Hallo,
@ Lunneke, nee sinds de geboorte van Arthur is hier nog niet zoveel gebeurt, momenteel verlies ik nog steeds oud bloed dus heb daar eigenlijk niet zoveel zin in.
Wat ik wel weet is dat ik ook altijd mijn eisprong voel, ik krijg pijn als het eitje springt omdat er dan vocht vrijkomt en tegen mijn buikvlies komt, dat zo heel veel pijn. Heb dit zowel bij Victor als Arthur gevoeld en 14 dagen later was ik zwanger.
@ Engelmama, de gynico zei me gisteren al dat mijn baarmoederwand er goed uitzag (ondanks dat handmatige verwijdering van mij placenta) maar ik denk toch dat ik alles voorlopig ga voorkomen om zwanger te worden (hoe graag ik het ook ergens wil, maar ben zo bang en ik weet niet goed of ik er klaar voor ben, kan niet zo goed beslissingen meer nemen sinds de geboorte van Arthur, ik voel me vooral verschrikkelijk schuldig naar Arthur toe)
Over 5 weken moet ik terug op controle en denk dat ik dan al de uitslag zal horen van de genetica en autopsie (dan is het net 8 weken geleden dat Arthur geboren is) Dan als het me lukt wil ik eerst nog mijn foliumzuur opbouwen. Daarna zien we wel. Maar ik ben ook zo bang dat ik zou bevallen in maart rond Arthur zijn geboortedag. Ik moet rekening houden met weeeën vanaf 32 weken (ik had dit ook van Victor, met opname enzo)
Ondertussen gaat het met me redelijk denk ik maar merk als ik erover begin te praten met iemand en we gaan dieper dat ik dan breek. Is het normaal dat ik nu na 3 moeilijke weken al wat rust vind? Maar dat het diep zit? Ik kan er wel over praten en ben vooral bang nu. Ontzettend bang om mensen terug voor de eerste keer te zien. Het is alsof ik ergens verdoofd ben of het allemaal niet goed meer besef wat er gebeurt is. Of zit ik al een stuk in het aanvaardingsproces van rouwen? Of komt het omdat het zo druk is met Victor die zijn peuterkuren aan het testen is dat ik geen tijd heb om te rouwen? Ik weet het niet. Ze hebben me in het ziekenhuis voorgesteld om te praten met een psycholoog maar ik weet het niet. Praten met een vreemd iemand in het echt die misschien zelf geen kindje verloren heeft kan me toch niet begrijpen. Ook al hebben ze ervoor gestudeerd.