[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 16/04/2008 @ 21:25 | Hoi Ik ben nu bijna 27 en heb al een kroostrijk gezin van vier kindjes. Mijn grote probleem is dat ik zo gemakkelijk zwanger word. Mijn twee oudste dochters zijn verwekt onder de pil. Onze derde dochter was gepland maar ook bij haar geen enkele moeite om zwanger te worden. Onze zoon is verwekt onder de prikpil. Na de bevalling kreeg ik van de gyneacoloog de zwaarste pil voorgeschreven en amper zes maanden later bleek ik opnieuw zwanger. Ik kon dit op dit moment echt niet aan en heb toen voor abortus gekozen en het hormonaal spiraal laten plaatsen. Met dit spiraal heb ik ondertussen al twee miskramen gehad. Het zit er nu zo een tweeenenhalf jaar. Volgens de dokter kan het zeker niet vijf jaar meegaan want de kans op zwangerschap blijft groot. Nu heb ik enorm veel last van het spiraal, heel veel pijn bij menstruatie, maar heel weinig bloedverlies, en de pijn houdt zo een zeven dagen aan. Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen? Hoe kan ik veilig vrijen zonder dat ik bang hoef te zijn om zwanger te raken? Steriliseren is nog geen optie, ik voel mij hier nog niet klaar voor. Alvast bedankt! Sofie |
| 17/04/2008 @ 10:17 Iselha | Wow, zo gemakkelijk zwanger! Ik begin hier serieus zenuwachtig te worden Ik heb nooit anticonceptie genomen, maar was wel twee keer zwanger ondanks ons moto 'voor het zingen de kerk uit'. Mijn man vroeg zich telkens af hoe het mogelijk was, dus moet ik ook wel erg vruchtbaar zijn Heb intussen ook drie kindjes op 4 jaar tijd en dat lijkt me voldoende. Vandaar dat ik nu de pil neem, maar ik lees hier vaak (en bij jou zeker) dat dat niet sluitend is. Als je zelf de weg niet wil opbreken, is het dan voor jouw man een optie? Ik bedoel: die kunnen het ook gemakkelijker ongedaan laten maken indien er toch nog een kindje gewenst is. |
| 17/04/2008 @ 19:30 | Ik zie een sterilisatie niet zitten omdat ik graag nog een kindje zou willen. Binnen een jaar of twee... En mijn vriend ziet het absoluut niet zitten om bij hem een knip te laten zetten... Ik heb echt alles al overwogen maja.. Bedankt voor de reacties!!! |
| 01/05/2008 @ 15:53 | We zijn een stapje verder in onze gesprekken. Mijn vriend is het er mee eens dat als de gyneacoloog vindt dat het spiraal moet verwijderd worden omwille van de aanhoudende buikpijn, we voor ons vijfde kindje gaan. (anders wachten we nog anderhalf jaar). Heeft er iemand ervaring met zwanger worden na het verwijderen van het mirena spiraal? Gaat dit vlot? Moet je een periode wachten met zwanger worden? Groetjes, Sofie ![]() |
| 03/05/2008 @ 23:27 3ewondertje | met een mirena kun je dus elke maand een abortus uitlokken want de kans is vaak dat er gewoon nog een eisprong is..... en als je echt zegt nee er mogen geen komen ,dan met correct condoomgebruik of nuvaring is een optie |
| 04/05/2008 @ 09:02 danielle | Hoi Sofie, je bent echt niet de enigste haoor die zo snel zwanger geraakt! ikzelf ben nu 30 jaar mijn oudste dochter is verwekt bij mijn ex man en op haar heb ik 4jaar moeten wachten, ik ken mijn huidige man nu al zes jaar en we hebben een dochter van 4jaar die verwekt is nog geen maand na het stopzetten van de pil, mijn ander dochtertje was er ook na 2maand stopzetten van de pil, en tot nu toe mijn jongste dochter is verwekt tijdens het gebruik van de pil heb toen ook overwogen om abortus te plegen maar ik heb daar toen nachten van wakker gelegen en zijn we tot het besluit gekomen dat ze meer als welkom was en dat dit niemand zijn schuld was, nu ben ik opnieuw zwanger en ook tijdens het nemen van mijn pil maar ben ook ziek geweest en heb problemen gehad met overgeven en hele zware diarree en dan zou je blijkbaar sneller vatbaar zijn en wie is er weer bij ik, ben enkele weken naar de dokter geweest en het eerste wat hij tegen ons zei is dat we na de bevalling een afspraak gingen maken voor een steriisatie, ik ben ook nog maar 30 en ik vrij heel graag met mijn man maar elke keer oppassen met wat je doet m niet zwanger te geraken is absoluut niet leuk en niet doenbaar ook niet. Mijn man wil ook niet dat erbij hem geprutst wordt dus het hangt volledig van mij af wat ik wil ondanks dat mijn man het niet ziet zitten om dit bij mij uit te voeren moet er toch iets aan gedaan worden, soms voel ik mij een echt kweekkonijn en dat is het laatste wat ik wil. Ik denk dat een sterilisatie de beste optie is nadat je beslist heb of je gezinnetje eindelijk voltallig is. Veel succes met jullie beslissing, het is een moeilijk maar de beste beslissing denk ik voor jullie en jou lichaam want daar moet je ook rekening meehouden. Het komt wel goed ![]() |
[Reageer]

gemakkelijk zwanger

Ik heb nooit anticonceptie genomen, maar was wel twee keer zwanger ondanks ons moto 'voor het zingen de kerk uit'. Mijn man vroeg zich telkens af hoe het mogelijk was, dus moet ik ook wel erg vruchtbaar zijn
Heb intussen ook drie kindjes op 4 jaar tijd en dat lijkt me voldoende. Vandaar dat ik nu de pil neem, maar ik lees hier vaak (en bij jou zeker) dat dat niet sluitend is. Als je zelf de weg niet wil opbreken, is het dan voor jouw man een optie? Ik bedoel: die kunnen het ook gemakkelijker ongedaan laten maken indien er toch nog een kindje gewenst is.