< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » wat na 10 jaar pil nemen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
wat na 10 jaar pil nemen
27/04/2008 @ 11:04
mini

Hallo,

Ik neem al meer dan 10 jaar de pil en ik wil graag volgend jaar zwanger zijn. Ik vroeg me af of het beter is dat ik nu al begin met ontpillen omdat het kan zijn dat die stoffen na 10 jaar erg lang nawerken? Mijn moeder heeft na het stoppen met de pil 2 jaar moeten wachten op haar eerste zwangerschap! Dat zie ik echt niet zitten. Heeft hier iemand ervaring mee? Of tips?

groetjes,
mini
Link naar deze reactie
27/04/2008 @ 11:48
svb81

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Mini,

Vorig jaar stopte ik met de pil na meer dan 10 jaar. Mijn cyclus was maar enkele dagen langer en in de derde ronde was ik zwanger, dus niet wanhopen

Groetjes

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 00:34
Mieke

Hoi!

Ik heb voor dat we aan kinderen begonnen tien jaar de pil geslikt. Wij hadden er wel op gerekend een half jaar zeker bezig te zijn, maar voor ons was het al in de eerste ronde prijs! Dat hadden we dus niet verwacht, waren heel blij, maar ook best wel ff overdonderd, want het ging ineens wel heel snel!
Hou er dus rekening mee dat dat ook kan gebeuren.
En voor de tweede was ook meteen na het stoppen met de pil, is helaas geïndigd in een mk, maar twee maanden later was ik opnieuw zwanger, van onze jongste!
Als wij nog voor een nr 3 zouden gaan, wachten we daar zeker mee tot de timing ook juist is voor ik de pil de deur uit smijt!

Succes!

Groetjes Mieke

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 13:24
mini

dankjewel voor de reacties.. het stelt me in elk geval een stuk geruster.. Ik hoop voor mezelf dat vanaf het moment dat ik de pil de deur uitsmijt ik ook zo snel zwanger zal zijn!
Toch wel gek, vind ik, dat zulk een pil toch niet zo een nawerking heeft na zo lang innemen. Je zou echt denken dat het even in je lichaam blijft zitten dat spul!
Groeten,
Mini
Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 22:20
Lizzy

Ik was ook zowat 12 jaar aan de pil, het heeft al die jaren goed werk verricht, ik was gestopt en de 2e keer was direkt raak!
Ik denk dat het heel erg te maken heeft met hoe constant je cyclus is, is die zonder dat je de pil gebruikt even constant, dan is de kans groot dat je snel zwanger zult worden, omdat je dit dan zo goed als kan timen, daarnaast heb ik een "gewoon" sexleven behouden en niet extra gevreeen omdat je zo graag zwanger wilde raken .... dus relax ... dan kan het snel genoeg gebeuren ....

Liefs
Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 09:26
mini

dankje lizzy.. ik ben helemaal relaxed
Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 10:31
elise

Ik heb 12 jaar de pil genomen en het heeft toch een jaar geduurd alvorens ik zwanger was. Na mijn zwangerschap heb ik geen pil meer genomen. Bij mijn tweede was het meteen raak.

Ik neem geen pil meer in. Veel te slecht, volgens mij. Ik ga nu voor het hormoonspiraaltje.

Groetjes en succes!

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 18:29
mini

hej elise!
ja, daar heb ik ook al aan gedacht. Een spiraaltje. Had het zelfs al ooit aan mijn gyne gevraagd, maar die zei dat het beter was dat pas te doen na een eerste zwangerschap. Ik hou ook niet echt van dat pillengedoe, maar het heeft tot u toe wel al goed zijn werk gedaan. Zo heeft alles zijn negatieve en positieve kantjes hé. Ik hoop natuurlijk dat het voor mij sneller als een jaar zal gaan eenmaal ik ermee stop. Je bent de eerste iets minder positieve reactie (die me eerlijk waar weer even doet twijfelen..). Ik wacht nog even af met nu stoppen of niet. Het moest ook maar eens van de eerste keer raak zijn als ik nu al zou stoppen, niet minder welkom dan, maar iets minder gepland. Ach ja.. what the hell.. plannen plannen plannnen.. het toeval kan ook verrassend zijn, niet? hihi
groetjes,
Mini
Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 16:07
klaan6

Online Status
Mag ik even mijn verhaal doen?

2004: gestopt met pil na 12 jaar
2weken erna trouwen we en dan zou ik in mijn vruchtbare periode
zijn
idd trouw-weekend heeft "vruchten" afgeworpen => zwanger !
2005: bevallen
2006: gestopt met pil
1ste ronde => zwanger
na 13 weken zwangerschap MK + curretage
advies gyne = 2 rondes wachten + op controle komen
tijdens contrlole ziet alles er prima uit => licht op groen
gestart voor ronde 1 => zwanger !
2007: bevallen
wil een spiraal laten plaatsen als BV gedaan is
moet wachten tot cyclus op gang komt, dan bij 2de cyclus
plaatst gyne spiraal
spiraal NIET gezet => onverwacht ZWANGER !(3 mnd na bevalling)
grote toeval volgens gyne => 2 enorm vruchtbare partners zegt ze
2008: nog ong. 3,5 week voor ik zal bevallen
tel enorm af, is zwaar met kapoen van 3 en kapoen van bijna 1
zal na BV direct zware pil innemen => wij zijn té vruchtbaar

Zo zie je maar hé mini ! Ik denk dat het afhangt van beide partners hun vruchtbaarheid. Ik hoop voor jullie dat het snel mag lukken eenmaal jullie er voor gaan. Het is zo leuk om niet elke maand weer met de idee te zitten "zou het nu raak zijn?" En ik kan het weten hé...
Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 16:42
Joyce1982

ik zou zeker vast gaan ontpillen.... maar je hebt het niet voor het zeggen of je volgend jaar al zwanger bent.... sommige mensen slikken al jaren de pil niet meer en doen er nog jaren over om zwanger te worden...

ik zou zeker gaan ontpillen, zodat je ook weet wat je preciese cyclus is.. en daarna gaat moeder natuur aan de gang.. een zwangerschap kun je vaak niet gewoon maar even plannen..

succes

Link naar deze reactie
02/05/2008 @ 16:51
mini

Hej ! Moeilijk.. Het hangt dus echt van je vruchtbaarheid af en die van je partner en natuurlijk van je regelmatige cyclus.. Ik ga nog even doorpillen maar denk dat ik toch niet meer heel lang ga wachten met ontpillen.. Als het vroeger zou gebeuren zal ik daar ook niet enorm om treuren, ik denk dat ik een gat in de lucht spring! Liever te vroeg dan te laat voel ik voor mezelf.. En ja, ik ben ook wel een beetje nieuwsgierig naar mijn natuurlijke cyclys na zo lang pillen..
Bedankt voor de reacties!
mini x
Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 14:30

hoi

ik lees even mee en wilde zegen dat ik ook net gestopt ben met de pil sinds begin juli
Heb de pil 11 jaar geslikt microgynong 30 dus niet eens hele zware, ben ook erg benieuwd wanneer ik ongesteld wordt maar voorlopig nog niet

wat slikten jullie voor soort pil

Groetjs
oudje
Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 20:17
elise

nog even een reactie.

Bij mijn eerste zwangerschap heeft het dus 1 jaar geduurd zoals eerder geschreven. Mijn tweede zwangerschap was ongepland. Ik nam geen pil en was na 1 misrekening zwanger. Dus bij mij zal het wel aan mezelf gelegen hebben dat ik de eerste keer niet zwanger geraakte en volgens mij door de pil. De tweede keer was dus meteen raak. We zijn dus allebei zeer vruchtbaar. Ik heb gewoon lang moeten afkicken van de pil. Ik heb sinds een paar dagen een mirena spiraal. Dus voor mij geen verrassingen meer.. hehe... twee kindjes kort achter elkaar is meer dan voldoende!

Groetjes,

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 20:25
wensje

Online Status Bekijk profiel
Ook 10 jaar de pil geslikt...
Ronde 5---> zwanger--->mk na 6 wkn
Na de mk gelijk weer zwanger en alles gaat nu goed.

Tja hoelang het duurt beslist moeder natuur...
Ken zoveel mensen die al jaaaren bezig zijn en maar niet wil lukken..en er zijn ook mensen die gelijk ronde 1 zwanger mogen raken.
De vruchtbaarheid bij beide is natuurlijk erg belangrijk...
Gemiddeld raken de meeste stellen na 6mnd zwanger en een ander groot deel ervan na 1 jaar.
Maar ja,dat zijn gemiddelden dus daar kun je je ook niet aan vast houden.
Fijn om te weten is dat wanneer je van de pil bent,je je cyclus gaat bijhouden,zo weet je precies wanneer DE dagen zijn...(als je rond dezelfde tijd weer de duivels op bezoek krijgt dan...)
Ook een tip,er niet teveel mee bezig zijn om zwanger te raken...want dan lukt het niet.

Succes in elk geval!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]