< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's en slapen » 's nachts doorslapen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's en slapen
's nachts doorslapen
28/04/2008 @ 10:44
MamaCynthia

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
's nachts doorslapen
Hallo iedereen,

Alexander is nu 5 weken oud, bijna 6. Hij krijgt zijn laatste voeding normaal gezien om 23u en de volgende is dan om 5u30, dit zou dus ideaal zijn. Maar hij heeft nu al verschillende dagen de voeding van 23u overgeslagen omdat hij rond 22u in slaap valt en niet is wakker te krijgen, maar dan wordt hij 's nachts wakker om 04u en heeft dan grote honger. We hebben hem ook al om 23u wakker gemaakt en hem een fles gegeven maar dan eet hij bijna niets en is hij daar ook om 04u. Iemand enig idee hoe we die uren dat hij doorslaapt van 22u tem 04u een uurtje kunnen verlaten, dus dat hij eet om 23u en dan maar om 05u of 05u30 wakker wordt?

Groetjes!

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 11:01
barbara

Online Status
Hoi,

je kleine is nog wel heeeel jong om al door te slapen hoor, als ik jou was zou ik lekker dat schema anhouden wat je kleine zelf aangeeft, ( maar dat is mijn mening he )
en je zal merken dat je kleine na een tijdje als die er klaar voor is vanzelf steeds later wakker zal worden voor de vroege voeding,

maar onthou dat je kleine echt nog heel jong is!
niet alle baby;s hoeven gelijk al door te slapen hoor! misschien even wat minder leuk voor jullie, maar ik ben zelf van mening dat je een kleine niet in een schema kan duwen op die jonge leeftijd

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 11:01
dieke 9Maand Moderator

Hey meid

Ik zou proberen het voedingsmoment telkens met hele kleine beetje wat op te schuiven. Een schema kweken bij een kindje doe je met kleine stukjes. Het duurt zo wel een tijdje, natuurlijk, maar het is de beste garantie dat je een schema bekomt waar je jezelf goed bij voelt.

Op die leeftijd is dat trouwens al best flink hoor, van 22u tot 4u. Mijn kindjes waren allebei ouder dan 6 maanden eer ze langer dan dat begonnen te slapen 's nachts. Maar ik kan me inbeelden dat je graag sneller een beetje 'op schema' zit. Dus ik zou proberen de voeding telkens wat uit te stellen met een 5 a 10-tal minuutjes, bv. door eerst nog even een fopspeentje te geven (als ie dat heeft?).

Groetjes!

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 11:34
MamaCynthia

Ik ben idd heel trots op hem, dat hij al zo flink slaapt. En wil zeker niet ten koste van Alexander zijn schema wijzigen, maar het zou toch handig zijn, als hij sowieso al slaapt van 22u tot 04u dit een beetje op te schuiven. Ook naar later ook toe, als hij naar de onthaalmoeder gaat, want als hij om 4u eet en hij wordt wakker om half 9 heeft hij natuurlijk opnieuw reuzehonger. Nu ben ik thuis en geef ik eten op zijn ritme. Maar zal dit bij de onthaalmoeder ook zo zijn of misschien heeft hij deze voeding dan al niet meer nodig?

groetjes en thx voor de reactie.

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 11:43
lies

Online Status
Hoi,

Ik denk dat je kindje over paar weken echt wel langer slaapt hoor.
De eerst paar weken bij mijn ventje verschilden de voedingstijden wekelijks!

Dus het loopt vanzelf wel los.

Groetjes Marlies

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 14:51
greet

Online Status Stuur bericht
handig .... een kindje van 6 weken moet je zijn eigen schema laten volgen hoor. wees blij dat hij al zolang slaapt !
verlaten om langer te kunnen slapen heeft volgens mij weinig zin. wij krijgen jesse ook niet meer wakker eens hij aan de nacht begonnen is. hij heeft nu al een paar nachten geslapen tot 6u. zijn laatste voeding is rond 21u - 21u30. eergisteren kwam de laatste voeding per toeval om 22u15 pas en meneertje was er om 5 uur al terug .... wij wachten elke nacht af ... slaapt hij tot 6u , prima ! is hij er om 4uur , ook goed. ze zijn nog zo klein .....

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 15:29
ingkie

mijn zoontje is van 4feb en soms kan hij een ancht zonder voeding en soms moet ik er 1 keer uit hangt van nacht tot nacht af ik geef bv en zen laatse voeding is meestal rond 21u 21u30
Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 20:51

Online Status Bekijk profiel
Idd, het is beste om je kindje zelf zijn ritme te laten bepalen!
Het geeft geen zin om dat ritme zelf proberen aan te passen, op die leeftijd veranderd dat nog constant!
Mijn dochter was 4 maand tegen dat er een klein beetje regelmaat zat in de voedingstijden! Ik heb altijd mijn kindje zelf haar ritme laten bepalen en dan kom je op de duur vanzelf in een gespast ritme terrecht! Je mag dat niet forceren! Voeden op verzoek is volgens mij de beste oplossing! Mijn kindje eet en slaapt heel goed en ik denk dat het mede dankzij het feit is dat ik haar altijd zelf haar ritme heb laten bepalen! Je kindje is nog zooooo klein! In de baarmoeder kreeg je baby ook eten wanneer hij maar wilde en sliep wanneer hij dat wilde, hij moet daar nog wat los van komen, dat vraagt tijd!

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 18:49
Xanthe

Ik denk dat ieder kind anders is hoor, maar dat is mijn mening. Onze milan is eigenlijk altijd een heel makkelijk kind geweest, sliep op 6weken door en wij konden wat met zijn schema schuiven. Onze Milan werd soms om 6u wakker, eerst gaf ik hem ook steeds de fles, tot wij hem woude troosten met zijn tutje en hij daar ook blij mee was, waardoor wij de voeding van s morgens stilaan konden opschuiven naar 7u en zo later en later. Nu maakt het hem ook niet veel uit, krijgt hij zijn fles om 8u of om 9u, wij horen hem daar niet naar vragen maar als wij hem dit aanbieden neemt hij ze wel. Ergens ben ik ook van mening, geef je kind op vraag, maar dit wil niet zeggen dat je het met kwartiertjes stilletjes aan kan verschuiven, wat hier perfect lukte. Maar wat niet wil zeggen dat elk kind dit aanneemt.
-x- Xanthe

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 11:49
delphine

Hoi
een tip van men kinderarts:een schepje bambixrijstvlokken in dat laatste flesje doen,zou moeten helpen om langer te slapen.Wij hebben ook een zoontje van 6weken maar er zit nog geen rtegelmaat in zijn schema dus kunnen wij t nog niet toepassen,de ene keer slaapt hij van 20u tot 2u of van 23u tot 3u.....k heb t gekocht in het kruitvat,succes
Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 14:34
Petra

Bambixrijstvlokken is dat niet pas vanaf 4 maand dat ze dit mogen krijgen??

Siska is nu tien weken en die heeft ook nog geen vast ritme, de ene keer laat ze er zes uur tussen en de andere keer terug maar weer vier uur. Ik laat haar dat zelf bepalen want forceren heeft hier geen zin. Uit ondervinding weet ik dat ze naarmate ze ouder worden wel zelf een strak schema gaan beginnen volgen.

En volgens k&g moeten ze pas echt de hele nacht doorslapen als ze 1 jaar zijn.

Ik weet niet wat je met je onthaalmoeder hebt afgesproken, maar bij mij op de kribbe volgen ze de vraag van de ouders. Sommige ouders houden liever een schema aan, terwijl wij voeding geven op vraag van Siska en daar houden ze in de kribbe rekening mee.

[Laatst gewijzigd door Petra - 01/05/2008 @ 14:35] - Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 18:44
Kaatje

ik geef nu wel BV ipv flesjes, maar ik laat Floor gewoon bepalen wanneer ze eet. ik wil haar niet in een schema duwen. zo schuift ze nu de laatste dagen haar eten ' savonds een beetje naar voor, dus om 21U, 21.30 in haar bedje ongeveer, en dan slaapt ze tot een uur of 4, om dan te eten. ik vind dat voor een kind van een maand oud al heeeeel wat hoor??!!
En zo voor verdikkingen in flesjes te kappen... dat is zo belastend voor die maagjes van die dutsjes...??

Ik stel me gewoon op in dat ze een maand of 3-4 's nachts moeten eten, dan is dat helemaal niet zo erg.

[Laatst gewijzigd door Kaatje - 01/05/2008 @ 18:53] - Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 19:19
Butterfly

Ik heb altijd het ritme van Wout gevolgd en nog nooit iets toegevoegd om de melk dikker te maken zodat hij dan langer zou slapen.

Ik wil zeker zijn maag niet overbelasten.

Mijne man en ik kampen al met gewichtsproblemen dus dat wil ik zeker vermijden.

Wout eet 5x per dag zoveel hij zelf wel.

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 22:02
Happy

ik zou geen flesjes indikken, dan overbelast je de maag. en je kindje kan er op zo'n jonge leeftijd flink krampjes van krijgen. Je baby is pas 6 weken en nog zo jong. Hij mag toch nog wel een nachtvoeding om 4u krijgen? stilletjes aan gaan die tijden echt wel schuiven, maar wat al is gezegd, dat kan wel een paar maanden duren. Zou het accepteren als ik jou was,er zelf ook lekker na de fles van 22u ingaan zodat je lekker al een paar uur geslapen hebt om 4u. dan profiteer je optimaal van de nacht.
je kindje doet het al hardstikke goed, en de meeste baby´s kun je nog niet schuiven met hun ritme. pas bij 4 maanden komt er echt regelmaat in. met uitzonderingen natuurlijk )zoals mijn dochter die met 5 dagen al een ritme had, echt op de minuut af bijna, maar zij was elke avond vanaf half 8 wakker tot 1 uur snachts. en die tijd vonden wij heel lang, vooral omdat ze dan graag rondgedragen werd. maar toch ging ze zelf op een gegeven moment eerder slapen en toen ze 4 maanden was lag ze om 20u in bed tot de volgende ochtend. wij hebben hier geen invloed op kunnen uitoefenen=
succes, het zijn best zware tijden soms, maar het word beter en tel maar vast dat je kindje 6 uur er tussen laat met 6 weken, dat is al knap.

groetjes Jacintha

Link naar deze reactie
02/05/2008 @ 10:04
Karen

ons hadden ze van K&G ook aangeraden om melk te verdikken. Heb ik niet gedaan want onze dochter sliep op 6 weken van 22u - 4u. Nu, 2 weken later slaapt ze de nacht door tot 6u... dus nog even geduld !
Die verdikkingsmiddelen kunnen ook aanleiding geven tot overgewicht, als je kind daar aanleg voor heeft... Succes !

Link naar deze reactie
02/05/2008 @ 11:03
Petra

Even reageren,

Er is een verschil tussen indikken met bambixrijstvlokken en nutriton.

Nutriton belast de maag niet, maar wordt wel gebruikt bij kindjes die teruggeven en mag vanaf de geboorte.

Bambixrijstvlokken, ben ik even gaan nakijken en dit mag toch maar pas gegeven worden vanaf 4 maand

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 22:07
Erika Coosemans

Hallo,

Ik denk dat het ook van baby tot baby afhangt. Sommige slapen sneller door dan andere. Mijn dochtertje krijgt geen indikking (reflux en koemelkallergie), behalve gaviscon in elke fles voor de reflux, en ze slaapt 12 u aan 1 stuk door.
Afwachten denk ik.

Groetjes

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 22:07
Erika Coosemans

Hallo,

Ik denk dat het ook van baby tot baby afhangt. Sommige slapen sneller door dan andere. Mijn dochtertje krijgt geen indikking (reflux en koemelkallergie), behalve gaviscon in elke fles voor de reflux, en ze slaapt 12 u aan 1 stuk door.
Afwachten denk ik.

Groetjes

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 22:40
appeltje

ik denk dat het belangrijk is om het ritme van je kind te volgen en niet je eigen ritme. mijn dochtertje slaapt ook nog niet door hoor, en ze is al bijna 4 maanden.
Elk kind is anders, gewoon even doorbijten het komt wel
succes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]