< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » Mama's uit Bassevelde en omstreken

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
Mama's uit Bassevelde en omstreken
28/04/2008 @ 10:40

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Anouk, hoe gaat het? Hoe voel je je? Hier blijven de duimen in de goede richting staan. Hopelijk helpt het.

Patje, hoe gaat het met Phebe? Gaat het nu al wat beter op school?

Valerie, ik vond het vooral in het begin erg druk om 2 kindjes tegelijk in bad te doen en klaar te maken voor bed. Luc is ook geregeld eens laat thuis, dus dan sta ik er ook alleen voor. Nu heb ik zo mijn ritme en routine te pakken en nu lukt het wel. Maar in het begin... pfff kheb veel gezweet zulle.
En jij hebt er dan nog eentje extra he.

Vandaag krijgt Lore haar eerste groentepapje. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Ze krijgt al een paar weken fruitpap en dat gaat heel goed. Dus hopen dat het met de groentepap even goed gaat he.

groetjes

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 11:27
Patje

haai
Valerie, met marick alles goed blijkbaar
ja die bostvoedingen hé vond het bij de 2de toch lastiger omdat je altijd je andere kleintje ook in de gaten moet houden
met borstontstekingen heb ik gelukkig geen ervaring gehad maar heb 1x een melkkanaaltje gehad dat verstopt zat en was er een hele dag enorm ziek van wat zou dat dan bij n volledige borst zijn pfff

en nathalie, is t er al aan te zien dat je bloed, zweet en tranen gelaten hebt voor je tuintje?
groentepapje straks, als ze haar fruitpap goed eet zal dit ook wel geen probleem zijn zeker?!

Phebe mag morgen terug naar school, ben eens benieuwd
dan zal ze wel naar de opvang moeten

we zijn dit weekend naar de zee geweest
vooral warre vond het super! in en uit de zee crossen en natuurlijk is hij gevallen kleddernat en vol zand, gezellig hé
daarna nog eens naar de meifoor in brugge geweest, dus de kindjes konden hun geluk niet op

allez ga nog beetje werken,
Pat en kleintjes bij OM

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 11:32
a

Hier weer niks ... moed zakt me weer even in mijn schoenen

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 11:56
Patje

hey kop op anouk...
ben je nu enkel aan clomid? wat zegt de gyne? hoelang moet je met clomid proberen?

dikke
Pat

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 12:09
a

Bedankt Patje . Ik heb geen idee hoelang ik Clomid moete nemen ? Ben er nog maar net mee begonnen . Het dient gelukkig ter versterking want ik heb van mezelf gelukkig een eisprong . Ik was in de 1ste ronde direct zwanger van een tweeeige tweeling zonder al die pillen. Ik moet vandaag nog naar mijn gyn bellen voor de volgende afspraak . Ik moet nu halverwege mijn cyclus terug op controle . Ik slik nu Clomid en Aacifemine . Clomid is voor mijn eisprong en de Aacifemine is een aanvulling van het oestrogeenhormoon en dient om mijn baarmoederslijmvlies aan te dikken . Na mijn miskraam ben ik veel "droger"geworden . Gelukkig helpt de Aacifemine wel .... pfffff.. zodra die tjes er zijn valt alles weer zo zwaar ... volgende maand de 1ste kraambezoekjes op de agenda en het had ook die van mij moeten zijn Vandaag zie ik het eventjes allemaal niet meer zitten tranen weer in overvloed

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 13:05

Oh Anouk, wat erg voor je. Je hebt er nu waarschijnlijk niet veel aan, maar ooit is het ook jou beurt.
Het zal wel verschrikkelijk moeilijk voor je zijn nu de uitgerekende datum eraan komt. In ieder geval heel veel moed, laat die traantjes maar de vrije loop (dat doet eens deugd), en verwen jezelf maar eens goed. En dan vol goede moed naar de volgende ronde he.

Patje, dat het morgen goed gaat he. Ik zal een oogje in het zeil houden.

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 14:41
a

Bedankt Nathalie ... die 1ste dagen zijn altijd het ergste . over twee dagen starten met Clomid en dan ben ik helemaal emotioneel een licht ontvlambare hormonenbom , maar goed .. we moeten gewoon .
Net naar mijn gyn gebeld en zaterdag 10 mei op controle . laten we hopen dat (ronde) 7 ook voor mij een geluksgetal mag zijn ?

Bedankt dat ik hier even mag stoom uitblazen en bedankt voor jullie lieve woorden !

Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 13:25
Patje

gmiddag
Anouk, nog een weekje wachten tot je weer effe kan praten met de gyne... wij voor ronde 7 hoor!!!

Nathalie, phebe had t dinsdag super gevonden hoor, voor ons is t alvast voor herhaling vatbaar tot dinsdag dan terug?
voorlopig gaat t wel beter om ze naar en van school te doen, dus missch voelt ze zich wel beter als ze halve dagen kan gaan hé

voor de rest hier niet zoveel nieuws...
pascal is nog altijd volop bezig in de tuin met mijn pa en zijn neefje
deze morgen om sandaaltjes geweest voor warre

oh ja, pascal is gisteren door t rood gereden in kaprijke
ja daar staan natuurlijk flitspalen
hij dacht dat t groen was voor hem maar twas om af te slaan pfffff
zouden die echt flitsen???

tot later,
pat en kleintjes in dromeland

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 13:01

Hey,

Patje, Arne had het ook erg leuk gevonden. Toen ik heb woensdag in de auto zette aan school zei hij: mama, phebe nog...
Dus ook voor ons is het ok voor morgen. Het zal mooi weer zijn, dus ze zullen veel kunnen buiten spelen.

Die flitspalen flitsen volgens mij niet zulle. Ik heb er daar al verschillende door het rood zien rijden, maar ik heb hem nog nooit zien flitsen.

Anouk, hoe gaat het nu met je? Terug vol goede moed er tegenaan???
Ik blijf ook in elk geval voor je duimen.
En kom hier maar gerust je hart eens luchten. Bij Arne lukte het ook niet direct bij ons, dus ik weet hoe frustrerend het is.

Hebben jullie trouwens prijslijsten? In augustus wordt Lore gedoopt, en dan geven we een feestje voor zo'n goeie 20 man. Ik ben nog aan het bekijken hoe en wat, op restaurant, zelf koken, traiteur,... Maar we willen het wel een beetje economisch houden.

Valerie, alles in orde met de kids?

Hier wordt het nog een drukke week. Wij gaan volgend weekend een weekendje weg zonder de kids. We doen dit ieder jaar met nog 5 koppels. Dit jaar hebben we lang getwijfeld of we wel mee zouden gaan, omdat Lore nog zo klein is, maar vorig weekend hebben we dan toch de knoop doorgehakt. Het zal eens deugd doen om er een keer uit te zijn en de kindjes gaan naar mijn mama. Ze zullen daar zeker heel goed verzorgd worden.
Ik blijf toch met een dubbel gevoel zitten zulle. Aan de ene kant erg veel zin om een weekendje met vrienden door te brengen en enkel aan mezelf te moeten denken, maar aan de andere kant zie ik het niet echt zitten om mijn twee schatten achter te laten....

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 16:54
a

Patje en Nathalie bedankt dat ik hier af en toe stoom mag uitblazen
Hier echt een verschrikkelijk rot weekend achter de rug.... huilen huilen huilen .... ik voel me echt zo labiel misschien dat het door al die hormonen komt dat ik zo reageer ? Pfff... leuk is het niet... om het minste , barst ik uit : of huilen of boos .... Haal allemaal stomme dingen in mijn hoofd "dat ik het misschien niet verdien ofzo ? " pfff... Ik had zo gehoopt om voor mijn uitgerekende datum terug zwanger te zijn ... moed zakt me echt zo in mijn schoenen

Nathalie, ben jij toen in behandeling geweest voor je Arne kreeg ? Je hoeft er niet op te antwoorden hoor , maar het geeft me wel weer hoop nu je twee mooie kindjes heb

Nathalie , Ik kan je wel een lijst opsturen maar we kunnen ook altijd een menu samenstellen naar jullie wensen? Het is nl allemaal zo verschillend. Volgend week hebben we twee communiefeesten : de 1 met oesters en kreeft / en de andere is beenham .

Patje , mijn zus haar schoenmoeder heeft een boete gehad daar voor hetzelfde . Ook denken dat het groen is . De flitspalen stonden er nog maar net dus het was "nieuw" . Nu twijfel ik ook net als Nathalie of de palen het nu nog doen : Het is echt een vervelend punt want telkens dat ik er sta zie ik 9 van de 10 keer iemand in de fout gaan en heb eerlijk gezegd de paal nog niet zien flitsen .

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 14:43

Hey,

Patje, alles in orde hier zulle. Ze liggen nog zalig te slapen.
Phebe ging vlotjes mee. Ze was goedgezind, maar wel heel moe. Ze viel bijna in slaap bij haar boterhammetjes.

Anouk, bij Arne gingen we net met Clomid starten toen het plots toch raak bleek te zijn. Gyn had mij nog onderzocht en vond de folikels veel te klein voor goede bevruchting. Ik was er dus van overtuigd dat het die maand niet kon, maar niets bleek minder waar te zijn. Blijkbaar zat het dus in het kopke. Bij Lore hetzelfde. Ik was zeker dat we opnieuw een tijdje gingen moeten proberen en ik was er niet zo mee bezig, maar van de eerste keer raak.
Dus een hele goeie raad: probeer het los te laten en er zo weinig mogleijk mee bezig te zijn. Hoe je dat moet doen weet ik niet want het is natuurlijk veel gemakkelijker gezegd dan gedaan he.
In ieder geval bijf ik heel hard duimen voor jullie. En kom gerust je gal hier spuwen.

Ik zou het wel interessant vinden om een prijslijst te krijgen. Dan hebben we een idee he. Later kunnen we dan nog zien he.
Doen jullie ook koude schotels en zo?

Groetjes

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 09:01
a

Bedankt Nathalie voor de peptalk en dat je jullie verhaal met me deelt.
Het zit inderdaad veel in het koppeke , maar hoe hard ik het ook probeer ik kan het maar niet van me afzetten .
Ondertussen vind ik voor deze maand wel weer terug de moed en hoop ik na mijn bezoekje bij de gynaecoloog de wereld weer aan te kunnen !

Stuur me anders een PB'tje met je mailadres ? Dan bezorg ik je een prijslijst . We Doen ook koude shotels maar die staan nog niet op de prijslijst dus die zullen we dan nog toevoegen .
Je moet maar kijken .. het is altijd vrijblijvend dus "no hard feelings" hoor . Wij kijken zelf ook altijd rond en overwegen verschillende mogelijkheden.
Het geen wat we nu doen is allemaal erg uiteenlopend. Zoals ik al schreef een communiefeest met oesters en kreeft en we hebben er 1 met beenham en voor de kinderen frieten met bitterballen en frikandellen.
We willen de website nog aanpassen met prijslijsten etc maar dat staat nog even in de kinderschoenen . We werken binnenkort ook samen met http:// www. docdok. be/

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 13:20

Anouk, graag gedaan zulle.

Patje, ik had een boze man in de auto vandaag. Arne en Phebe kwamen hand in hand uit de klas. Ze waren er allebei zeker van dat phebe terug ging meekomen.
Arne was echt boos dat het nu niet kon. En Phebe stond ook triestig te kijken. Maar toen ik zei dat haar mama haar straks ging komen halen was ze terug gelukkig.
Ze zouden het wel regelen he die twee prutsen.

En, heb je de gyn nog kunnen bereiken? Weet je al iets meer? Je moet er niet op antwoorden als je niet wil hoor.
Maar kan me inbeelden dat je wel ongerust bent.

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 20:32
Patje

gavond
nathalie, haha ja die zouden t wel regelen... ben wel blij dat ze t dan goed doet met arne en school enzo
deze morgen wou ze mij terug niet loslaten in de voorschoolse opvang dus k had t effe moeilijk

en dan die stomme uitslag bij de gyne
voor anouk: twee uitstrijkjes later blijkt dat ik nog steeds het pappilloma-virus heb
ik had gisteravond dan nog eens gebeld en t was terug de verpleegster maar die wou decleer niet doorgeven want "hij moet zoiets persoonlijk bespreken en niet over telefoon"
maar blijkbaar belt hij op als t ernstig zou zijn dus das al 1 geruststelling, nu ja...
wss zal hij volgende week woensdag bij de controle een biopt nemen en dan zien we verder kwestie van behandeling
dus eingelijk weet ik nog altijd niks meer hé

had vandaag effe een off-day!!!

warre deze avond hem enorm pijn gedaan
had een kassei op zn voetje laten vallen, staat nu paars en dik
dokter is komen kijken maar hij zei dat er op t eerste zicht niks ergs is, afwachten of hij zou manken en dan missch foto's nemen
maar hij stapte alweer rond dus denk dat we er met de schrik vanaf komen

anouk, kan me voorstellen dat t moeilijk is om van je af te zetten
toch de hoop niet verliezen hé

tot later,
Pat

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 13:44
Patje

gmiddag
nathalie, twas terug grote liefde blijkbaar deze morgen bij phebe en arne... haha wel leuk dat ze vriendjes zijn!

pfff waarom toch werken als t zo'n mooi weer is

grtz,
pat

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 14:07

Jaja, Patje, tis grote liefde. Maar wel leuk dat ze nu iemand hebben die een beetje vertrouwd is he.
Phebe deed het heel goed. Handje in handje naar de klas en zwaaien...

Hoe is het nu met Warre zijn voetje?
Je ma zei (is toch je ma he) dat hij geen schoentjes aankan, maar dat het wel redelijk gaat. Hopelijk moeten jullie geen platen laten nemen.

En voor jou is het nu nog afwachten tot woensdag... Ambetant he.

Ge zout van minder neen off day hebben. Gaat het vandaag al wat beter.

Ik heb het super druk. We vertrekken morgen voor een weekendje weg naar de champagnestreek. Met 5 bevriende koppel, maar zonder kindjes... Ik heb er echt zin in, eens alleen aan mezelf denken, lekker eten, gezellig kletsen, lekker glaasje wijn (of champagne...),... Maar tegelijk zie ik het niet echt zitten om mijn schatten achter te laten . Ze gaan naar mijn mama, en zullen heel goed verzorgd worden, maar toch...

En dan heeft Lore nog de hele nacht liggen hoesten. Ze is ook hees en heeft veel snot. Gelukkig geen koorts. Maar toch maar een afspraak gemaakt met de kinderarts. Hopelijk wordt ze nu niet echt ziek. Want dan zie ik het helemaal niet zitten om haar achter te laten.

Alle allemaal een goed verlengd weekend en tot later he.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 08:32
a

Nathalie , hoe was het weekendje weg ? Hopelijk niet te lastig gehad met de afscheid van de kindjes
Ben trouwens bezig met de prijslijst hoor . We zijn hem aan het updaten , maar ik stuur hem zsm door

Patje , Wat vervelend zeg van het pappilloma-virus . Moet je medicijnen nemen daarvoor ?
Hoe gaat het met Warre zijn voetje ? Auw auw ... moet schrikken geweest zijn

Hier een druk werk weekend gehad . Gelukkig mogen we (nog) niet klagen van de start als zelfstandig.
Zaterdag ben ik dus nog naar m'n de gynaecoloog geweest . Zat een mooi eitje klaar dat de dag daarna of 2 dagen ten laatste zou springen . En inderdaad . De dag daarna zondag duidelijk rechts mijn eisprong gevoeld ! Gelijk gebruik van gemaakt natuurlijk
Cyclus is terug 30 dagen . Mijn banner kopt qua lengete maar niet qua groene dagen.
Gynaecoloog was enthousiast . Het zag er allemaal goed uit . Vrijdag moet ik bloed laten trekken voor mijn progesteronwaarde en word ik nog eens getest op toxoplasmose. Nu moet ik nog 2 maanden Clomid nemen. Als ik nog niet zwanger ben tegen dan komen er verdere stappen . Krijg ik een kijkoperatie ... hoop dat het zo ver niet moet komen maar ik ben blij dat ik niet rond blijf dobberen.

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 13:26

Hey,

Hier ben ik dan terug. Het was een zaaalig weekend. Prachtig weer, mooie omgeving, goed gezelschap,... We hebben echt genoten.
Natuurlijk hebben we onze schatten ongelofelijk gemist. Maar die zijn supergoed verzorgd bij mijn mama. Ze zijn ook alletwee heel braaf geweest.

Anouk, al merci op voorhand he. We hebben tijd hoor. Het zal pas in augustus zijn. Leuk voor jullie dat de zaken zo goed draaien he. Kan me wel voorstellen dat het druk is.
Hier ben ik volop aan het voor jullie. Hopelijk hebben jullie binnen een dikke veertien dagen goed nieuws. Wel leuk dat er ook effectief iets gedaan wordt, en dat je niet moet blijven wachten.
Waarvoor meten ze bij jou de progesteronwaarde?
Ik heb bij beide zwangerschappen extra progesteron moeten innenemen omdat mijn lichaam er blijkbaar erg weinig aanmaakt. Bij Arne vaginale bolletjes en inspuitingen. Bij Lore waar de bolletjes voldoende. Het verkleint de kans op een miskraam he.
In alle geval veel succes!!!!

Link naar deze reactie
13/05/2008 @ 15:04
a

Nathalie , Wat fijn om te horen dat jullie een goed weekend hebben gehad . De thuiskomst moet inderdaad leuk geweest zijn om je kleintjes terug te zien . Zou het er ook moeilijk mee hebben . Heb dat zelfs al met mijn katten !
Die progesteronwaarde is om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad ? Weet ook niet goed wat het juist moet zijn ? Maar mijn gyn vertelde het zo ? Als die aan de lage kant is kan een eitje zich ook niet innestelen en ligt daar misschien het probleem ?

Link naar deze reactie
14/05/2008 @ 09:25

Anouk, blijkbaar wordt jou progesteron dan voor dezelfde reden gemeten als bij mij. Wist alleen niet dat je dat al kon meten voordat je weet dat je zwanger bent. Als daar het probleem ligt is het in ieder geval heel makkelijk op te lossen he.
Ik duim in elk geval voor jullie dat het zo snel mogelijk mag lukken.

Hoe gaat het met de andere dames?
Valerie, hoe is het met je schatten?
Elly, al aan het verhuizen?

Patje, hoe ging het met Phebe deze morgen? Ze liep aan het handje van de juf en zwaaide.
Vertelt Phebe soms over een Nathan? Arne is nu al een paar keer thuis gekomen dat Nathan boos is op hem en dat Nathan hem pijn doet...
Ik ga het straks toch eens vragen aan de juf zulle.
Vanmorgen zei hij dat Nathan niet in zijn klas mocht...

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >