< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » wat doe ik toch verkeerd???

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
wat doe ik toch verkeerd???
22/04/2008 @ 10:55
lynna

hallo,

de laatste dagen heeft ze supergoed geslapen, ben er 2 à 3x per nacht uitgeweest om een tutje te geven.

overdag slaapt ze ook wel meer dan anders ( nu ligt ze ook in bed,al van 10 u ) denk dat ze daarom s'nachts ook beter slaapt.

we zijn de laatste dagen ook wel heel veel buiten geweest, genieten van het mooie weer
misschien dat ze daarom ook beter slaapt.

hopelijk blijft het zo

groeten
Link naar deze reactie
25/04/2008 @ 16:43
cynthia81

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik heb hier ook een groot probleem. Mijn zoontje heeft altijd doorgeslapen, maar sinds maart is het helemaal mis. Hij is een paar keer ziek geweest en wil sindsdien 's avonds en 's nachts niet slapen. We hebben hem wel eens laten huilen, maar dan krijst hij zijn longen uit zijn lijf en wanneer we bij hem komen, huilt hij heel erg hard met bibberende armpjes de lucht in. Troosten in bed werkt niet. We moeten hem eruit halen en tijdje gaan lopen. Dan proberen we het weer, maar meestal begint hij al hard te huilen zodra we hem kantelen en in bed willen leggen. Soms duurt het wel 3 uur voordat hij slaapt. Vooral 's nachts is het erg.
We zijn het behoorlijk zat nu eigenlijk. Het duurt al zolang. Wanneer de heisa begint hebben we nog wel geduld, maar na een tijdje is het geduld wel op!
We kan ons helpen!

Link naar deze reactie
26/04/2008 @ 15:37
Heaven

Cynthia, ik zou echt niet weten wat te doen. Misschien moet je het eens helemaal omgooien met een ander ritme. Ruben krijgt 5 minuten voordat hij naar bed moet alvast zijn slaapknuffels...dan weet hij dat hij gauw naar bed moet en komt het niet "onverwacht" mss dat je zoiets nog kunt proberen. Of elke keer hetzelfde verhaaltje of liedje voor het slapen gaan lezen/zingen. Of dat hij zelf de gordijntjes dicht mag doen... ik noem maar een paar dingen. Zodat het slapen gaan opzich al leuk voor hem wordt.

Lynna, hoe gaat het bij jou ? Is het meer slapen overdag en daardoor beter slapen 's nachts nog steeds van toepassing. Hopelijk kun je zelf nu ook beetje meer slapen.

Hier maar een een kleine vent wakker maken, want hijslaapt al 2 en een half uur, en als ik hem langer laat liggen wil hij er vanaond niet in.

Link naar deze reactie
26/04/2008 @ 21:18
lynna

hallo,

het is een paar dagen heel goed gegaan maar de laatste dagen is't weer minder. en ook overdag slaapt ze weer veel minder ( heb geen idee hoe dat komt ) vandaag heeft ze de hele dag maar een 1.5 uurtje geslapen dus zal ze vannacht ook weer veel wakker worden ik heb ze toch geprobeerd ze verschillende keren in bed te leggen maar ze schreeuwde alles bij elkaar.

nu is't weekend dus hoef ik gelukkig niet elke keer uit m'n bed en kan m'n man ook eens opstaan zodat ik toch beter kan slapen.

met de oudste heb ik de laatste dagen ook weer veel problemen, vooral s'avonds duurt het weer lang voor ze slaapt. ik negeer ze en leg ze telkens terug in bed maar het probleem is dat ze het ook nog leuk vind en ze lacht me gewoon uit. erop reageren helpt ook niet en dan krijgt ze ook weer aandacht hé dus probeer ik toch maar blijven te negeren.

tja, ik zal maar afwachten hoe het verder gaat verlopen, er zal niets anders op zitten. heb al alles geprobeerd wat ik maar kan, ik vraag me toch echt af wat ik fout doe.

groeten
Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 02:58
weweke

Online Status Stuur bericht
Hey,

Hier nog zo een hopeloze mama.
Aa het uur kan je wel merken dat het hier weer een ellendige nacht is.
We weten het hier ook niet meer.

We sturen hem regelmatig wakker in bed (soms slaapt hij in bij zijn laatste flesje) en dat is geen probleem. MAAR 's nachts!! Eens hij wakker is kunnen we het vergeten. We hebben al alles gebrobeert. Ook deze nacht is hij sinds 11.30h van gisteren avond aan het huilen. Hij geeft niet op. Ik ga zo alle max. 20min gaan kijken (vaak meer want ik krijg het niet over men hart) Maar dat helpt echter niet. Het enig dat werkt is hem bij me pakken zodat hij me voelt. Dit pas ik dan ook maar enkel toe als ik totaal uitgput ben. Maw zo tegen een uur of 5 's morgens zodat ik toch nog minsten 2uurtjes kan rusten. Yep rusten, want echt slapen met hem lukt ook al niet. Hij komt telkens weer wakker en gaat dan echt op zoek naar me. Beklimt me dan als een berg tot hij zen plekje gevonden heeft en slaapt dan weer in.

Ik gun het alle mama's met doorslapertjes, want dit is echt een hel. Maar zelf met de slapeloze en zeeeeeeer vermoeiende nachten hou ik zeeeeer veel vvan men kleintje. Soms wordt het enkel even teveel, hoogst waarschijnlijk door slaapgebrek.
Mijn man, daar kan ik niet op rekenen. hij slaapt als een roosje overal door. (best om jaloers op te zijn.) Ikzelf word bij de minste kik wakker.

In het begin gaf ik hem 3 a 5 minuutjes om zelf weer trachten inteslapen. Maar dat werkte echt niet. Vaak onmiddelijk reageren werpt hier nog het meeste vruchten af. Omdat eens hij begint door te wenen, hij ook blijft wenen zelf na troosten.

Tja was er maar een wondermiddeltje.

Damens veel moed. En als hij je wakker houd is het altijd fijn om hier even je zinnen te verzetten (ik heb gemerkt dat ik dan even langer tegen zijn wenen kan, daar ik er niet op lig te luisteren dan.

Tips natuurlijk altijd welkom.

Groetjes weweke

[Laatst gewijzigd door weweke - 29/04/2008 @ 02:58] - Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 09:46
Ingrid

hey dames, hier ook een moeilijk slapertje. Probeer eens een paar druppels sinaasappelolie op een doekje aan het beduiteinde te leggen. Werkt rustgevend en kan geen kwaad.
Heeft bij ons redelijk goed gewerkt, tot ze 's nachts wakker werd van de krampen. (duurde enkele weken voor we dat door hadden).
We hebben vanalles van voeding uitgeprobeerd en nu slaapt ze al 2 nachten goed (hout vasthouden). 1e nacht heeft ze geslapen van 20u tot 8u en vorige nacht van 20u tot 4u, begon dan te praten en te zingen en is toen terug in slaap gevallen tot 8.30u. Het doet deugd om nog eens door te kunnen slapen!!!

Vermoedelijke bevalling op 08/10/2008.
Al 48 weken zwanger (120.02% ver), nog 8 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 10:26
Dinja

Kan er spijtig genoeg ook van meespreken.
Ryan krijgt nog steeds nachtvoedingen... dat is het enige waar ik hem soms terug mee in slaap krijg
Deze nacht heeft hij geweend van 0u00 tot na 3u...

Als ik er op een nacht 5x uit moet dan is dat een goede nacht. Ben dus echt stikkapot. Val bijna in slaap op het werk en in de auto.
Weet echt niet meer wat te doen.
Misschien moet ik die sinaasappelolie eens uitproberen?

Groetjes,
sleepy Dinja

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 17:58
Ingrid

ik dacht echt dat wij nog de enigen waren die 's nachts zo vaak uit ons bed moesten. Iedereen doet altijd zo raar als je zegt dat ze een moeilijke slaper is. precies alsof het onze schuld is.

Vermoedelijke bevalling op 08/10/2008.
Al 48 weken zwanger (120.02% ver), nog 8 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 13:34

Hoi,

ik vind het ook al een geruststelling (?) dat er nog mama's zijn...
Wij moeten ook ontelbare keren het bed uit en voeding is idd het enige dat helpt.
Ik heb wel het boek van elizabeth pantley gelezen en daar staan wel echt goeie tips in. Alleen is mijn ventje te lui om ze toe te passen grrrr...
Misschien helpt het bij jullie wel?

Groetjes van een heeeeeeel vermoeide mama

ps: de sinaasolie werkte hier niks hoor

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 22:56
Caroline

Hallo iedereen,

Het doet idd deugd om te lezen dat we niet de enige zijn.
Mijn oudste zoon sliep door op zijn 8 weken, Lukas slaapt op bijna 7 maanden nog steeds niet door...

Sinds een week of twee hebben we gelukkig de nachtvoeding kunnen stopzetten. Hij krijgt zijn laatste flesje rond 20-21h00 - ik leg hem dan wakker in zijn bedje en dan begint het, vanaf een uur of 2 wordt hij constant wakker - ik moet er dan tot 's morgens een 10-tal keer uit voor zijn tutje te gaan geven.

Ik ben gewoon oververmoeid, kan niets meer verdragen, me niet concentreren op mijn werk, ik huil voor een kleinigheid,... kortom - ik ben gewoon stikkop.
Mijn man heeft ook de luxe om overal door te slapen, ik wou dat ik dat ook kon.

Ik hoop dat het betert, want echt lang hou ik dit niet meer uit.

Veel sterkte aan de andere mama's met slechte slapertjes.

Groetjes,

Caroline

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 10:36
Dinja

Hallo Caroline,

Het hetzelfde hoor. Man hoort ook niks en Ryan is nu 14 maanden en slaapt ook niet.
Ik moet er nog altijd min 3 a 4x per nacht uit. En dat is dan echt een goede nacht he! Deze nacht heeft hij geweend van 2u30 tot 5u... Toen hij deze morgen moest opstaan was hij nog moe natuurlijk. Ik heb ook regelmatig het probleem dat ik op mijn werk bijna in slaap val en dat ik niks meer kan verdragen.
Komt er dan nog eens bij dat onze oudste zo in een periode zit dat hij niks anders doet dan mama uitdagen en ik overreageer dan he...

Hopelijk hebben we binnenkort terug een nachtrust!
GRoetjes,
Dinja

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]