< 9Maand-Sponsor >

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Pepatino.be

Rainbowbabies

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » lichtelijk bruin bloedverlies tijdens de pil

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
lichtelijk bruin bloedverlies tijdens de pil
30/04/2008 @ 09:27
J.

Hallo,

ik heb een vraagje. Ik zit bijna aan het einde van mijn pilstrip (nog 2 dagen te gaan), maar gisterenavond, toen ik naar het toilet ging, had ik lichtelijk bruin bloedverlies. En deze morgen net hetzelfde. Maar niet genoeg voor een maandverband. Ook op mijn inlegkruisje had ik van deze nacht een heel klein beetje bloedverlies.

Weet iemand wat dit kan betekenen? Ik heb geen zin om daarmee bij de dokter te gaan als het eigenlijk niets zou voorstellen.

Greetz

J.
Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 12:47
A.

Hi J.,

Neem je al heel erg lang dezelfde pil?
Ik ben een tijdje geleden overgeschakeld naar een nieuwe pil, omdat ik de hele maand bruinverlies had. Dit kwam omdat mijn lichaam helemaal gewend was aan de dosis hormonen en zelf niets meer produceerde. Hierdoor werd het slijmlaagje in de baarmoeder gewoon niet meer gevormd, en wat gevormd werd, werd dus constant afgedreven. Dat kan het misschien zijn?
Een innestellingsbloeding kan het misschien ook zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee...

Groetjes
A.
Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 14:19
J.

Hey A.,

zo lang neem ik deze pil nog niet. Ben twee jaar geleden overgeschakeld van Mercilon naar Desorelle op aanraden van mijn gynaecologe.

Zal het verder maar in het oog houden. Ik heb er geen idee van wat het zou kunnen zijn.

Alvast bedankt voor je reactie.

Als er nog mensen zijn die mij kunnen helpen, laat het maar weten.

Greetz

J.
Link naar deze reactie
30/04/2008 @ 15:56
Anne2

Hallo J.
Ik vroeg me af waarom je dan over bent moeten stappen op een andere pil.. ik slik namelijk ook de mercilon..

Groetjes Anne2
Link naar deze reactie
03/05/2008 @ 09:17
J.

mercilon vs desorelle
Hey,

een echte reden waarom ik ben moeten overstappen heeft ze mij niet echt gegeven. Toen ze mij de pil wou voorschrijven en vroeg welke ik nam, heeft ze direct gezegd: 'ja maar ik ga je desorelle voorschrijven, is quasi 't zelfde als mercilon".

Greetz

J.
Link naar deze reactie
04/05/2008 @ 11:59
mini

Hej,
Mercilon is een superlichte pil die de meeste gyneacologen voorschijven om mee van start te gaan. Maar zoals J. zegt..je lichaam raakt na een periode gewend aan die pil. Daarom heeft je gyne je op voorhand al een andere (waarschijnlijk maar een tikkeltje zwaarder en daarom vergelijkbaar met Mercilon) voorgeschreven. Ik ben al aan mijn derde soort pil. Eerst begonnen met Mercilon, na een paar jaar kreeg ik gewoon mijn regels tijdens het innemen. Dan heeft een dokter mij een veel te zware voorgeschreven (ovysmen) en nu neem ik Meliane, ook een lichte gelijk Mercilon maar iets straffer. Zo'n bloedinkje kan geen kwaad zei mijn gyne. Ze noemen dat ook spotting af en toe.
Komt vooral voor bij een lagere dosis oestrogeen. Ik hoop dat je hier wat mee bent. Als het blijft duren zou ik dus gewoon even contact met je gyne opnemen.
groeten,
mini
Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 18:01
Anne2

Ja ik heb af en toe van die doorbraakbloedingen, ik was een tijdje gestopt met de pil en ben sinds vorige maand weer begonnen.. Ik ben eens benieuwd of ik er nu weer last van heb!

Groetjes Anne2
Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 18:03
Anne2

Oja, ik heb de mercilon gekregen omdat ik van de microginon 20, 10 kilo was aangekomen ( en als ik hem was blijven slikken nog wel een aantal kilo's meer )!! en daar werd ik dus echt gek van!

groetjes Anne2
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]