< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BabyGoodies.eu

Popje.com

Rainbowbabies

Pepatino.be

Jolena

BasilKato.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er mama worden in mei 2006?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er mama worden in mei 2006?
18/04/2008 @ 19:26
Kathy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Kissie amaai; druk genoeg voor jou!

Ben vandaag bij de gyn geweest. Had deze morgen een beetje bloedverlies en was er niet gerust in. Maar de echo toonde een minimensje met een minihartje. Amper 7 mm groot en 6.5 weken zwanger. Alles was in orde.
Heb mijn ongerustheid geuit over een miskraam omdat ik er de laatste tijd zoveel over hoor, en volgens de gyn is op 6 weken nog 10% kans op een miskraam. Dat valt dan nog mee, of niet? Enfin, ik ga er in ieder geval van uitgaan dat alles goed gaat nu, voila.

Link naar deze reactie
21/04/2008 @ 10:27
Sannie

Hey meiden

Mekkie natuurlijk zijn we bang dat het mis gaat, maar de eerste keer was er op 4 weken al van alles mis gegaan met de deling en dat is nu goed gegaan, het kloppende hartje en mijn gevoel zijn zeker een drijver voor tot de komende echo. Ik voel me goed en het voelt ook goed aan dus ben enorm positief!! Balen idd dat niet in alle regio`s MvM gedaan kan worden, maar het word wel steeds meer gelukkig.

Kathy ohh nu al..niet teveel boven het glazuur van die pot hangen hoor..veel kleine hapjes eten dat helpt wel..en dat zeurderige gevoel herken ik wel hoor..je baarmoeder groeit dus dat voel je… Niet bang zijn, bloedverlies kan komen doordat je baarmoeder groeit en de kleine zich innestelt, maar wel ff een echo gehad en een heel mooi kloppend hartje lieve schat!!!

Kissie succes met solliciteren!!! 15 minueten rijden ohh dan ben je er zo..ik moet een half uurtje rijden naar me werk..het is om voor je het in de gaten hebt hoor

Hier alles okay, wel wat misselijk, maar gelukkig niet zo ziek dat ik boven de pot hang..en erg moe en zere borsten, alles voor het goede doel..alles voelt zo anders als de eerste keer dat het mis ging.. Ik plas sinds vrijdag voor moeders voor moeders en krijg de presentjes deze week al. Ik maak erg veel hormoontjes aan waar ik vreselijk veel last van heb… De test werd enorm donker paars en dat maakte ze maar weinig mee zo vroeg in de zwangerschap..

Liefs

Sandra

Link naar deze reactie
21/04/2008 @ 10:34
knorretje

Sannie, zo super om te lezen hoe jij nu last hebt van zwangerschapskwaaltjes! En ik herken het ook wel. Mijn eerste zwangerschap (in 2005) eindigde ook in een miskraam. Ik voelde me toen enorm zwanger. Maar toen ik van Annika zwanger was, voelde ik pas echt goed hoe het is om zwanger te zijn. Kwam natuurlijk doordat ik toen veel meer hormonen aanmaakte, maar volgens mij voel je het ook wel aan als vrouw.

Hier nog steeds een ziek meisje. Ben daarom ook thuis vandaag. Veel diarree, verkouden en een blijvend hoge koorts. Vanmiddag naar de dokter. Ik vind het vooral heel zielig voor haar... Gelukkig drinkt ze wel goed en eet ze ook af en toe wat. Dus dat scheelt wel weer wat.

Kissie, ik ben iedere dag 45 min heen en 45 min terug onderweg naar m'n werk. Maar zoals Sannie zegt, dat vliegt om voor je het weet. Ik fiets ongeveer een kwartier naar het station en dan nog 25 minuten met de trein.

Kathy, gefeliciteerd met de positieve echo! Kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakte. Je weet, het kan erbij horen, maar toch denk je vaak het ergste... Een kloppend hart is een heel goed teken!!

Ga weer snel stoppen, kijken of ik nog wat kan werken nu ze slaapt.

[Laatst gewijzigd door knorretje - 21/04/2008 @ 10:35] - Link naar deze reactie
21/04/2008 @ 11:03
Kathy

Knorretje, je kleine meid heeft toch geen Rota virus? Finn heeft die achter de rug en dat is echt geen lachertje.

Gisteren nog wat ongerust geweest omdat ik na het klussen 's morgens in de namiddag bruinverlies had. Maar ik ga er dus inderdaad vanuit dat het innesteling was. En na het klussen is het niet zo abnormaal om wat bruinverlies te hebben.

Maar als je forums vertoefd dan zijn er meer miskramen met bruin en bloedverlies dan wat anders. Een mens wordt er knettergek van. Je wil dan wat positieve raad en dan krijg je reacties als bij mij was dat het begin van een miskraam.

Gelukkig krijg ik hier op het topic altijd een positieve reacties, ikke blij.

Sannie, dat glazuur van de pot heb ik alweer meer gezien dan me lief is. Elke morgen weer erboven. De ganse dag misselijk. Heb ook het gevoel dat ik de ganse tijd loop te knabbelen, juist om die misselijkheid tegen te gaan. Maar 't is voor een goed doel hé, alhoewel ik dat soms eens vergeet als ik boven die pot hang.
Sannie meisje, het is je meer dan gegund om te krijgen hoor! En ik duim heel erg voor je dat alles goed loopt.

Als ik verhalen lees als het jouwe dan ben ik beschaamd om te zeggen dan ik na 7 maand zwanger was, en pas op ik vond dat nog lang duren hé.

[Laatst gewijzigd door Kathy - 21/04/2008 @ 11:03] - Link naar deze reactie
21/04/2008 @ 14:38

Sannie t zou toch geen tweeling zijn Dat ze er eentje over t hoofd gezien hebben op de echo of zo

Gisteren is Sophie dan gedoopt. Was hele mooie dienst. Van de dienst zelf hebben we geen fotos maar wel van de jurk en zo, zal kijken of ik er fotos van op mijn profiel kan zetten. Op de website staan trouwens al wel foto's (zie profiel voor link)

Link naar deze reactie
22/04/2008 @ 08:46
kissie

hoi hoi
ik weet dat 15 a 20 min niet veel rijden is maar ik heb altijd in mijn eigen woonplaats gewerkt en ja kon altijd met de fiets doen en ja hoefde nooit verplicht met de auto gaan nu wel als dit door gaat het is een grote stap voor mij
het houd ook in dat ik dus 15 a 20 min moet rijden voor ik daar ben en dan ben ik nog niet bij de mensen thuis ik ga werken in de thuiszorg dus ga je de deuren af he het scheelt dat ik auto rijden leuk vind maar ja ik kenhet daar helemaal niet dat is nog niet echt mijn gebied ik ben er amper geweest maar goed het zal wel goed komen he en lang zal de tom tom leven lol

mekkie kijk aan de kleine meid gedoopt gefeliciteerd hoor heb je er bewust voor gekozen om zo laat te dopen of hoort dat zo ik weet het niet dus vraag het maar

hier gaat alles goed lekker thuis weer van alles doen
britt heeft vandaag haar laatste school dag
zie wel tegen donderdag op hoe zal het gaan en ja gewoon wel even wat anders he

tja tweelingen kan maar zo he hoe vaak hoor je het dat ze een 2de over het hoofd hebben gezien dat ze er later achter komen ook wel leuk wel even wennen aan het idee neem ik aan maar goed ga er gewoon van uit dat het er 1 is he

ik weet niet wat het is misschien lente kriebels bij mij komen de gevoelens ook hoog op spelen voor nog een kindje maar dat komt misschien ooit wel maar nu eerst onze nr 1 iets verhuizen he

nou dames het gaat jullie goed en tot de volgende keer

groetjes kissie

Link naar deze reactie
22/04/2008 @ 09:02
knorretje

Kathy, gelukkig geen rota-virus. Ben gisteren voor de zekerheid wel bij de huisarts geweest. Ze heeft een zware verkoudheid onder de leden en waarschijnlijk is dat een virus dat ook diarree veroorzaakt. Gelukkig had ze vanochtend al minder koorts en waren de ergste snottebellen weg. Maar nog wel een dagje thuis en papa is nu ook ziek. Voel zelf ook een verkoudheid opkomen, maar hoop dat ik het minder erg zal krijgen.

Mekkie, gefeliciteerd met de doop. Ik zag op je hyves al staan dat jullie zelf ook belijdenis hebben gedaan. Zeker een bijzondere dienst geweest? Snapte Sophie een beetje wat er gebeurde? Annika is gedoopt toen ze 2 1/2 maand oud was, dus die heeft er zelf niets van meegekregen.

Ga snel weer even aan het werk. Spreek jullie later!

Link naar deze reactie
22/04/2008 @ 09:52
Sannie

Hey meiden

Knorretje bah wat vervelend dat die kleine zo ziek is..lijkt me helemaal niks ik zou de hele dag naast haar liggen en zitten. Als ze maar idd goed blijft drinken.

Kathy maak je geen zorgen hoor, bruin bloed is oud bloed en rood bloed hoeft ook niks te betekenen. Je baarmoeder rekt op nu en groeit, doordat je baarmoeder nu extra doorbloed is vanwege je hormoon huishouding kan het soms gaan bloeden, geen zorgjes hoor en je hebt ook nog een pracht echo gehad waarop te zien was dat het hartje klopte!!! En je hoeft je niet te schamen hoor, 7 maanden is ook best lang vind ik. Geloof mij je hebt de tijd niet zoveel in de gaten als je zo druk bezig bent ermee.

Mekkie nee denk niet dat het er 2 zijn hoor, was duidelijk 1 hartje haha

Kissie van mij mogen het er 2 zijn hoor, ik hoef daar niet aan te wennen, graag zelfs lijkt me geweldig, in eerste instantie dachten wij ook dat het er 2 waren dus eigenlijk was de echo iets minder omdat er maar 1 zat..erg he haha

Hier alles okay hoor, ik voel me prima verder. 7,5 week alweer..ben blij dat het zo snel gaat hoor,,van mij mag het wel 8 mei zijn dan hebbenw e de volgende echo..zo ver is het niet meer maar het klinkt wel zo haha.
Zo ff snel, nu weer aan het werk xxx

Liefs

Sandra

Link naar deze reactie
24/04/2008 @ 19:29
knorretje

Het is weer rustig hier!

Hier thuis allemaal zwaar verkouden en ziekjes. Annika is sinds vrijdag ziek geweest (en thuis) en ik heb nu ook verkoudheid, koorts en oorpijn. Ik denk dus dat die ronde 1 van mij niets gaat worden, want de groene dagen hebben we niet benut...

Tot later!

Link naar deze reactie
24/04/2008 @ 20:21
kissie

hoi hoi
knorretje tja ziekte kun je niet in plannen he en niemand zit er op te wachten je bent nog niet te laat kan nog wel een dag of 2 misschien is je cyclus wel anders dan dat hier staat je eisprong zeg maar
maar ja moet je ook inderdaad net even zin in hebben he

nou ik heb een baan per 17juni jajajaja ik ben aangenomen nu op naar een auto zoeken voor een redelijk prijs niet te duur dus maar wel een leuke auto
voor 18uur in de week minimaal vast en ja bij ziektes of druktes kan ik meer werken het is in de wijk ziekenverzorging en ik heb er erg veel zin in en vind het helemaal geweldig lekker even wat anders de klik was er wel en een leuk gesprek gehad
over een paar weken even terug om het officieel allemaal op papier te zetten en klaar

nou allemaal ajuu ik ga even lekker voor de tv hangen

groetjes kissie en 2 wakkere dames boven die ik hoor praten en doen ze liggen al bijna 3 kwatier in bed dat is toch wat he ze houden het hier zo lang vol pppffff niet op reageren en dan gaat het goed en meestal slapen ze nu wel maar ze lagen er iets later in en ze hebben vanmiddag de terug reis in de auto liggen slapen dus daar had ik ook geen kind aan

groetjes kissie

Link naar deze reactie
25/04/2008 @ 11:55
Lieke

Hey dames,

Ik kom nog eens even piepen...

Ik ben gisteren naar de huisarts moeten terug gaan ivm mijn glucose-test, die ze hadden gedaan. Mijn suiker is iets te hoog, waardoor ik vanaf nu tot het einde van de zwangerschap moet opletten op mijn eten... Ik wou dat we al 3 maanden verder waren... ik mag bijna niets meer eten...
Nu zullen we thuis vaak 2 verschillende dingen moeten klaarmaken, want ik vind niet dat ik van mijn ventje en Ella kan verwachten dat ze mee diëten. Dus weer extra werk!
Gelukkig heb ik nog geen zwangerschapsdiabetes, maar het is gewoon om het te voorkomen dat ik het krijg... Eigenlijk moet ik nog blij zijn dat het niet voor mijn hele leven zo is... maar toch...

Kissie, leuk dat je een nieuwe job hebt!! Nu op zoek naar een leuke auto, fijn vooruitzicht!

Knorretje, veel beterschap... hier thuis is het ook niet veel beter, mijn man is al een paar dagen misselijk en Ella is vorige week ziek geweest, ze heeft toen 7 keer overgegeven op 2u tijd! Hoop dat ik hier wat gespaard blijf!

Kathy, hoe gaat het met jou?

Sannie, fijn te lezen dat je zo'n goed gevoel hebt bij je zwangerschap! Dat is zeker heel positief voor de zwangerschap zelf! 8 mei de volgende echo, weer iets voor naar uit te kijken, hè... ik mag de 13de terug!!

Link naar deze reactie
25/04/2008 @ 20:02
knorretje

Kissie, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Weer iets nieuws om naar uit te kijken!

Lieke, vervelend joh dat je op je eten moet letten. Dan zijn die laatste maandjes toch nog heel lang! Ik hoop voor je dat het meevalt en dat je het redt met een beetje opletten.

Nou ga van m'n weekend genieten, groetjes!

Link naar deze reactie
28/04/2008 @ 09:51
khira

Hoi allemaal,

Ben er nog een keertje geraakt :)

Gilles heeft vorige week de kinderziekte "de 3 dagen koorts" gehad. Jeetje zo'n hoge koorts heeft hij nog nooit gehad (3 dagen rond 39.8°), ik was wel in paniek. De 4 de dag was de koorts weg en stond zijn buikje vol met rode vlekjes. Na 2 dagen was hij weer helemaal de oude.
Hij is nu 20 maand en zegt eindelijk mama tegen me! Ervoor was het tegen iedereen papa en baba, maar met mama was hij heel erg spaarzaam (1 keer per week was veel). Maar nu lijkt hij iets gigantisch ontdekt te hebben en zegt hij zowat de ganse dag door mama :o))
Dit weekend zijn we met het lekkere weer eens naar de dierentuin geweest en hij heeft zich enorm geamuseerd. Nu hij met het goeie weer eindelijk buiten kan spelen is hij ook totaal anders geworden, veel minder deugniet en veel meer ontspannen, oef :o)

Lieke, amai zeg, zo'n streng dieet volgen lijkt me niet simpel. Je mag al de helft niet eten bij een zwangerschap en als dat nog eens verstrengt wordt... Veel sterkte meid, het is maar tijdelijk en het belangrijkste is je kleine babytje hé. Je doet dat goed! Ik ben benieuwd naar je volgende echo!

Sannie, ik vind het fantastisch dat je met hulp toch zwanger kon worden! Als ik zie dat het via de normale weg practisch onmogelijk was, moet dit voor jou een enorme opluchting zijn. Jammer dat er zoiets als "Moeders voor Moeders" in België niet bestaat. Laat ons iets weten hoe het met de volgende echo is geweest hé. Ik leef mee!

groetjes,
Khira

Link naar deze reactie
01/05/2008 @ 21:00

Ik kreeg geen melding meer van dit topic dus vandaar dat ik ff afwezig was

Knor, leuk nog dat je eraan dacht, ja de doop was mooi en onze belijdenis natuurlijk ook (bij ons kun je niet dopen voordat je belijdenis hebt gedaan, vandaar dat Sophie niet eerder al gedoopt was). Sophie riep wel ff "papa!" toen ze het water over haar hoofd kreeg, maar verder bleef ze heel netjes stil, ook naderhand bij het gebed en zo.
Is Annika weer helemaal beter inmiddels?

Khira, ik zou me ook rot schrikken zeg zo'n hoge koorts
Hoe is het nu met Gilles?
Wel fijn dat ie nu eindelijk mama zegt, zo zalig om te horen he
Sophie zegt trouwens tegen opa en oma ook stug papa (of baba) en mama. Ze weet wel dat dat niet papa en mama zijn maar toch... Ze is zo dol op mijn schoonouders en zij op haar echt mooi om te zien. Alleen wil ze nooit meer naar huis als ze daar is en vaak negeert ze mij en mijn man dan volkomen

Kathy, ik kan heel goed begrijpen dat je 7 maanden lang vond hoor. Duurt ook lang als je erop wacht. Maar in verhouding tot sommigen is hetl helaas niets, zoals bij Sannie. Maar dat neemt niet weg dat jij het zo ervaarde. Zou ik toch stiekem zelf ook hebben hoor.

Sannie, hoe is t nu met jou? Wanneer heb je weer een echo? Of nu voorlopig niet meer?

Ai, Lieke das niet leuk van dat dieet
Mijn vriendin had zwangerschapssuiker die moest toen ook insuline spuiten en zo

Kissie, gefeliciteerd met je baan!
Ennuh Sophie ligt nog steeds te praten nu, die houdt dat gerust heel lang vol hoor (ze ligt er toch al vanaf half 8 in). Ze is altijd boos als ze naar bed moet, s middags en s avonds, kan gewoon moeilijk afscheid nemen van de dag denk ik...

Link naar deze reactie
04/05/2008 @ 12:07
knorretje

Kan goed zien dat het weer mooi weer is, lekker rustig hier.

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Finn en met die van Lynn! De eerste meisjes alweer 2 jaar! Jee, wat vliegt de tijd...

Mekkie, knap van Sophie dat ze rustig is gebleven tijdens de doop! Met Annika is alles weer goed. Weer helemaal gezond. Ze begint nu wel aan haar dreumespubertijd... Niet meer alles willen eten, echt een eigen wil aan het ontwikkelen. En dat is soms lastig, maar het is ook wel heel leuk om te zien dat ze zo groot wordt!

Verder hier weinig nieuws. Lekker veel vrije dagen achter elkaar. Was woensdag al vrij en hoef pas dinsdag weer te werken! Heerlijk. Maar door alle ziekte hier, wel veel achterstand in het huishouden. Morgen gaat Annika daarom gewoon naar het kinderdagverblijf, dan kan ik alle strijk wegwerken en even goed schoonmaken!

Goede zondag nog allemaal!

Link naar deze reactie
04/05/2008 @ 21:44

Kissie nog gefeliciteerd met Lynn
Kathy nog gefeliciteerd met Finn

Sorry dat ik te laat ben maar k ben (nog steeds) hartstikke ziek
Sophie heeft vanmiddag lekker in dr zwembadje gezeten buiten, t was heerlijk weer (en ik ziek in de stoel gehangen ernaast )

Link naar deze reactie
05/05/2008 @ 09:43
kissie

hoi hoi
ook ik ben al weer een tijdje niet geweest sorry druk druk druk en ja mooi weer he
wij hebben al geen houten meubels meer in huis verkocht dus begin is er
20 mei gaan wij verhuizen en ja ik kijk er erg naar uit behalve het verhuizen opzich dan niet

dank u voor de felicitatie voor mij dochter lynn
we doen verders thuis lekker niks behalve wat dan moet en verders van het weer genieten en spelen he

groetjes kissie

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 18:10
Kathy

En net zoals iedereen zijn wij ook van het zonnetje aan het genieten...

Vandaag naar de gyn geweest en de eerste officiële echo gekregen. Alles zag er goed uit, het hartje klopte goed en dat klein mini-mensje was zelfs aan het bewegen.

Deze middag bij mijn petekindje op bezoek geweest, en de kindjes hebben een heerlijke namiddag gehad;jammer dat het voor mij niet zo aangenaam was. Ben dus nog altijd ontzettend misselijk, en ook elke dag overgeven

Kissie, heb je Lynn haar verjaardag goed gevierd? Nog van harte gefeliciteerd hoor!

Link naar deze reactie
06/05/2008 @ 18:10
Kathy

En net zoals iedereen zijn wij ook van het zonnetje aan het genieten...

Vandaag naar de gyn geweest en de eerste officiële echo gekregen. Alles zag er goed uit, het hartje klopte goed en dat klein mini-mensje was zelfs aan het bewegen.

Deze middag bij mijn petekindje op bezoek geweest, en de kindjes hebben een heerlijke namiddag gehad;jammer dat het voor mij niet zo aangenaam was. Ben dus nog altijd ontzettend misselijk, en ook elke dag overgeven

Kissie, heb je Lynn haar verjaardag goed gevierd? Nog van harte gefeliciteerd hoor!

Link naar deze reactie
07/05/2008 @ 09:52
khira

Hoi iedereen,

Mekkie, na die 3 dagen koorts was de koorts weg en heeft hij nog 2 dagen uitslag gehad. Toen voelde hij zich weer tip top. Die uitslag jeukte niet, dus daar had hij geen last van. Na die 2 dagen uitslag was hij weer helemaal in orde.
Ja inderdaad, het is een zalig gevoel dat hij mama zegt, ik was stiekem toch jaloers op mijn man, omdat Gilles al maanden papa tegen hem zei :o) Dit weekend was ik de was aan het sorteren en hij zat in een wasmand bij me alles in het oog te houden. Als ik een kledingstuk in een bepaalde mand legde zei hij telkens van wie het was, echt schattig!(mama, papa en Gie! hij moemt zichzelf Gie - spreek de G uit als de J in "Jus d'orange").
Hoe gaat het met Sophie? Begin jij al met zindelijkheidstraining? ik heb dit al een paar keer geprobeerd maar dit lukt aan geen kanten. Ik denk dat hij nog wat jong is. Hoe is het met de andere meiden hier, zijn jullie daar al mee bezig? En hoe vlot het?

Kathy, Fantastisch dat alles goed is met je babytje! Jeetje meid, ik zit met je in dat je hele dagen zo misselijk bent! Veel sterkte!

Knorretje, en? Wat denk je, zou het gelukt zijn deze maand? Ik duim hoor!

Kissie, nog veel plezier met de verhuis!

Lieke, alles goed met je?

groetjes,
Khira

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >