< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Babynamen » welk meisjesnaam past bij Boy??

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Babynamen
welk meisjesnaam past bij Boy??
25/04/2008 @ 14:18
Kaatje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Summer in de US is niet onnozeler dan Lente hier he??
maar Boy... o boy... en vooral als ik hier las: veel succes met baby Boy... vind je vast hopen t shirts voor ' it's a boy'

Als je dat kind gaat inschrijven op school, lachen ze al je achter rug,... dat kind krijgt al een reputatie voor hij er 1 stap binnenzet.

Link naar deze reactie
25/04/2008 @ 14:29
Mariet

Mensen , laat het toch rusten!! We zitten hier op een forum, Nick is eruit, en we zullen elkaar in het dagelijks leven nooit gaan zien of spreken, dus vanwaar die flauwe (of hierboven) bijna hatelijke reacties!!!!wat wil men daar mee bereiken?? Het BLIJFT maar doorgaan......????!!!!

Kindje Floor zal ook niet naar Amerika kunnen zonder dat ze dáár wordt uitgelachen, want daar betekend haar naam gewoon 'vloer'..
En zo kunnen wij nog wel even bezig blijven.....zo zijn er ZAT namen waar wat mee is, maar ook ZAT namen waar men in eerste instantie aan zal moeten wennen, maar daarna erg gewoon wordt omdat men niet beter weet.......RESPECT mensen....respect!!!
Link naar deze reactie
25/04/2008 @ 18:15
Noortje

Ola mariet,

Da is het em net hé. Floor zal 9/10 wel hier blijven met haar wondermooie naam, maar Boy zit hier toch maar tussen al die belgen/nederlanders

Waar is jouw RESPECT trouwens?????

Link naar deze reactie
25/04/2008 @ 18:57
Leen

Ik sta in het onderwijs en heb ooit het halve forum over mijn dak gehad met de uitspraak: 'Zeg me je naam, en ik zeg je wie je bent... of beter: wie je ouders zijn'. Ik kreeg onmiddellijk een stortvloed aan commentaar, terwijl ik het helemaal niet slecht bedoelde. Een naam zegt veel over hoe ik een ouder het best benader om een zo efficiënt en positief mogelijke communicatie aan de dag te leggen.

De commentaar op Boy vond ik in het begin van de discussie nog behoorlijk, maar nu... sorry hoor, je kan de boodschap ook iets beter verpakken.
Ik vind het ook geen superkeuze (je kan dat waarschijnlijk al afleiden uit mijn eigen naamkeuze ), maar in feite werd daar niet naar gevraagd. Ik vind Summer trouwens de beste combinatie... en als de tweeling in de zomer geboren wordt, is het best wel leuk.

Voor Nick,
Als het een troost mag wezen: meestal houden mensen hun commentaar voor zich, en als er al eens toespelingen op worden gemaakt, dan is het op een subtiele speelse manier. Je zal trouwens merken dat de commentaar sterk mindert, naarmate ze ouder worden. Eén tip: bij elke opmerking eens lief glimlachen en verder negeren...
Toch moet ik toch af en toe eens glimlachen in de loop van de maand september, vooral als Wannes Van de Velde, Koen Wauters en Jimmy Hendrickx voor je neus zitten. Of Napoleon...

Groetjes!

Link naar deze reactie
25/04/2008 @ 20:49
Kaatje

Het verschil tussen Floor en Boy is, dat Floor idd in een andere taal een ander woord is, maar Boy niet he?? Floor is in het Nederlands ook een staande naam, Boy is niks in het Nederlands.

En als Floor naar Amerika gaat, dan moet ze haar 2de naam maar gebruiken he, die is zeer internationaal.

Link naar deze reactie
25/04/2008 @ 21:40

Online Status Bekijk profiel
nick,

ik ben blij voor je dat je een beslissing genomen hebt in verband met de namen! trek je niets aan van de opmerkingen die je gekregen hebt! het is gewoon ongelooflijk hoe ver sommigen hierin gaan... waar houden ze zich toch mee bezig??

veel succes nog!

groetjes,

lins

Link naar deze reactie
26/04/2008 @ 11:39
greet

Online Status Stuur bericht
leen , er zit veel waarheid in wat je zei hoor , ivm je naam en de ouders kennen. het heeft ooit zelfs in de krant gestaan. mensen die hun kinderen namen op een "y" geven en namen met veel a's in (sabrina , tamara , natasja), zouden vaak een lageren klasse zijn. pas op , niet allemaal he , maar vaak zou het zo zijn.
ik denk dat je idd soms wel iets tegenkomt in de scholen

k'tje , june stond ook op mijn lijstje voor een meisje hoor , net als lente. maar wel in't nederlands uitgesproken he , dus juu-ne , prachtige naam .

summer vind ik ook mooi , maar ik heb echt een probleem met boy .... blijft een jongen dan he , zal nooit een 'echte man' worden ... denk dat het een heel schattige naam is als kind , maar als de 'boy' in kwestie 1,90m en 80 kg is ....

Link naar deze reactie
26/04/2008 @ 12:01

wij kennen ook een BOY (volwassen man die geen enkel probleem heeft met deze naam)...waarschijnlijk omdat deze naam , niet zoals de meeste van jullie denken, ook wordt uitgesproken als Boy!!

Wordt NIET PRECIES zo uitgesproken als op z'n amerikaans of engels (wat langere variant; BOOOY) maar héél kort en krachtig, waardoor het je absoluut niet 123 doet denken aan het engelse woord BOY/JONGEN...

jammer dat ik het niet kan inspreken op deze forum, dan is het misschienw at duidelijker
Link naar deze reactie
26/04/2008 @ 12:48
Leen

Hej Greet,
Ik kreeg er indertijd heel veel commentaar op. En er zijn ook uitzonderingen. Ik werd toen gevraagd voorspellingen te maken etcetera... Ik moet eerlijk zeggen dat ik het bij Boy en Summer niet goed weet, waar ik de ouders moet situeren. Als ik het mij goed herinner was er bij Neighbours ooit een broer en zusje met de namen Boyd en Summer.

Het stond idd ooit in de krant over die namen met een -y. Wat die vreemde namen betreft, na een tijd ben je het zo gewoon, dat het je niet meer opvalt... vreemd, maar een naam is heel vlug verbonden met een persoon. Bij Wannes van de Velde denk ik al lang niet meer aan de man die 's nachts in de straten wil verdwalen bijvoorbeeld.

Groetjes!

Link naar deze reactie
26/04/2008 @ 18:10
nick

Hoi Leen en Greet,

Omdat wij er nu inmiddels uit zijn en ons niet verder van de wijs willen laten brengen door het vele commentaar had ik besloten verder niet te reageren.....

wil toch nog één keer een reactie geven;

wat jullie zeggen van dat artikel dat kan kloppen hoor; dat er onder bepaalde klasse van de bevolking bepaalde namen wordt gegeven..
zo hebben bij ook bepaalde namen die onze voorkeur NIET genieten , juist omdat het weer teveel verwijst náár ...... (zonder denigrerend over te komen..)
D e uitkomsten met de letter Y en A kan ik mij voor een deel wel in vinden , en voor een deel ook niet (kan zo namen opnoemen eindigend met deze letters die vaak gegeven worden in de "lagere klasse" maar ook een aantal juist voorkomend in de midden/hoge klasse...ik ga geen voorbeelden noemen want ik wil niemand beledigen..maar snap wat jullie bedoelen)

Wat onze situatie betreft; wij zijn beide HBO afgestudeerd; mijn man in de economie, en ik als maatschappelijk werkster, en allebei nog steeds studerend

Dus met andere woorden; Ik begrijp jullie standpunt deels, maar gaat niet altijd op, maar dat schreef een van jullie al..

wel blijft het BOY en SUMMER !!!

(vader heeft een engelsklinkende naam, waardoor het inderdaard gelijk weer anders klinkt als wanneer er een oerhollandse naam achter komt..
Vond wat iemand anders schreef eerder deze middag erg treffend; ze schreef iets over de uitspraak; het moet idd niet BOOOY worden op z'n engels/amerikaans, maar kort en krachtig (maar is idd erg lastig uit te leggen) ...
Link naar deze reactie
27/04/2008 @ 14:50
Sasja

Online Status Bekijk profiel
Ik vind het leuke namen hoor.
Als ikzelf een jongen was geweest hadden mijn ouders mij ook Boy genoemd.

Link naar deze reactie
27/04/2008 @ 20:37

Ja Nick ik verschiet ervan waar de mensen zich overal met bemoeien zeg.
Hoe kun je nu iemand zijn keuze zo afbreken?
Zulke dingen doe je niet als je een beetje verstand in je kopje zitten hebt ( sorry mensen maar dat is mijn menig hierover)

Veel succes meid en geniet binnenkort maar van Boy en Summer

[Laatst gewijzigd door Evelyne D - 27/04/2008 @ 20:38] - Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 11:47

Ik vind het topnamen blij dat jullie eruit gekomen zijn vind die namen echt goed bij elkaar passen succes met jullie 2 kleintjes straks en trek je niks aan van het commentaar!!

[Laatst gewijzigd door margrethk - 29/04/2008 @ 11:48] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina