< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
gezocht: 30+ ers voor de 1e x zwanger
04/05/2008 @ 17:32
Kim 1975

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
jaaa spannend wel ...

maar nog geen tekens hier .. alles nog stilletjes en rustig.Soms TE rustig naar mijn zin .. ik heb ze liever wat beweeglijk anders maakt ze me ongerust :-) overmorgen mogen we terug op controle dus .. gelukkig is dat nog maar even ..

Ik ben ook heel benieuwd naar al die andere dames hier hoor. Sorry dat ik niet veel meer kom schrijven. Ik ben inderdaad nog even het beste aan het maken van het goeie weer enz :-) NOG even .. want als we vijf dagen met ons meisje in de kliniek verblijven hebben we er even niet veel meer aan natuurlijk :-)

Genieten jullie ook nog een beetje?

Knuffels
Kim en

Link naar deze reactie
04/05/2008 @ 19:28
sanne

@ Kim, spannend zeg! Ik kom elke dag heel even piepen hier om te zien of jij en Poukie al aan 't bevallen zijn...

@ Poukie, jammer dat het toch nu een keizersnede wordt. Maar nu komt alles wel heel dichtbij natuurlijk! 13 mei zal snel zijn!!
Hopelijk heb je nadien niet teveel last zodat je met volle teugen van je kindje kan genieten!!

@ Bianca, ben erg blij te horen dat alles goed gaat! Tja, er komt veel bij kijken in zo'n nieuw huisje he! Wij zijn in augustus vorig jaar in ons huis ingetrokken. Het heeft wel even geduurd eer ik me in deze regio (en huis ook een beetje) thuis voelde. En nu werken we stapje voor stapje alles af. Het huis is nieuw, maar binnen is er nog veel niet afgewerkt.

Vandaag maakte ik me wel een beetje ongerust hoor! Ons ukje bijna ganse dag niet gevoeld. Vorige dagen was het superactief zodat ik zelfs 's nachts niet kon slapen! Deze nacht heb ik vanaf 4u geen oog meer dichtgedaan omdat ik met een pijnlijke opgroeiende maag zat. Maar weer geen ukje gevoeld. Vanmorgen even met de angelsound geluisterd en hoorde wel een hartje. Maar toch nog niet echt gerustgesteld. Ik denk steeds dat ons kundje ergens klem zit of het benauwd heeft of zo... Ik droom ook vaker dat de gyn bij de echo zal zeggen: "ik heb helaas heel slecht nieuws...". Pfff die angst om ons ukje te verliezen draag ik precies toch mee tot de laatste dag. Als we maar rap 37w zijn!

Gelukkig kunnen we wel genieten van het fantastische mooie weer! Zalig gewoon!!

Liefs Sanne

Link naar deze reactie
04/05/2008 @ 23:05
Lieve

Hallo allemaal,

Hier is alles opperbest hoor poukie! Ook met Hanne. Alleen is hier veel te doen! Zo ben ik ook terug aan 't werk, weliswaar halftijds maar toch... en is het pr8ig weer hé ! Zodoende zet ik mijn pc niet zo veel meer op. 'k probeer de verhalen hier nog wel te volgen hoor. Nu heb ik 2 weken vakantie.
Morgen gaan we met z'n drietjes naar Renesse (NL) voor een midweek. Benieuwd hoe Hanne gaat reageren op de zee en het strand. We gaan in ieder geval prachtig weer hebben.......
Dan een weekendje thuis en dan drie daagjes naar onze wijnboer in Reil (Moezel-D) met heel de familie (mijn zus en ouders).
Ik kijk er naar uit...

Groetjes aan allen hier.
Ik lees als ik terug thuis ben wel wie ondertussen bevallen is... wie met wat bezig is... hoe het met iedereen gesteld is... enzovoort...

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 10:29
sanne

ff verslag uitbrengen van onze echo vanmorgen. Ons kindje staat nog steeds veel verder op de groeicurve. Het weegt al 1kg800, terwijl het normale gewicht nu zo'n 1kg150 zou zijn ,lange benen, grote voeten, groot hoofdje... dat beloofd! Het is intussen ook al gedraaid met hoofdje naar beneden. Volgens mijn gyn nog 8 weekjes tot de bevalling

Vanavond mijn 3D. Zal ik morgen ook verslag van uitbrengen.

Geniet allen nog van het prachtige zomerweer en tot later.

Liefs, Sanne

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 13:41
sanne

3D was . Jammer dat de placenta bij mij aan de voorkant ligt, zodat we geen opname van het hele gezichtje hebben kunnen maken, enkel een zijaanzicht. Na 10min was ons kindje er flauw van en gingen eerst de handjes voor het gezichtje. Nadien draaide het zich ook weg naar binnen toe. Sessie afgelopen.
Enkele 3D foto's staan intussen op mijn profiel

Liefs Sanne

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 17:20
Kim 1975

hey dames ... niet veel tijd .. ik kom strakjes nog terug jullie verhaaltjes enz lezen ... hier even mijn update...

6 mei :-) een goeie checkup ons meisje weegt 3.7kg ... ik heb 1.5cm opening.. dus het mag en kan beginnen. Ze zit mooi laag klaar en met gezichtje in de goeie richting. Ik mag volgende week dinsdag terugkomen als ik ondertussen nog niet bevallen ben.. en dan ga ik aan de monitor .. en terug een check. Die dag zullen we ook bespreken of en wanneer het eventueel ingeleid wordt. We houden jullie op de hoogte !!!

knuf
kim en

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 12:31
linda

Online Status Bekijk profiel
Hey,

Ik ben deze topic ooit begonnen en zou als alles goed was gegaan vandaag zijn uitgerekend . Misschien kennen jullie me nog Helaas duurt het zwanger worden langer dan ik dacht en hoopte. Ik hoopte hier snel terug te komen om over mijn kwaaltjes te klagen.... Nu denk ik had ik ze maar .

Ik wil jullie allemaal heel veel succes en sterkte toewensen met de naderende bevalling!! Ik hoop dat ik jullie binnen niet al te lange tijd mag volgen...

Groetjes Linda
Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 13:41
Kim 1975

hey linda .. we duimen dat ook jij snel over de kwaaltjes mag komen klagen hoor !!!! Sterkte en veel succes!

groetjes
Kim

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 15:17
Lilian33

He Kim, die 1,5 cm die heb je toch alvast !!! Ik leef met je mee !

Poukie volgende week he ! Vind je het niet een beetje eng ? ( ik zou dat zelf denk ik vinden )

Sanne, super die 3d zeg ! Wij hebben het niet laten doen, achteraf mischien best wel jammer.

Lieve, fijn dat alles oke is bij jullie. Renesse !! Met dit weer !! Heeeeeeeeeeeeeeerlijk !!! Hanne lekker met de voetjes in het zand. Wij weten nog niet wat we gaan doen dit jaar, ik denk niet dat we weggaan, ik weet ook nog niks over werk etc.

Bianca ook 3d gehad ! Tot hoelang moet je nog werken??

Linda, kom gerust een keer schrijven als je wilt hoor ! Hoe lang was je zwanger?

Hier alles rustig. Colin heeft last van het warme weer en is een beetje mopperig en kan niet zo goed slapen.

Groetjesssssssssssss

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 21:33
Kim 1975

zware dagen hier ...

vannacht weer bijna niet geslapen door mijn vriend met zijn peesontsteking in zijn voet ..

hele dag vanalles moeten doen ... mensen die voor ons kwamen dingen doen in ons huisje ook ... die een beetje drinken enz bezorgen ..

en toen .. kreeg ik wat symptoompjes .. slijm en bloedverlies dus wij met heel ons hebben en houden naar he ziekenhuis .. ( moet altijd bij bloedverlies) maar het is nog niet meer opening en de weeën zijn nog niet dichtbij elkaar genoeg en nog niet regelmatig genoeg .. dus .. nog wat geduld .. maar het zal voor alle dagen zijn vermoed ik ..

het is voor alle momenten als de pijn die ik nu heel af en toe voel ... begint aan te houden en wat regelmatiger wordt vermoed ik. Het zou dus een 8 of 9 mei kindje kunnen zijn .. misschien dus bevalling op de uitgerekende datum .. wie weet ...

ik leef hier nog steeds ontzettend mee met de dames die hier allemaal afwachtende zijn ook natuurlijk he ..
een gepland keizersnee ... testen ... en 3D ik heb het allemaal gezien en ik duim voor jullie allemaal nog steeds even hard verder natuurlijk!!! Doe het goed dames .; binnenkort mogen wij net als een paar andere gelukkige mama's ook onze spruitjes in onze armen houden!

Dikke knuffels
kim en

Link naar deze reactie
10/05/2008 @ 14:48
Lilian33

Sanne, ( nog over je berichtje van 4 mei). Het kan zijn dat de kleine zich met de rug naar voren heeft gedraaid en dus met de beentjes richting je organen. Dan voel je hem/haar niet of heel weinig. Ook kan ik me herinneren dat ik rond die tijd Colin veel minder voelde dan daarvoor, mmaar op de zwangerschapscursus hadden alle dames dat. Ook las ik dat toen hier op het forum ( februari mama's)

Zou Kim al bevallen zijn???

Poukie hoe gaat het met de spanning ???
Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 13:59
Lilian33

poukie;

heel veel "succes" morgen ! je gaat vanavond al, ik hoop dat je een beetje kan slapen, ik zal morgenvroeg aan je denken...

alvast heel veel geluk met jullie kleintje !!!

Link naar deze reactie
12/05/2008 @ 21:32
sanne

Poukie, heel veel succes morgen!!!! Laat maar snel iets weten wat het geworden is! Ik ben benieuwd!

Dikke knuffel

Sanne

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 18:07
Kim 1975

hoi dames ..

even heel gauw hallo komen zeggen se ..

ik ben ... ik bedoel . wij zijn thuis nu :-) het is allemaal nog even wennen natuurlijk he :-)

ons meisje ... Lilli-Nova woog 3.280gr en 50 cm. hoofdomtrek 35cm geboren op haar uitgerekende datum 9 mei dus om 5.37u in de vroege ochtend. :-):-):-)

ik zet gauw nog wat fotootjes hier ook .. dus ..

tot gauw hoor .. ik ben nu een beetje moe .. ZOdra ik een half uurtje vind dat ik mijn ogen kan openhouden .. dan komen al mijn verhalen hoor!

bey bey
xx knuffie
Kim en LILLI-NOVA

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 09:11
Bianca

@kim: van harte gefeliciteerd!! Wat een schat van een dochter Rust nog maar lekker uit zoveel je kan en geniet van je kleine meisje. Ben nieuwsgierig naar je verhaal, dus we zien het wel verschijnen!

@poukie: succes met JOUW dag!! We duimen dat alles goed en vlot mag verlopen

Ik moet vanavond weer op controle bij de gyn. Ben benieuwd of ons kleintje zich al gedraaid heeft intussen... Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Bianca

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 12:08
Poukie

hallo iedereen,

Kim, een mega-proficiat met je dochtertje! Mooie naam trouwens.

Effe vlug een update: WIJ zijn sinds gisteren namiddag terug thuis!
Maandag 5 mei werd ik 's avonds plots onwel en kreeg hevige buikkrampen. Wij dus naar het ziekenhuis en ja, ik mocht blijven.
Omdat het toch een keizersnede ging worden en omdat ik al veel weeën activiteit had, besloten ze om geen risico's te nemen en alle goed in het oog te houden. Op dinsdag 6 mei om 08h40 ben ik bevallen van een schat van een dochtertje, Emma. (2kg820 en 44cm) De borstvoeding kwam wat ttraag op gang, maar is nu in volle "productie" en ons spruitje drinkt ongelooflijk goed. De laatste twee dagen is ze 100 gr aangekomen
We zijn super gelukkig en dolblij. 'k heb een fotootje van haar op mijn profiel gezet.
Oh, er is er eentje wakker.
Dames, ik kom beslist nog terug hoor en dan zal ik uitgebreid verslag doen en antwoorden op jullie mailjtes, da's beloofd!
Dikke
Veel liefs, Poukie

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 13:48
Lilian33

poukie en kim proficiattttttttt !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik ben zo blij voor jullie ! mooie dochters !!! goed gedaan !!!

dikke voor jullie !
Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 14:45
sanne

Kim en Poukie, wat een schattige dochters zeg!!! Proficiat!!!!!!!!!

Ene poukie, valt het herstel wat mee nu? Het lijkt allemaal precies nogal mee te vallen, niet?

Hier bijzonder veel last van de warmte. Veel lage rugpijn en pijn aan de ribben. Heb me gisteren gewogen... +20kg in totaal... pffff.
Ik mag nu nog slechts een halve kilo per week aankomen en hoop nu stilletjes dat ons kleintje zich aandient direct nadat de cerclage verwijderd wordt. Het wordt me lichamelijk wat zwaar. Dus nog 6 weekjes max. Bij iemnad die ik ken is de cerclage op 36w doorgeknipt, haar kindje zat ook zoals bij mij flink voor op de groei en gewicht.
Dus misschien kan het nog een weekje vroeger worden ... Laat die baarmoederinsuffiecientie nu ook maar eens in ons voordeel spelen met een vlotte en snelle bevalling!

@ Bianca, nog alles ok meid? Nog geen vervelende kwalen?
Nu zijn wij weldra aan de beurt he
Je kleintje zal zich nu wel al gedraaid hebben zeker? Voel je hem nu ook minder duidelijk bewegen? Alvast veel succes vanavond bij de gyn!

Bij ons was dat draaien vorige keer al gebeurd, maar ja, het kan nog steeds terug draaien heb ik gehoord! Laat ons hopen van niet. Ik kan niet meer zeggen hoe het nu ligt, want ik voel langs alle kanten schopjes (blaas (!!), rechts, links, bovenaan). Is dit bij jou ook zo?

@ Lieve alles goed meid? Hoe gaat het nu met Hanne?

@ Lilian, Colin zal blij zijn. Het wordt weer wat koeler
Kan hij terug wat beter slapen!

Allee, ik ga weer verder. Kim en Poukie, geniet maar lekker van jullie kleintjes! En tot later!

Liefs en

Sanne

Link naar deze reactie
15/05/2008 @ 09:37
Bianca

@poukie: Jij ook al zo'n prachtige dochter!! Een hele dikke proficiat en geniet met volle teugen van jullie spruit!

@sanne: inderdaad, nu is het bijna onze beurt Ik kijk er alvast naar uit! Ik kan geloven dat je het erg lastig hebt nu, 20kg erbij en dan nog eens die warmte van de voorbije dagen.. pff, ik heb het ook geweten hoor en voor de eerste keer in mijn leven ben ik blij dat het vanaf vandaag terug een beetje minder warm zal zijn. Ik duim met je mee dat je kleintje niet lang meer op zich zal laten wachten na het verwijderen van de cerclage

Met mij gaat het intussen nog steeds goed. En met ons kleintje ook natuurlijk. De gyn schatte zijn gewicht op zo'n 1700gr, ietsjes onder de curve (zou bij de bevalling rond de 3200gr uitkomen) maar niks om ons zorgen om te maken zei ze. Maar ja, ik ben zelf amper 7,5kg bijgekomen tot nu toe, dus het verbaasd me niet dat ons beebje niet zo heel zwaar is. Ik woog bij mijn geboorte zelf ook maar 2800gr, zelfs al was ik enkele dagen overtijd. Jammer genoeg heeft ons kereltje zich nog steeds niet gedraaid, dus ik ga me ook stilaan voorbereiden op een keizersnede... De gyn sprak wel van te proberen om hem te draaien op 36 weken, maar zei ook dat de kans klein is dat het bij een eerste kindje effectief lukt. Ze zou dan eventueel een keizersnede doen op 39 weken. De bewegingen worden inderdaad minder duidelijk, het worden meer golfbewegingen nu en minder vaak uitgesproken stampjes, maar ik voel ze inderdaad ook wel langs alle kanten!

Zo, tijd om weer eens aan het werk te schieten.

Groetjes,
Bianca

Link naar deze reactie
17/05/2008 @ 07:26
Kim 1975

Hallo dames ... hier nog afwachtende .. puffende .. of reeds genietende van jullie kersverse baby's .. HIer even tijd gemaakt voor mijn bevallingsverhaal!

PS .. ik blijf voor jullie allemaal heel hard mee duimen natuurlijk he!

Lilli- Nova zag het daglicht op 9 mei 2008 om 5.37 in de vroege ochtend

ze woog 3.280gr en meet 50 cm

Mijn bevalling:

Wakker zijnde van de voeding om 4.30 en de slaap niet meer kunnen vatten.. de ideale tijd om mijn bevallingsverhaal hier te komen vertellen.
Het was een zeer hectische week vorige week. Maandag had mijn vriend een peesontsteking en woensdag verwachten wij een grote levering voor ons huis.. heel veel slaapgebrek dus om mee te starten. Woensdag begonnen nl. mijn eerste weeën en verloor ik de slijmprop. We gingen even op controle om te kijken het of het enkel de slijmprop was en geen andere bloeding maar met slechts 1.5 cm en een geruststelling werden we terug naar huis gestuurd na monitoring, echo en onderzoek. Die avond begonnen de weeën sterker te worden. Die nacht heb ik dus niet geslapen van woensdag op donderdag omdat ik om de zoveel tijd werd wakker gemaakt door een wee. De volgende ochtend werden ze weer een beetje minder. Ik was een beetje bang dat alle arbeid van de afgelopen nacht voor niets was geweest ... we twijfelden wat we nu zouden doen. Terug naar het ziekenhuis om daar misschien weer terug naar huis gestuurd te worden zag ik niet zitten maar ik wilde wel een check dat alles in orde was. We besloten de thuisvroedvrouw te bellen. Zij is meteen gekomen en vanaf toen kregen we goed nieuws en opvolging. De eerste keer dat ze kwam zeer goede harttonen van ons meisje en ik had al 4 cm .. elke keer dat ze kwam had ik iets meer opening maar mijn weeën verdwenen vaak weer en werden om de 10 min of 15min en zelfs 30min. Toen ik echter persdrang begon te krijgen bij sommige weeën en ik ongeveer 7 cm had vond ze het toch tijd om mij naar het ziekenhuis te sturen. ZO gezegd zo gedaan. Mijn ouders die hier ergens niet ver vandaan op een terrasje waren gaan zitten om in de buurt te zijn om ons weg te brengen werden opgetrommeld en zo konden we vertrekken na nog een laatste lichte maaltijd en een douche. De eerste 20u arbeid (vanaf de eerste wee gerekend ) zaten er op.

IN het ziekenhuis checkten ze nog eens alles. Monitoring weer ok .. maar de weeën bleken niet sterk genoeg om mijn opening vooruit te laten gaan. Na een uurtje stelde de vroedvrouw dan ook voor om in bad te gaan. En dit deed ik toen. Een klein uurtje in het bad om vervolgens terug naar de kamer te gaan. In het bad waren de weeën dragelijk maar de lange dagen, korten nachten en het slaapgebrek eisten meer en meer hun tol. Ik begon serieus af te zien bij elke wee en er kwam niet echt vooruitgang in de opening. De vroedvrouw stelde toch voor om epidurale te overwegen. Eigenlijk had ik tot op dat punt nog niet veel zin gehad in de epidurale het schrikte mij enigszins toch wel af. Ik had al mijn weeën staande opgevangen en je mag niet meer uit je bed eens die verdoving er is. Nu .. de weeën werden sterker en zwaarder en de uitputting werd harder en harder te voelen dus na een lichte overtuiging door mijn vriend besloot ik toch maar te gaan voor de epidurale ... EN ik moet zeggen .. fantastisch de uitvinding van de eeuw voor lange bevallingen zou ik zo zeggen .. Ik kon eindelijk rusten. Van het plaatsen zelf voelde ik amper iets .. en de dokter die de epidurale kwam steken was zeer rustig en legde alles goed uit. Telkens er een wee kwam was het even heel hard op de tanden bijten maar na nog een wee of vier vijf te voelen begon dan na 20min mijn verdoving te werken en ... toen was er rust.... echt slapen kon ik niet door het piepen van het machientje of de bibberaanvallen die ik deed als reactie op bepaalde medicatie maar mijn vriend kreeg ettelijke uurtjes slaap binnen en ik heb toch heerlijk kunnen rusten. Ze kwamen zo af en toe eens kijken naar de vooruitgang en ja hoor die was er .. waarschijnlijk omdat ik nu kon rusten. Rond 4u had ik 9 cm en was mijn water gebroken .. en toen ze iets voor 5u terugkwam .. zeiden ze dat het tijd was om te verhuizen. Nog steeds met de epidurale werd ik wel terug een beetje zenuwachtig. Maar chapeau voor het team van st. augustinus want die mensen daar weten mensen op hun gemak te stellen en ze kennen echt wel hun job.

Rond 5.10 was mijn dokter gearriveerd en kon het echte perswerk beginnen. De eerst paar weeën kon ik niet voelen en moesten ze me zeggen hoe en wanneer te persen maar .. naarmate er een paar weeën voorbij waren kon ik ze ineens wel voelen. Ik had geen pijn maar voelde wel wat en wanneer ik moest doen. Dat was echt een leuk moment eigenlijk je voelt je minder afhankelijk dan. Een perswee of acht later ... mocht ik ons dochtertje in mijn armen houden ... een fantastisch moment .. zonder al te veel emoties in het begin .. omdat ik vooral zeer verbaasd was ... mijn eerste woorden .. "is die echt van mij? ":-)

Nu die emoties zijn later wel gekomen en de gevoelens voor ons kleine meisje worden sterker en sterker. Ik mocht haar de hele tijd in mijn armen houden terwijl de dokter verder werkte. Ik heb geen knipje gehad en heb niet moeten persen voor de nageboorte. Een heel klein scheurtje en dus maar een draadje ook dat was weer een meevaller.

Een fantastische ervaring al bij al ..... ik wens iedereen zo'n bevalling toe ! En voor de dames die twijfelen over de epidurale voor het idee van de pijn van de prik enz ... NIET twijfelen het plaatsen voel je echt niet !!!

Ziezo .. en nu is ons lieve meisje elke dag bij ons, ze is ondertussen al een weekje oud en we leren elkaar elke dag beter en beter kennen. De borstvoeding komt een beetje moeilijk op gang dus dat is een beetje zoeken en een beetje vermoeidheid. Ze was eerst in het ziekenhuis afgevallen en niet niet aan de 10% geraakt. Ze is gelukkig dus mee naar huis mogen gaan. De laatste dag in het ziekenhuis en eerste dag thuis was ze zelfs zeer goed bijgekomen maar jammer genoeg viel ze de volgende dag een 30gr af. Gisteren was alles weer terug bij het oude en was ze die 30 verloren grammetjes al terug bijgekomen. We geven bovenop de borstvoeding die ik zelf geef nu ook nog een flesje bij met melk die ik afkolf. Van de borstvoeding wordt ons meisje zo moe dat ze constant in slaap valt. Ze is niet gemakkelijk wakker te krijgen en wakker te houden wat ook extra tijd en extra vermoeidheid voor ons met zich meebrengt natuurlijk. Maar we willen het beste voor ons meisje en dat is toch die borstmelk volgens wij dus .. we gaan dapper voort ... Gelukkig kan ik echt wel rekenen op de onvoorwaardelijke steun van mijn vriend. Hij helpt me echt waar nodig en verwent me ook af en toe door haar een beetje van me over te nemen als de vermoeidheid me overmant .... We moeten het allemaal wat tijd geven over een paar weken/maanden kunnen we met een glimlach terugkijken op deze zware eerste weken vermoed ik ... Maar gewoon kijken naar haar .. maakt het ook nu zelfs al zeer goed dragelijk. :-)

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >