< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

Jolena

BasilKato.be

Rainbowbabies

Pepatino.be

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Babygeluk in 2006?Wie ook ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Babygeluk in 2006?Wie ook ?
25/04/2008 @ 11:43
Lieke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo dames,

Gisterenavond ben ik naar de huisarts geweest ivm met mijn glucose-test. Ik moet dus opletten op mijn eten, zodat ik geen zwangerschapsdiabetes ontwikkel... ze gaan pas een volgende test doen als ze merken dat de suiker in mijn urine hoog blijft. Pfff, ik wou dat we al 3 maanden verder waren, dan kan ik eindelijk weer gewoon eten! Ik vind het gewoon lastig voor mijn ventje, nu gaan we dikwijls 2 verschillende dingen moeten klaarmaken, want ik vind niet dat ik van hem kan verwachten dat hij en Ella mee eten met hetgeen ik mag eten.
Eigenlijk moet ik nog blij zijn dat dat niet voor mijn hele leven zo is, enkel nu tijdens mijn zwangerschap... zal straks al maar mijn inkopen gaan doen!

lotte, ik kan me voorstellen dat het niet gemakkelijk is met 2 huilers in huis, goh ik zou ook niet weten wie ik eerst moet vastpakken. Ella heeft hier vandaag ook nogal een zeurdag, wenen voor de stomste dingen, ik heb haar al maar terug in bed gestoken. Denk dat de hele week crèche in haar kleren zit!

L, amaai, jouw ventjes doen het goed hè! Leuk dat Yerko al zo goed babbelt! Ella haar mondje staat hier ook geen 2 minuten stil, constant herhalen wat uje zegt, oppassen geblazen wat je zegt!

M, gaat het al wat beter met Laurine?

Erika, hoe gaat het met je man? Al wat beter?

Cindy, hoe gaat het met jouw zwangerschap?

Link naar deze reactie
25/04/2008 @ 14:38
cindy

Hey,

we zijn juist terug van Centerparcs. Dat heeft wel deugd gedaan en het is veel te snel omgevlogen, maar ja, aan alle mooie liedjes komt een eind.

Lotte, moeilijk als ze allebei gelijk wenen. Dat zal ons ook nog overkomen. Pfff, daar zie ik wel tegenop. Lily doet het goed zo te lezen. Zijn de borstonstekingen genezen?

Erika, is je man als beter? Het zal toch wel verscheidene weken duren vooraleer hij weer de oude is.

L, zo druk op het werk. Ik duim mee dat het snel wat rustiger wordt. Maandag wordt Yerko ook al 2! Geef je dit weekend een feestje?

M, is Laurine weer beter? Dat zijn die typische virale infecties van de creche. Vorig jaar heeft Jochen er ook heel veel last van gehad. Dit jaar gaat het weer beter.

Lieke, hier nog alles ok met de zwangerschap. We zitten vandaag al in de helft. Ik vind dat het zo ongelooflijk snel gaat. Binnen 2 weken weten wij misschien ook het geslacht van ons kindje. Dan hebben we de 20-weken echo. Ik voel ons kindje wel veel minder dan Jochen. Het is precies veel rustiger. Soms word ik er zelfs ongerust van.

Zo, ik ben ermee weg. Jochen wil niet slapen, dus ga ik hem maar terug ophalen.

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 07:31
L.

hoi dames

hier hebben we dit weeekeinde Yerko zijn verjaardag gevierd, hij vond het superfijn om zijn kroon op te hebben!!
zo schattig!

vandaag in de creche nog een extra dagje verwennerij voor hem en dan over twee wekne is t feestje samen met de twins voor hun verjaardag samen

groetjes

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 09:04
cindy

Een dikke proficiat aan Yerko!!

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 16:54
Lieke

Yerko, gelukkige verjaardag!

De schoondochter van mijn baas(die met die zwangerschapsvergiftiging)is vrijdag moeten bevallen omdat de hartslag van het kindje te laag was. Pia, noemt ze, 39 cm groot en 1.770 kg. Tot eind mei moet het kleintje in het ziekenhuis blijven, maar het gaat er gelukkig goed mee!

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 20:42
L.

thanks allemaal!!!

Lieke
gelukkig gaat het goed met de kleine meid!!!

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 10:48
M.

hoi,

ik ben er eindelijk nog eens geraakt, Laurine is dus ferm ziek geweest en heb niet veel tijd gehad zo om langs te komen
de donderdag hadden ze me gebeld van de creche dat ze meer dan 40graden koorts deed en dat ze de dokter zouden bellen
ik ben toen ook naar daar geweest maar tegen ik er was, was de dokter al weg
ze vonden precies niet wat het was en hebben toen een urinezakje gehangen omdat er gedacht werd aan een urineweginfectie
s avonds dan met het zakje naar de dokter geweest maar alles was ok
wel nog steeds hoge koorts, slijmen, rode keel en neus
dusja een virale infectie was dan de conclusie
ze heeft antibiotica gekregen en tegen zaterdag was t al een stuk beter
ze heeft sedertdien geen koorts meer gedaan en is nu gelukkig weer helemaal de oude
ze slaapt terug goed, eet weer goed en is weer vrolijk
t was zo zielig om ze zo ziek te zien
t was de 1e keer dat ze ziek was en ik was er echt niet goed van, heb zelfs zitten
je kan er zo weinig aan doen hé...
voor de rest niet veel te vertellen, nu weer wat op adem komen en terug genieten van een gezonde

L, nog een gelukkige verjaardag voor Yerko hé
kijk je al uit naar t feestje van de twins?
hoe is t nu op t werk? is de drukte al wat beter?

lotte, fijn dat Lily t zo goed doet en t is idd een kleine fijne maar ach, als ze gezond en blij is, is dat t voornaamste
hebben ze zo nog samen een huilavond gehad sedertdien? kan geloven dat je t even niet meer wist waar je t had

lieke, oei minder leuk dat je nu zo moet opletten maarja als t moet... hopelijk verbetert het snel of ga je moeten blijven opletten tot na de bevalling denk je?
amaai, wat een kleine baby van je baas zijn schoondochter!
gelukkig is t wel allemaal nog goed gekomen!
nu maar dat het kindje snel wat bijkomt en goed groeit!

cindy, was t leuk in center parcs? goh, ik zit ook te verlangen om nog eens te gaan maar vrees dat het er dit jaar niet meer zal inzitten
en ben je nieuwsgierig naar t geslacht? t zal misschien een zijn aangezien er minder beweging in zit nu?

groetjes

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 12:52
Lieke

M., mijn 'dieet' is gelukkig maar tot aan de bevalling, daarna mag ik terug gewoon eten... het is enkel door de zwangerschap dat mijn suiker hoger is. Door op mijn eten te letten ben ik sinds vrijdag al 2 kg kwijt, da's natuurlijk niet de bedoeling, maarja...
Gelukkig zit suikerziekte ook niet in de familie, dus de kans dat ik het later krijg is enorm klein.
Zielig hè, als je meisje ziek is, goh als Ella het zo erg heeft zit ik er ook altijd enorm mee in. Zeker als ze zo klein zijn, dan beseffen ze nog niet wat hen overkomt.

Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 13:31
Erika

hoi allemaal,

't is hier zo druk! Mijn man is nog deze week thuis en maandag wil hij gaan werken. Ik zie het niet echt goed gaan, maar hij is zo koppig, kan em ni tegenhouden. Hij is ploegbaas in een fabriek en dat is er zo'n stinkende lawaaiboel...
Volgende vrijdag heeft hij afspraak bij de neuroloog en gaan ze terug een E.E.G. doen. Zijn oor is nog niet beter, daarvoor krijgt hij nu medicatie voor het evenwichtsorgaan maar ik vrees dat hij dat nog lang gaat moeten nemen. Zijn hoofdpijn is beter.
Myrthe is heel onrustig 's nachts die heeft een zware snotvalling en 's nachts zakken die slijmen dus veel gerochel en gehoest. Maar ze zitten los, dus ik denk dat het een van de dagen wel over zal zijn.

De babykamer is gisteren geleverd, Myrthes nieuwe kamer (onze oude slaapkamer) is limegroen geschilderd nu nog enkel iets van Bumba vinden voor op de muur.
Morgen gaat de babykamer in mekaar en dan kan ik beginnen met wasjes draaien.

Oja, weet iemand of je de bekleding van ne maxicosi kan wassen, en van ne relax en de draagwieg van de quinny? handwas of machinaal?

Heb nieuwe foto's op mijn profiel gezet. mijn buik is nu nog dikker dan 2weken geleden! en ik kom geen gram bij... Kheb lage bloeddrukken en draai geregeld weg, ik eet zout en suiker maar het helpt ni ...

@ Lieke: oja, die vrouw met zwangerschapsvergiftiging... pff nog zo'n minimensje he? Gelukkig is ze ok.
Spijtig dat je meteen op dieet moet ipv nog onderzoeken bij te doen.

@Cindy: ligt je placenta vanvoor dat je minder harde schopjes voelt? Heb dat wel, maar ondanks die placenta voel ik ons dag en nacht, nog erger dan Myrthe, precies ADHD kindjes in mijn buik.

@M.: verzorg uw poppemie maar goed he. Raar met virale infecties helpt AB toch ni? Enkel tegen bacteries... Vind wel goed dat een creche al een dokter belt, is dat daar gewoonte?

@L. een dubbel feest binnekort, heel leuk! Wat ben je van plan? Krijgt ieder een speciaal kadootje?
Gaat Yerko al op het potje? leuk dat zijn woordenschat al zo uitgebreid is, wat kan hij al zoal zeggen?

@Lotte: pfff, kzie da ook al gebeuren, 2 wenende kindjes, moet nu zeggen dat ik altijd weet waarom Myrthe weent maar met een baby weet je dat niet zo direct he!
Ben nu al stikkapot van voor Myrthe er alleen voor te staan nu mijn man zijn hersenschudding had.

Allee, kga verder doen, nog ne vloer stofzuigen en dweilen en dan sebiet naar de kiné.
doei

[Laatst gewijzigd door Erika - 29/04/2008 @ 13:31] - Link naar deze reactie
29/04/2008 @ 14:48
M.

en kan je je wat inhouden met het eten Lieke? ik weet nog toen ik zwanger was, ik echt alles ging opeten dat ik tegenkwam
nuja was dan ook 20kg bijgekomen tegen t einde
gelukkig heeft de gyn er nooit moeilijk over gedaan en mijn suiker was altijd ok
wat moet je dan zoal laten?

erika, ik vroeg me dat ook af of die AB wel ging helpen maar blijkbaar wel
nuja ze waren er ook niet zeker van dat het een virale infectie was dusja..
die AB is een alles dekkende tegen neus-keel-oren en urineweginfecties
de creche heeft dezelfde dokter als wij dus dat is wel mooi meegenomen en ja als je kindje te ziek is bellen ze je op om te vragen of de dokter mag langskomen
is wel goed zo, want als je daar dan s avonds nog eens in een overvolle wachtkamer met een ziek kind moet gaan zitten...
druk druk bij jullie merk ik anders
t begint zo stilletjes aan allemaal vorm te krijgen hé!
de kamertjes opdoen enzo, super
wanneer verhuist Myrthe naar haar nieuwe kamer?
hopelijk is ze ook snel van haar snotvalling af, ze kunnen er zoveel last van hebben hé
zal dat eigenlijk wel gaan voor je ventje om al te gaan werken? zo te horen is hij er toch niet helemaal door
doen ze moeilijk op zijn werk? hij heeft toch nog ziekteverlof?
ik heb ook al eens de bekleding van de maxi-cosi gewassen en van de sitter ook maar wel met de hand, weet niet of die in de wasmachine mogen en durfde het niet te proberen en met de hand uitwassen lukt ook hoor
er zijn waarschijnlijk niet echt grote vlekken op zeker? t is gewoon om even wat op te frissen? dan zou ik t met de hand doen denk ik

groetjes

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 08:49
Lotte

hallokes iedereen,

ik heb vannacht een ongelooflijk vermoeiende nacht achter de rug. lily heeft heel slecht geslapen en ik was zoooo moe!
Ik was deze nacht ook volledige gedesorienteerd van de vermoeidheid, ik wist niet meer dat ik Lily terug in haar bedje had gelegd, ik was ook volledig in de war met uur en tijd. en toen ze niet wou slapen, viel ik zelf altijd maar in slaap terwijl ze op mijn schouder lag te pruttelen. Echt volledig mijne kluts kwijt!

En ze is ook helemaal uit haar ritme. Ze had een goed ritme opgebouwd: eten om 23, dan terug om 4u en dan terug rond 7-8u. Maar dat ritme is nu weer helemaal weg en moet nu weer 2 keer per nacht opstaan...
Vermoeiend maar ja, hoort er bij hé!

@L.: een heel dikke proficiat met de verjaardag van uw manneke! Ik ben maandag ook 29 geworden maar niet echt gevierd.
Zondag eens gaan brunchen met mijne schat maar verder nog niks gedaan. Deze avond komen een paar vrienden langs om ene te drinken op mijne verjaardag maar ik denk dat ik op tijd in mijn bed ga liggen!

@M.: ocharme, 't is toch lastig als ze ziek zijn hé! Mila is al lang niet meer ziek geweest (hout vasthouden dat het zo blijft).
Maar goed dat ze haar terug beter voelt nu!

@Erika: spannend hé, zo terug die kinderkamertjes in orde brengen!
Wat het wassen betreft, ik heb alles in de machine gewassen, op delicaat programma en alles is er ongeschonden uitgekomen!
Hoes van de relax, van de maxi cosi, nestje vna de maxi cosi, ...

Met Mila gaat alles goeed, ze is heel fier op haar grote zus en ze straalt als ze haar zusje op haar schoot mag nemen!
Leuk om te zien!

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 13:53
M.

oei lotte dat is minder leuk
je kan dat zo hebben hé als je s nachts moet opstaan dat je helemaal je kluts kwijt bent
hoe is t nu met Lily? beter overdag? hopelijk valt ze snel weer in haar ritme
komt Mila dan niet wakker s nachts van haar zusje?

Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 17:23
M.

hoi,

er staan 3 nieuwe foto's van ons op het profiel

groetjes

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 08:56
Lotte

@M.: leuke foto's!

pfff, gisteren feestje gehad voor mijn verjaardag, pas tegen half 2 in mijn bed en ben nu wel moe...
tja, 's avonds ne vent, 's morgens ne vent, zeggen ze hier wel es en ze hebben gelijk

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 10:08
Erika

@M: vrolijke meid heb jij!
@Lotte: nog een (late) gelukkige verjaardag! hopelijk was het toch nog leuk ondanks de vermoeidheid!
Kheb da ook eens gehad met Myrthe, dat ik in slaap viel tijdens de BV en khad ze nadien zelf weggelegd om te slapen, maar nadien schoot ik wakker en dacht ik dat ik op haar was gerold en plat was! grellig!

bedankt voor de wastips.
Ik hoop alleen dat ik die bekleding van de relax en MC er mooi terug rondkrijg, want ik ben ni zo'n handige...

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 12:04
L.

hoi dames

niet veel te vertellen, heel druk op t werk (ga zooo blij zijn als dat wat rustiger wordt - de vraag is wanneer....) en morgen weer een begrafenis dus echt genieten van de extra dag verlof zit er niet in!! hopelijk zaterdag en zondag wat goed weer, dan kunnnen we toch beetje genieten van de tuin!

voor de rest geen nieuws!

lotte
alsnog een gelukkige verjaardag!

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 13:58
cindy

Hey,

Lotte, ook van mij nog een late gelukkige verjaardag! Ja, zo 2 kleintjes zal wel extra vermoeiend zijn.

Erika, dat zal wel lukken met de bekledingen. Ik heb ze ook al in het wasmachine gestopt. Wel op programma 'handwas', maar het kwam er toch weer mooi uit.

M, mooie foto's! Is Laurine groter dan het gemiddelde? Ze ziet er al zo groot uit.

L, ze geven voor het weekend toch mooi weer, dus hopelijk kan je dan nog wat genieten thuis.

Lieke, hoe gaat het bij jullie? Wat een geluk dat alles in orde is met het kindje van de schoondochter (dat was ze toch he?) van je baas.

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 20:39
M.

lotte,van mij ook nog een gelukkige verjaardag
goed gevierd lees ik, wel jammer dat je er nadien zo moe van bent hé

erika, t is eerlijk gezegd niet zo makkelijk om er die bekleding weer op te krijgen, ben daar zelf ook geen echte krak in
heb dat lekker laten doen door mijn ventje, ik het wassen en hij het prutsen nadien

L, oei een begrafenis dat is minder leuk natuurlijk, zo heb je idd niet veel aan je vrije dag
ze geven van t weekend mooi weer dus lekker buiten kruipen en eventueel een bqqtje

cindy, Laurine zit iets boven t gemiddelde van lengte maar niet echt veel
ze zit er wel een stukje onder van gewicht en misschien daarom dat ze er ook groter uitziet ofzo

ga jullie laten, ga kijken naar can you duet en dan gaan slapen, morgen weer werkdag, nuja vandaag ook gaan werken hoor

groetjes

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 15:04
Lieke

Allemaal van het zonnetje aan het genieten?!
Het is echt een zalig verlengd weekend geweest, hè?!

Spijtig dat we nu weer moeten werken...

Cindy, hier alles in orde... buiten "mijn anti-suiker-dieet", da's minder fijn, het goede is dat ik ondertussen al 2.5kg kwijt ben... dus iets minder dat er na de bevalling nog af moet.
Volgende week dinsdag mag ik eindelijk terug voor een echo... ben al aan het aftellen...
Ik merk dat ons klein prutske minder plaats heeft om te bewegen, ik voel hem ook minder bewegen en dat maakt me soms wat ongerust. Gelukkig 'antwoord' hij direct als ik eens op mijn buik duw, weer even gerustgesteld.

Lotte, nog een late gelukkige verjaardag!!

M, mooie fotootjes!

Gisteren zijn we op baby-bezoek geweest bij een vriendin, amaai ik was vergeten hoe klein zoiets is! Ella reageerde niet jaloers toen ik Jenthe op schoot had, maar als ik Ella vroeg of we het beebietje mee naar huis gingen nemen, zei ze overduidelijk neen! Dus dat beloofd!

Vandaag komen ze Ella haar nieuwe kamer leveren... ben benieuwd naar haar reactie, een groot bed... ik ga ze wel nog voorlopig in haar klein bed laten slapen in haar nieuwe kamer.

Ik heb in het weekend een nieuwe sollicitatiebrief geschreven, ze zoeken op het stadhuis bij ons een administratieve medewerker... ik ga nog eens een poging wagen. Ik heb werk, dus niets te verliezen, en het is maar 5 min van thuis, dus héél makkelijk moest het goed meevallen! We zullen wel zien...

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 17:19
cindy

Hey,

Lieke, ja, dat suikervrije dieet zal wel moeilijk zijn, maar ik vind het nog altijd raar dat je geen uitgebreide test kreeg. Gelukkig reageert Daan wel altijd als je duwt. Hier ook weinig beweging tegenover Jochen. Ik word er soms ook ongerust van.
Vrijdag mogen wij ook terug naar de gyn en hopelijk weten we dan het geslacht.
Dat werk bij je op de gemeente zou geweldig zijn, zo dichtbij. Wie weet, als je niet probeert zal het zeker nooit lukken.

Gisteren zijn we een zandbak gaan halen voor Jochen. Hij heeft er wel nog niet in kunnen spelen. Misschien vandaag nog even. Hij had het vandaag in de creche weer moeilijk. Hij is bijna 2 weken niet meer daargeweest en hij weende hard toen ik vertrok. Ik was zelf ook weer aan het meewenen. Hopelijk gaat het morgen beter.

Ik ga nog wat afwerken en dan naar huis.

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >