< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Gebruik van folium voor je zangerschap?

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Gebruik van folium voor je zangerschap?
25/04/2008 @ 23:36

Online Status Bekijk profiel
Hai,

mischien een hele domme vraag of mischien staat het al ergens.
maar een kennis van me die vertelde mij dat ik nu ik gestopt ben met de pil al foliumzuur kan gaan slikken.

ik dacht dat dit alleen moest als je zwanger bent.

Kan het kwaad als ik daar nu al mee begin=en wat voor effect heeft het op mij??

Wat doet het precies?

Alvast bedankt voor de info

Groetjes Dees

p.s in de titel bedoel ik natuurlijk zwangerschap

[Laatst gewijzigd door Dees1984 - 25/04/2008 @ 23:37] - Link naar deze reactie
25/04/2008 @ 23:51
jes

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey meid ,

je mag gerust al foliumzuur beginnen nemen hoor ook al ben je niet zwanger, ikzelf ben ermee gestart meteen na men pil stop.

Dit heb ik terug gevonden bij zwangerschap hier op de site, er staan nog andere tips op :
foliumzuur helpt om de kans op een kindje met een open ruggetje, te verkleinen!
Helemaal ideaal zou zijn, dat je al van voor je zwangerschap foliumzuur innam. Maar je kunt er nog altijd mee beginnen op het moment je weet dat je zwanger bent.

succes met het zwanger worden
groetjes

Link naar deze reactie
25/04/2008 @ 23:59

bedankt voor je bericht.

ik ga zo meteen even kijken naar de andere tips!

kan ik foliumzuur gewoon bij de drogist kopen?

Link naar deze reactie
26/04/2008 @ 16:38
debo

Online Status
Hey

het is inderdaad goed om al te beginnen met folium omdat door het pilgebruik het foliumgehalte in je lichaam naar beneden gaat. Om het terug op peil te krijgen, neem je dus best folium in voor je zwanger bent.
Je kan het zo kopen bij de apotheker.Ikzelf neem omnibionta pronatal, een combinatie van vitamen en folium.
Door erfelijkheid, had ik een grotere kans op een open ruggetje, zeker bij een jongen, maar mijn baby was heel gezond.

Link naar deze reactie
26/04/2008 @ 21:19

oke super bedankt!!!

ik ga deze week nog de fpliumxzuur halen!!

Nog meer tips?

Link naar deze reactie
26/04/2008 @ 21:26
binni

foliumzuur
Hoi,

Het is inderdaad het beste om al foliumzuur te nemen vanaf je probeert om zwanger te worden.Ook omega 3 is goed.Je kan nu ook Omniobionta Pronatal krijgen met foliumzuur en omega 3 in;is gewoon compleet!het is de investering in jouw gezondheid en die van je baby waard!Doen dus!
Véél succes!!

Vermoedelijke bevalling op 07/09/2008.
Al 44 weken en 2 dagen zwanger (110.87% ver), nog 4 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
26/04/2008 @ 23:16
laura1979

Hoi,

Een tijdje terug kwam ik mijn verloskundige tegen en zei dat ik wel zwanger wou worden maar mijn vriend nog niet. Zij heeft me toen aangeraden alvast aan foliumzuur te beginnen zodat je alvast een voorraadje hebt. Nu ben ik in april gestopt met de pil en slik Gravitamon.

Groeten,

Laura

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 22:19

nou..ik heb maandag dan een doosje foliumzuur gehaald bij de apotheek. Het verbaasde me hoe goedkoop het eigenlijk was..had ik niet verwacht :)

ik ben nu 3 dagen aan het slikken :)

spannend hoor al die voorbereidingen :D

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 22:19

nou..ik heb maandag dan een doosje foliumzuur gehaald bij de apotheek. Het verbaasde me hoe goedkoop het eigenlijk was..had ik niet verwacht :)

ik ben nu 3 dagen aan het slikken :)

spannend hoor al die voorbereidingen :D

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 13:40
jokske

ik slik dit al van september, helaas nog niet zwanger, je mag het gewoon doornemen, ook een lange tijd...

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 10:28

ik slik het nu gewoon elke dag zoals aangegeven op de bijsluiter..maar soms vergeet ik hem. is niet zo heel erg toch nu ik nog niet zwanger ben?

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 11:17
debo

Online Status
Natuurlijk is dat niet erg. das niet zoals de pil hé

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 12:49
Ska

Hoi ik slik sinds gisteren foliumzuur.
Mijn vriend heeft het bij De Tuinen gekocht.
k heb gehoord dat je het al kan gaan slikken voor je zwanger bent om zo een voorraadje op te bouwen.
Groetjes
Jessica

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 13:09

hai ska,

thanks dat had ik al begrepen
ik slik het nu zo´n 20 dagen.

soms vergeet ik hem in te nemen doordat ik niet meer gewend ben wat in te moeten nemen dus daar moet ik ff een systeem in vinden

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 16:56
debo

Online Status
Ik vergeet het ook wel vaak hoor. Nu leg ik het in de keuken, dus zie ik het gewoon =>minder kans dat ik het vergeet...

Link naar deze reactie
20/05/2008 @ 18:53
kaat

mag je dat ook al nemen als je de nuvaring nog hebt. Wij willen er over 2 maandjes mee beginnen maar kan dat nog samen. Heeft dat effect op de werking van het foliumzuur????
Link naar deze reactie
23/05/2008 @ 19:38
Twinkle

Online Status Stuur bericht
Het beste is om een maand voordat je graag zwanger wil worden alvast start met het slikken van foliumzuur. Je lichaam heeft dan na ongeveer een maand een zogenaamde spiegel opgebouwd, waardoor de kans op een open ruggetje flink afneemt! Het kan geen kwaad als je het langer inneemt. En een keertje vergeten ook niet. Omdat je het opbouwt, stort het ook niet na 1x vergeten in. Neem de foliumzuur in totdat je 10 weken zwanger bent. Je kan dan in overleg met de verloskundige stoppen en vragen of je vitamines moet/kan slikken. Ik ben nu 10 weken zwanger en ben overgestapt op multi vitamines en mineralen bij zwangerschap, gekocht bij de tuinen. Succes!!

Greetzzz, Twinkle

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]