< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Oktober 2008-Club » Uitgerekend in Oktober 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Oktober 2008-Club
Uitgerekend in Oktober 2008
06/05/2008 @ 10:31
Liesbet

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
mona, je moet je niet schuldig voelen hoor. je hebt gewoon veel minder tijd om alles zo intens te beleven. Het is anders dan een 1ste zwangerschap maar daarom niet slechter. Het fijne nu is dat die kleintjes van ons mee kunnen genieten van onze dikke buik .

de misselijkheid begint over te gaan. Zou het dan toch terug ochtendmisselijkheid zijn?

Zo nu snel verder werken want het is hier druk vandaag

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 10:41
Vannie

Hey meiden

Ik vergat nog helemaal iets te vertellen gisteren.

Ik heb de echo aanstaande vrijdag al in plaats van volgende week woensdag. Ze moesten de agenda omgooien. Vrijdag ben ik pas 18+6 en eigenlijk vond ik dat zelf veel te vroeg, maar ik hoefde me geen zorgen te maken. Nou ja, ook wel weer leuk, nu hoef ik nog maar 3 daagjes te wachten ! Het is maar wel te hopen dat ze dan het geslacht kunnen zien, anders had ik liever wat langer gewacht.
Het voordeel daarvan is dat ik een superleuk idee voor moederdag heb nu. Aangezien we nu eerder de echo hebben en we maandag voor moederdag en mijn vaders verjaardag naar mijn ouders op de camping gaan, dacht ik een en ander te kunnen combineren met het nieuws van het geslacht van de baby. Mits ze het kunnen zien dan, maar daar gaan we dan maar even vanuit. Mijn moeder wil supergraag een dienblad waarin je foto's kunt doen. Dus ik ga zo even de stad in om er een te kopen. Daar doe ik dan allemaal leuke foto's in van Kevin en van ons en de echo. En daarop serveer ik dan beschuitjes bij de koffie met muisjes. Alleen de kleur van de muisjes is dan nog even onbekend. Maar ik zal jullie wel eerder inlichten hoor, daar zal ik niet mee wachten haha

[Laatst gewijzigd door Vannie - 06/05/2008 @ 10:44] - Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 10:42
Vannie

Even het lijstje aangepast :

Marije25 25, NL, uitgerekend 2 oktober 2008, 1e kindje, 20 wkn echo 15/5
Lore 24, BE, uitgerekend 3 oktober 2008, 2e kindje, 4e echo 14/5
M8eldv, 28, BE, uitgerekend 3 oktober 2008, 1e kindje, 4e echo 22/4, geslacht verklappen we niet ;)
Vannie 28, NL, uitgerekend 4 oktober 2008, 2e kindje, 20 wkn echo 09/5
Dream 33, BE, uitgerekend 4 oktober 2008, 1e kindje, 4de echo 05/05
jongemeid 19, BE, uitgerekend 4 oktober 2008, 1e kindje, 3e echo 24/04, een jongen
Balai 27, NL, uitgerekend 6 oktober 2008, 1e kindje,
Heidi 29, BE, uitgerekend 6 oktober 2008, 3e kindje, een jongen, 4e echo 08/05 en 3D 09/05
Anneke 30, BE,uitgerekend 7 oktober 2008,1e kindje, een jongen
Anne 32, NL, uitgerekend 8 oktober 2008, 2e kindje,
Lies 21, BE, uitgerekend 9 oktober,2de kindje, 4de echo 30 april
Sientje 29,BE, uitgerekend 10 oktober 2008, 2de kindje,
Angelique 24, NL, uitegrekend 10 oktober, 2e kindje,
Liesbet 30, BE uitgerekend 10 oktober 2008,4de kindje, 6de echo 25/04, 7de echo 15/05
Mona 31, NL, uitgerekend 15 oktober 2008, 2e kindje, 2e echo 26 mei
Lily 38, BE, uitgerekend 15 oktober 2008, 3e kindje, 3e echo 30 april
Margreth 22,NL, uitgerekend 18 oktober, 2de kindje
Bettina 23, BE, uitgerekend 21 oktober, 1e kindje,
Linda, 25, NL, uitgerekend 21 oktober, 2de kindje,
Tilly 38 ,BE uitgerekend 22 oktober , 3de kindje
Ella,27,BE , uitgerekend 29 oktober,1ste kindje

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 10:45
Liesbet

wow vannie, dat dienblad klinkt tof. Zoiets heb ik bij ons nog nooit gezien

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 12:12

@ Vannie, als je kindje goed ligt gaan ze het geslacht wel kunnen zien hoor. Wij hebben het gisteren voor de tweede keer gezien dus zal het bij jou ook wel lukken dan he.

@ mona, het is zoals Liesbeth het zegt he, je hebt er al 1tje rondlopen en dat vraagt ook je aandacht.
Ik probeer hier de momenten dat ze in de school zijn en s'avonds in bed liggen er extra aandacht aan te geven.

Hier gaat het voor de rest goed, enkele de kids met de fiets naar school doen gisteren was niet zo'n goed idee.
Mijn bekken doen nu ongelooflijk veel pijn en dat is niet leuk.
Dis ondanks dit prachtige weer blijven ze met de auto gebracht worden want te voet is het te ver (al snel een uur gaan met de kids).
Ga wat rusten want heb hier al een hele voormiddag overal naar toe aan het gaan geweest.

Heidi

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 12:34
Loortje Friemeloortje

Ik merk ook wel dat ik deze zwangerschap anders beleef. Maar ik merk dat nog meer bij mijn man. Hij maakt zich zorgen dat hij meer van fleur als van volgende kindje zal houden, dat hij Fleur tekort doet enz. Hij trekt dan ook heel veel met fleurtje op en beleeft daardoor in mijn ogen minder intens de zwangerschap met mij.
Ik vind het wel leuk dit met Fleurtje nu ook te kunnen delen. Ze helpt me graag mijn buik in te smeren en daar geniet ik ook erg van!

Vannie, ik hoop dat ze het kunnen zien! Vorige keer lag hij/zij niet goed, dus hopelijk weten wij het volgende woensdag ook want ik brand van nieuwsgierigheid!

Zo, middagpauze zit er alweer op, nog 4 uurtjes werken . Was al gewend aan vakantie, hihi Ik ben al aan het aftellen: nog maar 22 werkdagen!

Groetjes!

Vermoedelijke bevalling op 03/10/2008.
Al 40 weken en 4 dagen zwanger (101.62% ver), nog te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 13:06
linnie1982

Hoi hoi,

Mona, jij vroeg of iemand zich schuldig voelde dat je het nu minder intens meemaakt dan bij de eerste.
Bij mij is het juist andersom.

Ik was toen in de eerste ronde zwanger. En dacht ook van, ik ben zwanger en blijf zwanger. Heb me wel op mijn eten en drinken gelet.
Maar ik baalde eigenlijk behoorlijk van die buik. Ik voelde me dik, en wilde graag afvallen. (ik woog in het begin 73 en eindigde op 82)
Ik had eigenlijk nergens verstand van, en heb me ook nergens in verdiept.

Nu ben ik er wel heel veel mee bezig. Ook omdat ik nog maar 1 kindje erbij wil. Wil ik er nu meer van weten.
Ook het zwanger worden ging dus niet zo gemakkelijk. Heb er 22 rondes over gedaan. En 2 MK's.
Ik moet wel zeggen dat ik het nog niet prettig vind om mijn buik te laten zien. Ben in 3 jaar tijd toch best veel aangekomen. Weeg nu 91 kilo. En ik heb al tijden een "zwangerschapsbuik".
Maar ik doe mijn best om nu niet meer te schamen. Ik wil nu proberen met mijn buik te pronken. Het afvallen komt na die tijd wel.

Ook had ik bij Colin maar 1 echo gehad. De termijn echo. En die viel toen behoorlijk tegen. De gyne vertelde toen niks.
Nu heb ik al 3 echo's gehad, misschien vanmiddag weer 1. Krijg nog een 20 weken echo, en nog een pretecho.
Bij Colin wilde we niet weten wat het werd, en nu wel!

Dus tja, ik voel me eigenlijk wel schuldig tegenover mijn Colin. Waarom ik niet zoveel bij hem wist, en deed.

Maar daarentegen, betrek ik hem overal bij.
Mijn moeder wilde wel een week hebben, als de baby geboren is. Maar dit wilde ik en mijn vriend niet. Het is niet de bedoeling dat hij weg gaat, zodat wij voor de baby kunnen zorgen.
Ik wil het liefst dat Colin zo snel mogelijk bij me is als de baby geboren is.

Ik geef hem dan ook een kadootje als hij er is. Tja, een baby is leuk, maar je kunt er niet mee spelen. Dus wil leuke speelgoed voor hem gaan halen (dokters spulletjes)

Nou ja het was weer een heel verhaal!
Ik heb zonet de zwanger kadoos gehaald bij de etos. Valt een klein beetje tegen wat erin zat. Maar ach wel 2 a 3 boekjes die ik nu kan lezen! Zo kom ik de middag wel weer even door.

Ik hou jullie op de hoogte over vanmiddag (gyne).

Groetjes Linda

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 15:45
Vannie

Oke laat ik me maar geen zorgen maken over of ze wel of niet het geslacht kunnen zien. Maar die ervaring bij Kevin zit nog vers in mijn geheugen. Toen zeiden ze met de pretecho met 20 weken en 2 dagen dat het een meid was. We kwamen er een paar weken later achter dat dit niet zo was, maar toch is dat geen leuke ervaring. De hele echo moest over want alles stond dus verkeerd op DVD en we hadden het ook al aan iedereen verteld. Ze had ons beter naar huis kunnen sturen met de mededeling dat ze het niet wist, maar ze was er 95 % zeker van. Ze zat er uiteindelijk meer mee als wij zelf trouwens hoor, het was echt een lief mens, maar toch, het blijft je wel bij. De kans dat ze er naast zitten is erg klein, maar ik ben dus wel die uitzondering op de regel geweest. Overigens maakt het niet uit wat het geslacht is, maar als je het dan toch graag wilt weten, dan wel het goede geslacht alsjeblieft haha

Wat ik dus wel tegen de echoscopiste ga zeggen vrijdag is als ze het niet zeker weet en/of niet goed kan zien, of ze dan niks wil zeggen en dat we dan een nieuwe afspraak maken voor een andere keer.

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 16:25
linnie1982

Nou hier was ik dan.

Het nieuws wat ik kreeg viel een beetje tegen.
Ik blijf onder medische toezicht.
De baby kan ook last van de schildklier hebben. En dit wordt nu wat meer in de gaten gehouden.
Ook moet ik nu in het ziekenhuis bevallen. Wat ik op zich niet erg vind, maar had het liefst meteen naar huis gewild.
Dit is dus niet het geval. Het kan zijn dat ik daar een paar dagen moet blijven.
Dit was voor mij dus het slechte nieuws.

Ik mag wel naar huis, maar de baby moet wel blijven. Dus tja, dan blijf ik natuurlijk ook. Maar wat ik wel weer erg vind, is dat ik mijn zoontje dan niet bij me heb. Bah, wat word ik hier depri van.
Ik hoop dat het meevalt, en de volgende dag gewoon naar huis kan.
Als alles maar goed is met dfe baby, daar gaat het natuurlijk om!

Nou ik heb gelukkig vluchtig wel een echo gehad. Was eigenlijk niet de bedoeling. Maar ik heb hem op weten te praten, omdat mijn zoontje er steeds om vroeg.
Dus vluchtige echo gehad, met foto.
Baby was ongeveer 9 cm hoofd tot stuit. Hij heeft niet echt goed gemeten, heel vluchtig maar.
Ook het hartje klopte goed. En je zag heel goed de navelstreng.
Voor het geslacht was het nog te vroeg, en hij had geen tijd.

Nou ja, ik zal stoppen, mijn mannetje is er.

Groetjes Linda

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 16:41
TILLY

Hallo allemaal

De punctie is gelukkig achter de rug oef..
Eerst inschrijven en dan een uitgebreide uitleg wat er allemaal gaat gebeuren. Op welke chromosomen er onderzoek gedaan wordt. Dan kreeg je de kans om mee te doen aan een studie om te weten of ik of mijn partner drager zijn van een gen dat bij het kindje mucovisidose (taaislijmziekte)kan veroorzaken. Dit door middel van een swab in de mond om het dna te bepalen.( precies csi miami)
Dan bij mijne man bloed laten trekken. Dan een uitleg van een vroedvrouw die ook meedeed aan een studie over vroeggeboortes. Zij trok dan een extra buisje bloed af bij mij en de eerste 5 ml van het vruchtwater waren ook voor haar bestemd indien je er wilde eraan deelnemen.Dan wordt er later kontakt opgenomen met de gyn. waar je bent bevallen of je op tijd bent bevallen of te vroeg.. En ze zoeken naar verbanden met eventuele infecties.
Dan bij de arts binnen voor een uitgebreide echo. Amaai zo ne rare kwast die professor. Hij zat de hele tijd in zijn eigen te mompelen.
Beebje was goed aant bewegen en zwaaide met zijn handjes net of twas zo van: leuk jullie zijn daar ook weer. Baby zat perfect op schema mompelde hij. Dan mijn hele buik ontsmetten, doeken rondleggen en alles klaarleggen. Ik heb wijselijk mijn hoofd op het scherm gericht en niet naar die naald gekeken. De verpleegster zei: Niet schrikken mevrouw een prikje en dat heb ik goed gevoeld. Je zag zo mooi die naald in ons babytje zijn huisje gaan. Eerst een buisje bloed uitgetrokken (van door de placenta te gaan perfect normaal) en dan 2 buisjes vruchtwater uitgetrokken die er gelukkig heel klaar uitzag.Ik kan niet zeggen dat het enorm veel pijn doet maar het was zeker niet aangenaam. En nu wachten op de snelle uitslag (volgende week) en de volledige binnen 3 weken. Het bange wachten kan beginnen..
Oh ja en de eerste vraag die de verpleegster vroeg was of we het geslacht wilden weten. Ik keek eventjes naar mijne man en dan zo stoer van neeeeeeen. Ondertussen krulden mijn tenen van curieusiteit hihi.
Dus wij zijn nog steeds onwetende ouders..
Vele groetjes en knufs x

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 16:41
Bettina

Hey meiden,

t'is super lang geleden dat ik nog eens ben komen piepen (drukte, vakantie enzo). Kan bijna niet meer volgen amai! Hoe gaat het hier met iedereen? Korte samenvatting? ;-)

Ik heb al wel gelezen dat er een paar zijn die het geslacht weten. Morgen mag ik terug naar de gynea. Ik hoooop dat we het geslacht ook al kunnen weten! T'is zo spannend. Zou het niet te vroeg zijn om het te zien? En het moet dan nog goed liggen ook. Dan nog de bloedresultaten meekrijgen (daar heb ik beetje schrik voor nu maar we zien wel) en dan moet ik morgenvroeg nog een urinetest doen. Zien dat ik met mijn slaapkopje dat morgenvroeg niet vergeet te doen.

groetjes

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 17:47
Sientje

Hallo,

vannie, jouw verhaal doet mij denken aan wat ze vertelde over een oude dokter. Hij had altijd gelijk met het geslacht.Hij zei tegen de moeder bijvoorbeeld een jongen en schreef in zijn boekje een meisje. als het kindje geboren werd en het was een meisje. zei hij kijk maar in mijn boekje ik wist dat het een meisje gingen. Hij had dus altijd gelijk. dat was wel in de tijd dat de echo`s niet zo op punt stonden als nu.

Linnie, Inès gaat even bij mijn moeder of zus logeren als het baby`tje geboren is en dat mijn man alles kan regelen en dan gaat hij Inès halen of brengen zij Inès mee.

Vannie, leuk idee van het dienblad.

M8elv, wat spijtig van je poes. Het is nooit fijn om iemand te verliezen al is het maar een dier.

Vandaag met mijne man naar de gasthuisberg geweest. diagnose is bevestigd. het is kanker. Ze gaan een van deze dagen met chemo beginnen.. Maar zoals het er nu uit ziet zou het nog te genezen zijn.

Inès is veel heviger geworden. sinds we een deel van haar medicatie aan het afbouwen zijn.

sientje

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 18:20

Dag Sientje, is het je man zelf die kanker heeft?

Alvast veel sterkte voor de komende periode.

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 08:34
Liesbet

@ sientje, veel sterkte. het zit je echt niet mee de laatste tijd hé

Ondertussen zit ik hier met een zoontje dat zich zorgen maakt. Wij hebben nu nl. een auto met een gewone achterbank en Arne vroeg gisteren of hij in de koffer moet zitten als zijn broer of zus er is . Blijkbaar is hij er toch meer mee bezig dan ik dacht

Zo nu maar weer eens aan 't werk. Tot later

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 11:17
Mona

Online Status
He meiden,

Bedankt voor jullie reacties op het feit dat ik me schuldig voel naar dit kindje.

Ik moet ook zeggen dat ik mijn 1e zwangerschap heeeeeeeeeeel intens heb beleefd. Ik zocht alles op, volgde iedere dag op internet de groei, etc., etc. Nu ben ik heel intens aan het genieten van mijn dochter en als ik een momentje rust heb omdat zij slaapt of naar het KDV is (2 dagen), dan ben ik bezig met mijn bedrijf.

De verloskundige had me ook al gerustgesteld. Gaf al aan dat het heel normaal was en dat het feit dat ik weer bij haar zat, haar al voldoende vertrouwen gaf dat ik toch zeker wel met mijn kindje bezig was.

Ik moet zeggen dat jullie en de VK mij wel even goed geholpen hebben.

Ik ben trouwens er absoluut niet bang voor dat ik dit kindje als hij/zij er eenmaal is minder aandacht zal schenken dan de 1e. Ik denk dat je er juist voor moet waken om nr. 1 niet te vergeten. Tenslotte vraagt een pasgeborene meer zorg lijkt me. Grappig he! Met dat punt ben ik dus al wel heel erg bezig!

Nog even @ Sientje: het zit je allemaal niet mee idd. Heel veel sterkte met alles.

Liefs Mona

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 15:14
TILLY

@ Sientje:veel sterkte meid met dit nieuws. Je geluk laat je een beetje in de steek hé. We gaan hier een doen branden voor jou en je gezin zodat alles nog mag meevallen.

@Vannie: Leuk dat je vrijdag je echo hebt meid. Tzou tof zijn moest je het geslacht weten voor het dienblad (wat een origineel idee trouwens.)
@Mona: Zeker niet mee inzitten dat je er minder bij stil staat bij deze zwangerschap. Je hebt ook een peuter in huis die veel aandacht vraagt hé. Dat was bij mij ook toen ik zwanger was van ons 2de meisje.
En van het ogenblik dat ze op mijne buik werd gelegd was daar ook die allesoverheersende moederliefde. Alles viel op zijn plooien.

@Liesbet: Leuk dat je zoontje er ook zo mee bezig is met de komst van de baby. En typisch voor een jongen direct de praktische kant van de zaak bekijken . Daar zou een meisje niet aan denken hihi

Ik ben nu thuis tot en met vrijdag om goed uit te rusten van de punctie. Ik moet zeggen dat ik niet op mijn gemak ben. Er staat wel op het briefje dat ze meegegeven hebben dat je menstruatieachtige pijn kunt hebben in de onderbuik (en die heb ik ook) maar toch voelt dit precies niet goed aan. Ik mag dan een parcetamol nemen om de baarmoeder te ontspannen. Zo ergens in mijn achterhoofd heb ik toch schrik dat er nog iets zou kunnen mislopen. Daar denk ik nu meer aan dan aan de uitslag.
Ben blij dat mijn ventje bij mij is anders zou ik mij nog meer zorgen maken.
Groetjes

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 16:35

Vannie, nog 2 nachtjes en dan heb je je echo!!
Er wordt trouwens gesproken over een echo bureau in Purmerend die heel goed aangeschreven staat. Weet jij toevallig welke dat is?

Ik ben net weer naar de VK voor controle geweest, baarmoeder ligt netjes tot net bovenaan mn navel.. De hartslag was prima rond de 150 slagen per minuut geloof ik..

Ik kan niet wachten tot volgende week donderdag, dan kunnen wij ook hopelijk zien wat het gaat worden!!

Nu weer even rustig liggen, nek en hoofdpijn voel ik weer terug komen..

Oja Tilly, als je je ongerust maakt kan je altijd je vk/gyn bellen hé!

[Laatst gewijzigd door Marije25 - 07/05/2008 @ 16:41] - Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 08:08

Weten jullie trouwens hoeveel jullie zijn aangekomen???

Gister bij de VK weer gewogen, en ik ben 3 kilo aangekomen in vergelijking met toen k nog niet zwanger was..
Vond het wel netjes Hopelijk blijft het schappelijk en worden het niet nog 20 kilo ofzo, haha!

Vandaag 19 weken, nog 1 week en dan alweer op de helft, time flies!

Fijne dag allemaal, geniet van het mooie weer!

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 08:25
linnie1982

Hoi Marije,

Ik ben tot nu toe nog maar een halve kilo aangekomen.
En dat pas in deze afgelopen week.
Mijn gewicht schommelt steeds. Dan weer iets omhoog, en volgende dag weer naar beneden.
Het ligt er bij mij aan, of ik de avond ervoor nog gegeten heb.
Ik heb 2 weken lang 's avonds komkommer gegeten. Toen was mijn gewicht iets hoger.
Maar nu eet ik al een paar dagen een appeltje, en mijn gewicht is weer wat lager.

Ik hoop ook dat ik niet zoveel aankom.
Ik ben al niet slank.
Ik ben maar 1.58 en weeg al 92 kilo. Dus ik hoop dat ik maar 10 kilo aankom.

Ik weet wel... In Januari moet ik toch echt naar de fitness centrum. Even goed mijn best doen. Ik wil er het liefst toch wel minimaal 25 kilo af hebben.

Hoe zit het bij jullie. Worden jullie al wat fitter?
De eerste paar weken was ik zoooo moe. En even een stukje wandelen was voor mij super zwaar. Hijgde al na 5 minuten.
Sinds 1 a 2 weken gaat het al beter.
Vermoeidheid is over. En ik loop nu al weer wat sneller, zonder te hijgen.
Maar het kan beter.

En hoe gaat het met jullie buikjes? Groeit het nog gestaag?
Ik vergeet steeds een foto te maken. Elke zondag ben ik bij mijn ouders, maar vergeet het steeds te vragen.
Ik zal blij zijn dat ik snel bericht krijg, dat ik mijn camera weer op kan halen.
Het is nu al 3 weken weg. Dus hoop dat het niet langer duurt.

Nou ik zal even wat doen hier.
Vanmiddag weer lekker de hele dag in de zon liggen, en in bad.
Gisteren ons zwembad maar even neergezet. Heerlijk. Mijn zoontje heeft van 2 tot 5 alleen maar in bad gezeten. En kreeg hem met moeite eruit. Hahaha.

Groetjes Linda

Link naar deze reactie
08/05/2008 @ 08:46

Linnie, lekker hé zo'n badje voor je zoontje! Ik zou zelf ook wel een badje op het balkon willen neerzetten, al is het alleen maar voor de voetjes hihi!

Ik weeg nu trouwens 69,5 en zie er zo tegenop om de 70 in te gaan haha! Nou ja, het is voor een goed doel!

Mijn vermoeidheid is er nog steeds helaas.. Maar hoe meer rust ik houdt hoe beter het gaat!

Het buikje groeit goed! Gisteren weer nieuwe foto's gemaakt.. Staan op mn beebiesite: http://babyhonig.beebiesite.nl

Nou dames, geniet van 't mooie weer!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >