meer mocht doen. Maar ja dan wist ik wel ik moet het nog een week 4min uithouden anders wordt het zowiezo couveuse. Dus dan was het voor de goede zaak he.

groetjes Isabel

Link naar deze reactie
22/04/2008 @ 13:31

Hoi,

Van de navelstreng weet ik het eigenlijk niet hoe lang of kort hij nu weer is DAt is voor de volgende controle eens om te vragen, dat is op 7 mei.

Elke dag rust ik zeker 2u, dus ik doe mijn best hé dames

Isa* Van die urine, ja ze heeft me dat nooit gezegd, dus nooit bij stilgestaan eigenlijk, dus vanaf nu zal ik nuchter plassen als ik moet gaan en in de frigo bewaren zeker.
Ai je broer en je mama nu, idd drukke dagen, hopelijk gaat het allemaal stillaan beter hé.

Groetjes

lieveke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >