ff ons verhaal
over wat er de laats dagen is gebeurd met onze kanjer!
onze kanjer had al 2 wk dat hij vaak zn eten overgaf,alleen de borstvoeding bleef er in,toen werd hij verkouden en dachten wij nou dat was het dan he,hij voelde zich gewoon niet zo lekker!
maar toen de verkoudheid over was,bleef onze kanjer overgeven,overdag alles wat tie at of dronk kwam er 10 min later of zelfs gelijk weer uit,dat resulteerde dat meneertje snachts zo,n honger had dat hij sosm elk 1,5 uur bij me wou drinken(borstvoeding)
tot hij maandag wakker werd,en helemaal geel zag,wij dachten nog,we kijken het even aan,die dag heeft hij wel geteld,half bordje pap op(wat er meteen weer uitkwam)half potje fruit,wat er meteen weer uit kwam,en 100 cc vocht,dus eigenlijk over de hele dag helemaal niets he!dat resulteerde weer dat hij tussen 19:00 en 5:30 al 7 keer bij me gedronken had,ik snapte er niets van!
toen zijn we naar de dokter geweest,en die heeft ons gezegt dat hij bloed moest laten prikken,
dus wij di ochtend naar het prikpunt geweest,arme sgat,gewoon als bij ons,hup naald in dat kleien armpje,en 3 grote buisjes helemaal vol!arm kind he!
met het uur werd hij geler,op een gegeven moment had hij niet eens roze lippen meer,en zn handpalmen en onderkant voedten waren ook helemaal geel,totaal geen levendig hedi zat er in hem,niet willen eten,niet willen slapen,heel suf,,,
smiddags belde de dokter,
jullie moetene naar het ziekhuis,jullie zoon heeft nog maar een bleodwaarde van 3,5(mega mega bloedarmoede dus)een normale bloed waarde moet ongeveer 8 zijn!dus echt extreem!
wij met hem naar het ziekhuis,en ja hoor we moesten blijven,we mochten zo niet naar hiuis!
ej moets een bleodtansfusie krijgen,dat bloed zou vanuit rotteradm naar goude gebracht worden en om 2 uur snachts zou het aankomen,
na 2,5 uur huilen viel ej dan eindelijk in slaap,hij zat onder de palkkers en draadjes,ja hij was heel zielig!
en ja hoor om 2 uur kwam het bloed,maar dat was niet alles,we moesten m elke uur wekken,tempratueren,bloeddruk meten,kijken hoe hij eruit zag enz!arm kind lag ie net lekker tye slapen,was t uur alweer voorbij,,ik heb dus ceht een hele nacht overgeslagen!want na dat controle,wou ej veilig were bij mama drinken,dus ook elk uur een kind aan de tiet
de volgende ochtend om 8 uur was al het bloed ij zn lijfje gestroomt,en dan weer bloedprikken en hopen dat de bloedwaarde gestegen was,ondertussen had ej een bord pap op,en dat bleef er in!
na 1,5 uur wakkerw as ie helemaal op en ging were naar bed,hij 3was zo bang alleen,kon en wou niet slapen als ik niet in de buurt was,arm ukkie,we hebben echt 24 uur per dag met elkaar doorgebracht,,een min uit zn zicht!zodar er een zuster aan m zat was het huilen,
smiddags lekker fruit op,maar helaas dat kwam er allemaal weer uit,en dat resluteerde dat we onze kamer niet meer uitmochten om evert meer infecties te voorkomen,nou hele dag op zo,n heel klein kamertje zitten is lang en saai nhoor!
smiddags de uitslag van het bloed,shit,,bloed had niet aangeslagen,was maar 1 punt gestegen,,weer blijven!om half 5 kwam er were nieuw bloed,ondertussen half potje warm eten op,dat beelf erin gelukkig!
toen het bloed eraan zat,kon ej ook niet meer spelen,hij mocht of alleen in bed bliven liggen,of in zn eetstoel zitten,,
zie zo bewegelijk kind maar eens rsutig te houden als hij zich geen halve meter kan verschuiven!twas een lange avond!
om half 8 viel ie in slaap,weer elk uur wekken,enz!
om 12 uur sanachts zat alles er were in,en mochten we dan eindelijk goed slapen!
ej werd wel nog om 2 uur en half 6 wakker om bij me te drinken,en om half 8 was ie officieel wakker!
sacochteds weer bleod geprikt,in zn voetje,in zn arm en in zn vinger!
hij zit onder de prik plekken!
hij was zo moe,mar kon gewoon niet slapen,om 11 uur wak m de arts,dit bloed heeft angeslapegen,zn hb is nu 7,5 we mochten naar huis!
me vader kwam ons halen,en ej viel meteen in de auto in slaap
thuis aangekomen,was ej zo blij,gillen van vreugde,weer terug in zn eigen kamertje,zn eigen speel goed,zn eigen vertrouwde geuren en kleuern,oh wat was ie blij!
beetje pap op,en daarna znder enige moeite 2,5 uur geslapen!
di 6 mei moeten we weer naart ziekhuis,bloedprikken en kijken of ej zn lichaampje dit bleod niet afstoot(anders beginne we weer van voor af aan)
zo dat was onze koninginnedag en hemelvaarts dag!!
dikke kus!!!!
michenou & e-j