Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 21/04/2008 @ 13:39 Anneke | hallookes Heerlijk zo'n lap tekst. We waren wel een beetje benieuwd naar jouw avonturen hoor Tamara. Kga sevens ook even op je website kijken. Bedankt voor je hart onder de riem. Het is dus overal hetzelfde blijkbaar. Je schrijft dat je ook Jurjen soms moet berispen als hij Milan pijn doet. Dat ken ik . Olivia slaat haar zus als die iets doet wat haar niet aanstaat. En toen ze nog héél klein was trok ze aan de haren (en Elena heeft heel erg lange haren). Dat deed ze uiteraard niet expres, maar toch moest ik me boos op haar maken, alleen maar omdat dat fair is tegenover de grote zus. Onze oudste kindjes zijn inderdaad toch ook nog klein en hun kinderlogica is soms verbazend verschillende van de onze. Arme Milan, helemaal verstropt. Niet moeilijk dat hij geen kaka wil doen. Mijn nichtje Emilie had dat ook toen ze klein was. Het heeft heel lang geduurd eer die haar grote boodschap op het potje deed. Het was iedere keer een drama want ze had toch zo bang dat het pijn zou doen. Tip: geef hem geen chocomelk te drinken en laat hem geregeld speculaas eten. Verder wat nieuws over ons. Het was een bewogen weekend. Wouter en ik zijn er met z'n tweetjes op uit getrokken, maar we zijn volledig uitgeregend! We waren beter naar Nederland geweest in plaats van naar de Ardennen. Maar goed, we hebben toch genoten van elkaar en van even rust zonder kindjes. Waarom was het dan bewogen? Op vrijdagavond kwam een vriend helemaal in paniek binnenvallen. Zijn vrouw is er vandoor. Ze hebben een kindje van 3,5. Zondagavond komt mijn beste vriendin hysterisch huilend binnengevallen. Ze ziet het thuis ook niet meer zitten en kan haar echtgenoot niet meer uitstaan. Bovendien is ze verliefd op iemand anders. Ook zij heeft 2 kindjes (5j en 2j). Ik heb zo met ze te doen. Waarom gebeurt dit toch? Bovendien zet het je aan het denken en begin ik me al zorgen te maken over mijn eigen toekomst (hoewel daar momenteel absoluut geen reden voor is). Weet je dat in België de statistieken aangeven dat 2 huwelijken op de 3 foutlopen. Als ik in mijn familie en vriendenkring de balans opmaak, lijkt dat precies te kloppen. Bovendien kiest iedereen voor co-ouderschap en overal lees je dat dat toch zo vreselijk slecht is voor die kinderen. Bon, ik hou me voor het allemaal beter te doen! En ik hoop voor jullie hetzelfde. Laten we duimen voor onszelf! Yvonne, wanneer heb jij de uitslag van Mila's EEG? Tamara Spanje, stuur jij ons een beetje (warme) zon op aub? Brenda, schrijf je nog mee? Tamara Nederland, ik wens je lange (ononderbroken) nachten. Groetjes, Anneke |
| 21/04/2008 @ 13:56 Anneke | even op website van Milan en Jurjen gaan kijken Wat zijn ze schattig! Het verhaal over speelgoed delen is héél herkenbaar. Moeilijk toch hé voor die kleintjes. Groetjes, Anneke |
| 23/04/2008 @ 16:12 yvonne | Hallo meiden, Wat een heerlijk weer he? Het is hier echt genieten in de tuin voor Mila en Merel. Ze zijn er niet uit te slaan en kunnen heel goed samen spelen, steeds beter valt me op. Ze maken minder ruzie dan eerst en dat is heerlijk voor mij! De zandbak hebben we weer gevuld met zand (al het zand van vorig jaar hadden ze eruit geschept....) en elke dag komen ze onder het zand binnen. Overal in huis vind ik zand.... Maar goed, dat hoort nu eenmaal bij het mooie weer. We zijn net terug uit de stad. Daar waren namelijk Toto, Sassa en Koning Koos van het Zandkasteel (kennen jullie die?). Ze gaven een hele leuke voorstelling met veel muziek en zang. Mila en Merel vonden het prachtig! Ze konden ook nog met hun "helden" op de foto, maar dat duurde me te lang. Er stond een hele lange rij. De uitslag van de EEG hebben we gisteren gekregen. De hamvraag was of de ontwikkelingsachterstand van Mila veroorzaakt wordt door de epileptische activiteit. Dit is niet het geval, dus dat is goed nieuws. De achterstand heeft waarschijnlijk gewoon te maken met de vroeggeboorte en haar veel te laag geboortegewicht. Misschien helpen medicijnen tegen ADHD om haar concentratieproblemen en vluchtigheid wat te verbeteren. Maar daar moeten we over praten met de kinderarts. De schoolkeuze komt nu steeds dichterbij. Heel waarschijnlijk gaat ze naar het speciaal onderwijs. We hebben al 2 scholen bekeken, maar het blijft wel heel moeilijk. Binnenkort krijgen we hulp met een keuze maken door een leerkracht, die er veel vanaf weet. Nog een week en dan wordt Mila alweer 4 jaar. Ze is dit jaar op Hemelvaartsdag jarig. Morgen mag ze trakteren op de peuterspeelzaal. Ik heb kleine cakejes gebakken en ze zijn erg lekker... Mila zal er zeker van genieten. Ze mag op de verjaardagsstoel zitten, krijgt een mooie muts, er wordt voor haar gezongen en ze mag een cadeautje uitzoeken! Ik neem het filmapparaat mee, want dit wil ik uiteraard vastleggen. Merel mag vanaf 16 mei voor de eerste keer naar de peuterspeelzaal. We hebben al een rugzakje en een beker gekocht en ze kan haast niet wachten. Had ik al verteld dat ik mijn ogen laat laseren? 6 mei gaat het Tamara NL, leuk dat je weer geschreven hebt! |
| 23/04/2008 @ 16:18 yvonne | Hee... hij verstuurt het berichtje al terwijl ik nog niet klaar ben. Mijn laptop is zo irritant.... hij kan mijn snelle typen niet aan.... Maar goed, 6 mei laat ik mijn ogen dus laseren. Ik heb sinds een week een bril op, waar ik (na ruim 20 jaar lenzen) echt niet aan kan wennen.... Gelukkig hoeft dit nog maar 2 weekjes en dan hoop ik voorgoed af te zijn van lenzen!!! De volgende keer reageer ik op jullie berichtjes!! Het ziet er een beetje donker uit buiten, dus ga ik de meisjes maar binnen halen en in bad stoppen. Een beetje vroeg, maar dan zijn ze lekker al voor het eten klaar!! Doei doei!! |
| 25/04/2008 @ 15:33 Anneke | heerlijk , eindelijk wat zon Mijn kindjes spelen nu ook fijn buiten. Er staat een huisje in de tuin en een glijbaan. Zelfs Olivia klimt er al zelf op en glijdt er helemaal alleen af, nochtans is het een glijbaan voor kindjes vanaf 3 jaar. Maar ja, Olivia is dan ook een reus hé. Vanavond ga ik met vriendinnen uit eten en daarna gaan we naar het balletoptreden waar mijn schoonzus en nichtje en ook mijn beste vriendin in meedansen. Morgen lekker spelen met de kindjes (want het huis is gisteren al gekuist!) en zondag organiseren we een brunch voor de verjaardag van mijn schoonmoeder en in de late namiddag gaan we naar vrienden eten. Het weekend zit eivol maar ik kijk er naar uit. Binnen een uurtje mag ik hier vertrekken. Foei ik ben niet aan het werken, maar ik heb echt geen zin meer!! Yvonne, wat moedig dat je je ogen laat bijwerken. Wouter zou dit ook wel willen, maar momenteel heeft hij zijn centen voor andere zaken nodig. Heb ik trouwens al verteld dat hij van job gaat veranderen. Hij is nu al jaren naverkoop manager in een Mercedes garage en kan de stress niet meer aan. Hij wordt zelfstandige en namelijk als huisschilder! Hij start normaal gezien in januari 2009. Spannend allemaal. Hij moet nu wel geld opzij zetten om zijn bvba te kunnen opstarten. Hebben de testen van Mila kunnen uitwijzen of ze nog eppilepsie (of hoe schrijf je dat)aanvallen zal krijgen? Is er sprake van een ernstige achterstand in de ontwikkeling? Is het niet te vroeg om te beslissen dat ze naar een speciale school moet? Een collega van mij is op 27 weken bevallen van een meisje: Eva: 640 gram. Ik ben het hummeltje gaan bezoeken. Wat miniscuul klein. Ik moet steeds aan jou en Mila denken. De mama is enorm positief ingesteld (gelukkig maar)en er vast van overtuigd dat alles wel goed komt. Heb jij tips voor haar? Een knuffel voor iedereen! |
| 25/04/2008 @ 19:01 yvonne | Tjonge Anneke, wat een druk weekend heb je. Lekker hoor, met vriendinnen uit eten en daarna naar een balletvoorstelling. Dus Wouter gaat voor zichzelf beginnen? Wat spannend! En nog wel huisschilder. Jammer dat jullie in Belgie wonen. Ons huis moet namelijk binnenkort van buiten een keer helemaal geschilderd worden.... Fijn zo'n handige man!! Daar heb ik pech mee, Martijn heeft twee linkerhanden.... Even op je vraag: Mila heeft nog steeds epileptische activiteit, dus een aanval kan altijd komen. Wanneer ze een eventuele aanval krijgt is niet uit testen te halen. Mijn ervaring met Mila is dat ze er vooral kans op heeft als ze erg moe is en wat minder weerstand heeft. Wat wel uit de test is gekomen, is dat Mila tijdens de 24uurs EEG 's nachts 3 uur lang wakker heeft gelegen (van half 2 tot half 5). Dat baart mij wel een beetje zorgen. Ik heb namelijk het idee dat ze hier heel vaak last van heeft. Ze blijft dan altijd keurig in bed liggen en we horen haar nooit (wat ik natuurlijk heel vervelend vind, ik wil haar dan graag helpen) Tegenwoordig wil ze vaak rond 9.00 uur weer slapen... en dat kan ik me goed voorstellen als je niet de hele nacht hebt doorgeslapen. Haar ontwikkelingsachterstand is wel echt groot. Ze communiceert nog niet goed, is niet altijd bij de les en reageert soms niet op vragen van andere mensen. Als je teveel vragen tegelijk aan haar stelt, kan ze het niet aan. Ik verwacht op de kleuterschool nog niet zoveel problemen, maar vanaf groep 3/klas 1 gaat ze het op de gewone basisschool waarschijnlijk niet meer redden. We merken het verschil nu ook steeds meer, zeker nu Merel ouder wordt en zich "normaal" ontwikkelt. Goh, die collega van jou heeft ook zo'n kleintje! En heb jij haar al gezien? Ligt ze in de couveuse of kan ze al zelfstandig ademhalen? Heel goed dat haar mama zo positief is (dat heb je hard nodig!). Ik was ook altijd heel positief en was ervan overtuigd dat alles goed zou komen. Misschien geeft de natuur de mama's en papa's extra kracht en optimisme in zo'n periode.... Tips heb ik niet echt. Je leeft je leven met je kleintje en bent met helemaal niks anders bezig (tenminst dat gold voor mij). Aan de toekomst dacht ik op dat moment helemaal niet!! Ik ga weer even stoppen. Fijn weekend allemaal en hopelijk wordt het mooi weer. Groetjes!! |
| 28/04/2008 @ 14:17 Anneke | weeral eentje ziek Hallo Dames, wat heb ik genoten van dit weekend. Ik ben bijna heel de tijd buiten geweest, ik heb er zelfs sproeten van gekregen. Elena is weeral ziek. Vannacht overgegeven. Dat is toch wel heel vaak. De dokter weet weeral niet wat het is. Dan zeggen ze maar: het is "viraal". Dat woord werkt op mijn zenuwen, het is het eerste jaar dat ik er zo vaak mee geconfronteerd wordt. Allé, weeral bij de grootouders bedelen om iemand te vinden die op mijn ziek kind wil passen. Gelukkig zijn het deze week maar 3 dagen. Ocharme Mila, die epileptische activiteit is toch beangstigend, je weet niet wanneer ze een aanval zal krijgen. En dus toch nu al naar het bijzonder onderwijs moeten. De juiste keuzes maken is niet altijd gemakkelijk he. Ja ik heb het babietje van mijn collega mogen bezoeken. Ze ligt inderdaad in een couveuse, maar kan al wel zelfstandig ademen. Ze heeft wel last van de vertering van die enkele milimeters melk die ze krijgt, maar voor de rest lijkt alles goed te verlopen. Duimen maar. Waar zijn de andere mamaatjes?? We zijn benieuwd naar jullie verhalen. groetjes, Anneke |
| 03/05/2008 @ 20:56 yvonne | Hallo dames, Wat een heerlijk zomerweer vandaag he?! En het blijft de hele week zo!!! Ik hoop van harte dat dit het begin is van een hele mooie en lange zomer. Tamara, ik las dat jullie ook zoveel buiten zijn. Heerlijk he? Jammer dat je midden in de bossen een hoosbui over je heen krijgt... Zijn jullie nog naar de Beekse Bergen geweest? Super hoor, als je hier een abonnement voor hebt. Dan kun je gaan wanneer je maar wilt! Heeft Milan intussen nieuwe schoenen? Ze zijn wel snel kapot. En dat voor die prijs... Heb je niet gratis nieuwe uit mogen zoeken? Mila en Merel krijgen niet van die dure schoenen, hoor. Ze groeien er zo snel weer uit, dat vind ik zonde. Ze hebben pas nieuwe sandalen gekregen en ieder een paar hoge gympjes. Echt superstoer! Hoe is het met Jurjen? Is hij nog steeds zo verkouden? Wat vervelend voor jullie dat je er zo vaak 's nachts uit moet. Ik weet hoe vreselijk dit is!! Je slaapt net zo heerlijk en dan moet je er weer uit.... Ik moet het meteen afkloppen, maar bij ons is het 's nachts gelukkig weer stil. Ze worden wel altijd tussen half 7 en 7 uur wakker, dus tot half 9 uitslapen heb ik al 4 jaar niet meer gedaan!!! Wat knap dat je de borstvoeding zo lang hebt volgehouden. Petje af hoor! Vond je het moeilijk om ermee te stoppen? Er begint nu toch weer een nieuwe periode en is Jurjen een beetje baby-af. Hoe is het met Milan? Is hij nog steeds zo voorzichtig op de fiets? Ik kan me wel voorstellen dat hij een beetje geschrokken is na die val. Anneke, hoe gaat het met jouw meisjes? Heb je inmiddels geen zieken meer? Hebben jullie ook zo genoten van de zon? De verjaardag van Mila was heel erg leuk. Ze is ontzettend verwend. Wij hebben haar (en Merel eigenlijk ook) een springkasteel gegeven voor in de tuin. We wilden eerst een trampoline kopen, maar wachten daar toch nog maar even mee tot ze wat ouder zijn. Dit is een stuk veiliger en ze hebben net zoveel plezier. Verder heeft ze een fiets, een groot zwembad, een skippybal, heel veel boekjes, knutselpakketten en een heel grote knuffelkoe gekregen. Alles heeft weer een plaatsje gekregen en gelukkig waren een hoop cadeautjes voor buiten. Mila heeft in ieder geval heel erg genoten. De dag was wel heel vermoeiend voor haar, waardoor ze 's avonds heel vaak huilend wakker werd van alle indrukken. De volgende keer proberen we de dag iets minder druk te maken. Ik heb van mijn ouders een hele mooie nieuwe moederfiets gekregen. Morgen gaan we haar in elkaar zetten en dan kunnen we heerlijk met de meisjes gaan fietsen. Dat vind ik toch een stuk veiliger dan de fietskar, die achter mijn oude fiets hing. Ik ben altijd een beetje bang dat ze die over het hoofd zien (ondanks de hoge vlag die eraan zit). Meiden, ik ga stoppen en lekker tv kijken. Geniet allemaal van de mooie dag morgen!! |
| 05/05/2008 @ 13:40 Anneke | zalig weer Dag lieve mamaatjes. Heerlijk hé, dit weertje. Was het maar altijd zo! Dit weekend was Wouter al 3 dagen gaan schilderen (nu nog wel niet officieel) en zat ik dus alleen thuis met de kids. Maar met zulk mooi weer is dat niet erg he. We hebben een huisje en een glijbaan staan en daar hebben ze zich super op geamuseerd. Vooral Olivia is helemaal weg van die glijbaan. Baan baan baan, roept ze als ze wakker wordt en de zon ziet schijnen. Gisteren zijn Elena en ik samen met mijn mama en schoonmama naar de Musical Assepoester gaan kijken. Ze vond het super. Wat wel rot was, ik moest 30euro betalen voor haar stoel en ze kon er geeneens op zitten want dat is zo'n klapzetel en ze weegt zodanig weinig dat ze gewoon dubbel plooide in die zetel en dus heel de voorstelling op mijn schoot heeft gezeten. Hier op het werk zijn we vollop aan het inpakken. We verhuizen vrijdag! s'middags wordt er hier een BBQ georganiseerd en nadien moeten we al een deel gaan uitpakken in ons nieuw gebouw. Spannend. Volgend weekend voorspellen ze nog steeds mooi weer, ik kijk er al naar uit. Is het bij jullie ook moederdag op zondag? Gelukkig dat ze zoiets hebben uitgevonden want soms heb ik het gevoel een slaaf van mijn kinderen te zijn, vooral nu ze zo klein zijn en nog zo weinig zelf kunnen. Yvonne, wat goed dat Mila een leuke verjaardag heeft gehad. En zo veel leuke cadeautjes en zelfs een springkasteel! Maar wat erg dat ze snachts soms zo lang wakker ligt. Kan daar niets aan gedaan worden? Tamara, sinds Pasen niet meer doorgeslapen. Oei oei, wat vreselijk. Uitslapen is er bij ons ook niet bij (opstaan tussen 6 & 7u) maar snachts laten ze ons wel met rust. Elena is weer helemaal genezen. Duimen maar dat het lang duurt! Bijna 9 maand borstvoeding. Dat is wel echt een pluim waard zene! Jurjen zal vast een supergezond kindje zijn. Als zijn verkoudheid tenmiste snel over is. Vond je het erg om te stoppen? Tamara Spanje, laat je nog iets van je horen? Brenda, hoe gaat het met jou en je kindjes? Knuffel en veel zon toegewenst! |
| 11/05/2008 @ 22:14 Tamara ![]() | Helpen jullie ons? Wordt Jurjen de 'Baby van het jaar'? Jurjen dingt mee naar de titel 'Baby van het jaar' op http://www.babyvanhetjaar.nl... Winnen we, dan komt Jurjen op de cover van 'Wij Jonge Ouders'. Daarnaast is Jurjen een jaar lang het gezicht van Prénatal en als klap op de vuurpijl winnen we voor de toekomst van Jurjen een AEGON Rendementplan met €10.000,- van AEGON Bank. Help ons een van de 101 finaleplaatsen in de wacht te slepen door nu op Jurjen te stemmen! Klik op de onderstaande link om je stem uit te brengen: http://www.skyradio.nl/index.php?page=actie_overzicht/baby_van_het_jaar_2008& Alvast bedankt en groetjes Tamara |
| 13/05/2008 @ 21:40 | Hallo! Ik heb even eerst alle berichtjes gelezen. Leuk om weer op de hoogte tezijn van jullie allen. Jullie hebben nu toch wel een mooie week gehad wat betreft de zon, toch? En laat het nou altijd gebeuren, wanneer het in nederland mooi weer is regent het hier de hele dag door! En als hier de zon schijnt hebben jullie meestal iets minder mooi weer.....hahahaha SORRY... Weet je? Verleden keer zei Emma ineens dat ze juffrouw Elena iets liever vond als mama...... Dat vond ik toen zo erg!!!!!!!en een paar dagen erna riep ze ineens dat ik veel liever was als juffrouw Elena..... Tja, dat krijg je nou gewoon. Het is echt niet leuk, ik weet het. Maar de volgende dag wilt ze mischien alleen maar bij mama blijven. Dus probeer je er maar niet veel van aan tetrekken. Emma heeft stiekem al haar centjes uit haar spaarpot gehaald en toen aan mijn willen geven, dan hoef ik nooit meer tewerken.. lief he? Maar doet ook wel een beetje pijn. Ik heb ook een vriendin met een tevroeg geboren babytje, en langszaam aan gaat het steeds beter. Ze word binnenkort 4 jaar en je merkt er al bijna niets meer van. Ze doet het perfekt. Ze was met 6 maanden geboren. Je kan niets of niemand vergelijken,de uitslag is in iedergeval positief. In het begin van Emma's schooljaar moest ik ook ineens zo lachen om een uitspraak van Emma. Ze zag toevallig een stukje van het nieuws (was niet de bedoeling) en er was een agent overleden. Ze vroeg me wat er was gebeurd. Dit allen in een periode dat Emma iedere keer op de bank stond tespringen net als ik me rug naar haar keerde.... en ik vond dat zo eng, bang dat ze zou vallen met haar hoofd op de tafel ofzo dus het mocht helemaal niet, des de meer reden om het toch stiekem tedoen. Dus vertelde ik haar dat die jongen op de bank aan het springen was geweest gevallen met zijn hoofd op de tafel en nu in de hemel was (ze gaat naar een katolieke school) bij "niño jesus" (jezus). Ze keek me heel verbaast aan en zei toen: mama, niño jesus is niet in de hemel maar hij hangt aan de muur van school!!!! Meiden, ik brei er een eind aan, moet morgen weer vroeg op, er waren wat spanningen op het werk, 9 mensen teveel.... het was dus tijd voor veranderingen.... iedereen zenuwachtig. Uiteindelijk hebben ze mij van afdeling veranderd, sta nu tussen de computer, wasautomaten, tv's, radios, telefoons, enz... Totaal geen verstand van dat alles, dus dat brengt jammer genoeg alleen maar zenuwen mee. Na de zomer willen we toch kijken voor een tweede. Ik hou het verder nog geheim, probeer me 40 uur aantehouden, omdat de bazen de zwangere vrouwen heel snel in de ziektewet willen (krijg dan 100% uitbetaald) plus de vier maanden na de zwangerschap en dan wil ik met die tijd naar 26 uur gaan. Dus na dit alles, had ik ht een beetje druk in me hoofd... maar ben jullie uiteraard niet vergeten! Kom snel weer terug, ga nu slapen ben bekaf... het is bijna kwart voor tien s'avonds, moet de was nog ophangen... bah Tot snel! ![]() |
| 20/05/2008 @ 11:27 yvonne | Hallo mamaatjes, Hebben jullie ook zo'n leuke moederdag gehad? Ik ben in ieder geval heel erg verwend. Mila had op school een hele mooie ketting gemaakt met een prachtige foto eraan. Echt super! Ook hadden ze allebei samen met papa hele mooie tekeningen gemaakt en kreeg ik een heerlijk doosje bonbons. We vierden die middag mijn verjaardag en het was ook nog eens prachtig weer. De meisjes hebben die dag en de week erna heel veel gezwommen. Jammer dat het nu wat minder is, maar ik heb begrepen dat het weer zomer gaat worden! Mijn oogoperatie is perfect verlopen. Ik zie weer 100% zonder lenzen of bril. Zo'n 3 uur na de ingreep zag ik alles weer. Wat mij betreft echt een aanrader voor iedereen!!! We hebben inmiddels ook een schoolkeuze voor Mila gemaakt. Na de zomervakantie gaat ze naar de Mytylschool. We moeten nu allerlei documenten invullen en die gaan naar een indicatiecommissie. Uiteindelijk bepaalt de commissie of Mila geplaatst wordt op de school. Eind juni weten we dit pas, maar ik verwacht geen problemen. Afgelopen vrijdag ben ik samen met Mila een kijkje gaan nemen op haar nieuwe school. Ze vond het allemaal interessant en leuk. Ik ben benieuwd of ze het na de vakantie zonder mama ook nog zo leuk vindt.... Maarja, het is toch weer een stap hoor. Zeker ook voor mij! Ik vind het heel moeilijk om Mila (toch wel ons zorgenkindje) hele dagen niet te zien en haar al een beetje los te moeten laten..... Met Merel heb ik daar minder moeite mee. Anneke, hoe ging dit bij jou met Elena? In Belgie gaan ze al met 3 jaar naar school. Dat is toch een jaar eerder dan hier in Nederland. Merel is afgelopen vrijdag voor de eerste keer naar de peuterspeelzaal geweest. Vanmiddag mag ze weer. Ze vond het allemaal erg spannend, maar het ging goed! Ze heeft soms wel moeten huilen, maar ook heel goed meegedaan en een hele mooie tekening voor me gemaakt. Hoe gaat het verder met jullie? Tamara Spanje, leuk dat je weer geschreven hebt. Wat spannend dat jullie ook voor een tweede willen gaan! Het lijkt mij heel moeilijk om fulltime te moeten werken, maar in Spanje gaan de kindjes toch ook hele dagen naar school, net als in Belgie? Anneke en Tamara, hoe gaat het bij jullie? Hebben jullie trouwens al een vakantie geboekt? Wij vliegen 5 juni voor 2 weken naar Spanje. Ik kan haast niet wachten, zo'n zin heb ik! We gaan met een bevriend gezin met 3 kinderen van dezelfde leeftijd als die van Mila en Merel. We hebben een huisje op een grote, kindvriendelijke camping. Meisjes, ik ga weer stoppen voor vandaag. Heel veel groetjes en geniet maar weer van de warme zon die ze hebben voorspeld! |
| 25/05/2008 @ 12:38 yvonne | Zo, even ons forum bovenaan zetten.... Morgen gaan we gezellig een dagje naar de Efteling. De meisjes hebben er heel veel zin in (wij trouwens ook!!). De hele dag praten ze over Roodkapje, Kleinduimpje, de grote boze wolf, de fakier, de heks, enz. enz... alle personages uit de Sprookjesboom. Het wordt dus vast een superdag. Ik vertel jullie snel onze belevenissen. Groetjes! |
| 31/05/2008 @ 15:18 Tamara ![]() | Stemmen jullie aub? Jurjen doet meet met de "BABY VAN HET JAAR" van Sky Radio. [b]Finaleplaats?[/b] Er zijn nu 100 van de 101 finalisten bekend. Maar... is Jurjen de laatste baby die plaats mag nemen in de finale en dus kans maakt op de titel 'Baby van het jaar'? [b]Waar vind je Jurjen tussen die 1000-en andere baby's?[/b] Ga naar http://mailing.skyradio...DRBPO014AFH7DIQ00LNKBOU Ga naar het tabblad zoeken en typ zijn naam in. Hij is de middelste van de 3 baby's. [b]Stemmen![/b] Alle stemmen staan vanaf vrijdag 11.00 uur weer helemaal op nul. Dat betekent dat elke baby nu weer een gelijke kans heeft om in de finale te komen. Stem dus nog 1 keer voor Jurjen! Let op: per emailadres mag je maximaal 1 stem uitbrengen. Stemmen die op een oneerlijke manier worden uitgebracht, zullen niet worden meegerekend. Na het uitbrengen van je stem, ontvang je een bevestigingsmail. In deze mail zit een link. Door het klikken op deze link bevestig je jouw stem. Pas dan is je stem volledig en telt deze mee! [b]Finale[/b] De finale vindt plaats op dinsdag 3 juni in Hilversum. De 'Baby van het jaar' komt op de cover van Wij Jonge Ouders, wordt een jaar lang het gezicht van Prénatal en krijgt een AEGON Rendementplan met € 10.000,- van AEGON Bank. Kijk vanaf dinsdagavond op babyvanhetjaar.nl om te zien of Jurjen gewonnen heeft. [b]Bedankt en stuur het door naar iedereen die je kent![/b] Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie stem en stuur deze mail aan zo veel mogelijk vrienden door en laat ze dan ook stemmem. |
| 02/06/2008 @ 16:25 Anneke | Hallookes Hallo Meiden, Weer eens te lang geleden hé. Wij zijn ondertussen verhuisd met het bedrijf. Het nieuwe gebouw valt heel goed mee en is gelukkig toch niet zo ver rijden als ik dacht. Ik doe er maximaal 10 minuten langer over als voordien. Ik heb wel vreslijk veel rugpijn gehad van al dat in-en uitpakken. Ik had wel 50 dozen! Mijn baas was met verlof in die periode, dus moest ik al zijn spullen ook in en uitpakken. Bovendien heb ik al het bureaumateriaal, dus ook de meeste dozen van iedereen. Gelukkig is de pijn ondertussen helemaal weg. Afgelopen zaterdag hebben we met het bedrijf een Teambuilding-Rally gehad in Zeeland. Het was super leuk en Zeeland is echt prachtig. Ik ben verliefd op Veere en Zierikzee. Misschien boek ik er wel eens een vakantie. Volgend weekend, mag ik met het bedrijf mee naar ISTANBUL !!! Super hé!. Dan zie ik wel m'n kindjes niet dat weekend, maar ik neem maandag verlof hoor. Wij vertrekken met ons gezin op 22 juni op vakantie naar Zuid-Frankrijk, vlak bij Narbonne. We hebben een stacaravan gehuurd op een grote camping vlak aan het strand en met vele zwembaden, ook voor peuters. Ik kijk er al naar uit. Yvonne, je oogoperatie is dus perfect verlopen. Goed he. En Mila is ingeschreven op school en jij vertrekt deze week al met vakantie! Super ! In België is het inderdaad zo dat de kindjes al met 2.5 jaar naar school gaan. Ik heb met Elena gewacht tot ze (bijna) 3 was. Dat vond ik jong genoeg. Ik had echter totaal geen probleem om haar af te zetten, ik vond het eerder positief dat ze al zo'n flinke grote meid was geworden. Bovendien was zij een van de weinigen die niet weenden en dat scheelt natuurlijk. Had zij geweend, dan ik ook waarschijnlijk. Tamara Spanje, jij hebt dus slecht weer als wij goed weer hebben. Tja, das alleen maar eerlijk zekers. Binnenkort nummer 2! Super! Doen! Wat lief dat Emma haar spaarcentjes wil afgeven om jou thuis te houden. Voel je maar niet schuldig, dat is normaal. Tamara Nederland, veel succes met fotomodel Jurjen! Hou ons op de hoogte. Knuffel Anneke |
| 04/06/2008 @ 08:59 brenda | Goedemorgen allemaal Hoi meiden, Het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb. Maar het is ook zo druk op het moment. Met 2 kids heb je het natuurlijk al wat drukker maar we hebben ook besloten om te gaan verhuizen. Ons huis staat nu te koop en op zich hebben we al veel "kijkers" gehad en dan moet je dus elke keer je huis schoonmaken en dat vind ik met de kids dus wel lastig. Waar ik opruim gaat Damian mee spelen... Ach het is voor het goede doel he. We hebben nog niets nieuws gekocht maar zijn wel druk aan het orienteren. Ook gaan we het weekend op vakantie naar Kreta en na de vakantie wordt Damian alweer 4! Vorige week hebben we een intake op school gehad en Damian vondt het allemaal erg spannend ik trouwens ook! Gisteren moesten beide kids naar het consultatie bureau en ze zijn allebei goed gekeurd. Lindsey gaf nog een show weg door daar op de commode voor het eerst van rug naar buik te rollen. Jeee wat waren oma en ik trots zeg! En Damian kreeg een prikje. Hij zat op schoot en zei auw auw auw en was een beetje verdrietig. Maar dit was snel over toen hij een ballon kreeg! Hoe gaat het met jullie? Ik ga weer even terug lezen. Groetjes Brenda |
| 06/06/2008 @ 14:15 Tamara ![]() | Sorry De tijd vliegt werkelijk waar voorbij. Anneke, 10 minuten langer rijden valt gelukkig nog mee. En dat klinkt wel leuk zeg een teambuilding-Rally. En dan mag je ook naar Istanbul, leuk! Hoe gaat het met de meiden? Yvonne, wat heerlijk dat je operatie goed is gegaan. Wat een luxe dat je nu geen bril of lenzen meer draagt! Ik zou het doodeng vinden zo'n operatie, dus ik blijf maar bij mijn lenzen en bril. En hoe was de Efteling? Brenda, een ander huis, spannend. Straks is je huis al verkocht voor je zelf een huis hebt. En inderdaad ik vind het ook enorm druk in huis met 2 kinderen. Tamara, nog gefeliciteerd met Emma haar 4e verjaardag! Leuke foto's heb je gemaild. Grappig om te zien dat Emma de enige is met lichte ogen en de rest heeft allemaal donkere ogen. Het is al een hele meid hè? Ja ja, Mila en Emma al 4, binnenkort Damian, Milan en Elena. De nederlandse kindjes mogen dan naar school. Milan heeft er ook ontzettend veel zin in. Hij mag na de vakantie gelijk beginnen, ook al is hij dan nog geen 4. Vakanties komen er ook aan lees ik. Wij vertrekken 30 juni en komen 18 julie weer thuis. Wij gaan naar Italië. Kijk maar eens op http://www.marinadivenezia.it Met Jurjen gaat het ook heel goed. Hij kruipt sinds een week en wat hij dan in die week extra heeft geleerd. Ongelofelijk gewoon. Hij kan vanuit zit gaan kruipen, gaat vanuit kruipen ook zitten, trekt zich overal aan op (nog niet tot staan, maar staat dan op zijn knieën), onderzoekt echt alles (!), vandaag voor de eerste keer zelf zijn boterhammetjes gegeten, begint met de eerste woordjes (ja, hebbe). Het is zo'n ander (lees vooral vlugger en drukker) kind dan Milan. Ik ga zo even stofzuigen beneden (dat moet helaas echt) en daarna wil ik even slapen in het zonnetje. Ik ben heel moe en onze kinderen vertikken het om later wakker te worden dan 7 uur. Dus voor 7-en ben ik er vaak al uit. GRR. Heel veel liefs Tamara |
| 11/06/2008 @ 13:39 Anneke | groetjes Hallo Meisjes, Het weekendje Istanbul zit er weer op. Wat een geluk dat het hier ook heerlijk weer was bij het thuiskomen. Gisteren mocht Elena voor het eerst op schoolreis! Het was wel slechts een halve dag en bovendien slechts 5 minuutjes rijden met de bus. Wij hebben namelijk in een naburig dorp en park met speeltuin en mega-vijver met zandstrand (in het weekend en in de zomer ook wel Marrokkobeach genaamd, je kan wel raden waarom). De kindjes vonden het fantastisch. Ik had speciaal verlof genomen om ze te kunnen uitwuiven en om ze s'middags terug op te halen. Normaal blijft ze s'middags op school eten, maar ik vreesde dat ze in een onmogelijk vuile toestand zou terugkomen van dat strand. Dat viel gelukkig nog wel mee. Even snel douchen en ze kon weer proper aan de namiddag beginnen. Wat een zalig weer was het zeg! Vandaag is het al weer voorbij met de zon. Olivia had gezien dat Elena haar bikini had aangetrokken en een handdoek mee nam. Strandje, strandje, riep ze maar en wat was ze ongelukkig dat ze niet mee mocht. Ach, binnen 2 weken zitten wij in Frankrijk aan het strand. Lekker samen genieten van zon, zee en vakantie! Als ik het goed heb, is Yvonne nu met vakantie. Hopelijk brengt ze wat zon mee hé. Brenda, dus jullie gaan verhuizen. Inderdaad ellendig als je steeds moet poetsen met al dat bezoek. En inderdaad, je ruimt iets op en achter je rug zijn de kindjes weer met iets anders rommel aan het maken. Grrrrr. Ik heb ook soms het gevoel dat ik niets anders doe, dan me bukken en rommel opruimen. Veel succes met de zoektocht naar een geschikte woning! Wat is Damian flink zeg. Ik denk dat Elena het zou uitbrullen bij een prik. Tamara NL, Jurjen wordt al zo groot! Zich al rechttrekken. Die loopt vast voor zijn verjaardag! Olivia was qua motoriek ook vele sneller als haar zus hoor. Naar het schijnt is dat meestal zo omdat ze grote zus/broer willen nadoen en willen meespelen. Meespelen, het begint eindelijk te beteren tussen de 2 zusjes. Vooral samen deugenieterij uithalen vinden ze geweldig. Tamara Spanje, ik wil ook graag fotookes zien van Emma! Wel grappig dat al jullie kindjes binnenkort voor het eerst naar school zullen gaan. Elena was de jongste van 2004 en die heeft er al een jaar op zitten. Je zal zien, ze vinden het vast geweldig! en jullie ook! Groetekens, Anneke |
< vorige pagina | volgende pagina >

Wij beginnen in oktober! Jullie?