< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » mama's Tremelo, Keerbergen, Haacht...

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
mama's Tremelo, Keerbergen, Haacht...
14/03/2008 @ 10:04
mieke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hey,

Petra; proficiat met je flinke dochter! hopelijk loopt alles een beetje vlot, en kan je wat genieten van dat nieuwe wondertje!

Lindeke; proficiat met je zwangerschap! ik ben zelfs een beetje jaloers... Ben je niet te misselijk?

hier is het nu toch wel wat druk geweest, maar vanaf april gaan we het even wat rustiger aan doen. De verbouwingen zijn nu bijna achter de rug, allez nog wel veel werk, maar we hebben een badkamer twee slaapkamers en een nieuwe keuken. April gaat een rustmaand zijn en dan de twee andere slaapkamers afwerken...
Lucas is een schat van een kind, hij doet al geluidjes na en grijpt al naar vanalles. Het klinkt onnozel, maar toch leuk om te zien hoe je kindje vanalles leert. Enfin, ik ga nu effe verder kuisen, want het is hier nu wel een beetje een stal (ben drie dagen ziek geweest)

groetjes

Link naar deze reactie
24/03/2008 @ 17:59
Lindeke

Hallo iedereen,

Terug van een weekje skieen...allé skieen
Het was reuze leuk samen met ons Anouk in de sneeuw spelen en met de slee!
De laatste dag was er heeeel veeel sneeuw gevallen amai seg het was heel moeilijk om naar huis te rijden!Maar we zijn er geraakt veilig en wel!

Ben op 19 Maart trouwens ook meter geworden van ELIAS
Wat een schattig ventje,heerlijk om zo een klein babytje vast te houden..zo een fijntje!(3kg570 en 49 cm)
Ons Anouk was echt een hele brok zenne!!

Met mij gaat het iets minder,heel misselijk heel de dag en moe,vandaag heb ik echt een dagje!
3 April heb ik mijn eerste echo...nog zo lang wachten pppff!

Groetjes,

Lindeke,Anouk en ?

[Laatst gewijzigd door Lindeke - 24/03/2008 @ 17:59] - Link naar deze reactie
26/03/2008 @ 12:05
Petra

Hallo,

Lindeke, gefeliciteerd met je meterschap.
Anouk zal het inderdaad wel leuk gevonden hebben in de sneeuw.
Nog enkele dagen geduld voor de eerste echo, hou ons op de hoogte.

Cien, amai jullie hebben nogal wat verbouwingen achter de rug, geniet dan maar van jullie rustmaand. En het klinkt helemaal niet onnozel dat je helemaal vertedert bent als je kleine man iets nieuws kan. Ook al is het voor ons reeds de tweede keer, telkens ze iets nieuws kunnen (bij Siska hoofdje optillen, het eerste lachje,... bij Jolien de eerste woordjes en de dingen die ze nu begint te begrijpen,..) ben ik nog steeds vertedert.

Hier vorige week leuk nieuws gehad. Mijn schoonbroer en zijn vriendin zijn zwanger (voor eind oktober) en blijken nu ook onze beste vrienden zwanger te zijn (voor eind november) van hun kindje word ik meter.

Groetjes Petra

Link naar deze reactie
03/04/2008 @ 13:37
mieke

Hey,

Alles ok met iedereen? Ik wou eens even horen of jullie toevallig een goede dermatoloog weten zijn in regio haacht, keerbergen of tremelo. Ik dacht dat ze in Bonheiden in imelda ook dermatologen hadden, maar blijkbaar is dat niet zo. Iemand een aanrader? Het is voor Lucas, hij krabt heel zijn hoofdje open en heeft veel rode plekken.

groetjes

Link naar deze reactie
03/04/2008 @ 14:09
Petra

Ik dacht toch ook dat ze op Imelda een dermatologe zouden hebben, niet dus.
Enkele jaren geleden ben ik bij een dermatologe in Mechelen geweest, zij is verbonden met het uz in Leuven, weet wel het adres niet meer van buiten (was op de ring van mechelen aan de brusselpoort) kan het wel voor je opzoeken indien je dit wenst.

Groetjes

Link naar deze reactie
04/04/2008 @ 19:44
Lindeke

Hallo iedereen,

Gisteren echo gehad en alles was super ok!
Een kloppend hartje en volgens de gyno uitgerekend op 7 november dus 2 dagen vroeger!

Begin Mei terug nieuwe echo!

Een superkort verslagje maar we zitten in de verhuis daarmee...

Greetz,

Lindeke,Anouken?

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 12:58
Lindeke

Hey,

Hier word niet veel meer gezegd hé!

Alles ok met iedereen?

Op 8 Mei krijg ik mijn tweede echo en gaan ze de nekplooimeeting doen!
Super spannend!!

Deze week nog super veel inpakken en 19 april verhuizen we naar Baal!

Oh ja het belangrijkste bijna vergeten,ons anoukje zet al 5-6 stapjes helemaal alleen!
Wij zijn superfier natuurlijk!

Greetz,

Lindeke,Anouk en ?

Link naar deze reactie
15/04/2008 @ 23:28
Petra

hallo allemaal,

Eindelijk ben ik er nog eens geraakt, amai het is echt wel superdruk met twee kleintjes. Zeker ons Jolien, die zit momenteel in een periode dat ze je wilt uittesten hoever ze kan gaan. Dus die steekt constant kattekwaad uit (Siska plagen met haar tut af te pakken, in alle kasten en schuiven zitten, op de salontafel kruipen,...). Ik doe hele dagen niets anders dan achter haar aan te lopen om ze in het oog te houden.
Tot gisteren ging het met Siska haar voeding goed, ze gaf niet zo veel meer terug en was heel rustig, maar vandaag precies een terugval gekregen, terug een groot deel van de fles teruggegeven en dan natuurlijk onrustig door het zuur in haar slokdarm.
Momenteel lacht Siska al bewust naar ons als ze ons ziet en ze begint zo van die klanken te maken precies of ze wilt iets terugzeggen.

En eindelijk staan de eerste foto's van Siska online, jullie moeten maar eens in ons online fotoalbum gaan zien, de link staat in mijn profiel.

Lindeke, toch gemakkelijk knippen en plakken want blijkbaar houden wij twee topics in leven.

Groetjes
Petra

Link naar deze reactie
16/04/2008 @ 00:31
weweke

Online Status Stuur bericht
Hey damens,

Jawel het is enkele maanden geleden dat ik hier nog eens ben komen piepen, maar ik ben jullie niet vergeten.
Druk, druk druk heb ik het altijd maar. Maar ik moet wel toegeven dat ik ipv achter men pc te zitten al men tijd in men slecht slapende zoon en men ventje en het werk steek.
Een full-time job combineren met zelf je kindje de hele dag bij je te houden en dan nog eens een huishouden, het kan tellen, maar ik zou het voor geen geld anders willen. Het vraag wat aanpassing en opofferingen, maar die heb ik er graag voor over om ons kleintje bij me te houden. Ze groeien al zo snel.
Dus..... Jullie zullen me niet echt veel horen of zien, maar weet dat ik af en toe toch nog eens aan jullie denk en wel eens kom piepen.
Ik merk dat het idd hier wat stiller is geworden en dat er andere zijn die terug zwanger zijn.
In eerste instantie dikke proficiat en veel geluk.
Verder wens ik iedereen vele mooie momenten toe met de kindjes. Grijp ze en sta vaak genoeg stil bij al die mooie momenten.
Er zullen wel mensen zijn die dit doen, maar ik heb gemerkt in mijn omgeven dat vele mensen het soms vergeten om bij de eenvoudige maar mooie dingen even stil te staan. Bij deze wens ik jullie daar even aan te laten herinneren, zodat je ze ten volle kunt meemaken.

Dikke dikke zoenen van Weweke en Yarne

Link naar deze reactie
25/04/2008 @ 10:15
mieke

Hey,

Hier ook druk druk... Lucas slaapt nu eindelijk deftig door en sindsdien kan ik er weer wat meer tegen. Was echt op van zo een tiental keren per nacht uit bed te moeten. Zijn huid is ook véél beter niet dankzij de (meest onbekwame) dermatologe maar dankzij pediater van kind en gezin. Voor de rest alles ok hier. Proficiat aan de zwangeren, geniet ervan, het vliegt zo snel... Ik ga hier stilaan voort doen.

groetjes en hopelijk tot snel

Link naar deze reactie
02/05/2008 @ 10:38
Petra

Hallo,

Weweke, leuk dat je soms nog wat meeleest en als je de tijd vind kom je maar even schrijven hoe het met jullie is. Wel jammer dat Yarne zo een slechte slaper is, hopelijk beter het snel. En chapeau, want thuiswerken en zorgen voor je kindje is best zwaar, want daar weet ik momenteel ook alles van. Maar het zal met veel pijn in het hart zijn dat ik ze over drie weken weer voltijds naar de kribbe moet brengen.

Mieke, wat goed dat Lucas begint door te slapen. Siska slaapt nu ook al twee dagen op een rij door (7 à 8 uur) hopelijk blijft ze dit doen, want zo een ononderbroken nacht doet wonderen aan de mama.

Lindeke, is de verhuis goed verlopen? En nog op controle geweest bij de gyne?

Groetjes

Link naar deze reactie
09/05/2008 @ 19:24
Lindeke

Hallo iedereen,

Eindelijk nog eens tot hier geraakt ce,en eindelijk verhuisd...tis het één en ander geweest hier en wat pech gehad met de schilders en de keuken maar het is toch i orde gekomen!
Ondertussen is ons anoukje ook 1 jaar geworden en hebben we dat natuurlijk uitgebreid gevierd hé met een BBQ,taart en vele kadotjes!
foto's staan op http://picasaweb.google.com/onsanoukje

Gisteren ook voor de tweede echo gegaan en alles was super ok,de nekplooi was 1,4mm met ons anoukje was dat 1,2mm!Het sliep wel juist want het lag rustig en toen de gyno eens porde strekte het zich precies uit echt zo van wie stoort me hier maar het hartje klopte heel goed hoor!!

Zo ga jullie weer laten...nog een beetje uitpakken hier!

Greetz,

Lindeke,Anouk en ?

Link naar deze reactie
19/05/2008 @ 09:26
Petra

Hallo,

Ohja Lindeke ben even naar je foto's gaan kijken, staan echt heel leuke tussen.

Mieke en Weweke, alles goed met jullie? Mieke ik zie dat jullie in de herst voor een tweede gaan.

Vorige week zijn we ook nog eens naar k&g geweest, tweede reeks spuitjes. Siska woog toen 5,8 kg en is 63 cm, dus die doet het ook goed (het is wel een lange smalle).
Momenteel zitten wij al aan vier flessen van 210 ml en zeven schepjes en ze drinkt die volledig leeg, dus denk dat we over een tweetal weken al met groentenpap gaan beginnen (gewoon ter aanvulling want krijg de indruk dat ze met vier flessen niet begint toe te komen).
Doorslapen doet ze nu ook al een drietal weken van 22 uur tot 7 uur, dus ideaal voor al ik volgende week terug moet beginnen werken.
En vanaf dit weekend slaapt ze in haar eigen bedje samen met Jolien op een kamer (voordien sliep ze nog in de draagmand bij ons op de kamer maar die begint wat krap te worden). De eerste nacht was ze wat onrustig in dat grote bed, maar de tweede nacht sliep ze al weer volledig door.
Pff ze wordt toch zo snel groot.

Allé ik ga nog wat van mijn laatste week thuis genieten.

Groetjes

Link naar deze reactie
28/05/2008 @ 16:40
mieke

hey,

Ja, wat worden ze snel groot hè...
Hier alles pico-bello, ons klein varken slaapt nu door van 9 tot half 8, dus daar hebben we echt niet meer over te klagen. Hij doet dat wel nog maar sinds een tweetal weken. Ik had nl al van in het begin het idee dat hij reflux had maar de dokters ontkende dat steeds. Twee weken geleden ben ik dan toch eens op doktersbezoek geweest en na de situatie uit te leggen (hij werd vanaf 2u 's nachts elk halfuur wakker van de pijn) kreeg ik nutriton voorgeschreven. Hij slaapt sindsdien zonder een kik te geven... Ik vind het eigenlijk echt wel zielig dat hij zolang last gehad heeft en zonde van de slapeloze nachten natuurlijk... Ach, we zullen het maar positief bekijken en blij zijn dat hij nu geen last meer heeft zeker. Maar ik weet wel dat ik bij mijn volgende mijn mening zal blijven uiten!! Enfin, kga hem nog wa knuffelen!!

veel groetjes

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 10:22
Lindeke

hehe ben er eindelijk nog eens geraakt seg!Wat is het superdruk opt werk!Ben s'avonds echt kapot phoeh!

Ons Anoukje stapt al heel goed rond zenne,vind dit eigenlijk niet zo een last ik moest ze vroeger zoveel pakken altijd en nu is ze blij met haar gewonnen vrijheid!

Tegenwoordig is ze s'morgens altijd zo vroeger wakker,ze kan soms om 5uur al liggen zagen in haar bedje....heeel vermoeiend allemaal!

Donderdag 26 juni mag ik op echo gaan,dan doen ze zo een uitgebreide echo en hopelijk weten we dan het geslacht hé ben zo nieuwschierig!

Zoga jullie laten...bad en bed want morgen weer vroeg dag!

Greetz,

Lindeke,Anouk en ?

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 17:03
mieke

Hey,

Spannend hè die echo's. Ik keek er ook altijd zo naar uit, en zeker als je misschien wel het geslacht te weten kan komen... Ik kijk al zo hard uit naar mijn volgende zwangerschap, kan bijna niet meer wachten!
Hier is alles rustig, tis te zeggen, wel druk natuurlijk! Morgen voor de eerste keer echte babysit, we moeten naar een trouwfeest en jawel hoor vandaag had Lucas 38 graden koorts! Dat moet weer lukken natuurlijk. Hij heeft sinds vorige week twee tandjes onderaan waar hij geen last van gehad heeft, maar nu is hij toch wel héél zagerig. Ik zie ook een rood plekje bovenaan dus ik vrees dat ze nu ook boven door aan het komen zijn. ach, als hij vanavond nog zoveel last heeft krijgt hij perdolan hoor, dan kan hij tenminste vannacht goed slapen.
Allez, kga nog wat opruimen...

groetjes

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 21:54
Lindeke

Hey iedereen,

Ben er nog eens geraakt,ik kom van de dokter en alles was super ok met de baby,en....ik ben nog maar 2 kilo bijgekomen!Maar wss loop ik dat eraf met ons Anoukdas nogal een patéke zenne!In de kasten zitten aan men planten trekken,de poes achtena lopen maar toch zo een schatje,vandaag legde ze haar hoofdje op men buik en ik zei er zit baby in buik van mama en oppeens begong ze mijn buik te kussen!
Kan toch niet dat ze dat doorheeft,daar is ze toch nog te klein voor???

De problemen s'morgens zijn ook opgelost,nu gaat ze s'avonds veel later in haar bedje,meestal om 19u was haar pijp uit maar nu is ze al week nog springlevend rond dat uur!
@Mieke:Ons Anouk had ook veel meer last van haar bovenste tandjes en ook veel koorts,gaf dan s'avonds ook een suppo en wat teejel dan hebben ze tenminste toch een rustige nacht....die tandjes hé,zo vanaf zien en binnen een paar jaar vallen ze terug uit tttssss!

En hoe ist met de dames hier allemaal?En met de kindjes?

Greetz,

Lindeke,Anouk en ?

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 09:22
mieke

Hey,

Leuk dat alles ok is met de baby! Goed dat je nog maar 2 kilo bij bent, maar ja, met zo'n spinnenwiel in huis kan het niet anders natuurlijk.Hier alles rustig, hij was gewoon ziek aan het worden dus nog geen bovenste tandjes in zicht. Ondertussen is hij al weer genezen. Vanavond gaat hij voor de eerste keer bij de oma slapen, wij gaan ons eens gaan laten verwennen in de sauna, ben eens benieuwd.... En ben nu ook officieel begonnen met foliumzuur, we gaan stilaan beginnen aan nummertje twee dus ja. Ik kijk er echt enorm naar uit om weer zwanger te zijn, het is zoiets speciaal, en het is ook de laatste keer normaal dus kga er volop van genieten!! En deze keer geen verbouwingen op de planning dus das ook al positief. Enfin, kga Lucas zijn valiesje maken.

groetjes en fijn weekend

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 13:49
Petra

Hallo allemaal,

Mieke, dus op naar de tweede, veel succes al in elk geval.
Tandjes, ja het is natuurlijk niet leuk en ze moeten er door. Bij Jolien hebben we daar nooit iets van gemerkt, hopelijk gaat het net zo gemakkelijk bij Siska gaan.

Lindeke, super dat alles goed was bij de echo en nog maar 2 kg bij gekomen, maar inderdaad met zo een levendige peuter in huis loop je dat er zo direct weer af. Weten jullie het geslacht ondertussen?
Je zou verschieten hoeveel zo een klein peutertje allemaal begrijpt, elke dag sta ik hier nog verstelt over wat Jolien allemaal al begrijpt en wie dat ze allemaal rond haar vinger kan winden en wie niet en wat wel mag en niet mag en uitdagen,...

Hier alles goed, wel vorige week ziek geweest alle symptomen van griep, nu gaat het al veel beter alleen nog een zware verkoudheid.
Met Siska gaat alles goed, we zijn dit weekend officieel gestart met groentenpap en ze heeft toch een voorkeur voor bepaalde groenten. Verder kan ze sinds dit weekend omrollen van rug naar buik, alleen wilt ze dit enkel bij de grootouders doen, wij hebben het nog niet gezien . Donderdag zijn we ook bij k&g geweest, ze weegt nu 6,5 kg en meet 65 cm, het is een lange smalle.

Jolien, die zit in haar peuterpubertijd, vorige week verschillende malen klachten gekregen van de kribbe. Ze is stout geworden, baas spelen over de kinderen, kinderen slagen, aan de haren trekken,... ze heeft daar al een paar keer in de hoek gestaan en ze is nog maar anderhalf dus dat belooft later.
Vanavond gaan we eens kijken naar het kleuterschooltje in de buurt want vanaf mei volgend jaar mag Jolien naar de kleuterklas. Pff wat worden ze toch snel groot.

Vrijdag zijn we bij Exquisa gaan eten, amai dat was lekker.

Groetjes

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 15:22
mieke

Hey,

@petra: valt het mee, twee kindjes zo kort op elkaar? Ik ben een beetje bang dat het wel echt té kort op elkaar is als ik nu in september zwanger zou worden. Ik wil ze liefst kort op elkaar zodat ze wat aan elkaar hebben, maar vraag me af of het te doen is...

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >